Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Riziv betaalt het religieus verwijderen van overtollig vel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=174979)

Восход-1 10 augustus 2012 10:34

Dat homeopathie wordt terugbetaald is inderdaad hallucinant en gewoonweg te gek voor woorden.

Kallikles 10 augustus 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6271972)
Dat homeopathie wordt terugbetaald is inderdaad hallucinant en gewoonweg te gek voor woorden.

Inderdaad.

Восход-1 10 augustus 2012 10:35

Voor wanneer de terugbetaling van vrouwenbesnijdenis voor Somali's, overigens?

Die mensen hebben ook recht op hun culturele beleving.

Восход-1 10 augustus 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6271975)
Inderdaad.

Ik meen gehoord te hebben dat de mutualiteiten hier belangen hebben in de productie van homeopathische middelen.
(van onze sandalendragende kameraad)

circe 10 augustus 2012 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6271941)
:lol:

Het komt erop neer dat besnijdenis, koosjer, enzovoort voor praktiserende Joden (en moslims) belangrijke zaken zijn. Wie het besnijdenis, koosjer, enzovoort gemunt heeft, heeft het doorgaans op het Jodendom gemunt, en waarschijnlijk op diversiteit in het algemeen.

uiteraard!

daarom dat ik die vijf joodse kindjes hun besnijdenis wil laten terugbetalen en die 20.000 moslimkinderen wil steunen.

dat bedoel je toch?

morte-vivante 10 augustus 2012 10:43

Citaat:

niet door het riziv, sommige mutualiteiten komen deels tussen

Another Jack 10 augustus 2012 10:45

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6271984)
uiteraard!

daarom dat ik die vijf joodse kindjes hun besnijdenis wil laten terugbetalen en die 20.000 moslimkinderen wil steunen.

dat bedoel je toch?

Als we consequent zijn, moeten we dan IVF ook niet terug van de lijst van volledig terugbetaalbare 'aandoeningen' halen?

circe 10 augustus 2012 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6271964)
U vind het "raar" dat het aantal besnijdenissen om religieuze redenen toeneemt. Maar u weet toch dat de besnijdenis niet uitsluitend in het orthodoxe Judaïsme een verplichting is? Het is evenzeer het geval in de Islam. Ik ben er trouwens van overtuigd dat het aantal "islamitische" besnijdenissen de grote meerderheid zal zijn.

Ik vind het niet "raar". Ik WEET dat het aantal muzelmensen exponentieel stijgt. ik WEET ook dat van die grosso modo 20.000 besnijdenissen (waarvan 80/90% niet medisch) het hoofdzakelijk moslims zijn (al was het maar omdat de joodse gemeenschap slechts een fractie uitmaakt van de totale besnijdenis-cultus.

Maar als ik het vooral over moslims heb, dan moet ik de joden erbij vernoemen. Zeg ik dat ik het NOCH voor moslims, NOCH voor joden wil laten terugbetalen dan komt iedereen me uitleggen dat er ook wel moslims zijn.....

zie ik er écht achterlijk uit?

circe 10 augustus 2012 10:50

Citaat:

kunt U me even duiden welke homeopathische middelen worden terugbetaald door het Riziv?
Dit is namelijk totaal nieuw voor me.

quercus 10 augustus 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6271994)
Ik vind het niet "raar". Ik WEET dat het aantal muzelmensen exponentieel stijgt. ik WEET ook dat van die grosso modo 20.000 besnijdenissen (waarvan 80/90% niet medisch) het hoofdzakelijk moslims zijn (al was het maar omdat de joodse gemeenschap slechts een fractie uitmaakt van de totale besnijdenis-cultus.

Maar als ik het vooral over moslims heb, dan moet ik de joden erbij vernoemen. Zeg ik dat ik het NOCH voor moslims, NOCH voor joden wil laten terugbetalen dan komt iedereen me uitleggen dat er ook wel moslims zijn.....

zie ik er écht achterlijk uit?

Mij niet gelaten. Maar dan horen een hele rits andere tussenkomsten al evenzeer geschrapt te worden.

Восход-1 10 augustus 2012 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 6271986)
niet door het riziv, sommige mutualiteiten komen deels tussen

Welke juist?

CM komt tussen heb ik gehoord.

Jantje 10 augustus 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6271801)
Jack, Jantje heeft het over medische toestanden. Het onderscheid WORDT reeds gemaakt.

Het lijkt me normaal dat iemand die brandwonden oploopt een "esthetische operatie" kan krijgen, en dat er een verschil is met iemand die vindt dat zijn neus liever een maatje kleiner wordt gemaakt.

Nee, Jantje heeft het niet over medische toestanden, maar over esthetische operaties.

Eén van mijn zusters heeft haar borsten op kosten van het riziv laten vergroten, ze kreeg er zogezegd complexen van kleine borsten te hebben.

Een andere had een D-cup en is 1.80 groot en zwaar gebouwd, als het ware een echte boere dochter, maar heeft wel haar borsten laten verkleine naar een C-cup op kosten van het riziv.

Ik spreek hier dus zuiver over gevallen binnen mijn eigen familie, waarvan ik de papieren, goedkeuringen en terugbetalingen met eigen ogen heb gezien.

Dit terwijl het preventief verwijderen van de voorhuid bij een jongen vaak medische problemen op latere leeftijd vermijd.

subocaj 10 augustus 2012 11:02

Hier hoor ik niemand praten over privatiseren, enkel van profiteren.

Kallikles 10 augustus 2012 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 (Bericht 6271980)
Ik meen gehoord te hebben dat de mutualiteiten hier belangen hebben in de productie van homeopathische middelen.
(van onze sandalendragende kameraad)

Aha.

Another Jack 10 augustus 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6272027)
Aha.

Het geloof in een chemisch element dat 0.001% verdund is inderdaad even dwaas als het geloof in een ijdel opperwezen.

Beide placebo's kunnen echter troost en soelaas brengen.

Moet men daar als samenleving aan meewerken? i
Ik heb zo m'n twijfels.

Kallikles 10 augustus 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6272036)
Het geloof in een chemisch element dat 0.001% verdund is inderdaad even dwaas als het geloof in een ijdel opperwezen.

Beide placebo's kunnen echter troost en soelaas brengen.

Moet men daar als samenleving aan meewerken? i
Ik heb zo m'n twijfels.

Je vergelijkt appelen met peren. Je begrijpt eigenlijk niet wat religie inhoudt.

Another Jack 10 augustus 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 6272042)
Je vergelijkt appelen met peren. Je begrijpt eigenlijk niet wat religie inhoudt.

Proberen beiden niet de toekomst te beïnvloeden?

Kallikles 10 augustus 2012 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6272043)
Proberen beiden niet de toekomst te beïnvloeden?

Neen, religie probeert niet de toekomst te beïnvloeden, enfin de Abrahamitische religies (christendom, Jodendom, islam) die in onze contreien overheeren toch niet. In Voodoo proberen ze dat misschien wel, maar dat staat redelijk ver af van onze leefwereld.

Another Jack 10 augustus 2012 11:26

Waarom bidden anders mensen?

Eggy 10 augustus 2012 11:27

Als we nu eens beginnen met die 4 of 5-jarigen met rust te laten tot ze tot de jaren van verstand komen om dan zelf de keuze te maken of ze verder willen leven met of zonder dat stukje vel.
De eerste communie (fysiek niet zo ingrijpend als een besnijdenis) werd ons vroeger ook opgedrongen omdat wij niet beter wisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be