Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   immobillia wurgt belgië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=33178)

Emitzer 29 april 2005 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Godverd...., k'heb juist mijne engelse bril ergens laten liggen!

Simpel eigenlijk hoor: interesten zorgen ervoor dat de armen arm blijven (en eventueel nog armer worden) en de rijken nog rijker worden, daarom moet het rentesysteem afgeschaft worden.

Jan van den Berghe 29 april 2005 21:31

Citaat:

Echter wat koop je nog? In Gent is een renovatie pandje (letterlijk krot) al gauw zo'n 90 �* 100'000€ en zeker weten dat je mag beginnen met al nieuwe ramen te steken en een vers dak te leggen.
Ben je werkloos of heb je arbeiders loon zelfs bedienden loon dan moet je meestal ook geen lening aangaan want je komt sowieso al te kort om ze af te betalen.

In Geraardsbergen en Ronse kun je woningen kopen aan 70.000: in goede staat maar geen luxe.

daiwa 29 april 2005 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Simpel eigenlijk hoor: interesten zorgen ervoor dat de armen arm blijven (en eventueel nog armer worden) en de rijken nog rijker worden, daarom moet het rentesysteem afgeschaft worden.

Dan gaan de mensen gewoon meer geld in beleggingsfondsen of rechtstreeks in de beurs steken, zo simpel is dat.

Emitzer 29 april 2005 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dan gaan de mensen gewoon meer geld in beleggingsfondsen of rechtstreeks in de beurs steken, zo simpel is dat.

En wat is beleggen denk je?... :roll:

daiwa 29 april 2005 21:37

Citaat:

En wat is beleggen denk je?... :roll:

Beleggen moet u niet verwarren met sparen.
Bij sparen trekt u een op voorhand vastgelegde rente op uw spaargeld en met beleggen loopt u de kans veel te verliezen.

Mambo 29 april 2005 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In Geraardsbergen en Ronse kun je woningen kopen aan 70.000: in goede staat maar geen luxe.

Ronse ja, ben er vandaag zelfs nog geweest en daar wordt momenteel nogal wat aangeboden.
Ik had het al voorgesteld aan mijn wettelijke wederhelft maar die ziet ronse niet zitten.
Nochtans schone streek en arabisch leer je gewoon op straat ginder. Vandaar dat er zoveel te koop staat trouwens. Niet racistisch bedoeld maar het is een feit! Vraag maar aan de ronsenaars.

Mambo 29 april 2005 21:40

Citaat:

Ben er mee akkoord maar dat zal er wel nooit van komen denk ik.

Emitzer 29 april 2005 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Beleggen moet u niet verwarren met sparen.
Bij sparen trekt u een op voorhand vastgelegde rente op uw spaargeld en met beleggen loopt u de kans veel te verliezen.

Heel vergelijkbaar met een hypotheek toch? Je wint iets: een huis en je verliest iets: bijna of tot de helft meer bovenop de werkelijke prijs van het huis.

Grellig 30 april 2005 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Niet terzake. het grondwettelijk recht op huisvesting moet overal onverkort gelden - in elke stad of dorp !

Daar hebt u 100% gelijk in King!!

De grond en huisprijzen moeten sociaal geregeld worden,zeker en vast.Het kan niet dat ik hier in Lommel niet kan kopen voor 100.000€ terwijl ze in West-Vlaanderen een bescheiden "sleutel op de deur" woning plaatsen voor dit geld.

Jan van den Berghe 30 april 2005 09:48

Citaat:

Ronse ja, ben er vandaag zelfs nog geweest en daar wordt momenteel nogal wat aangeboden.
Ik had het al voorgesteld aan mijn wettelijke wederhelft maar die ziet ronse niet zitten.
Nochtans schone streek en arabisch leer je gewoon op straat ginder. Vandaar dat er zoveel te koop staat trouwens. Niet racistisch bedoeld maar het is een feit! Vraag maar aan de ronsenaars.

Correctie: Turks. En ik weet maar al te goed hoe de Ronsenaar aankijkt tegenover de nog steeds aan de gang zijnde instroom van Turken uit Brussel. Daarom is het Vlaams Blok ook heel uitdrukkelijk aanwezig in de Ronsische gemeentepolitiek.

Jan van den Berghe 30 april 2005 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
De grond en huisprijzen moeten sociaal geregeld worden,zeker en vast.Het kan niet dat ik hier in Lommel niet kan kopen voor 100.000€ terwijl ze in West-Vlaanderen een bescheiden "sleutel op de deur" woning plaatsen voor dit geld.

