Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Polspoel en Desmet: debat met partijvoorzitters (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8093)

McDaddy 10 januari 2004 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groen
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
Ik vind Dua helemaal niet goed. Ik vind dat totaal geen boegbeeld voor Groen!. En zij gaat er zeker niet voor zorgen dat ze meer stemmen halen. Hadden ze nu niemand anders als voorzitter kunnen kiezen? Want zij is een van de 4 vrouwen die Agalev ten gronde heeft gebracht.

Dat is uw mening, maar blijkbaar vinden anderen dat Dua zich wel goed in 'Polspoel en Desmet' heeft geweerd.

Daar zal de kiezer dan over beslissen. Mieke Vogels zou zich min of meer terugtrekken uit Agalev, omdat ze vind dat ge geen ander programma kunt maken met oude gezichten. En voor deze ene keer geef ik Vogels gelijk.
Wat gebeurt er. Ne andere naam voor de partij en een oud gezicht als voorzitter.

In mijn ogen is Groen! nu helemaal gedoemd. En de naam Groen! is een naam voor een klein partij. Agalev klonk veel beter.

Ge kunt niet ontkennen dat Agalev de 4 onbekwaamste vrouwen in de regering had gezet. 1 voor 1 moesten ze het afbollen, want ze bakten er niets van. En nu is ook nog eentje voorzitter van de partij.

Had Sannen dan geen voorzitter kunnen worden? Want die stond toen wat minder in de belangstelling en die had nog niets verknoeit. Ik denk dat dit een veel beter keuze was geweest.

Suits You, Sir! 10 januari 2004 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
zeg Niels, ben jij aan het zwanzen ofzo? De SPa is altijd de coalitiepartner van ons geweest.

Kom, kom... ik kan mij nog heel goed de stunts herrinneren die De Croo als minister in de jaren 80 opvoerde. Dus niet beginnen zeveren over de SP-a die altijd het kleinere broertje in de coalitie was.
Face it: jullie waren jarenlang de grootste partij in de coalitie dus de meeste verantwoordelijkheid en het grootste politieke gewicht lagen bij jullie.

Descartes Jr 10 januari 2004 17:04

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Zeggen dat er "niets gebeurt" maar elke goede aktie van de meerderheid tegenwerken of blokkeren is wat je niet plastischer kan omschrijven als "laf en hypochriet".

Descartes, blijkbaar volg jij niet echt op de voet wat de CD&V doet in de oppositie,

Oei, ik heb gisteravond Letherme nochtans woordelijk horen zeggen (in de Nieuwjaarswens van de partijvoorzitters in Koppen) dat de regereing "niets gedaan heeft in de afgelopen 5 jaar".

Ik stel mij nu de vraag : als de regering NIETS gedaan heeft, wat was het aandeel van CD&V daarin dan ? Als wiskundige zou ik dan concluderen dat hun contributie negatief was ... :roll: ...

Seba 10 januari 2004 18:19

Citaat:

Oei, ik heb gisteravond Letherme nochtans woordelijk horen zeggen (in de Nieuwjaarswens van de partijvoorzitters in Koppen) dat de regereing "niets gedaan heeft in de afgelopen 5 jaar".

Ik stel mij nu de vraag : als de regering NIETS gedaan heeft, wat was het aandeel van CD&V daarin dan ? Als wiskundige zou ik dan concluderen dat hun contributie negatief was
ik stel voor dat u eens lusitert naar dergelijke debatten zonder uw linkse filter op. Leterme heeft letterlijk gezegd dat de paarse regering een aantal goede dingen heeft gedaan, maar dat de maatregelen willekeurig waren en dat er geen prioriteiten zijn. De werkloosheid daalt, de fiscale druk stijgt, en ondertussen zitten onze paarse jongetjes in het parlement op 5 maanden van de verkiezingen te discusïeren over provinciale kieskringen en moeten we van Karel de Gucht horen, die na de verkiezingen zij dat het slecht is op twee lisjten te staan en je mandaat niet af te maken, dat Verhofstadt waarschijnlijk naar Europa vertrekt. Excuseer ons als we zo'n wanpraktijken aan het licht brengen.

Lekker Links! 10 januari 2004 18:23

Citaat:

....je mandaat niet af te maken, dat Verhofstadt waarschijnlijk naar Europa vertrekt. Excuseer ons als we zo'n wanpraktijken aan het licht brengen.

IS dat nu nog niet duidelijk dat hij NIET naar Europa gaat of zijn jullie selectief doof bij de CD&V?

Lekker Links! 10 januari 2004 18:27

Trouwens......deze middag debat gezien met Leterme op Kanaal Z:

(men sprak eerst over de binnenlandse politiek)
Moderator: (stelt een vraag, gelijk de welke)
Leterme: De paarse meerderheid heeft 4 jaar de macht gehad en heeft niets gedaan
Moderator wordt het na een tijdje beu:
Moderator: goed over iets anders nu meneer Leterme.........op veel plaatsen doen de landen toegevingen aan de VSA, zuid Korea begint zich te schikken, in Irak beginnen de eerste stappen naar democratie er te komen, hoe denkt u over het Bush-bewind?
Leterme: Ja maar de Belgische kritiek van de paarse regering op de VSA was toch slecht voor ons land, en meneer Michel ...bla bla bla bla

Straks krijgt onze regering nog de schuld van hem dat de VSA Irak is binnengevallen. Leterme (n)(n)

Seba 10 januari 2004 18:30

Citaat:

IS dat nu nog niet duidelijk dat hij NIET naar Europa gaat of zijn jullie selectief doof bij de CD&V?
neen, maar hij trekt wel de lijst, "om z'n Europese boodschap kracht bij te zetten". Een maand geleden was hij dan weer wel zinnens naar Europa te gaan.

Seba 10 januari 2004 18:31

Citaat:

Leterme: Ja maar de Belgische kritiek van de paarse regering op de VSA was toch slecht voor ons land, en meneer Michel ...bla bla bla bla
wat moest hij dan zeggen? Dat Louis Michel een duidelijk genuanceerde, niet-hypocriete en heldere visie omtrent dat dossier hanteerde?? :roll: :roll: :roll: :roll:

Lekker Links! 10 januari 2004 18:33

Citaat:

Citaat:

wat moest hij dan zeggen? Dat Louis Michel een duidelijk genuanceerde, niet-hypocriete en heldere visie omtrent dat dossier hanteerde?? :roll: :roll: :roll: :roll:

Nee Seba, ik begrijp hem wel, maar 't was zoo grappig moment. Leterme zei op elke vraag dat de paarse regering slecht was. Da's precies een automatisme, ze vroegen hem enkel wat hij van Bush dacht. Zo moeilijk kan da nu toch nie zijn,.......

Seba 10 januari 2004 18:35

ja zou kunnen, ik wil je best wel geloven. Leterme overdrijft daar soms wel in. Maar ik vind toch wannéer hij kritiek uit, altijd duidelijk zegt wat er fout is en wat zijn alternatief is.

Lekker Links! 10 januari 2004 18:38

Citaat:

Maar ik vind toch wannéer hij kritiek uit, altijd duidelijk zegt wat er fout is en wat zijn alternatief is.

Yep inderdaad, veel beter dan de Stefaan, die stond af en toe met de mond vol tanden, als de CD&V t nu niet beter doet, zal 't niet aan gebrek aan alternatief liggen.

robby h 10 januari 2004 18:40

ik hoor hier verschillende kritieken op de legislaturen van de regeringen van voor paars-groen, maar bij mijn weten zijn we door die regering geraakt waar we nu staan. Het is niet uit antipathie voor paars-groen dat ik dat zeg, maar het is gewoon een feit. Het kan niet ontkend worden dat Dh. Dehaene ons gebracht heeft naar een acceptabel niveau en dat we nu deel uitmaken van de eurogebruikers, laat ons dat niet vergeten, want de schulden waren grotendeels weggewerkt en we hebben er veel, maar de vorige paars-groen regering was alweer veel te veel aan het geven, dat vond ik toch, na zoveel bloed zweet en tranen was het toch wel jammer dat de paars-groenen zogezegd de goede regering werden genoemd door de vele cadeautjes, maar blijkbaar kun je daar mee een deftig deel van de belgische populatie misleiden, en dat vond ik het jammerste aan de zaak, dat die regering werd herverkozen nadat ze natuurlijk alle schuld van zich afschoven in de schoenen van agalev. Ze hadden een zondebok gevonden en maakten alweer loze beloftes, maar nu denk ik wel dat de gezonde belg inziet dat deze regering helemaal niet goed bezig is en dat zij zelf dat moeten inzien, maar we zijn geduldig en wachten af, want tenslotte is een legislatuur 4 JAAR en geen jaar, iedereen moet de kans krijgen. Zelfs paars.

