Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Zondag 4 Mei: Betoging vóór België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=3023)

Jan van den Berghe 4 mei 2003 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Dan nog biedt corrigerend optreden een beschaafdere oplossing, dan een land naar de verdoemenis proberen slaan omwille van die te remediëren bagatellen.

En hoe wilt u de Waalse administraties weer in de teugels krijgen? Al vele jaren zijn de zaken zo scheefgegroeid en daar wil men maar niet veranderen.

Supe®Staaf 4 mei 2003 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Tussen haakjes. "Superstaaf", moet u nu niet gaan betogen en de eenheid van de Belgische natie belijden?

Dat mag ik niet van mijn vrouw.
Die is flamingant.
:wink:

Raf 4 mei 2003 16:50

Citaat:

Citaat:

Tussen haakjes. "Superstaaf", moet u nu niet gaan betogen en de eenheid van de Belgische natie belijden?

Die is flamingant.

Waar wacht je nog op? Afscheiding is de oplossing :wink:

Supe®Staaf 4 mei 2003 16:51

Citaat:

Citaat:

Dan nog biedt corrigerend optreden een beschaafdere oplossing, dan een land naar de verdoemenis proberen slaan omwille van die te remediëren bagatellen.

En hoe wilt u de Waalse administraties weer in de teugels krijgen? Al vele jaren zijn de zaken zo scheefgegroeid en daar wil men maar niet veranderen.

De wet is de wet.
Njet is njet.
Leren om je zin te krijgen en eens goed napluizen hoe zij het al die tijd gedaan kregen.
Koekjes van eigen deeg bakken.
Wees creatief, pas u aan, wordt een beetje Waal in je denken, en alles zal van een leien dakje lopen.

Supe®Staaf 4 mei 2003 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Citaat:

Die is flamingant.

Dat kan niet: ze moet mij onderhouden volledig naar Belgisch model. :lol:

Jan van den Berghe 4 mei 2003 16:55

Citaat:

Wees creatief, pas u aan, wordt een beetje Waal in je denken, en alles zal van een leien dakje lopen.

Aha, de eenvoudige oplossing: geen oplossing dus. Laat maar verder scheefgroeien en laten we die mentaliteit ook maar overnemen. Dat lijkt me geen optie. Willen de Walen dat, mij niet gelaten, maar dan moeten ze zelf maar opdraaien voor hun keuzes. In Vlaanderen zullen we andere opties naar voorschuiven en die zullen we ook zelf bekostigen. Dat is eerlijk. Bij mijn gebuur moet ik ook niet gaan om geld te vragen voor een nieuwe wagen. Dat bekostig ik zelf.

Raf 4 mei 2003 16:57

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Die is flamingant.

Dat kan niet: ze moet mij onderhouden volledig naar Belgisch model. :lol:

Ai ai ai... Legt ze zich zomaar neer bij die onrechtvaardige geldstroom?

Raf 4 mei 2003 16:58

Citaat:

Citaat:

Aha, de eenvoudige oplossing: geen oplossing dus. Laat maar verder scheefgroeien en laten we die mentaliteit ook maar overnemen. Dat lijkt me geen optie. Willen de Walen dat, mij niet gelaten, maar dan moeten ze zelf maar opdraaien voor hun keuzes. In Vlaanderen zullen we andere opties naar voorschuiven en die zullen we ook zelf bekostigen. Dat is eerlijk. Bij mijn gebuur moet ik ook niet gaan om geld te vragen voor een nieuwe wagen. Dat bekostig ik zelf.

Die auto-metafoor heeft blijkbaar toch wel iets losgeweekt :lol:

Jan van den Berghe 4 mei 2003 17:00

Citaat:

U bedoelt?

Supe®Staaf 4 mei 2003 17:04

Citaat:

Als ze er iets voor in de plaats wil moet ze zich bijna per definitie een poosje 'neerleggen'.

Supe®Staaf 4 mei 2003 17:06

Citaat:

Citaat:

U bedoelt?

Ik vermoed dat Raf refereert naar de halve auto per jaar waar de Walen op onze kosten mee rondrijden (althans volgens de N-VA)
Mochten ze er ooit in slagen om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen, dan bezoek ik Geert Bourgeois en de zijnen met het verzoek om die som tweejaarlijks op mijn rekening te storten. Ik zal zelf instaan voor de aankoop van bewuste luxe-kar.
Ben ik geen makkelijke?

Raf 4 mei 2003 17:08

Citaat:

Citaat:

Als ze er iets voor in de plaats wil moet ze zich bijna per definitie een poosje 'neerleggen'.

Ik weet niet of het wel opportuun is om die oplossing op grote schaal toe te passen op de Walen, maar ik ben bereid om mee te werken aan een dergelijk experiment :wink:

Raf 4 mei 2003 17:08

Citaat:

Citaat:

Citaat:

U bedoelt?

Ik vermoed dat Raf refereert naar de halve auto per jaar waar de Walen op onze kosten mee rondrijden (althans volgens de N-VA)
Mochten ze er ooit in slagen om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen, dan bezoek ik Geert Bourgeois en de zijnen met het verzoek om die som tweejaarlijks op mijn rekening te storten. Ik zal zelf instaan voor de aankoop van bewuste luxe-kar.
Ben ik geen makkelijke?

Dat bedoelde ik inderdaad...

Supe®Staaf 4 mei 2003 17:09

Citaat:

Ik weet niet of het wel opportuun is om die oplossing op grote schaal toe te passen op de Walen, maar ik ben bereid om mee te werken aan een dergelijk experiment :wink:

We zullen geen probleem hebben om het werk naar beider interessesfeer te verdelen, zo mag ik verhopen uit de lectuur van jouw postings...... :wink:

Raf 4 mei 2003 17:12

Citaat:

Citaat:

We zullen geen probleem hebben om het werk naar beider interessesfeer te verdelen, zo mag ik verhopen uit de lectuur van jouw postings...... :wink:

Dat komt in de "sjakos"...

Luddo 4 mei 2003 17:56

Citaat:

Citaat:

Die is flamingant.

Ik ken zo nog van die koppels!!! :D

Thomas Hx 4 mei 2003 18:35

Heb juist gehoord dat er conflicten waren met TAK?

skye 4 mei 2003 18:40

Ik heb net de "betoging" voor de Belgische eenheid gezien op TV. Het viel mij direkt op hoeveel grijsaards ertussen liepen.

Ook typisch, was weer het gezemmel dat ze verkochten... solidariteit hier, "eendracht maakt macht" daar... :roll:

trouwens de helft van de aanwezigen bestond uit een fanfare die waarschijnlijk volledig ingehuurd was :lol:

nog iets: ik vond het een schitterend staaltje van humor van de VRT om de betoging vlak na de communautaire perikelen van madam Durant te zetten :lol:
kwestie van alles in de juiste context te plaatsen...

Jan van den Berghe 4 mei 2003 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Heb juist gehoord dat er conflicten waren met TAK?

Neen, het VRT-nieuws vermeldde uitdrukkelijk dat er zich geen incidenten voordeden.

zorroaster 4 mei 2003 20:31

Op Teletekst was te lezen dat er "een kleine tweeduizend mensen" betoogden onder de noemer van B-Plus.
Om even te plaatsen: In de laatste Vlaamse betoging in augustus liepen er zesduizend mensen mee, in de Gay Pride-parade van de dag ervoor tienduizend.

Dit is de eerste pro-Belgische betoging sinds jaren, wordt al maanden met tromgeroffel aangekondigd door het BUB en kende een massale propaganda-voorbereiding: Flyertjes over het hele land (ook in mijn brievenbus), veelal illegaal geplakte affiches in heel Antwerpen, open tribunes in de krant... En dan krijgen ze nog geen tweeduizend mensen bijeen!

BUB'ers, zoek maar naar verdomd goede excuses voor dit debacle. Het komt wat dom over om te staan roepen over een kleine minderheid die wil spreken in naam van een grote meerderheid als het over de Vlaamsgezinden gaat, na vandaag.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be