Blijkbaar wilt u dan een communistische staatsorde. Grond behoort niet aan de overheid; bijgevolg is het niet aan haar de prijszetting te bepalen.

Tavek 30 april 2005 10:07

Citaat:

Daar hebt u 100% gelijk in King!!

In limburg betaal je al gauw 75000 euro voor een lapje grond van 7 are of meer. Een degelijke woning kost al vaak 150-200 k euro.

Wonen moet een basisrecht worden voor iedereen, zo simpel is het gewoon.

Jan van den Berghe 30 april 2005 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek

U verwart blijkbaar "wonen" met "bezitten".

Jan van den Berghe 30 april 2005 10:35

Citaat:

In limburg betaal je al gauw 75000 euro voor een lapje grond van 7 are of meer. Een degelijke woning kost al vaak 150-200 k euro.

De gemiddelde prijs voor een vierkante meter grond is in Vlaanderen 55 euro, wat een verdubbeling uitmaakt in vergelijking met pakweg tien jaar geleden. In Wallonië zit die prijs rond de veertig euro. In Nederland is de prijs echter een vierde hoger, terwijl de lonen min of meer gelijkaardig zijn.

Tavek 30 april 2005 10:54

Citaat:

Neen wat ik hier mee bedoel is dat de staat moet inzien dat IEDER mens een dak boven zijn hoofd moet hebben en een adres moet kunnen krijgen, tegen een redelijke prijs, met basiscomfort zoals warm water, verwarming en toilet en zonder gezondheidsrisicos zoals je vaak ziet in de krotten van huisjesmelkers. Bijvoorbeeld goedkope (+-200 euro) 2 kamerswoningen kunnen al veel problemen verhelpen voor kansarmen.

Wil je meer, betaal je er maar voor.

Tavek 30 april 2005 11:00

Citaat:

De gemiddelde prijs voor een vierkante meter grond is in Vlaanderen 55 euro, wat een verdubbeling uitmaakt in vergelijking met pakweg tien jaar geleden. In Wallonië zit die prijs rond de veertig euro. In Nederland is de prijs echter een vierde hoger, terwijl de lonen min of meer gelijkaardig zijn.

Ik heb toch het gevoel dat de lonen in nederland hoger liggen hoor ;) Zeker als ik mijn belastingsbrief in Belgie en in Nederland vergelijk....

Mambo 30 april 2005 13:21

Citaat:

Ik heb toch het gevoel dat de lonen in nederland hoger liggen hoor ;) Zeker als ik mijn belastingsbrief in Belgie en in Nederland vergelijk....

Hebt gij twee belastingbrieven?
Maar het zou kunnen want een nederlander wordt minder zwaar belast dacht ik. In ieder geval als werkgever is er een serieus verschil in totale kost.
Daarom dat ze nu al redelijk veel bedrijfjes ook naar nederland doen, is niet eens ver van hier.

Grellig 30 april 2005 17:58

Citaat:

Blijkbaar wilt u dan een communistische staatsorde. Grond behoort niet aan de overheid; bijgevolg is het niet aan haar de prijszetting te bepalen.

Oh nee?Het is wel de taak van de overheid om te waken dat de prijzen niet ongekend de hoogte ingaan,wat nu jammerlijk genoeg wel het geval is.Iedere Vlaming heeft recht,mits hij een verantwoord burger is,om fatsoenlijk te wonen.

Op het moment heeft de overheid er geen oren naar maar hierdoor zit er wel een heel groot ongenoegen onder de bevolking.Maar ja,er is natuurlijk maar 1 partij die daar beter van wordt.

Jan van den Berghe 30 april 2005 17:59

Citaat:

Oh nee?Het is wel de taak van de overheid om te waken dat de prijzen niet ongekend de hoogte ingaan,wat nu jammerlijk genoeg wel het geval is.Iedere Vlaming heeft recht,mits hij een verantwoord burger is,om fatsoenlijk te wonen.

Prijszetting is geen taak van de overheid, daar het niet om openbare nutsvoorzieningen gaat (en ook daar is de markt trouwens al grotendeels geliberaliseerd).

U blijft "wonen" verwarren met "bezitten".

Grellig 30 april 2005 18:03

Citaat:

Prijszetting is geen taak van de overheid, daar het niet om openbare nutsvoorzieningen gaat (en ook daar is de markt trouwens al grotendeels geliberaliseerd).