groeten

Lekker Links! 10 januari 2004 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robby h
ik hoor hier verschillende kritieken op de legislaturen van de regeringen van voor paars-groen, maar bij mijn weten zijn we door die regering geraakt waar we nu staan. Het is niet uit antipathie voor paars-groen dat ik dat zeg, maar het is gewoon een feit. Het kan niet ontkend worden dat Dh. Dehaene ons gebracht heeft naar een acceptabel niveau en dat we nu deel uitmaken van de eurogebruikers, laat ons dat niet vergeten, want de schulden waren grotendeels weggewerkt en we hebben er veel, maar de vorige paars-groen regering was alweer veel te veel aan het geven, dat vond ik toch, na zoveel bloed zweet en tranen was het toch wel jammer dat de paars-groenen zogezegd de goede regering werden genoemd door de vele cadeautjes, maar blijkbaar kun je daar mee een deftig deel van de belgische populatie misleiden, en dat vond ik het jammerste aan de zaak, dat die regering werd herverkozen nadat ze natuurlijk alle schuld van zich afschoven in de schoenen van agalev. Ze hadden een zondebok gevonden en maakten alweer loze beloftes, maar nu denk ik wel dat de gezonde belg inziet dat deze regering helemaal niet goed bezig is en dat zij zelf dat moeten inzien, maar we zijn geduldig en wachten af, want tenslotte is een legislatuur 4 JAAR en geen jaar, iedereen moet de kans krijgen. Zelfs paars.

groeten

Toch niet volledig juist. :wink: . Het is juist dankzij de eerste paarsgroene regering dat er een heel pak schulden afgebouwd zijn. In economische recessie, daar waar al de ons omringende landen schulden bijgemaakt hebben, heeft deze regering de schulden verder afgebouwd. J-L Dehaene heeft ook schulden afgebouwd, maar da's maar locgisch ook, we zaten toen in een periode van hoogconjunctuur. Het Nationaal Sociaal-Economisch Forum heeft berekend dat de paarsgroene regering 10 keer meer schulden heeft afgebouwd ivm de CVP-regering, rekening houdend met ecterne factoren zoals het nationale groeipercentage enz..... Dus niet té vlug conclusies trekken. U heeft deels gelijk maar je mag toch ook de economische indicatoren niet vergeten.

robby h 10 januari 2004 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robby h

groeten

Toch niet volledig juist. :wink: . Het is juist dankzij de eerste paarsgroene regering dat er een heel pak schulden afgebouwd zijn. In economische recessie, daar waar al de ons omringende landen schulden bijgemaakt hebben, heeft deze regering de schulden verder afgebouwd. J-L Dehaene heeft ook schulden afgebouwd, maar da's maar locgisch ook, we zaten toen in een periode van hoogconjunctuur. Het Nationaal Sociaal-Economisch Forum heeft berekend dat de paarsgroene regering 10 keer meer schulden heeft afgebouwd ivm de CVP-regering, rekening houdend met ecterne factoren zoals het nationale groeipercentage enz..... Dus niet té vlug conclusies trekken. U heeft deels gelijk maar je mag toch ook de economische indicatoren niet vergeten.

Ik vond juist dat ze slecht bezig waren doordat ze op de ene plaats gaven en op de andere plaats dan weer namen, ik vond dat verkeerd, alleen was het jammer dat de plaatsen waar ze namen niet zo bekend waren bij de bevolking dan de plaatsen gaven, al moet ik toegeven dat het geniaal was en vooral uit de hoek van sp.a kwam, chapeau, maar toch moet je toegeven dat de campagne door J.L Dehaene een geslaagde actie was, en in veel opzichten vond ik deze van paars-groen minder geslaagd. veel te veel loze beloften

Descartes Jr 10 januari 2004 19:21

Citaat:

Citaat:

Ik stel mij nu de vraag : als de regering NIETS gedaan heeft, wat was het aandeel van CD&V daarin dan ? Als wiskundige zou ik dan concluderen dat hun contributie negatief was
ik stel voor dat u eens lusitert naar dergelijke debatten zonder uw linkse filter op. Leterme heeft letterlijk gezegd dat de paarse regering een aantal goede dingen heeft gedaan, maar dat de maatregelen willekeurig waren en dat er geen prioriteiten zijn.

