![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bereken daarnaast de prijs van goedbetaalde mannen met goed materieel op elk schip. Hint: de prijs van hyperdure militaire schepen, raketten en dat soort 'speelgoed' verdwijnt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nimitz-klasse vliegdekschip Developmentprijs: 3 miljard dollar Bouwprijs: 4,5 miljard dollar Jaarlijkse operatiekost: 160 miljoen dollar Totaal: 8,66 miljard dollar Gerald R. Ford Klasse Developmentprijs: 5 miljard dollar Bouwprijs: 8 miljard dollar Jaarlijkse operatiekost: 250 miljoen dollar Totaal: 13,250 miljard dollar |
Citaat:
|
Je hebt dan ook complete dominantie met dat prijskaartje. Met jouw "vrijwilligers" kunnen ze nooit een dergelijke vuist maken. Daar zit de knoop van jouw redenering.
|
Citaat:
Oh ja, om het even 'goedkoper' te maken, prijs van een destroyerke; 1 miljard dollar. Dit soort dingen; ![]() |
Laten we er even van uitgaan dat de beveiliging van die regio een private zaak zou zijn. Wat overblijft van de staat, of het overlegmiddel dat de staat vervangt, is iets dat toepassing heeft op een verzameling van handelsbelangen. Hoe zou ik dan als redenaar met schepen in die regio handelen? Heel simpel, ik zou gewoon terugkeren naar koloniale toestanden.
Ik koop me een paar boten met geschut (en dan heb ik het zelf nog niet over de gigantische kanonnen van moderne oorlogsboten). Daarop zet ik huurlingen, en wees gerust dat ik die wel kan ronselen (huurlingen zijn immers van alle tijden), met de opdracht; beveilig die kuststrook. Wel, garantie dat die kuststrook veilig zal zijn. Een paar dorpen gaan in de fik vliegen, dat wel. Maar mijn winsten zijn veilig. Vervolgens bouw ik een paar vrijhavens in dat gebied voor schepen te beschermen en te bevoorraden voor je het weet heb ik gewoon militaire steunpunten in het gebied. Dan ben ik uiteindelijk een regionale macht. Een soort koloniale macht zonder een staat om enige verantwoording af te leggen. Somalië Vrijstaat-toestanden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar kom, we kunnen toch maar weer zeggen dat zonder staatsmacht de vuile onmenselijke, nietsontzienende kapitalisten mensen zullen vermoorden, dat is ook al wat he? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be