U blijft "wonen" verwarren met "bezitten".

Maar Jan,het is toch niet eerlijk als hier in de grensstreek met Nederland op een openbare verkoop die rijke Nederlanders alles opkopen ofwel?
Ze gaan vlotjes met 50.000€ over hetgene wat een Vlaming kan missen.En ik spreek hier over een bescheiden ééngezinswoning:5are met twee slaapkamers en alleen de nodige voorzieningen.

Jan van den Berghe 30 april 2005 18:08

Citaat:

Maar Jan,het is toch niet eerlijk als hier in de grensstreek met Nederland op een openbare verkoop die rijke Nederlanders alles opkopen ofwel?

Al altijd heeft de mogelijkheid bestaan dat rijkeren huizen opkopen die ook graag door minderbegoeden zouden worden gekocht. Dat is inherent aan een openbare verkoop: de meest biedende heeft altijd de buit binnen.

Jan van den Berghe 30 april 2005 18:09

Citaat:

Ze gaan vlotjes met 50.000€ over hetgene wat een Vlaming kan missen.En ik spreek hier over een bescheiden ééngezinswoning:5are met twee slaapkamers en alleen de nodige voorzieningen.

Een rijke Vlaming zal hetzelfde doen wanneer zijn oog op het huis is gevallen.

Indien een dergelijke woning zo hoog gaat, betekent dat er ergens een meerwaarde is. Ik denk dan in de eerste plaats aan het landschappelijk element dat soms de prijs heel hoog kan drijven. Ook dat is immers een vorm van luxe.

Grellig 30 april 2005 18:14

Citaat:

Al altijd heeft de mogelijkheid bestaan dat rijkeren huizen opkopen die ook graag door minderbegoeden zouden worden gekocht. Dat is inherent aan een openbare verkoop: de meest biedende heeft altijd de buit binnen.

Tja,als u het zo bekijkt,en de overheid bekijkt dit ook zo,dan zal het ongenoegen meer en meer toenemen bij de Arbeid-verrichtende bevolking.

Maar dan moeten ze ophouden met ons verzuurden te noemen terwijl ze hetzelf in de hand werken!

Jan van den Berghe 30 april 2005 18:29

Citaat:

Tja,als u het zo bekijkt,en de overheid bekijkt dit ook zo,dan zal het ongenoegen meer en meer toenemen bij de Arbeid-verrichtende bevolking.

Uw redenering zit fout in elkaar. Immers, de vastgoedprijzen worden door een aantal zaken bepaald: in de eerste plaats is er het gewone vraag en aanbod. Hoe groter de vraag en lager het aanbod, hoe hoger de prijs. Dat is nu eenmaal een gewoon mechanisme in een vrijemarkteconomie. In Vlaanderen is het aantal bouwkavels, mede door een veel strenger stedebouwkundig beleid, heel sterk gedaald. Nu kan de overheid de eigenaars van die kavels helemaal niet dwingen onder de marktwaarde te gaan. Dat is tegen het beschikkingsrecht van een eigenaar en tegen de vrijheid die bestaat in het kopen en verkopen.

Daarnaast worden de prijzen ook bepaald door de rente: hoe lager de rente, hoe hoger de prijzen. Hoe hoger de rente, hoe lager de prijs. Vraag me niet uit te leggen hoe het komt, maar een vastgoedmakelaar gaf me dat eens mee. De rente heeft een regering echt niet in de hand.

Grellig 30 april 2005 18:34

Citaat:

Uw redenering zit fout in elkaar. Immers, de vastgoedprijzen worden door een aantal zaken bepaald: in de eerste plaats is er het gewone vraag en aanbod. Hoe groter de vraag en lager het aanbod, hoe hoger de prijs. Dat is nu eenmaal een gewoon mechanisme in een vrijemarkteconomie. In Vlaanderen is het aantal bouwkavels, mede door een veel strenger stedebouwkundig beleid, heel sterk gedaald. Nu kan de overheid de eigenaars van die kavels helemaal niet dwingen onder de marktwaarde te gaan. Dat is tegen het beschikkingsrecht van een eigenaar en tegen de vrijheid die bestaat in het kopen en verkopen.

Daarnaast worden de prijzen ook bepaald door de rente: hoe lager de rente, hoe hoger de prijzen. Hoe hoger de rente, hoe lager de prijs. Vraag me niet uit te leggen hoe het komt, maar een vastgoedmakelaar gaf me dat eens mee. De rente heeft een regering echt niet in de hand.

