Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor (https://forum.politics.be/showthread.php?t=93622)

Pieke 22 augustus 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2869216)
Ik vind het flauw maar al bij al een goed punt.

Er moest volledige neutraliteit zijn betreffende goedsdienst en die is er dus niet.
Een moslima mag ook geen Koranverzen aan de muur hangen tijdens de Ramadam vanwege die neutraliteit ik zie niet waarom het omgekeerd dan ook niet het geval zou mogen zijn.

een goed punt? Het verbod voor hoofddoeken geldt voor het loket, zij willen dat verbod uitbreiden tot de werkvloer, dat is meer dan het loket alleen

Online 22 augustus 2007 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2868689)
....

Let wel, ze gaan niet in discussie over wat hen stoort of wat ze graag anders hadden gezien. Nee hoor, ze eisen!

Die moslims eisen dat wij onze paaseitjes en kerstbomen weghalen.

Hier bij ons. :x

Toch fantastisch hoe die moslimextremiste promotie maakt voor de anti-islamiseringsbetoging op 11 september in Brussel !!

styllo_ben 22 augustus 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 2868707)
Wij dragen Jeans broeken met een hemd en onze vrouwen dragen rokken met topjes.Wij dragen geen lang kleed en geen hoofddoeken.Wij hebben jaren gevochten om in deze kledij te mogen lopen.

:rofl:

heb jij moeten vechten om een jeansbroek te mogen dragen?

:lol:

PollyCorrect 22 augustus 2007 11:49

En sinds wanneer zijn paaseieren en kerstbomen religieus?
Ik bedoel maar: het zijn beide heidense gebruiken die alles te maken hebben met de vieringen van de seizoenen. Deze symbolen vindt men in alle culturen trouwens terug: eieren in de lente, het eeuwige groen van bepaalde bomen én het licht in de winter.

Ik heb nooit gehoord van een Kerk die het eten van chocolade eitjes verplichtte...

Kay_ 22 augustus 2007 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 2869229)
een goed punt? Het verbod voor hoofddoeken geldt voor het loket, zij willen dat verbod uitbreiden tot de werkvloer, dat is meer dan het loket alleen

Tegenwoordig hoor je niets anders thans van neutraliteit op de werkvloer.
Ik ben dus nog altijd benieuwd of een moslim Koranverzen mag ophangen tijdens de Ramadam.

Kay_ 22 augustus 2007 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 2869250)
En sinds wanneer zijn paaseieren en kerstbomen religieus?
Ik bedoel maar: het zijn beide heidense gebruiken die alles te maken hebben met de vieringen van de seizoenen. Deze symbolen vindt men in alle culturen trouwens terug: eieren in de lente, het eeuwige groen van bepaalde bomen én het licht in de winter.

Ik heb nooit gehoord van een Kerk die het eten van chocolade eitjes verplichtte...

8O
Het is niet omdat de Kerk het niet verplicht dat het niet religieus is hé.

Je kan ook niet verplicht worden om priester te worden, maar een priester is en blijft een religieus persoon.
Wat verplichting in je verhaal te zoeken heeft gaat me dus compleet voorbij.

styllo_ben 22 augustus 2007 11:58

ik vind die eis meer dan terecht.

Of iedereen gelijk voor de wet, of geen wet!

styllo_ben 22 augustus 2007 12:00

Citaat:

Let wel, ze gaan niet in discussie over wat hen stoort of wat ze graag anders hadden gezien. Nee hoor, ze eisen!

Hier in belgie is het volkomen normaal dat individuen en drukkingsgroepen eisen stellen.

Zo hoort een democratie ook te werken.

Maar jij hebt er precies problemen mee?

circe 22 augustus 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2869293)
ik vind die eis meer dan terecht.

Of iedereen gelijk voor de wet, of geen wet!

sinds wanneer mogen moslima's geen paaseieren meer eten?

Beauris 22 augustus 2007 12:13

Citaat:

Sorry hoor, maar ze hebben gelijk. Als het stadsbestuur van Antwerpen dan toch persé een strikte neutraliteit wenst, dan moet dat ook maar voor iedereen gelden.

Kay_ 22 augustus 2007 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2869316)

wtf?

filosoof 22 augustus 2007 12:16

Citaat:

....

Schitterend: iedereen gelijk voor de wet!!:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

maarte 22 augustus 2007 12:17

K'vraag me af wat een kerstboom of een paasei te maken heeft met de neutraliteit van de dienstverlening?

uwagan 22 augustus 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2869249)

Ja dat mocht vroeger niet op school. Dat was begin jaren 70 en wie met een jeans durfde naar school gaan was tuig. Net hetzelfde met lang haar. Een vuile hippie. Bij sommige leraren was het nog verplicht te schrijven met een vulpen. Een bic was uit den boze.

Beauris 22 augustus 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maarte (Bericht 2869333)
K'vraag me af wat een kerstboom of een paasei te maken heeft met de neutraliteit van de dienstverlening?

Evenveel als een hoofddoek: niets.

filosoof 22 augustus 2007 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2869316)

Sinds wanneer mag jij geen hoofddoek meer dragen?

filosoof 22 augustus 2007 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2869249)

Ik mocht niet: lange terlenka broek: geen chino of jeans.

m.r. 22 augustus 2007 12:20

Weigert ze ook de Sint-Niklaasgeschenken die aan haar kinderen via werk of school wordt aangeboden.

Feit is dat wie als vrouw met het vliegtuig een tussenstop moet maken in de Emiraten, een hoofddoek opmoet in de transitzone. En dat doen we dan ook. Dus waarom accepteren zij niet onze gewoontes. Bovendien, in Turkije mag een vrouw die werkt of een meisje dat studeert, op het werk en op de school geen hoofddoek dragen. Waarom eisen ze dit hier dan ?

filosoof 22 augustus 2007 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 2869322)
Sorry hoor, maar ze hebben gelijk. Als het stadsbestuur van Antwerpen dan toch persé een strikte neutraliteit wenst, dan moet dat ook maar voor iedereen gelden.

Inderdaad

circe 22 augustus 2007 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beauris (Bericht 2869322)

Ik neem aan dat je dan evenmin nog betaalde christelijke feestdagen wil hebben voor het stads- of staatspersoneel.

en waarom vrij op ZON-dag en niet op MAAN-dag? of op Vrijdag (voor moslims)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be