![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op ZONDAG 4 MEI 2003 zal een manifestatie plaatsvinden te Brussel, waarin B Plus het voortouw neemt. B Plus stelt immers vast dat vele politici almaar meer tegen de wil van de bevolking ingaan op het vlak van de staatshervorming. Uit alle wetenschappelijke onderzoeken en opiniepeilingen van de laatste 15 jaar blijkt dat de burgers van België, zowel ten noorden als ten zuiden van de taalgrens, zich uitdrukkelijk tegen separartisme kanten. De burgers willen niet dat België barst. Ook de aanhangers van een confederale staat zijn op één hand te tellen. Nochtans trekken de meeste politieke partijen zich van de wil van deze zwijgende meerderheid niets aan.
En waarom? Omdat zij op electoraal vlak niet afgestraft kunnen worden! Voor welke partij kan je immers nog stemmen indien je tegen een verdere staatshervorming bent? Voor welke partij kan je met een gerust geweten stemmen indien je je tevredenheid met onze Belgische, federale democratie wil uiten en indien je wil dat deze democratie versterkt wordt? Zowat alle politieke partijen zijn uitermate opportunistisch als het gaat om het dossier van de staatshervorming. Velen menen in de plaats van de burger te kunnen stellen op welke wijze het land het best bestuurd wordt, namelijk door het bestuur dichter bij het volk te brengen. Nochtans is niet al wat op een lager niveau beslist wordt, beter beslist. Om de groeiende ontevredenheid van de Belgische bevolking een stem te geven, trekt B Plus op 4 mei 2003 naar Premier Verhofstadt om hem een brief te overhandigen namens de zwijgende meerderheid van burgers en namens tal van organisaties uit het middenveld. Het kan niet zijn dat alle partijen zich laten leiden (of is het lijden?) door de wil van een uiterst kleine, radicale en onverdraagzame minderheid van separatsisten en confederalisten, voor zover die laatste twee niet dezelfden zijn. En het is in een democratie vooral onbegrijpelijk dat er zo dikwijls en zo fundamenteel aan de Grondwet gemorreld wordt zonder dat de bevolking eerst wordt geconsulteerd! In de vele democratische landen wordt voor veel minder belangrijke zaken een bindend referendum gehouden!! De manifestatie van 4 mei 2003 zal geen manifestatie van B Plus alleen zijn. Zij zal worden ondersteund door tal van andere organisaties uit het middenveld, cultuur, sport en politiek. Stap met ons mee en laat zien dat de Belgen de wil hebben om als één volk samen te leven, in volle respect voor elkaars verscheidenheid. Laat zien dat ze naar Europa een hoopvolle boodschap kunnen sturen. Zend samen met ons een krachtig signaal uit dat de politieke partijen na de verkiezingen van 18 mei 2003 niet naast zich neer zullen kunnen leggen! Laat horen dat de politici de mensen niet mogen bedriegen door te zeggen dat ze tegen separatisme zijn, maar wel voor de splitsing van de sociale zekerheid, of delen ervan! Ze moeten beseffen dat de mensen weten dat de splitsing van de Sociale Zekerheid gelijkstaat met separatisme. Zo dom zijn onze mensen niet. Ze laten zich geen blaasjes wijsmaken. Hieronder volgen de concrete gegevens van de manifestatie: Datum: ZONDAG 4 MEI 2003 Startpunt: Albert II laan om 14u00 Eindpunt: TROONPLEIN EN Kabinet Premier Verhofstadt Van harte welkom en hopelijk tot dan!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb je een bus nodige om al de bubbels te laten komen, of is een tandem voldoende?
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Alle, de ouden-van-dagen en het Waalse profitariaat gaan ook nog eens op straat komen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Kan niemand in Brussel ergens een paar Vlaamse vlaggen gaan ophangen, dan kunnen we meteen allemaal zien hoe vredelievend de Belginiksen werkelijk zijn (remember de dreigementen mtb tot de RD onlangs)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En waarom Waalse vlaggen? De Belginiksen bestaan uit Walen die op onze kost leven en Vlaamse landsveraders die liever lopen onder de Belgische foeilijke vlag dan onder onze trots Vlaamse Leeuw... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Wallonië zijn twee apparte landen, kunstmatig samengebracht onder dat derde 'ding', iedereen die voor het behoud van dat verfoeilijke derde ding is, is voor mij een landverader... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Face it, de Walen zijn een loodzwaar blok aan ons been... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De waarheid is als volgt: Wallonië kost meer geld dan Vlaanderen, terwijl ze minder opbrengt. Maar de bevolking ligt daar niet echt wakker van.
Vlaanderen kent namelijk een ongekende voorspoed, maakt deel uit van één der rijkste regio's en hoogste levensstandaard ter wereld. Een groot aantal Vlamingen ziet wel iets in een verdere federalisering van de bevoegdheden, maar wilt uiteindelijk ook de monarchie behouden en blijven deel uitmaken van België. Of het zo blijft duren , dat zal de toekomst uitwijzen. Maar op dit ogenblik is er geen sprake van twee onafhankelijke staten. And that my friends, you can take to the bank. (sorry voor het Engels) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() ![]() ![]() De vereniging der paleontologen deelt mee dat tijdens de Brusselse openluchttentoonstelling van zondag 4 mei het op straffe van een gevangenisstraf 1 tot 5 jaar verboden is de zeldzame tricolore fossielen te ontrvreemden. Deze objecten zijn immers onderwerp van talrijke belangrijke studies. Een belangrijk stroming binnen het vakgebied is er zelfs van overtuigd dat deze vreemde, doch sympathieke fossielen niet van deze wereld zouden zijn. Dank bij voorbaat
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |