driewerf |
7 augustus 2009 13:32 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX
(Bericht 4264855)
Dat beweert niemand! Dat die dingen in Frankrijk gebeuren is de verantwoordelijkheid van het Franse beleid, dat die dingen in België gebeuren is de verantwoordelijkheid van het Belgische beleid.
|
Dat beweert Houzee wel ijn openingspost:
Citaat:
Filmpje helemaal uitkijken !!
Zoiets blijft ONBESTRAFT zolang je voor SPa, OpenVLD, CD&V, Groen! en andere linkse partijen stemt...zij hebben zo 'n maatschappij gemaakt.
Hopelijk ondergaan hun kiezers regelmatig HETZELFDE lot !!!
Zitten er zo'n kiezers in uw buurt...bedank ze alvast voor zo een samenleving !!!!
|
Citaat:
Bij mijn weten zijn die kereltjes nooit bestraft,
|
Bij jou weten - en dat weten omvat de volledige realiteit. Omdat jij het niet weet - hoe hard heb je er overigens naar gezocht? - is het niet zo?
Citaat:
en velen worden nooit bestraft voor dit soort van 'incidentjes' -
|
Namen data, allé, zaken die je bewering staven.
Citaat:
ze krijgen hoogstwaarschijnlijk een aai over de bol en een; "Nooit meer doen hoor",
|
en de stoute racistische politie-agent wordt gestraft. Lieve Vreemdelingetjes oppakken, hoe durft hij? Het klinkt echt alsof jij er telkens bij bent.
Citaat:
die kereltjes zijn meestal minderjarig en wéten immers dat ze er ongestraft vanaf komen,
|
jeugdsanctierecht - iemand?
Citaat:
zelfs indien meerderjarig, dan nóg weten ze dat ze ongestraft hun gang kunnen gaan want de gevangenissen zitten overvol, naar't schijnt hoeft in België een gevangenisstraf onder de 3 jaar niet eens meer uitgezeten worden
|
en nu verwar je weer zaken die in Frankrijk gebeuren met Belgische wantoestanden...
Citaat:
, dus WIE heeft dat klimaat geschapen dan volgens U?
|
Noem eens de opeenvolgende Belgische ministers van justitie - met hun resp partijen...
Citaat:
Komt allemaal niet uit mijn TB, dus moet je mij daar niet voor aanspreken, maar de schrijver van het stukje 'proza'! Ik denk niet in 'blank' en 'zwart'!
|
Toch had ik die vraag graag beantwoord gezien.
Citaat:
Dit is niet de 'toekomst' van Brussel, maar al tegenwoordige tijd - en niet alléén in Brussel.
|
Dan ken jij Brussel niet. Absoluut niet.
Citaat:
Dat was misschien de oplossing geweest voordat de banlieues gevormd waren, nu zijn ze al lang een feit en ja, in mijn ogen is enkel 'de harde hand' nog een oplossing voor dit soort ettertjes en straattuig, zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat hebben we de voorbije jaren wel gemerkt en het wordt er niet beter op.
|
Het Franse beleid faalt en het zijn de inwoners van de banlieus's die het moeten bekopen, én er nog voor gestraft worden ook. Zoek de logica.
Citaat:
Kort samengevat dus: Voordat jij je een 'gefundeerde mening' kan vormen - was die jongen (of elke andere) al lang doodgeslagen!
|
Ik ben niet in die bus. Je verwart tussenbkomen in een accute situatie en erover discussieren op een forum. Het onderscheid tussen fictie en realiteit is jou wel vaker vreemd.
|