Jan van den Berghe |
29 mei 2020 18:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 9345228)
Hollanders? Hou die maar buiten. Anders zijn we de klos. Gegarandeerd.
Niets is zo fijn als te wonen en leven in België. Niettegenstaande de regelmatige strubbelingen. Dat hoort bij ons land en het brengt leven in de brouwerij. Holland is een saai land waar niets gebeurt, waar regelneverij hoog in het vaandel staat en waar men zijn kop niet boven het maaiveld mag steken. Nog altijd in de lijn van Calvijn. De leuze van de Hollanders is nog immer: "met Calvijn is het fijn!". Ik heb niets tegen karnemelk, maar toch...
En diegenen die het niet geloven moeten maar een jaartje of meer in Holland gaan wonen. Dan weten ze het.
|
Altijd raar te lezen hoe u gemeenschappelijke cultuurkenmerken graag uit het eigen Vlaanderen wil schrappen om het uitsluitend toe te wijzen aan onze noorderburen. Karnemelk is even Vlaams als het Nederlands is.
Het land Holland ken ik niet. Ik heb zopas mijn schoolatlas even uitgehaald en dat een land met die naam heb ik niet gevonden. Blijkbaar bestaat het in uw hoofd en misschien is dat de reden dat het er volgens u saai is.
Ik weet ook niet waar die uithaal naar Calvijn op gebaseerd is. Ooit iets gelezen van Calvijn zelf? Ik wel, iets over "niet boven het maaiveld steken" of zo heb ik er niet in gevonden.
|