Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2009, 22:15   #1
Sus Iratus
Banneling

Standaard Rechter: Werk vinden belangrijker dan vrijheid van religie

Citaat:
AMSTERDAM - Werkelozen die weigeren mee te werken bij het vinden van een baan, moeten geen uitkering meer krijgen. Dat vindt de Amsterdamse VVD.

De liberalen komen met dit voorstel na berichtgeving over een islamitische man in de bijstand die weigerde vrouwen een hand te geven en zijn baard af te knippen. De Amsterdamse Sociale Dienst (DWI) had hem een boete van 200 euro opgelegd, omdat het gedrag van de man een belemmering is bij het vinden van werk. De rechter gaf de dienst daarin gelijk en noemde het vinden van een baan in dit geval belangrijker dan vrijheid van religie.

rest artikel
Er zijn dus nog rechters te vinden die wél nadenken, hetgeen tegenwoordig een klein wonder genoemd mag worden. Hopelijk gaat dit goede voorbeeld nog talloze malen herhaald worden, al ben ik bang dat deze rechter zelf een verdere carrière wel op zijn of haar buik kan schrijven.

Astrid Esseds, porpo's en trawanten: kom er maar in met uw commentaren waarin woorden als 'racisme', 'godsdienstvrijheid' en bovenal 'discriminatie' en 'islamofobie' niet geschuwd zullen mogen worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 22:18   #2
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Er zijn dus nog rechters te vinden die wél nadenken, hetgeen tegenwoordig een klein wonder genoemd mag worden. Hopelijk gaat dit goede voorbeeld nog talloze malen herhaald worden, al ben ik bang dat deze rechter zelf een verdere carrière wel op zijn of haar buik kan schrijven.

Astrid Esseds, porpo's en trawanten: kom er maar in met uw commentaren waarin woorden als 'racisme', 'godsdienstvrijheid' en bovenal 'discriminatie' en 'islamofobie' niet geschuwd zullen mogen worden.
Je reinste logica.
Ik moet ook niet met een clownspak gaan solliciteren voor een baan als verkoper. Of het zou in de McDonalds moeten zijn ...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 22:21   #3
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat hand geven..ja.., maar die baard? Ik heb er ook een en ik zou begot niet weten voor wie of wat ik die zou moeten af scheren- en al zeker niet voor bekrompen werkgevers...En zeker niet nu het in de straten vol loopt met Kerstmannen met lange baarden...

Laatst gewijzigd door Boontjes : 23 december 2009 om 22:24.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 22:29   #4
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Je reinste logica.
Ik moet ook niet met een clownspak gaan solliciteren voor een baan als verkoper. Of het zou in de McDonalds moeten zijn ...
Wat is erger voor onze PLANEET? Mc Donalds of de Islam??
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 22:34   #5
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
De vraag stellen, is hem beantwoorden.
Oud 23 december 2009, 22:56   #6
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rond de Islam zie ik regelmatig beelden van rokende en ontploffende dingen.
Lijkt me niet zo goed voor de ozonlaag...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 23:08   #7
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Religie moest verboden worden.
Oud 23 december 2009, 23:11   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hand geven..ja.., maar die baard? Ik heb er ook een en ik zou begot niet weten voor wie of wat ik die zou moeten af scheren- en al zeker niet voor bekrompen werkgevers...En zeker niet nu het in de straten vol loopt met Kerstmannen met lange baarden...
2

Sorry, maar wat is het volgende? Dat een werkgever mag eisen je haar te blonderen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 23:28   #9
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kerstmannen zijn een tijdelijk (en toegegeven walgelijk, want Amerikaanse import) fenomeen, dus dat valt nog wel mee. En verder is er natuurlijk verschil tussen een verzorgde baard enerzijds, en anderzijds die ellenlange vlassige talibaarden die nog het meeste weg hebben van een uitgewoond vogelnest na een een zware winterstorm, waarmee menige muzelman zich gaarne tooit.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 23 december 2009 om 23:29.
Oud 23 december 2009, 23:49   #10
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
2

Sorry, maar wat is het volgende? Dat een werkgever mag eisen je haar te blonderen?
idd..wat maakt dat nu uit of je een baard hebt of niet?
als je je werk maar goed doet, niet waar..
Oud 23 december 2009, 23:51   #11
Duvelke

Standaard

Citaat:
Die kerstmannen zijn een tijdelijk (en toegegeven walgelijk, want Amerikaanse import) fenomeen, dus dat valt nog wel mee. En verder is er natuurlijk verschil tussen een verzorgde baard enerzijds, en anderzijds die ellenlange vlassige talibaarden die nog het meeste weg hebben van een uitgewoond vogelnest na een een zware winterstorm, waarmee menige muzelman zich gaarne tooit.
Persoonlijke smaken verschillen..
Sommige mensen hebben een hekel aan mannen die gel doen in hun haar, anderen aan vrouwen die hun benen niet scheren, dan heb je mensen die allergisch zijn als ze een man zien die juwelen draagt,..
laat de mensen toch eens hun zin doen..en laat de werkgevers eens kijken naar de competenties vd mensen ipv naar hun uiterlijk..
Oud 24 december 2009, 00:11   #12
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel zo'n type 'osama' baard geweest zijn, lange vuile grijze baard die in geen 3 jaar gewassen is, met een aangezicht vol eczema, waar je de schilfers zit plakken en afpellen ieder keer als hij schart in zijn baard

Je kunt toch moeilijk in Osama stijl gaan solliciteren voor een job bij de politie bvb.

