Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Tronen kunnen mij wel/niet schelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=182495)

Fozzie 30 januari 2013 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6516853)
Ik maak een poll met twee keuzes. Kies. Een discussie is niet noodzakelijk, maar mag. Alleen dan: Waarover?

Als een troon je niet kan schelen reken ik je tot de republikeinen.

Jamaar, omdat ik tegen de monarchie ben kan een troon mij dus wel iets schelen, ik wil namelijk dat er geen is.

Clisthenes 30 januari 2013 08:54

Bijzonder dubieuze vraagstelling en om die reden kan je er geen enkele conclusie uit trekken.

Als republikein houdt de troon mij erg bezig. Ik vind het bestaan ervan, een democratie onwaardig.

Daaraan gekoppeld de talloze voorrechten die toegekend worden aan de koning en zijn gevolg, maken mij furieus.

Clisthenes 30 januari 2013 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 6517092)
Een "minister president" van Vlaanderen wordt niet verkozen.
Maar laten we het eens doen ......we "stemmen" voor de "minister president".

doen zou ik zeggen, ga ervoor......:twisted:

Chris peeters behaalde 127.608 voorkeurstemmen tijdens de laatste verkiezingen voor het Vlaams parlement.

Het is juist dat een minister of minister-president ook kan voorgedragen worden, zonder verkozen te zijn. Dit is de vorige legislatuur ook effectief gebeurt met Peeters.

Dit betekent niet dat hij werd aangeduid op basis van zijn bloedlijn en levenslang minister blijft tegen een riante, belastingvrije wedde.
Dat betekent evenmin dat hij geen verantwoording verschuldigd is en ten allen tijde door het parlement kan worden afgezet.

Ik hoop dat u het verschil tussen beide inziet . Het ene gaat uit van een democratisch beginsel, het andere niet.

eno2 30 januari 2013 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Clisthenes (Bericht 6517235)
Bijzonder dubieuze vraagstelling en om die reden kan je er geen enkele conclusie uit trekken.

Als republikein houdt de troon mij erg bezig. Ik vind het bestaan ervan, een democratie onwaardig.

Daaraan gekoppeld de talloze voorrechten die toegekend worden aan de koning en zijn gevolg, maken mij furieus.

Stem dan niet

eno2 30 januari 2013 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6517105)
Uiteraard kunnen tronen mij schelen... Anders zou'k niet willen dat ze verdwijnen.

Je vindt de stelling dubbelzinnig en stemt opzettelijk verkeerd.

*Allah* 30 januari 2013 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6517255)
Je vindt de stelling dubbelzinnig en stemt opzettelijk verkeerd.

Contradictio in terminis.
Gezien de vraagstelling dubbelzinnig is, kan je onmogelijk "goed" of "verkeerd" stemmen.

Liederik 30 januari 2013 11:26

Ik heb ja gestemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be