![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Citaat:
Die moslims eisen dat wij onze paaseitjes en kerstbomen weghalen. Hier bij ons. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ten andere, paaseitjes en kerstbomen zijn al lang geen religieuze symbolen meer, maar slechts folkloristische uitingen. Als het aan die eisers ligt, gaan we binnenkort onze eigen cultuur ook nog volledig moeten wegcijferen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En het zal er niet op verbeteren, ik liep gisteren rond in Gent en verschoot ervan hoeveel allochtonen ik op straat tegenkwam.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het word tijd dat we wakker worden,dit is de waarheid en niets dan de waarheid!!!!!!!!!!!!
Abou Jajah schoot laatst weer de hoofdvogel af met zijn krasse uitspraak dat als wij als Belgen niet in een muliticulturele samenleving kunnen leven dat we dan maar moeten ophoepelen uit ons eigen land. Het moet nu maar eens gedaan zijn met deze zever. Wij zijn Vlamingen en we zijn daar fier op. We hebben 500jaar lang moeten vechten om ons recht "Vlaming te zijn" te verkrijgen. Onze voorouders hebben gevochten tegen de Duitsers,de Fransen en de Nederlanders. We hebben hen allemaal naar huis gekegeld en nadien hun respect gekregen waardoor wij nu als één groot Europa samen leven. Wij respecteren onze buren en zullen hen helpen in tijden van nood. Doch,wij zijn Vlaming,en ja zelfs Belg. Dat is niet Marokkaan,niet Pool,niet Albanees. Onze taal in Nederlands en niet Arabisch,niet Russisch en niet Aziatisch. Onze kinderen leren deze taal vanaf hun 3de levensjaar in school en wanneer wij als blanke Belgen deze taal niet kennen dan zijn wij ondergeschoold en kansloos in onze maatschappij. Waarom zijn niet Nederlands sprekende Migranten dan ineens bevoorrechte burgers? Wij dragen Jeans broeken met een hemd en onze vrouwen dragen rokken met topjes.Wij dragen geen lang kleed en geen hoofddoeken.Wij hebben jaren gevochten om in deze kledij te mogen lopen. Als onze blondines in onze "vreemde Belgen" hun thuisland met hun rokjes en topjes rondlopen dan krijgen zij de meest verlagende verwijten.Wel het ene plezier is het andere waard. Waarde migrant;RESPECT begint bij Uzelf. Als U zich beledigd voelt door een dame met korte rok en décolté,blijf dan waar je bent dan hoef je er niet naar te kijken. Wij eten friet met varkensbrochette,en brood met hesp. Als U daar een probleem heeft dan is dat Uw probleem. Wij eten dit al 500jaar "De leeuw van Vlaanderen,hij leeft" is onze leuze en wie daar niet mee kan leven gaat maar kamelen bewonderen! Als U dat niet bevalt gaat U maar in een land leven waar Allah baas is en in een Moskee woont,maar uit naam van ALLE fiere Vlamingen,Allah is hier niet welkom en zijn huis nog veel minder. Wanneer wij als blanke Vlamingen een misdrijf begaan dan worden we gestraft door celstraf en/of boete. Wel dit geld ook voor onze niet blanke Vlamingen,al denken zij soms dat zij als gasten meer voorrechten hebben. Wanneer iedereen dit allemaal gaat beseffen dan gaan we misschien onze naam Vlaming en onze cultuur kunnen redden waar onze voorvaderen hun bloed,zweet en tranen voor hebben gelaten. Met achting van een trotse Vlaming. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste wat mij opviel toen ik terugkwam : het aantal vreemdelingen met hoofddoeken die je hier overal ziet rondlopen. Laatst gewijzigd door Antoon : 22 augustus 2007 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vliegtuig waar ik mee terugvloog zat PROPPENSVOL met hoofddoeken. Je zou bijna denken dat niet Turkije, maar wel België het land is waar hoofddoeken standaard gedragen worden. Leer er maar mee leven, want ertegen protesteren is dus Verboten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit land zijn de vreemdelingen aan zet. Wij moeten zwijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Awel Daiwa dat vind ik schoon gezegd, en hier en daar ook grappig
![]() Mijn ouders gingen in Juli op reis naar Turkije en kwamen terug met de mededeling dat je daar minder hoofddoeken ziet rondlopen als in België ![]() Stel je nu de omgekeerde situatie eens voor. Je gaat als Vlaming wonen en werken in Marokko. Je draagt je kruisje wat aanzien wordt als aantstootgevend aangezien je in een Islamitisch land woont/werkt. Je mag je kruisje niet zichtbaar dragen tijdens je werk. Ok zeg je, ik zal mijn kruisje afdoen maar alleen als jullie ook neutraal moeten zijn, iedereen moet zijn hoofddoek afdoen, en ik wil een meldpunt waar overtredingen kunnen aangegeven worden. ![]() ![]() Hoe lang denk je dat je nog in Marokko zal wonen en werken ![]() En dat komt dan hier ons eens zeggen wat mag en niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Kerstbomen as such hebben niks met het religieuze aspect van kerstmis te maken evenmin als paaseieren met het religieuze aspect van pasen te maken hebben. Een kerststal daarentegen die hoort niet bij de overheid daar dat wel religieus is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Laten we vooral niet vergeten dat het de Linkse kerk was (en nog steeds is) die België uitverkocht heeft aan de integratie-onwillige "verrijkers".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met bezoek bij vrienden: als de huisregel daar is dat ik mijn schoenen moet uitdoen, dan zal ik ze uitdoen. Kan ik niet leven met die regel, dan moet ik maar thuisblijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eenvoudig en goed gesteld, maar ik vind het concept 'blanke Vlaming' wat te eng. Een typische Vlaming is blank, dat staat vast, maar je sluit een groep Vlamingen uit die niet blank zijn. Ik wil het hele discours van 'zich houden aan onze wetten, regels, taal etc' niet mee houden, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En wederom geen enkele linkse multiculturalist te zien in deze draad. Als er toch eentje opduikt, zal het waarschijnlijk weer klinken als "het zijn individuele gevallen".
Dit land heeft dringend nood aan een volksnationalistisch migratiebeleid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom vergeet je ineens Istanbul?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Die mevrouw heeft waarschijnlijk een paasei op haar hoofd gekregen.
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er wordt nogal wat af geëist, tegenwoordig. Citaat:
Onze paaseitjes en onze kerstboompjes. Of nog beter: Onze paaseitjes en onze kerstboompjes. ![]() Even serieus. Wat trekken die moslima's zich nu aan van kerstbomen en paaseieren. Niets. Het is niet meer dan reactie op het feit dat ze hun hoofddoek niet meer mogen dragen, een poging om de huidige regelgeving als inconsequent af te doen. Alles hangt dan af van de religieuze betekenis die al dan niet toegedicht wordt aan kerstboom en paasei. Je kan daarover eindeloos discussiëren. Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 22 augustus 2007 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey, Oberst.
Het verbod op religieuze tekens is er gekomen nadat men vond dat de staat in heden daagse tijden meer neutraliteit moet uitstralen. Velen vinden echter - imo niet geheel onterecht - dat dat verbod er is gekomen puur om de hoofddoek - een uiting van het islamitisch geloof, ofzo wordt het toch ervaren door de modale burger - te kunnen weren uit overheidsgebouwen. Ik stond perfect achter dit argument. Ik vind het logisch dat in de hedendaagse tijd een striktere neutraliteit wordt toegepast bij de overheid. En daar bouwen deze moslima's - het zijn er welgeteld 7, degene die getroffen werden door het hoofddoekenverbod bij de Antwerpse stadsdienst - op verder. Zij vinden: als er neutraliteit op religieuze symbolen behoort te zijn, dan ook van alle andere symbolene, zoals paaseieren en kerstbomen, die - al dan niet rechtstreeks - in onze contreien toch nog steeds verbonden zijn met het Christelijke geloof. (En ja, ik weet dat kerstbomen oorspronkelijk heidens waren, maar dat is simpelweg niet relevant. Hoofddoeken waren dat ook.) Het enige wat deze moslima's doen is nen welgemeende - en vrij terechte - fuck you naar al die voorstander waren van het algemeen religieusteken verbod. Wat zij nu doen is een zekere lacune en een zekere inconsequentie aan de kaak stellen. Waar ik ze stiekem volledig gelijk in geef. De discussie is nu als volgt. Kunnen we een manier vinden om 'toch' maar te stellen dat de overheid zich moet bezig houden met paaseieren en kerstbomen? Wel. Voor mij is het heel simpel. Een overheid heeft zich daar niet mee bezig te houden. Deze moslima's stellen - terecht - aan de kaak dat dat niet kan. Maar het gaat me zelfs niet direct over het feit dát die kerstbomen er staan of dat die paaseieren er worden uitgedeeld als kenmerken van het Christelijk geloof. (Wat ze voor mij ook wel zijn en zeker ook een reden zijn om niet toe te laten.) Maar vooral omdat het simpelweg geldverspilling is. Een overheid heeft zich niet met zo'n futiliteiten bezig te houden. Klaar en duidelijk. Weg met paaseieren en kerstbomen. (Copy/paste van ergens anders.)
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Trouwens paaseitjes vergelijken met hoofddoeken dragen is absurt, als zij met hun "suikerfeest" graag snopejes zouden willen uitdelen zou daar ook geen bezwaar op zijn.
Ik ben geraak er steeds meer van overtuigd dat we kordater moeten reageren tegen deze arogante en steeds maar weer nieuwe eisen stellende trezen,heb je ze ooit al iets horen eisen van hun immans of van hun mannen,ze zouden rap kletsen krijgen peins ik! |
![]() |
![]() |