Merci dat u het met geuren en kleuren uitlegt Jan,maar in feite maakt dat allemaal niet uit.Ze moeten er iets aan doen,punt aan de lijn.

Wat ik in cursief heb aangeduid:de overheid kan wel een importbeperking opleggen aan China ivm de textielsector.Hier kunnen ze wel de vrije-markteconomie een snauw geven.Waarom zou dit niet gaan met vastgoed?

Jan van den Berghe 30 april 2005 18:39

Citaat:

Wat ik in cursief heb aangeduid:de overheid kan wel een importbeperking opleggen aan China ivm de textielsector.Hier kunnen ze wel de vrije-markteconomie een snauw geven.Waarom zou dit niet gaan met vastgoed?

Omdat het beschikkingsrecht van de eigenaar op een totaal onwettelijke wijze wordt ingeperkt.

Mambo 1 mei 2005 00:22

En toch zullen ze het doen, er is al één en ander in de maak zelfs!
Dat de tegenstand groot zal zijn weten we natuurlijk. Maar het belang van het land gaat nu eenmaal voor op al de rest en de economie heeft terug koopkracht nodig.
Dat ligt niet alleen aan de immo markt, maar wel voor het grootste deel. Opslag zit er ook niet in want nu de balans 0 is geworden en de betogingen voor opslag onverminderd doorgaan zal er snel iets uit de hoed moeten getoverd worden.

/\|cazar 1 mei 2005 00:28

een kanttekening bij heel dit gebeuren.

In de VS kent men ook een immo boom, het is gewoonweg niet meer te betalen zeggen veel jonge menschen.

Wat is de reden ?

Er is gewoonweg teveel kapitaal in omloop.

Vergelijk het verloop van het bnp en de dow jones, de laatste 30 jaar.

Wat zie je ? Er is veel meer kapitaal in omloop dan hetgeen gedekt wordt door reële economische groei.

Wat betekent dit ? Die briefjes die ze in hun portefeuille hebben, worden alleen in waarde gedekt door hetgeen tussen hun twee oren zit: voor de meesten is dit lucht.

Wat als de bubbel barst ? Scenario jaren dertig vorige eeuw, nog eens een grote depressie, huisje kopen voor vijfhonderdduizend frank, veel menskes die vanaf wolkenkrabbers naar beneden springen, etc...

Laat u niet vangen door bubbels, we zitten momenteel op een astronomische bubbel.

King of beggars and fleas 1 mei 2005 16:41

Citaat:

Straffe kost,echt waar,dat is het eerste wat ik hier van hoor.

als ik mijn huisje zou kunnen kopen met een gewone lening zou ik ongeveer 400 euro afbetalen, met een socilae lening 250 euro. Nu betaal ik 300 euro huur aan een pandjesmelker die er geen klop aan doet. Ik krijg dus geen lening maar mag wel de lening afbetalen van die pandjesmelker zijn 400 e ste huis. Ooit zal ik daar schadevergoeding voor moeten hebben. Met minder ben ik niet tevreden.

Emitzer 1 mei 2005 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
als ik mijn huisje zou kunnen kopen met een gewone lening zou ik ongeveer 400 euro afbetalen, met een socilae lening 250 euro. Nu betaal ik 300 euro huur aan een pandjesmelker die er geen klop aan doet. Ik krijg dus geen lening maar mag wel de lening afbetalen van die pandjesmelker zijn 400 e ste huis. Ooit zal ik daar schadevergoeding voor moeten hebben. Met minder ben ik niet tevreden.

http://flag.blackened.net/daver/anar.../tucker21.html

King of beggars and fleas 1 mei 2005 16:51

Citaat:

Waar staat dat in de Grondwet als ik vragen mag?

Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
[size=3]3° het recht op een [size=5]behoorlijke[/size] huisvesting;
[/size]4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.

http://www.senate.be/doc/const_nl.html#t2

heeft u nog anarchistische argumenten ?

King of beggars and fleas 1 mei 2005 16:56

Citaat:

oorspronkelijk verwierpen christenen ook het heffen van rente net zoals de moslims. Woeker werd het genoemd en het is onethisch omdat men zo geld verdient louter door misbruik te maken van de nood van een medemens zonder te werken. de door u aangebrachte thread zal ik eens bestuderen als ik meer tijd heb. Bedankt in alle geval.

Jezus Christus 1 mei 2005 17:19

Citaat:

Ja, ik zie bepaalde gevallen voor me. Tegelijkertijd zie ik ook hoe men in dat lagere sociaal milieu soms het geld omspringt: en dat is vaak niet al te verstandig. Er wordt veel verdronken op café. Kinderen krijgen vaak onnodig veel zakgeld mee dat besteed wordt aan snoep, cola en chips. Ik zie sommigen daarbij nog eens investeren in een auto...

Er zijn natuurlijk weldegelijk mensen bij die door de mazen van ons sociaal vangnet vallen, maar er zijn er des te meer die het soms volledig aan zichzelf te wijten hebben.

Dit is hard, maar dat is eveneens een [size=4]oordeel[/size] op basis van wat de werkelijkheid me leert.

Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld worde
en met de maat waarmee gij anderen meet zult ook gij gemeten worden.

maddox 1 mei 2005 18:26

Waar zijn de nagels?

Buba 2 mei 2005 20:11

Ik heb dit forum diagonaal gelezen; Zeker enige reacties, waar het mij om draait:

De huis en grondprijzen zijn schandalig gestegen. Nu betaalt men zeker 1/3de van het gezinsinkomen ( twee jonge mensen die samen werken), vroeger iets meer dan 1/5de.

Een veel te groot deel van het gezinsinkomen gaat aan deze afbetalingen. Dit gaat zeker ten koste van de economie. De koopkracht is er hiermee wel degelijk op achteruit gegaan. Vooruit denken en sociaal menselijk denken is blijkbaar ook niet aan onze politiekers besteed. En maar kankeren op de vooruitgang van VB. Gezond verstand doet het weer eens niet.

Een alleenstaande kan met zijn inkomen geen huis of grond kopen, of hij moet veel verdienen.

De vorige regering met de groenen hebben het aantal bouwgronden sterk verminderd, dit met het gevolg dat het aanbod ineenschrompelde.

Het mechanisme van vraag en aanbod is fnuikend voor gewone gezinnen die het merendeel van elke samenleving uitmaken. Dit mechanisme is enkel goed indien er concurentieel producten gemaakt en verkocht kunnen worden en waarbij een vrijheid van productie in kwantiteit en kwaliteit bestaat. Weer eens gezond verstand.
Dit mechanisme is zeker nadelig voor onze economie.
Hierdoor springen immos hierop, natuurlijk, want zij rieken hier grof geld. Zij hebben wel degelijk het monopolie en zullen de prijzen in eigen belang verder opdrijven.

Vast grond- en huizenprijzen zouden kunnen dit terug recht trekken, of toch een bepalen van grenzen. Dit moet door de overheid, onze politiekers gebeuren. Zij moeten de lef daarvoor hebben. Indien zij dit niet doen zijn zij ook gewoon onbekwaam of dienen anders belangen ( geen maar..., geen dit of dat...., zuiver dit).
Ik zie geen ander oplossing dan vaste prijzen.

Als laatste, naast eten, drinken,... moet betaalbaar wonen zeker een basisrecht zijn voor elke mens. Dit moet elke overheid haar burgers kunnen waarborgen.Indien zij dit niet kan is zij gewoon onbekwaam.

Zeker nog enkele reacties later,
groeten,

Een vader met twee kinderen die de volwassenenwereld dra instappen.

Mambo 2 mei 2005 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buba
Ik heb dit forum diagonaal gelezen; Zeker enige reacties, waar het mij om draait:

De huis en grondprijzen zijn schandalig gestegen. Nu betaalt men zeker 1/3de van het gezinsinkomen ( twee jonge mensen die samen werken), vroeger iets meer dan 1/5de.

Een veel te groot deel van het gezinsinkomen gaat aan deze afbetalingen. Dit gaat zeker ten koste van de economie. De koopkracht is er hiermee wel degelijk op achteruit gegaan. Vooruit denken en sociaal menselijk denken is blijkbaar ook niet aan onze politiekers besteed. En maar kankeren op de vooruitgang van VB. Gezond verstand doet het weer eens niet.

Een alleenstaande kan met zijn inkomen geen huis of grond kopen, of hij moet veel verdienen.

De vorige regering met de groenen hebben het aantal bouwgronden sterk verminderd, dit met het gevolg dat het aanbod ineenschrompelde.

Het mechanisme van vraag en aanbod is fnuikend voor gewone gezinnen die het merendeel van elke samenleving uitmaken. Dit mechanisme is enkel goed indien er concurentieel producten gemaakt en verkocht kunnen worden en waarbij een vrijheid van productie in kwantiteit en kwaliteit bestaat. Weer eens gezond verstand.
Dit mechanisme is zeker nadelig voor onze economie.
Hierdoor springen immos hierop, natuurlijk, want zij rieken hier grof geld. Zij hebben wel degelijk het monopolie en zullen de prijzen in eigen belang verder opdrijven.

Vast grond- en huizenprijzen zouden kunnen dit terug recht trekken, of toch een bepalen van grenzen. Dit moet door de overheid, onze politiekers gebeuren. Zij moeten de lef daarvoor hebben. Indien zij dit niet doen zijn zij ook gewoon onbekwaam of dienen anders belangen ( geen maar..., geen dit of dat...., zuiver dit).
Ik zie geen ander oplossing dan vaste prijzen.

Als laatste, naast eten, drinken,... moet betaalbaar wonen zeker een basisrecht zijn voor elke mens. Dit moet elke overheid haar burgers kunnen waarborgen.Indien zij dit niet kan is zij gewoon onbekwaam.

Zeker nog enkele reacties later,
groeten,

Een vader met twee kinderen die de volwassenenwereld dra instappen.

Welkom vreemdeling met het verstand op de juiste plaats.
Blijf maar posten. :-)

Buba 3 mei 2005 15:51

Citaat:

Geachte Heer Van Den Berghe: Wonen is bezitten, dit is geen punt van discussie. Het is voor velen bezitten op langere termijn. Of, waarom vindt u deze uitspraak zo belangrijk??? Verandert dit iets aan de grond van de discussie???
Hebt u ook die titel die onder uw naam staat????

Lutifer 6 mei 2005 20:54

aha huren !
even concreet
je inkomen als alleenstaande is ongeveer 750 euro als werkzoekende
een woning huren minimum 350 euro + gas / elektriciteit/ water/verzekeringen/huisvuil/provincietaks/enz
veel schiet er niet over he
en.........
immobilieënkantoren vragen je laatste 3 loonafrekeningen voor je iets kan huren
zoek maar een goedkopere , gezonde woning
ik wens je succes

Wreker 6 mei 2005 21:31

Citaat:

Help, nu beginnen ze in de Limburg ook al te klagen over de onbetaalbare grond. En in de Limburg woont dan nog maar amper zoveel mensen als in het arrondissement Antwerpen.

Weet er iemand overigens in welke landen het vandaag goed investeren is in immobiliën? Zo zijn de prijzen in Boekarest de afgelopen 5 jaar meer dan vervijfvoudigd en kosten flatjes in communistische woonkanzernes er nu evenveel als hier.

Suggesties? Laat horen!

Wreker 6 mei 2005 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
aha huren !
even concreet
je inkomen als alleenstaande is ongeveer 750 euro als werkzoekende
een woning huren minimum 350 euro + gas / elektriciteit/ water/verzekeringen/huisvuil/provincietaks/enz
veel schiet er niet over he
en.........
immobilieënkantoren vragen je laatste 3 loonafrekeningen voor je iets kan huren
zoek maar een goedkopere , gezonde woning
ik wens je succes

Een goeie tip om uit de armoedespiraal van het huren te ontsnappen:

1. Tel uit hoeveel je maandelijks besteedt aan huur en hoeveel je bovenop kan sparen. Ga dan met dat resultaat na hoeveel je maandelijks zonder problemen kan afbetalen.

2. Ga dan lenen voor het maximaal leenbare bedrag en koop met dat bedrag een woonst. Villa, huis, apppartement, studio, al naargelang je mogelijkheden. Studio's vind je reeds vanaf 30.000 EUR. Reken daar nog eens 5000 EUR voor beschrijf etc. en voor 35.000 EUR heb je een eigendom.

Maandelijks af te korten bedrag?

Stel, je kan de beschrijfkosten van 5000 EUR in één keer ophoesten (auto desnoods buiten doen).

Dan blijft er nog 30.000 EUR af te korten.

Tegen een rentevoet van 3,5 geeft dat dan op 10 jaar : 295,89 EUR per maand.

Na 10 jaar betaal je nooit meer huur.

Op 5 jaar kan je er ook van af zijn : vb, rentevoet van 3% op 5 jaar : 538,52 EUR per maand.

Op 30 jaar en het volledig bedrag lenen kan natuurlijk ook : vb 35.000 EUR, rentevoet 5% op 30 jaar : 185,52 EUR.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be