Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Land Invest - poging om Apache te muilkorven mislukt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242562)

Jay-P. 23 februari 2018 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8653826)
ik vermoed dat er hier, naar analogie met de wettelijke gebruiken binnen de reclame toch uitzondering gemaakt wordt voor één categorie : als het zulke werkelijke overdrijving is dat t voor iedereen duidelijk is dat het complete flauwekul is, mag het blijven ... cfr Eno2.
dat is m.i. ook wat die rechter duidelijk probeert te maken met zijn vonnis.
er is geen schade, want er is werkelijk geen zinnig mens die Apache au serieux neemt.

Geslaagde combinatie van sarcastisch cynisme met de nodige humor afgeschoten naar 2 van je boezemvrienden hier.
Misschien apprecieren zij het minder dan ik, dawel. :-P

Anna List 23 februari 2018 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8654284)
Geslaagde combinatie van sarcastisch cynisme met de nodige humor afgeschoten naar 2 van je boezemvrienden hier.
Misschien apprecieren zij het minder dan ik, dawel. :-P

:rofl:

Vrijheideerst 23 februari 2018 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8654234)
Inderdaad. Kijk naar Brussel. Wat daar allemaal boven komt zonder dat Apache er voor iets tussen zit. Het is duidelijk dat er nog niet genoeg Apache is :D

Toch raar dat Apache daar zo veel lawaai niet over maakt he.

https://www.apache.be/

- Het verloren fatsoen van de N-VA
- De rechtstaat versus het buikgevoel van de N-VA
- Dienst Vreemdelingenzaken verspreid desinformatie onder asielzoekers
- Twitter: het wilde westen van de politiek (met een foto van Francken)

Ja, ze berichten zeker ook over anderen. Doch... :roll:

Vlad 23 februari 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654330)

Dat klopt. Ik geloof ook niet meer in de onafhankelijkheid van Apache.be. Dat neemt niet weg dat ze het in de zaak Land Invest bij het rechte einde hebben.

Pandareus 23 februari 2018 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654330)

Zij publiceerden al reeksen over Ogeo en de PS constructies sinds 5 jaar geleden. De hele optima struktuur met Luk Van den Bossche (SPA) is door hen uitgebracht. De vele schnabbels van Geert Versnick (O-VLD) zijn door hen uitgebracht, het Farys verhaal met de verkopen door stad Gent door Termont en Balthazar, het Ghelamco dossier, het vastgoeddossier van burgemeester Van Den Bussche van Koksijde. Zonder hun dossier over mediasteun van de overheid zouden we nooit geweten hebben dat Gatz 300.000 euro verdeelt over alle onafhankelijke media samen terwijl zijn collega Muyters op dezelfde vergadering besliste om nog 910.000 euro extra aan de goede vrienden van Mediahuis te geven. (DS, Nieuwsblad, Gentenaar, GVA, HBVL)

Maar blijf gerust je schrijnende onwetendheid etaleren hoor.

N-VA fanboy's... :roll:

Anna List 23 februari 2018 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8654351)
Dat klopt. Ik geloof ook niet meer in de onafhankelijkheid van Apache.be. Dat neemt niet weg dat ze het in de zaak Land Invest bij het rechte einde hebben.

dat is goed mogelijk, maar ze hebben hun geloofwaardigheid dan compleet zelf geschaad door partijselectief sommige betrokkenen uit het verhaal te laten...

Tavek 23 februari 2018 12:44

En wat maakt dat uit Anna ?

doorbraak.be is ook zo een subjectieve nest. Daar hoor ik nooit negatieve commentaar van vanuit uw kant.

Anna List 23 februari 2018 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8654436)
En wat maakt dat uit Anna ?

doorbraak.be is ook zo een subjectieve nest. Daar hoor ik nooit negatieve commentaar van vanuit uw kant.

daar komen geregeld verschillende kanten van het politiek spectrum aan bod ... zo las ik daar al bijdragen uit vakbondshoek ... uiteraard ben ik t met de inhoud van die laatsten zelden eens! moest ik dat nog uitdrukkelijk schrijven, of wist je dat al? ;-)

Vrijheideerst 23 februari 2018 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8654353)
Zij publiceerden al reeksen over Ogeo en de PS constructies sinds 5 jaar geleden. De hele optima struktuur met Luk Van den Bossche (SPA) is door hen uitgebracht. De vele schnabbels van Geert Versnick (O-VLD) zijn door hen uitgebracht, het Farys verhaal met de verkopen door stad Gent door Termont en Balthazar, het Ghelamco dossier, het vastgoeddossier van burgemeester Van Den Bussche van Koksijde. Zonder hun dossier over mediasteun van de overheid zouden we nooit geweten hebben dat Gatz 300.000 euro verdeelt over alle onafhankelijke media samen terwijl zijn collega Muyters op dezelfde vergadering besliste om nog 910.000 euro extra aan de goede vrienden van Mediahuis te geven. (DS, Nieuwsblad, Gentenaar, GVA, HBVL)

Maar blijf gerust je schrijnende onwetendheid etaleren hoor.

