Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Spotten met het geloof! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=45418)

Rene Artois 31 januari 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528490)
Verbieden is een andere kwestie, want je kunt eigenlijk niets verbieden of opleggen.

Men kan wel zeggen wat het u kost mocht u iets wel of niet doen dat verboden of opgelegd is. Komt op bijna hetzelfde neer.

lomeanor 31 januari 2006 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528512)
Dat is het verschil ,voor u betekent god of allah iets dat fictief is, voor mij niet, vandaar de verschillen,.
Als moslim kan ik niet spotten met iemand die ik loyaal een lief heb, spotten een tegelijk loyaal zijn kan gewoon niet.

En wie katholiek is kan niet spotten met zulk een schandelijke afbeelding van de Heilige Maagd. Wij spotten niet met degenen die we lief hebben.

StevenNr1 31 januari 2006 22:08

Citaat:

Dat is het verschil ,voor u betekent god of allah iets dat fictief is, voor mij niet, vandaar de verschillen,.
Als moslim kan ik niet spotten met iemand die ik loyaal een lief heb, spotten een tegelijk loyaal zijn kan gewoon niet.

Dat is uw opvatting, want dat ligt 'hier' dan toch heel anders, denk ik. Spotten kan hier zelfs tot het 'kinderlijke liefdesspel' behoren ('meisjes plagen is liefde vragen'.) En het is ook een andere vorm om bepaalde kritiek te uiten.

En ja, sorry, maar ik kan daar niets aan doen dat u in Allah gelooft.

lomeanor 31 januari 2006 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528555)
Dat is uw opvatting, want dat ligt 'hier' dan toch heel anders, denk ik. Spotten kan hier zelfs tot het 'kinderlijke liefdesspel' behoren ('meisjes plagen is liefde vragen'.) En het is ook een andere vorm om bepaalde kritiek te uiten.

En ja, sorry, maar ik kan daar niets aan doen dat u in Allah gelooft.

Humor en spotten zijn twee dingen. Stel je voor dat ik posters op hang van jouw moeder in een belachelijke pose met haar borsten bloot. Dat zou op hetzelfde neerkomen als die karikatuur van Maria. Dat soort cartoons getuigen van een gebrek aan respect voor degenen die Maria wél devoot zijn.

myrdjinn 31 januari 2006 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 1528551)
En wie katholiek is kan niet spotten met zulk een schandelijke afbeelding van de Heilige Maagd. Wij spotten niet met degenen die we lief hebben.

je spot net wel met diegene die je lief hebt. beste voorbeeld? zelfspot

lomeanor 31 januari 2006 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn (Bericht 1528561)
je spot net wel met diegene die je lief hebt. beste voorbeeld? zelfspot

Aan de ene kant staat humor en relativeringsvermogen. Aan de andere kant respecteloosheid en vernedering. Aan welke kant zou je de cartoon plaatsen?

StevenNr1 31 januari 2006 22:18

Tja, Maria de slet (excuses), waarom niet? Die mevrouw ligt toch al eeuwen onder de grond, kan mij dat nu schelen als men mij 2000 jaar na mijn dood met ontbloot lid op een poster plakt omdat mijn zoon toevallig de profeet van de koffiepot is geworden?

Lincoln 31 januari 2006 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528581)
Tja, Maria de slet (excuses), waarom niet? Die mevrouw ligt toch al eeuwen onder de grond, kan mij dat nu schelen als men mij 2000 jaar na mijn dood met ontbloot lid op een poster plakt omdat mijn zoon toevallig de profeet van de koffiepot is geworden?

Ja maar je kwetst niet (de doden)"maria" maar degene die in leven zijn een in maria geloven!!!

Raven 31 januari 2006 22:26

Het Christelijke geloof is verkeerd. bijgevolg mag het ook bespot worden.

StevenNr1 31 januari 2006 22:31

Ik verwijs naar de koffiepot: "Als ik morgen profeet van de koffiepot wordt en de verering van de koffiepot promoot, mag er dan niemand met mij spotten? Of met hetgeen sommige van mijn aanhangers in naam van de koffiepot uitsteken, nu of later?"

Lincoln 31 januari 2006 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 1528599)
Het Christelijke geloof is verkeerd. bijgevolg mag het ook bespot worden.

Dwazerik dat ben je.

Lincoln 31 januari 2006 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528618)
Ik verwijs naar de koffiepot: "Als ik morgen profeet van de koffiepot wordt en de verering van de koffiepot promoot, mag er dan niemand met mij spotten? Of met hetgeen sommige van mijn aanhangers in naam van de koffiepot uitsteken, nu of later?"

Als dat zo is, dan zal je "geloof religie" ongeloofwaardig zijn een de aanhangers respecteloos. Het is door de respect die je geeft dat je gerspecteerd wordt, anders zou de grondwet geen waarde hebben bijvoorbeeld,.

StevenNr1 31 januari 2006 22:42

??

Lincoln 31 januari 2006 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 1528632)
??
Ik neem mijn koffiepotreligie serieus hé, en mijn aanhangers ook.
En ik beloof aan mijn volgelingen die zich als martelaars voor de koffiepot opofferen 70 jatte vers gezette in het hiernamaals.

Begin je het te snappen?

colargo 31 januari 2006 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528620)
Dwazerik dat ben je.

En ikke ooke he lincoln en iedereen die iets van kritiek durft te zeggen ivm islam.

:cheer:

ps ; Laura lyn heeft toch wel succes zekers bij moslims: :cheer:Ik heb je duizend maal belogen :cheer: in functie v/d islam :cheer:

Desiderius 31 januari 2006 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528633)
Begin je het te snappen?

Ik hoop voor jou en je geloofsgenoten dat je stilaan begint te snappen dat dit soort van "wrijvingen" geïllustreerd met beelden van dolgedraaide, schuimbekkende godsdienstfanatici zich zullen keren tegen de Europese moslimgemeenschap. Is het je al opgevallen hoe stil het is geworden in het linkse hoekje waar meestal vergoelijkende en sussende taal wordt gesproken? Dit soort van culturele botsinkjes zullen zich nog veel vaker voordoen en dan mag JIJ eens raden in welke richting die "bakstenen" zullen vliegen... Oh, mocht je toch nog twijfelen, het is al eens gebeurd nog niet eens zo lang geleden. Waarschijnlijk zal het er in de 21ste eeuw een stuk minder "bloed"dorstig aan toe gaan, maar daarom niet minder effectief.

Welcome in Europe. Het zal je nog héél duidelijk worden wat dat precies betekent.... 8)

StevenNr1 31 januari 2006 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 1528633)
Begin je het te snappen?

Nee, ok dat van die martelaars was vuil maar kom.
Ik zie uw punt niet.

colargo 31 januari 2006 23:13

Lincoln wil ons achter die hekkentjes steken ;-)
Dan wel met arabische opschrift he.

.:lol:

Loyaal + spotten = Loyaal Spotten :-)

Bobke 31 januari 2006 23:25

Citaat:

Niemand vraagt u om er mee te spotten.

colargo 31 januari 2006 23:48

Deja Vu

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be