Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 14:34   #1
EchteVlaming
Burger

Standaard Stop de protestantisering van Vlaanderen!

Hollanders zijn Vlaanderen geleidelijk aan het overnemen. Stop de hollandse ziekte en stuur ze terug naar land van herkomst.

Onze beide culturen zijn niet te combineren en uiterst verschillend.

Nog niet te spreken over de vernieling van het Vlaamse ras. Voor we het weten hebben we allemaal lange tanden, zijn we 2 meter lang en hebben een natuurlijk overgewicht.

Onze voorvaderen hebben gevochten om onze cultuur te vrijwaren, om ons te beschermen tegen het duivelse protestantisme en ons te vrijwaren van slecht eten en lelijke mode. Maar nu laten we onze cultuur in de vernieling vallen en urineren we op de nagedachtenis van onze voorvaders. Stop de hollandisering!

Geen protestantse kerk in mijn achtertuin!!!
EchteVlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 15:28   #2
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever in pakskes.

Vlamingen zijn Nederlanders, zo simpel is het. Net zoals Limburgers, Brabanders, Zeelanders, Hollanders, ... Nederlanders zijn.

Er is inderdaad een klein verschil in religie. Ik kan best geloven dat dat in 1830 voor problemen zorgde. Maar moesten we daarom splitsen? Er zijn wel meer landen waar verschillende religies gehuisvest zijn, zonder dat dat voor problemen zorgt. De verschillen tussen religies was voor de Belgicistische bourgeoisie een excuus om de Zuid-Nederlandse bevolking op te zetten tegen Willem van Oranje.

De dag van vandaag kan een thema als religie niet meer actueel zijn. Op wat dorpjes in de bijbelgordel na is haast iedereen in Nederland atheïst. Hetzelfde zien we in Vlaanderen. Gezond verstand primeert.

We moeten niet strijden tegen het protestantisme en tegen mekaar. Het Dietse volk moet één zijn, ondanks kleine verschillen. We moeten ons Nederland beschermen tegen de tandem van het internationale Jodendom en Amerika. Dat zijn de echte gevaren van ons volk en onze cultuur.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 15:56   #3
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
De dag van vandaag kan een thema als religie niet meer actueel zijn.
Dat zal ik onthouden! Maar blijkbaar is religie voor velen een enorm thema. Voor sommige partijen is het zelfs hun hoofdthema.

En natuurlijk zijn Vlamingen geen Nederlanders. Onze cultuur en lichaamsbouw is enorm verschillend. Ook onze taal is verre van dezelfde.
Kijk eens naar een nederlandse en vlaamse talkshow en je zal al vlug zien dat onze cultuur (en taalgebruik) enorm verschillend zijn.

Nog maar te zwijgen van onze eetgewoontens, kledij, huizen,...
Een nederlander kan uren na elkaar praten zonder ook maar iets te zeggen, terwijl een vlaming meer zegt in 5 minuten.
Nederlanders voelen zichzelf het Amerika van Europa. Vlamingen zien het net iets kleiner en denken niet dat ze het middelpunt van de wereld zijn.
En zo kunnen we uren doorgaan.

Feit is dat onze taal het enige is wat we gemeen hebben (alhoewel we daar zelfs kunnen over discusseren).

Op alle andere gebieden hebben we VEEL meer gemeen met onze franstalige buren.

Laatst gewijzigd door EchteVlaming : 18 juni 2011 om 15:57.
Oud 18 juni 2011, 16:09   #4
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming Bekijk bericht
Dat zal ik onthouden! Maar blijkbaar is religie voor velen een enorm thema. Voor sommige partijen is het zelfs hun hoofdthema.

En natuurlijk zijn Vlamingen geen Nederlanders. Onze cultuur en lichaamsbouw is enorm verschillend. Ook onze taal is verre van dezelfde.
Kijk eens naar een nederlandse en vlaamse talkshow en je zal al vlug zien dat onze cultuur (en taalgebruik) enorm verschillend zijn.

