Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming
(Bericht 5514373)
Hollanders zijn Vlaanderen geleidelijk aan het overnemen. Stop de hollandse ziekte en stuur ze terug naar land van herkomst.
Onze beide culturen zijn niet te combineren en uiterst verschillend.
Nog niet te spreken over de vernieling van het Vlaamse ras. Voor we het weten hebben we allemaal lange tanden, zijn we 2 meter lang en hebben een natuurlijk overgewicht.
Onze voorvaderen hebben gevochten om onze cultuur te vrijwaren, om ons te beschermen tegen het duivelse protestantisme en ons te vrijwaren van slecht eten en lelijke mode. Maar nu laten we onze cultuur in de vernieling vallen en urineren we op de nagedachtenis van onze voorvaders. Stop de hollandisering!
Geen protestantse kerk in mijn achtertuin!!!
|
U bent even wereldvreemd dan dat u arrogant bent in uw posts.
- Ten eerste: Tijdens de 80-jarige oorlog tot 1585 was het merendeel van de protestanten in de lage landen te vinden in de Zuidelijke Nederlanden (die tevens ook fanatieker waren dan in het noorden, denk aan de beeldenstorm). Na 1585 zijn de meeste protestanten naar de Noordelijke Nederlanden vertrokken, en heeft de RK zijn "schaapjes" kunnen herwinnen voor het "ware geloof" via de barokkunst, de concilie van Trente en de orde der Jezuïeten.
- Ten tweede: U leest duidelijk dat ik spreek over de Zuidelijke, en Noordelijke Nederlanden. En ik gebruik die term goed. Door de geschiedenis heen waren onze streken bekend als de Lage Landen of de Nederlanden. Ergo: Zowel Vlamingen, als Hollanders, Brabanders, Limburgers, Picardiërs, Groningers, Friezen,... zijn allemaal Nederlanders, en hebben gedurende vele eeuwen een gedeelde geschiedenis.
- Ten derde: Uiteraards spreken wij dezelfde taal, namelijk het Nederlands. Er zijn uiteraard enkele regionale verschillen, maar dat kan ook gezegd worden van het West - Vlaams tegenover het Antwerps. Enkel de Friezen spreken een andere taal.
- Ten vierde: "Voor we het weten hebben we allemaal lange tanden, zijn we 2 meter lang en hebben een natuurlijk overgewicht." Te belachelijk om er woorden aan vuil te maken.
- Ten vijfde: "Onze voorvaderen hebben gevochten om onze cultuur te vrijwaren, om ons te beschermen tegen het duivelse protestantisme en ons te vrijwaren van slecht eten en lelijke mode." Mijn voorvaderen hebben in de 14de eeuw gevochten tegen de Franse arrogantie, in de 16de eeuw gevochten tegen de Spaanse & katholieke arrogantie, maar nooit tegen het "duivelse protestantisme". Het slechte eten valt goed mee in Nederland. En elk land mag toch minpunten hebben? Nederland heeft slecht eten, wij hebben incompetente, domme en slechte politiekers. Ik denk dat ik dan het slechte eten prefereer. Vrijwaren van lelijke mode? Dat is wel heel subjectief. Als ik tegenwoordig kijk naar het straatbeeld ze ik ontzettend veel mensen rondlopen met in mijn ogen spuuglelijke kleren. Ik denk niet dat dat de schuld is van de "Hollanders"
-Ten zesde: "Maar nu laten we onze cultuur in de vernieling vallen en urineren we op de nagedachtenis van onze voorvaders." Dat doen we nu al, en het heet multicultuur. Wederom niet de schuld van de "Hollanders"
- Ten zevende: "Geen protestantse kerk in mijn achtertuin!!!" Liever een protestantse kerk in mijn achtertuin dan 1 opvallende moskee in mijn dorp.
In mijn ogen bent u gewoon een troll. Een parodie, gemaakt om de echte Vlamingen belachelijk te maken. :roll: