Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams begrotingsevenwicht ? Fabeltje dat op groeiende schulden ligt ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269581)

Herr Flick 14 juli 2023 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10201520)
Kwaliteit kan de mensen bekoren, uw prutsrijmen daarentegen, zijn geen lang leven beschoren.
Probeer toch eens uw best te doen, rijmen mag, maar zorg dat het ergens op slaat.

Ja om zijn schone kunsten te tonen zou hij ook in kwatrijnen kunnen schrijven bvb.

De Rode Willem 14 juli 2023 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10201520)
Kwaliteit kan de mensen bekoren, uw prutsrijmen daarentegen, zijn geen lang leven beschoren.
Probeer toch eens uw best te doen, rijmen mag, maar zorg dat het ergens op slaat.

Over smaken en goestingen valt niet te discuteren
Dat ga ik ook niet doen

Ik ga mijn aanpak niet wijzigen om iemand die duidelijk niet tot mijn fans, zelfs niet tot mijn doelpubliek behoort, te plezieren.

Boduo 14 juli 2023 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201314)
De gewesten worden gefinancierd vanuit de Federale !
En wie niet meer uitgeeft dan binnen komt, die vergroot zijn schulden niet
Dit is totaal knoeiwerk van de VlaReg !

En hoe zit het met de Walreg ?

De gemuilkorfde 14 juli 2023 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201529)
Over smaken en goestingen valt niet te discuteren
Dat ga ik ook niet doen

Dit gaat niet over smaak, maar over kwaliteit.
Rijmen vind ik geen probleem, wel als de zin die eruit komt totale nonsens is.
Succes kun je niet opvrijen.
Een fabeltje 'ligt' niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201529)
Ik ga mijn aanpak niet wijzigen om iemand die duidelijk niet tot mijn fans, zelfs niet tot mijn doelpubliek behoort, te plezieren.

Heeft niets met fan zijn te maken.
Mocht dit van een Vlaamsnationalist komen zou ik dit evenzeer ondermaats vinden.
Je toont gewoon je onkunde.

De Rode Willem 14 juli 2023 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10201526)
Ja om zijn schone kunsten te tonen zou hij ook in kwatrijnen kunnen schrijven bvb.

Op verzoek
kwatrijn
genaamd

Willem, de leeuw van Vlaanderen

Willem, gij vuil links gespuis
Gij zult sneuvelen in den rechtsen grote kuis
Maar oh wee, hoe moeten wij daar aan beginnen
Gij zijt niet te overwinnen !

(PS eventuele overeenkomsten met bestaande of virtuele personen is louter op toeval gebasseerd)

De gemuilkorfde 14 juli 2023 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10201539)
Op verzoek
...Maar oh wee, hoe moeten wij daar aan beginnen
Gij zijt niet te overwinnen !
...

Hoogmoed komt ten val, dixit een andere belgicist.

Anselmo 14 juli 2023 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10201491)
Als je die Vlaamse schulden uitdrukt in % van het Vlaams BNP valt dat erg mee.

In vergelijking met andere landen is dit zelf goed te noemen.
Bovendien zijn schulden niet noodzakelijk negatief, alleen men moet ze onder controle hebben en ze ook kunnen afbouwen.
En dat is in geval van de Vlaamse Regering het geval en zelfs al heeft men minder populaire maatregelen moeten nemen, het heeft zijn positieve gevolgen op de toekomstige begrotingen en - dat is het belangrijkste - op de toekomstige generaties Vlamingen.

Anselmo 14 juli 2023 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10201395)
Ik heb nog nooit enige onderbouw gezien in uw berichten. Nu, je bent daar niet de enige in, getuige een aantal andere topics op dit forum. Op een correcte manier aan de hand van feiten discussieren zit er hier al lang niet meer in. Nee, men heeft het hier liever over de kleur nagellak om het toch maar niet te moeten hebben over de organisatie van ons land.

Ik denk dat ik er even tussenuit ga. Misschien kom ik 2024 nog eens piepen of zo.

Het is jammer dat je - ook al is het maar tijdelijk - hier de handdoek gooit.
Dat is juist de bedoeling van dat soort types : anderen wegjagen zodat enkel de "degoutants" overblijven.
Het is helemaal niet hun bedoeling een discutie op te starten, maar met halve waarheden en hele leugens de sfeer te verpesten.
Nog niet zolang geleden werd het hier door hen zelfs zwart op wit gesteld : de Vlaemsche nationaaltjes pesten en irriteren.
Gun hen niet deze overwinning en doe zoals ikzelf en bv Quercus ttz: ignoreer het grotendeels en reageer enkel indirect of kort met eenzelfde soort stopzinnen.

Dadeemelee 14 juli 2023 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10201576)
Het is jammer dat je - ook al is het maar tijdelijk - hier de handdoek gooit.
Dat is juist de bedoeling van dat soort types : anderen wegjagen zodat enkel de "degoutants" overblijven.
Het is helemaal niet hun bedoeling een discutie op te starten, maar met halve waarheden en hele leugens de sfeer te verpesten.
Nog niet zolang geleden werd het hier door hen zelfs zwart op wit gesteld : de Vlaemsche nationaaltjes pesten en irriteren.
Gun hen niet deze overwinning en doe zoals ikzelf en bv Quercus ttz: ignoreer het grotendeels en reageer enkel indirect of kort met eenzelfde soort stopzinnen.

Tip: discussieren doe je met mensen met verschillende meningen.
Als je hier enkel bent om samen met gelijkdenkenden VlaamsNationalistische partijen op te hemelen en de andere partijen uit te schelden en geen tegenspraak te krijgen dan ben je aan her verkeerde adres.

Trouwens wat klagen jullie? Driekwart van de forummers zijn VB/NVA.

Anselmo 14 juli 2023 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10201580)
Tip: discussieren doe je met mensen met verschillende meningen.

Juist! Maar dan moet men bereid zijn te argumenteren en niet enkel met provocaties ?* la Tomm zoals in de Oekraïnedraad met de bedoeling de andere zijde enkel te irriteren.

Citaat:

Als je hier enkel bent om samen met gelijkdenkenden VlaamsNationalistische partijen op te hemelen en de andere partijen uit te schelden en geen tegenspraak te krijgen dan ben je aan her verkeerde adres.
Ook dit snap ik niet! Eerder occasioneel en "naar aanleiding" van wordt hier een draad gestart die je als "ophemelen" kunt beschouwen.

Citaat:

Trouwens wat klagen jullie? Driekwart van de forummers zijn VB/NVA.
Hiermede bewijs je mijn punt.
Ondanks het feit van dit overtal - aan de hand van de peilingsdraden hier op het forum? - is in tegendeel het aantal N-VA-bashing-draden van de anderen hier op het forum bijna niet te tellen.
Zo goed als dagelijks verschijnt er minstens zo'n draad, al dan niet met een karamellenvers - meestal met een non-issue als onderwerp met enkel de bedoeling te provoceren en spijkers op laag water te zoeken.
Dit verziekt het forum en dat mag aangeklaagd worden.

Dadeemelee 14 juli 2023 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10201588)
Juist! Maar dan moet men bereid zijn te argumenteren en niet enkel met provocaties ?* la Tomm zoals in de Oekraïnedraad met de bedoeling de andere zijde enkel te irriteren.

Ook dit snap ik niet! Eerder occasioneel en "naar aanleiding" van wordt hier een draad gestart die je als "ophemelen" kunt beschouwen.

Hiermede bewijs je mijn punt.
Ondanks het feit van dit overtal - aan de hand van de peilingsdraden hier op het forum? - is in tegendeel het aantal N-VA-bashing-draden van de anderen hier op het forum bijna niet te tellen.
Zo goed als dagelijks verschijnt er minstens zo'n draad, al dan niet met een karamellenvers - meestal met een non-issue als onderwerp met enkel de bedoeling te provoceren en spijkers op laag water te zoeken.
Dit verziekt het forum en dat mag aangeklaagd worden.

Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over bijvoorbeeld Vivaldi bashing. Of De Croo bashing of Rousseau bashing, of …

Kijk eens: dat is het politieke spel hé. Als je daar niet tegen kunt dan hoor je niet thuis op een serieus politiek forum, dan maak je beter een Whatsapp groepje met gelijkgezinden, dan ga je (misschien) nooit tegengesproken worden.

Anselmo 14 juli 2023 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10201591)
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over bijvoorbeeld Vivaldi bashing. Of De Croo bashing of Rousseau bashing, of …

Kijk eens: dat is het politieke spel hé. Als je daar niet tegen kunt dan hoor je niet thuis op een serieus politiek forum, dan maak je beter een Whatsapp groepje met gelijkgezinden, dan ga je (misschien) nooit tegengesproken worden.

Ernstig blijven !
Als je de moeite doet om even, laat ons zeggen 1 forumbladzijde - circa 20 draden -te bekijken dan vindt je makkelijk 10 N-VA bashing draden, 5 anti meerderheidsdraden en 5 neutrale. (daarbij hou ik nog niet eens rekening met de speciale N-VA-blunder draad)
Dat is zeer onevenwichtig, zeker als jij zelf ervan uitgaat dat 75% van de forumdeelnemers zogenaamde NVA/VB sympathisanten zijn.
Uit ervaring ken ik het antwoord nl dat die leden dan maar meer actief moet zijn. Maar als het om flut-draden gaat enkel om de anderen te irriteren, dan kan men dat maar beter laten.

Het Oosten 14 juli 2023 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10201594)
Ernstig blijven !
Als je de moeite doet om even, laat ons zeggen 1 forumbladzijde - circa 20 draden -te bekijken dan vindt je makkelijk 10 N-VA bashing draden, 5 anti meerderheidsdraden en 5 neutrale. (daarbij hou ik nog niet eens rekening met de speciale N-VA-blunder draad)
Dat is zeer onevenwichtig, zeker als jij zelf ervan uitgaat dat 75% van de forumdeelnemers zogenaamde NVA/VB sympathisanten zijn.
Uit ervaring ken ik het antwoord nl dat die leden dan maar meer actief moet zijn. Maar als het om flut-draden gaat enkel om de anderen te irriteren, dan kan men dat maar beter laten.

Met ‘België-bashing’ hebt u blijkbaar minder problemen. Tenminste , ik hoor u daar nooit tegen ingaan.En dat zegt genoeg.

Dadeemelee 14 juli 2023 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 10201594)
Ernstig blijven !

Sorry, maar ik tel 10 anti-federale draden. Met die neutrale moet ik eens goed lachen.

Edit: maar het maakt eigenlijk weinig uit. It’s in the eye of the beholder.

En zeg eens welke ‘anti-NVA’ draden vindt u ongepast

ViveLaBelgique 14 juli 2023 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10201325)
Uit hetzelfde artikel

Danny Van Assche, ondervoorzitter SERV: “We stellen vast dat de Vlaamse overheid bij ongewijzigd beleid een begrotingsevenwicht zal benaderen in 2026.

2 vragen:
- Hoeveel waarde hecht jij aan die voorspelling ?
- Hoeveel kans acht jij dat het beleid niet wijzigt ?

Jakko 14 juli 2023 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10201598)
Sorry, maar ik tel 10 anti-federale draden. Met die neutrale moet ik eens goed lachen.

Edit: maar het maakt eigenlijk weinig uit. It’s in the eye of the beholder.

En zeg eens welke ‘anti-NVA’ draden vindt u ongepast

Als we dan blz. 2 en 3 bekijken, zie ik slechts 3 van de 40 draden die pro-NVA zijn volgens de rechtse methode.

De schoofzak 14 juli 2023 18:39

In een belzieke context Vlaanderen verwijten voor haar budget, dat moet je maar durven.

Dadeemelee 14 juli 2023 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10201606)
In een belzieke context Vlaanderen verwijten voor haar budget, dat moet je maar durven.

Het één sluit het ander niet uit hé Schoof. ‘Vlaanderen’ is kunnen starten zonder overheidsschuld en ondertussen is de schuldratio al 69%.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230713_94937569

Citaat:

Problematischer volgens de Serv is dat de schuld sterk stijgt. De Vlaamse regering legde zichzelf op dat de schuld niet mag stijgen boven 65 procent van de inkomsten. Maar de schuld groeide de afgelopen jaren sterk aan door de aanzienlijke begrotingstekorten en door investeringen in het project Vlaamse Veerkracht. Zo zou de schuld toenemen van 20 miljard in 2019 naar bijna het dubbele, waardoor de schuldratio dit jaar zou uitkomen op 69 procent, dus boven de drempel die de Vlaamse regering zichzelf oplegde. In 2027 zou die zelfs aangroeien tot 78,5 procent.

Xenophon 14 juli 2023 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10201609)
Het één sluit het ander niet uit hé Schoof. ‘Vlaanderen’ is kunnen starten zonder overheidsschuld en ondertussen is de schuldratio al 69%.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230713_94937569

Allemaal Belgische schuld.

De Rode Willem 14 juli 2023 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10201606)

Ook uw voorspelbare maar vooral schaamteloze anti-belgische non-reactie kan niet verbergen dat jullie bang zijn de discussie over de Vlaamse financiën aan te gaan

1° Belofte op begroting in evenwicht
dit is inkomsten = uitgaven
dus geen extra schuld

2° De Vlaamse schulden lopen sterk op !

Wat houdt de VlaReg en de Financie minister van dat zootje ons achter ?
Welke totale ondoorzichtgheid wordt ons voorgelogen om tot zo'n resultaat te komen ?

En neen
het gaat niet over belgië
en neen
het gaat niet over de herkomst van het geld

Het gaat hier over het Vlaamse beheer van het Vlaams geld
Financiële autonomie, zoals in de staatshervormingen is bedisseld.

Vlaanderen moet vandaag tot het pijnlijke besluit komen dat
Ook het financiële beheer, samen met onderwijs en zowat alle andere homogene bevoegdheden, ligt te zieltogen op de bodem van het Vlaemsche ravijn !

Het laatste schijnheilige huisje van de N-VA is ingestort
Het splitsen is totaal failliet.

Wie nu nog pleit voor meer splitsen moet dringend een genetisch onderzoek ondergaan om te bevestigen dat die geen mens maar een lemming is !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be