N-VA fanboy's... :roll:

Gij kunt ook niet laten om selectief te zijn he vriend.

Ik zeg toch niet dat ze nooit over iets anders berichten?

Alleen: ik doe de site open en zie al vier referenties naar de N-VA.

Vrijheideerst 23 februari 2018 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654495)

https://www.apache.be/2018/02/21/79769/

Terechte, doch bescheiden, verwijzing naar mislukte VDL om dan toch weer vooral tegen de huidige regering te ageren.

In dit artikel worden de bonden, de PVDA en de SP.A gewoon nagekakeld.

Dus nogmaals: niks objectiefs aan mijn beste kneus.

Pandareus 23 februari 2018 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654495)

Niet moeilijk te begrijpen : ze hebben zojuist een dikke overwinning kunnen halen in een poging tot muilkorving die uitgaat van Land Invest, Dillen en dus ook de Grote Leider zijn partij. (van der paal en dikke vriend dewever ) Die klootzakken hebben door een mega claim te eisen een poging gedaan om de pers tot zwijgen te dwingen.

Vrijheideerst 23 februari 2018 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8654505)
Niet moeilijk te begrijpen : ze hebben zojuist een dikke overwinning kunnen halen in een poging tot muilkorving die uitgaat van Land Invest, Dillen en dus ook de Grote Leider zijn partij. (van der paal en dikke vriend dewever ) Die klootzakken hebben door een mega claim te eisen een poging gedaan om de pers tot zwijgen te dwingen.

En weer handig rond de hete brij van hierboven heengefietst.

Kneusje Kneusje Kneusje...

dalibor 23 februari 2018 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8654508)
En weer handig rond de hete brij van hierboven heengefietst.

Kneusje Kneusje Kneusje...

De hete (beerput)brij waar jullie middenin zitten.

Je mag toch wat volwassener worden in het gebruik van bijnamen. Ik voel me hier bij momenten in het derde leerjaar.

Pandareus 23 februari 2018 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8654687)
De hete (beerput)brij waar jullie middenin zitten.

Je mag toch wat volwassener worden in het gebruik van bijnamen. Ik voel me hier bij momenten in het derde leerjaar.

Uit een olievat kun je nu eenmaal geen Bordeaux tappen...

Nr.10 23 februari 2018 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8653883)
Tgogh, de N-VA haters op dit forum kraaien weer victorie bij het lezen van dit nieuws. Dat hun favoriete partijen electoraal aan het bloeden zijn vergeten ze voor het gemak maar eventjes.

Vindt u niet dat de haat bij de N-VA zelf zit?

Wie haat zaait krijgt haat terug in z'n gezicht.

Nr.10 23 februari 2018 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8653928)
Een andere rechter gaat misschien juist het omgekeerde beslissen.

Zo zijn rechters. De ene ziet het zo, de andere ziet het sus.

Nr.10 23 februari 2018 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8653967)
Uit het vonnis:

‘Eiser toont verder niet aan dat eerste en tweede verweerder hun bronnen niet afdoende en zorgvuldig gecontroleerd hebben en hun onderzoeksplicht niet hebben nageleefd.’

Lees meer: https://www.apache.be/2018/02/22/de-...-de-vonnissen/ © Apache

Zou die advocaat van Land Invest goed Nederlands verstaan?

De bronnen werden door Apache dus zorgvuldig gecontroleerd, hun onderzoeksplicht werd nageleefd, oordeelt de rechter.

Nr.10 23 februari 2018 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8653970)
“Eiser toont verder niet aan dat eerste en tweede verweerder hun bronnen niet afdoende en zorgvuldig gecontroleerd hebben en hun onderzoeksplicht niet hebben nageleefd. Uit de stukken blijkt dat eerste en tweede verweerder voldoende inspanningen geleverd hebben om de informatie zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven en de bronnen te controleren. Eiser toont derhalve niet aan dat verweerders ten deze niet gehandeld hebben als een normaal zorgvuldig en omzichtig journalist in dezelfde omstandigheden”.

Lees meer: https://www.apache.be/2018/02/22/de-...-de-vonnissen/ © Apache

Pluim voor de journalisten.

No Apologies 23 februari 2018 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8654701)
Zo zijn rechters. De ene ziet het zo, de andere ziet het sus.

Erg objectief is rechtspraak dus niet. Voor een rechtbank verschijnen heeft wel iets van een gokspel.

Vlad 24 februari 2018 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8654505)

Inderdaad, ze hebben geprobeerd een cordon sanitair rond apache.be te leggen ... 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be