Een nederlander kan uren na elkaar praten zonder ook maar iets te zeggen, terwijl een vlaming meer zegt in 5 minuten.
Nederlanders voelen zichzelf het Amerika van Europa. Vlamingen zien het net iets kleiner en denken niet dat ze het middelpunt van de wereld zijn.

Feit is dat onze taal het enige is wat we gemeen hebben (alhoewel we daar zelfs kunnen over discusseren).

Anderzijds hebben de Nederlanders ingezien dat een rechtse regering nodig is om een paar zaken op orde te stellen.
Vorige week zat Rik Torfs aan tafel van Knevel en Van den Brink (Ned 1) zijn gal te spuwen tegen de gedogensteun van de PVV... en werd er prompt op zijn plaats gezet want in Nederland is er tenminste een regering gevonden die de problemen aanpakt.
Die Torfs is op politiek vlak trouwens een dikke nul.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 16:13   #5
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

1520-1535

Antwerpen, Hoen, Praepositus
Antwerpen was de eerste Nederlandse stad waar Luther bekend werd, er kwamen kooplieden van Duitse afkomst. Praepositus: prior in Antwerpen. Door drukpers kreeg Luther snel grote bekendheid. Te Leuven werden in 1520 geschriften van Luther verbrand. In 1520 verscheen de eerste Nederlandse vertaling van Luther, waarschijnlijk door Praepositus. De Haagse jurist Cornelis Hoen: ‘dit betekent Mijn lichaam’; Luther was het hier niet mee eens, Zwingli wel: ‘Een bij uitstek christelijke brief gezonden uit het land van de Bataven’. Luther in de ban, Erasmus vertrok naar Basel in 1521. Praepositus was uit Wittenberg teruggekomen en ging vol vuur preken in Antwerpen.

Hagepreken
Oud 18 juni 2011, 16:14   #6
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Komkom
Vlamingen zijn Nederlanders. Dat hoor je ook aan onze taal, cultuur en gelijklopende geschiedenis.

Die kleine culturele verschillen zijn ontstaan door de onthoofding van ons land door de Belgicisten in 1830! We zijn wat van mekaar weg gegroeid, volledig akkoord. Maar grote delen van Nederland zijn trouwens nog steeds katholiek. (In het bisdom Roermond is 72% van de bevolking Katholiek)

Als een groot aantal Nederlanders in onze contreien komt wonen zal dat geen schadelijke gevolgen hebben voor onze Diets-Germaanse taal en cultuur. Het zal de banden tussen de Dietse volkeren enkel versterken. Een verfransing daarentegen vernietigd net onze cultuur, aangezien het Frans een agressieve taal is.
Oud 18 juni 2011, 16:16   #7
EchteVlaming
Burger

Standaard

Ik dacht nu toch dat Frankrijk ook een rechtse regering heeft. Of ben ik fout?

En ja natuurlijk is Torfs een dikke nul want die man denkt dat een regering nodig is. Iemand die er persoonlijk voor gezorgd heeft dat ons land nog steeds geen regering heeft (en geloof mij dit zal serieuze gevolgen hebben in de volgende jaren) is natuurlijk een grote held. Leve bestuurloosheid!!! Leve NEE!!!
Oud 18 juni 2011, 16:19   #8
EchteVlaming
Burger

Standaard

En ik praat hier over VLAANDEREN en niet over ANTWERPEN. Als je 99% van de VLAMINGEN een nederlander zou noemen zouden ze dit als een ZEER grote belediging zien.
Oud 18 juni 2011, 16:35   #9
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik praat hier over VLAANDEREN en niet over ANTWERPEN. Als je 99% van de VLAMINGEN een nederlander zou noemen zouden ze dit als een ZEER grote belediging zien.
We zijn allen Diets. Hoe je het nu draait of keert.
Oud 18 juni 2011, 16:41   #10
EchteVlaming
Burger