Neen, dat heeft hij gisteravond in Koppen NIET gezegd.

En als u mij enkel terugvindt in de linkerhelft van uw gekleurde bril dan antwoord ik u dat u best zelf eens écht aan de slag gaat in de maatschappij (lees : als zelfstandige) en eindelijk eens inziet dat de wereld niet draaiend gehouden wordt door mensen die enkel hun rechten kennen maar door zelfstandige ondernemers die hun nek durven uit te steken om deze overgesyndiceerde "rechthebbenden" ook nog werk te bieden binnen een voor hen uitermate zware plichtenstructuur.

Als iedereen zit te wachten op het ondernemend initiatief van anderen om werk in de schoot geworpen te krijgen, dan werkt NIEMAND.

Zo simpel is het.

Hans1 10 januari 2004 19:22

Citaat:

Iemand gezien?

mijn mening:

Stevaert ging af als ne gieter en verslikte zich gewoon in de one-liners, sommige publieksleden hadden toch nog de moed om af en toe eens te klappen. Chapeau voor Frank Van Hecke: dat is toch duidelijk één van de betere krachten van het Vlaams Blok, met een genuanceerdere mening dan die van z'n onderdanen. Leterme en Bourgeois waren ook goed. De Gucht stond een aantal keren goed met z'n mond vol tanden, en tapte steeds uit hetzelfde vaatje.

Wanneer mag de B.U.B. eens meedoen aan zulke debatten?

Descartes Jr 10 januari 2004 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Heeft het BUB zichzelf niet buitenspel gezet door hier en elders te bewijzen dat het maar een clowneske beweging is ? :roll:

Hanne 10 januari 2004 19:42

[quote="Descartes Jr"]
Citaat:

..
En als u mij enkel terugvindt in de linkerhelft van uw gekleurde bril dan antwoord ik u dat u best zelf eens écht aan de slag gaat in de maatschappij (lees : als zelfstandige) en eindelijk eens inziet dat de wereld niet draaiend gehouden wordt door mensen die enkel hun rechten kennen maar door zelfstandige ondernemers die hun nek durven uit te steken om deze overgesyndiceerde "rechthebbenden" ook nog werk te bieden binnen een voor hen uitermate zware plichtenstructuur.

Als iedereen zit te wachten op het ondernemend initiatief van anderen om werk in de schoot geworpen te krijgen, dan werkt NIEMAND.

Zo simpel is het.

Dit vind ik niet alleen een mooi stukje proza, inhoudelijk is het zeer correct.

Verhofstadthater 10 januari 2004 19:45

Citaat:

Citaat:

Iemand gezien?

mijn mening:

Stevaert ging af als ne gieter en verslikte zich gewoon in de one-liners, sommige publieksleden hadden toch nog de moed om af en toe eens te klappen. Chapeau voor Frank Van Hecke: dat is toch duidelijk één van de betere krachten van het Vlaams Blok, met een genuanceerdere mening dan die van z'n onderdanen. Leterme en Bourgeois waren ook goed. De Gucht stond een aantal keren goed met z'n mond vol tanden, en tapte steeds uit hetzelfde vaatje.

Wanneer ze meer dan tien kiezers haalt. :wink:

Hans1 10 januari 2004 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:

Heeft het BUB zichzelf niet buitenspel gezet door hier en elders te bewijzen dat het maar een clowneske beweging is ? :roll:

Een partij die van de eerste verkiezingsdeelname zonder geld en zonder media-aandacht 10.000 stemmen haalt en een volledig programma op een keurige website heeft, kan moeilijk een clowneske beweging worden genoemd.

Ik zou mij eerder zorgen maken over uw Vivant, als ik van u was. Ik hoor zelfs dat u niet eens onder uw eigen naam mag opkomen. Opgeslorpt door de VLD zoals wij dat van in het begin voorspeld hadden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be