![]() |
Citaat:
stel dat je als obese naaktloper perse in die klederdracht wil gaan werken... en uw stijl is en blijft zo... En je solliciteert telkens in dit adamskostuum Je ziet van hier dat je NOOIT werk gaat vinden... Ben je dan iemand die feitelijk werkzoekend is ??? Of ben je gewoon een egoist die volledig maatschappelijk onaangepast rondloopt en gans de dag uw zinnetje wilt doen, en vooral erop rekent dat je mag steuntrekken dat je toch geld zult krijgen ?? Dan ben je volgens mij niet werkzoekend... En volgens die rechter ook... |
Doe eens wat opzoekwerk...Weet je waarom ze de baard aanhaalden? Omdat hij een baan als bewaker was aangeboden maar deze enkel kon vervullena ls hij zijn baard inkorte, hij heeft een lange baard welke hem weerloos zou maken tegen aanvallers als ze zijn baard vastpakten. Hij weigerde zijn baard in te korten dus dat valt voor de dienst onder werk weigeren.
|
Ik solliciteerde een tijd terug bij een outsourcingbureau voor receptionistes en daar kreeg ik te horen dat ik mijn kapsel moest veranderen wilde ik kans maken op een baan. Mijn kapsel is niet "klassiek" genoeg (kort van voor -van oor tot oor- en zeer lang vanachter, meestal in een knot of opgestoken vlecht, meestal staat het korte gedeelte recht overeind en vlak voor ik het moet laten knippen kan dat spectaculair zijn). Had ik serieus voor receptioniste willen gaan dan was een bezoek aan de kapper een must. Simpel. Maakt niet uit dat een "klassiek" kapsel mij totaal niet staat.
Die baan ligt wel beneden mijn capaciteiten en daarom ging ik er niet verder mee door. Maar op elk bureau waar ik als bediende gewerkt heb kreeg ik reacties op mijn kapsel, meestal positief. De grappigste was nog op mijn laatste werk, toen er een Sinterklaas rondkwam (van een leverancier) en die vrolijk opmerkte: "Wow U ziet er ontploft uit !" Lachen, gieren, brullen. Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand met een zeer lange baard in heel wat werksituaties gevaar kan lopen: machines, agressieve mensen... Het kan ook hinderlijk zijn en dan is de keus ofwel in een knotje draaien ofwel een baardnetje dragen. In sommige beroepen, waarbij je "openbaar" moet zijn kan dat echter totaal niet staan en is inkorten de enige optie. Dat geldt ook voor lang haar !!! Als Maddox mij aan een van zijn machines laat werken moet ik mijn vlecht opsteken en mag ik geen te loszittende kleding dragen - juwelen zijn totaal uit den boze en daarom draag ik al bijna 10 jaar geen horloge meer. Hij draagt op zijn werk een haarnet en zijn baard is altijd netjes verzorgd en kort. Wat is daar mis mee ? Ander voorbeeld: Een Sikh mag zijn haren niet laten knippen, maar zijn baard is een andere zaak... hoewel die eigenlijk ook niet geknipt mag worden houden ze die wel vaak kort uit praktische overwegingen. En hun lange haren zitten netjes verpakt onder die tulband. En als een tulband niet mag op het werk dan dragen ze het in een knotje met een doekje rond. Zij passen zich meestal wel aan. Dat die rechter dus oordeelde dat deze werkloze geen uitkering meer mag ontvangen ligt simpel aan het feit dat deze man werk weigerde omdat hij mordicus wou vast hangen aan een traditie die niet van deze streek en tijd is, en potentieel zijn leven in gevaar kan brengen. "Pas je aan" is de boodschap. |
We vergeten de essentie hier: een lange baard hebben is nooit een voorschrift geweest van de Islam. Het is een politiek statement, waarbij men zich afzet tegen - en plaatst boven - zij die dat niet doen. Net als de hoofddoek is het een symbool van vermeende superioriteit, al wijzen alle objectieve criteria (opleiding, intelligentie, inkomen, ...) op het tegendeel.
Niet de hand willen schudden is natuurlijk nog een graad erger, het misprijzen voor de vrouw spat er gewoon af. |
[quote]
Citaat:
|
10 Bijlage(n)
Citaat:
moslems met baarden, te korte broeken e.d. zijn fundi's en per definitie in mijn ogen talibans. zoals, deze verrijkers van de menselijke soort; zien er erg leuke mensen uit. D�*�*r moeten we er meer ven hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be