Het Oosten |
19 april 2014 09:11 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur
(Bericht 7104595)
Ik ontken dat wel. Soms kaart Dewinter terecht een probleem aan (bvb. de overmaat aan politieke benoemingen). Zijn oplossingen deel ik zo goed als nooit.
Toon mij de reacties van mij waarin ik stel dat ik het eens was met Dewinter. Waar zijn ze?
U zei ook dat ik een liberaal was zoals Wilders - die overduidelijk geen liberaal is - een liberaal is. Dat neem ik u zeer kwalijk. Het is een belachelijk poging tot guilt by association.
Excuses lijken mij op zijn plaats.
|
Natuurlijk doet u dit. Alleen beseft u dit niet. Zo is Dewinter voor het verbod van het dragen van een hoofddoek in overheidsdiensten omdat dit het de neutraliteitsprincipe zou schenden. U zegt maar precies hetzelfde in een bepaalde post. En dus bent u het eens met Dewinter. Dewinter is ook voor de afschaffing van de verzoringsstaat. U ook. En als het aan Dewinter lag was het OCMW al lang afgeschaft. Kortom u ben het met een heel reeks dingen eens met Dewinter.
In mijn ogen bent u een hardvochtige en zeer rechtse wouldbe liberaal. Uit de tijd van Woeste en priester Daens. U plakt zich dan de naam op van 'libertariër'. What's in a name. Kom eens tot bezinning, ja? Kom van uw wolk af.
Als het aan u lag en uw denkbeelden, zaten we in de kortste keren hier op een sociaal kerkhof zoals in Duitsland. Liberalen, mijn beste, nogmaals, zijn in essentie sociaalvoelend. Zonder sociaalvoelendheid, is er geen liberalisme. En wanneer iemand dan nog komt oreren dat D66 geen liberalen zijn, dan is bij mij de kous af. U bent gewoon op economisch vlak een oubollige rechtse rekel, een personage vanuit de tijd van het verfoeilijke 'laissez faire, laissez passer'.
|