Standaard

Eerst en vooral zijn we allemaal aardbewoners. Dus laat die vreemdelingen maar komen. We komen toch allemaal van dezelfde planeet dus er zijn helemaal geen vreemdelingen. Weg met de aliens!!! lol was het maar zo gemakkelijk...
Oud 18 juni 2011, 16:44   #11
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaamse ras
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 16:58   #12
EchteVlaming
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Oud 18 juni 2011, 18:02   #13
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral zijn we allemaal aardbewoners. Dus laat die vreemdelingen maar komen. We komen toch allemaal van dezelfde planeet dus er zijn helemaal geen vreemdelingen. Weg met de aliens!!! lol was het maar zo gemakkelijk...
Ik ben niet begonnen over rassen. U bent begonnen met te stellen dat Nederlanders ons Vlaams ras komen vergiftigen (met zelf verwijzingen naar wat volgens u Nederlandse kenmerken zijn).
Als er al iets bestaat als Vlaamse rasbevuiling, dan noemt het België.

Bovendien ligt Antwerpen niet in Vlaanderen, maar in Brabant. Een overkoepelende naam voor Antwerpenaren, Gentenaren, Genkenaars, Roermondtenaars, Zeelanders bestaat: Dietsers!

Oud 18 juni 2011, 18:09   #14
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn allen Diets. Hoe je het nu draait of keert.
Diets...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:10   #15
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Diets...
Nederlands wordt door sommigen hier verkeerd geïnterpreteerd.
Oud 18 juni 2011, 18:19   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederlands wordt door sommigen hier verkeerd geïnterpreteerd.
Ja, het is Diets...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 21:06   #17
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn Vlaanderen geleidelijk aan het overnemen. Stop de hollandse ziekte en stuur ze terug naar land van herkomst.

Onze beide culturen zijn niet te combineren en uiterst verschillend.

Nog niet te spreken over de vernieling van het Vlaamse ras. Voor we het weten hebben we allemaal lange tanden, zijn we 2 meter lang en hebben een natuurlijk overgewicht.

Onze voorvaderen hebben gevochten om onze cultuur te vrijwaren, om ons te beschermen tegen het duivelse protestantisme en ons te vrijwaren van slecht eten en lelijke mode. Maar nu laten we onze cultuur in de vernieling vallen en urineren we op de nagedachtenis van onze voorvaders. Stop de hollandisering!

Geen protestantse kerk in mijn achtertuin!!!
Zeg in wat voor tijd leefde gij? De 80-jarige oorlog is allang voorbij se...
En wat heeft protestanisme vandoen mee slecht eten en mode?
Trouwens ik ben blij dat ge zo trouw zijt aan de heilige, srry typfout, geilige kerk van Rome; daar gaat de zegen vanuit hé.
Oud 18 juni 2011, 21:10   #18
EchteVlaming
Burger

Standaard

Die geile kerk is wel onze cultuur. En is die cultuur niet prachtig?
Meneer de Pastoor die ons leert pijpen, nu dat is pas echte vlaamse cultuur!

Bent U een echte Vlaming of een valse? Als ik je post lees denk ik toch eerder aan het tweede. Schande dat U onze cultuur zo snel wil opgeven. Bent U misschien een hollandse protestant?

Deporteren zou ik zeggen!!!
Oud 18 juni 2011, 22:30   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komkom
Vlamingen zijn Nederlanders. Dat hoor je ook aan onze taal, cultuur en gelijklopende geschiedenis.

Die kleine culturele verschillen zijn ontstaan door de onthoofding van ons land door de Belgicisten in 1830!
Ge gelooft dat toch zelf niet hoop ik.
Oud 18 juni 2011, 22:31   #20
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die geile kerk is wel onze cultuur. En is die cultuur niet prachtig?
Meneer de Pastoor die ons leert pijpen, nu dat is pas echte vlaamse cultuur!

Bent U een echte Vlaming of een valse? Als ik je post lees denk ik toch eerder aan het tweede. Schande dat U onze cultuur zo snel wil opgeven. Bent U misschien een hollandse protestant?

Deporteren zou ik zeggen!!!
Ik denk dat de bevolkingsdichtheid in 'Vlaanderen' snel zal dalen als u iedereen naar Nederland stuurt.

ah, het zal me wat...

Geen BHV meer
Geen Belg meer
Geen hoge belastingen meer
Geen Waalse parasieten meer
Geen arrogante Francofonen meer
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be