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 december 2009 om 00:13.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 00:14   #13
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Persoonlijke smaken verschillen..
Sommige mensen hebben een hekel aan mannen die gel doen in hun haar, anderen aan vrouwen die hun benen niet scheren, dan heb je mensen die allergisch zijn als ze een man zien die juwelen draagt,..
laat de mensen toch eens hun zin doen..en laat de werkgevers eens kijken naar de competenties vd mensen ipv naar hun uiterlijk..
Als iemand die bij mij zou willen komen werken er uitziet als een mujahedinstrijder met lange baard, soepjurk, theedoek rond hoofd en de hele santekraam, handen weigert te schudden, niet opstaat als dat van hem verwacht wordt, etc etc -allemaal omdat zijn achterlijk geloof dat voorschrijft- dan komt die persoon bij mij niet aan de bak, al was hij de meest competente persoon ter wereld. Zo iemand kost gewoon klanten (behalve als men uitbater van een theehuis voor jihadi's is natuurlijk).

En die vrijheid heb ik als (potentiële) werkgever gewoon. Zo'n solicitant krijgt dan per brief een keurige afwijzing van mij waarin staat dat 'hij niet in het bedrijfsprofiel past' o.i.d. en dat de keuze op een andere kandidaat is gevallen.
Dan weten ze bij de sociale dienst ook meteen hoe de vork aan de steel zit wat die meneer betreft.
Oud 24 december 2009, 00:32   #14
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het een schande dat nu wél een uitkering krijgen! Als ik een opblaasbare penis over m'n kop trek en het religie noem, kan ik immers ook geen uitkering krijgen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 00:53   #15
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik vind het een schande dat nu wél een uitkering krijgen! Als ik een opblaasbare penis over m'n kop trek en het religie noem, kan ik immers ook geen uitkering krijgen.
U bent de enige niet die dit vindt. Vandaar ook dat de VVD met een veel verdergaand voorstel gaan komen:
Citaat:
De korting van 200 euro is de maximale sanctie die de gemeente kan opleggen, maar dat is voor de VVD onvoldoende. In januari komt de partij met een voorstel, met daar in als uiterste middel het stopzetten van de uitkering totdat de werkloze weer bereid is om mee te werken aan het vinden van een baan en zich aan de eisen hiervoor aan te passen.
Oud 24 december 2009, 02:58   #16
Duvelke

Standaard

Citaat:
Als iemand die bij mij zou willen komen werken er uitziet als een mujahedinstrijder met lange baard, soepjurk, theedoek rond hoofd en de hele santekraam, handen weigert te schudden, niet opstaat als dat van hem verwacht wordt, etc etc -allemaal omdat zijn achterlijk geloof dat voorschrijft- dan komt die persoon bij mij niet aan de bak, al was hij de meest competente persoon ter wereld. Zo iemand kost gewoon klanten (behalve als men uitbater van een theehuis voor jihadi's is natuurlijk).

En die vrijheid heb ik als (potentiële) werkgever gewoon. Zo'n solicitant krijgt dan per brief een keurige afwijzing van mij waarin staat dat 'hij niet in het bedrijfsprofiel past' o.i.d. en dat de keuze op een andere kandidaat is gevallen.
Dan weten ze bij de sociale dienst ook meteen hoe de vork aan de steel zit wat die meneer betreft.
Je komt toch niet bij elke job in contact met klanten?
Oud 24 december 2009, 09:54   #17
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hand geven..ja.., maar die baard? Ik heb er ook een en ik zou begot niet weten voor wie of wat ik die zou moeten af scheren- en al zeker niet voor bekrompen werkgevers...
En Wat als je al jaren werkloos bent en op kosten leeft van de maatschappij. En je kan een goede job krijgen door je baard af te scheren?
Is het dan zo'n grote moeite dat te doen?

Laatst gewijzigd door wouterv : 24 december 2009 om 09:55.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 11:10   #18
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
2

een werkgever mag toch zijn eisen stellen? bij ons zou je daar ook niet mee moeten afkomen.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 11:31   #19
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Je komt toch niet bij elke job in contact met klanten?
Dat niet, maar men komt wél in contact met collega's en werkgever(s) en als u dan weigert handen te schudden, op te staan en meer van dat soort fratsen dan zorgt dat voor wrevel hetgeen niet bevordelijk is voor de sfeer op het werk hetgeen dan weer de productiviteit negatief beïnvloedt. Een bedrijf is geen sociale werkplaats waar alles maar moet kunnen.
Oud 24 december 2009, 12:35   #20
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Je reinste logica.
Je verwart het recht van de werkgever om een kandidaat te weigeren, en het recht op een uitkering.
In het artikel hier gaat het om het recht op een uitkering die ontnomen wordt.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be