![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Spotten met het geloof? | |||
Beide spotprenten moeten kunnen |
![]() ![]() ![]() |
42 | 85,71% |
Alleen de spotprenten van Mohammed zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Alleen de spotprenten van O.L.V. van Vlaanderen zijn aanvaardbaar |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Geen van beide spotprenten kan |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Even een peiling organiseren over het (beledigen van) geloof.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom spotten met het geloof, is daar een reden voor??
Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2006 om 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Omdat er niet met te discussieren valt. En die cartoons zijn geen spot, das humor om de vele aanslagen die moslims tegen ons plegen te verwerken. Geen humor, niets verwerken, oorlog. En dat is waar achterlijke gelovigen overal in de wereld op aan sturen, of het nu geiteneukers, koeienaanbidders of vissekoppen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() spotten of humor !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik denk dat het eerder spotten is dan humor.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Mohammed met een hoofd als een bom is humor, geen spot. Mohammed die in de hemel stop roept, de maagden zijn op is geen spot maar humor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Bij u is dat geen spot omdat mohamed niets betekent voor u , voor mij is dat wel spot omdat mohamed veel betekent voor mij. Stel u voor, iemand spot met iets dat je heel lief hebt en veel betekent voor u ,hoe zou je je daarbij voelen ?? begrijp je.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2006 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() als ik over iemand z'n flaporen,bierbuik,korte beentjes,.... lach&grapt en iemand anders over mijn twee houten benen en houten kop met twee glazen ogen
![]() Ik spreek dan bij mensen die je al een tijdje kent he. Dan is het de manier dat je het brengt direct duidelijk of je spot of grapt, je moet het wel geraffineerd kunnen brengen. Het leven is veel aangenamer als je humor hebt en brengt, en als je niet alles au sérieu neemt. De ene cultuur heeft dat meer dan de andere zeker. Quote : lincoln Stel u voor, iemand spot met iets dat je heel lief hebt en veel betekent voor u ,hoe zou je je daarbij voelen ?? begrijp je. En dan, als je je goed in je vel voelt raakt dit je toch niet!!! Zijn jullie dan allemaal onvolwassen mietjes!! en dit is niet spottend he ![]() Maw al die mensen die in Antw, Brussel,... tijdens de zomer met hun lief die in decolté en zomerkledij over de straat lopen en waar marokkanen die vrouw voor hoer uitschelden. Als marokkanen dit zeggen voelen we ons niet aangesproken ![]() Als ze me verplichten voor hun moskee te betalen en als ze van me stelen,of aantastelijk doen, enz....dan voel ik me wel aangesproken. Laatst gewijzigd door colargo : 31 januari 2006 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
En zeker met een fictief iets als God of Allah of ... kan toch wel gespot worden? Mohamed mag dan wel bestaan hebben, als we met Napoleon mogen lachen dezer dagen, ook met hem, beide historische figuren. Als ik morgen profeet van de koffiepot wordt en de verering van de koffiepot promoot, mag er dan niemand met mij spotten? Of met hetgeen sommige van mijn aanhangers in naam van de koffiepot uitsteken, nu of later? Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 31 januari 2006 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ach man, kijk eens rond, westerlingen doen niet anders dan met zichzelf lachen, heb je onze stand-up comediants al eens bezig gezien. Het zijn achterlijke oogkleppendragers die niet lachen kunnen. Danneels heeft meer humor in z'n kleine teen dan de hele moslimgemeenschap van de hele wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Idd alles is gecompliceerd en moeilijk en vervelend bij die moslim gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Als men met iets spot moet men ook de risico's daarvan accepteren daar gaat het om, Als je een baksteen naar je hoofd krijgt dan moet je ook verder blijven lachen een niet brand een vuur uit schreeuwen naar de moslimgemeenschap,. even consequent blijven a.u.b. !!!
Laatst gewijzigd door Lincoln : 31 januari 2006 om 14:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Humor en intelligentie gaan hand-in-hand.
Een religie die geen humor kent/tolereert kan ook geen intelligentie kennen/tolereren. Ik zal maar aan de verleiding weerstaan om heel concreet te worden zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Intelligentie=met jan een alleman spotten ??Als dat uw definitie is voor intelligentie dan verkies ik liever stom-verdovend-domheid boven intelligentie.
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje zelfrelativering doet vaak wonderen... Ik zou nu heel concreet kunnen worden en voorbeelden aanhalen van de oneindige welvaart en voorspoed die Allah over zijn (goed)gelovig volk al heeft uitgestrooid, maar dat zou niet netjes zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
En dan reageer je btw niet op de rest van m'n bericht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |