Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

artisjok 29 juni 2011 14:58

@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Wanneer zal de moderatie daar eindelijk eens tegen optreden?

Eigenzinnig 29 juni 2011 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533589)
@ de moderatie.
Gelieve even de vorige post te lezen. Zou het kunnen dat dergelijke posts aanleiding geven tot ruzies en vetes?

Verzuring, en het onvermogen om humor (sarcasme) te begrijpen geven aanleiding tot ruzies en vetes..

Je hebt het toch gemeld hoop ik..de 'onterechte' ban van wisord moet nog gewroken worden..

backfire 29 juni 2011 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5532059)
Eindelijk :roll:

"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.

artisjok 29 juni 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533604)
"Eindelijk"?!

De uitleg van Macchiavelli laat niets aan de verbeelding over, hoor. In jouw plaats zou ik in de grond kruipen van schaamte.

Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."

Dixie 29 juni 2011 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533589)
@ de moderatie.

8O doe eens gewoon aub...

artisjok 29 juni 2011 15:43

Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Want zelfs dat wordt hier nog steeds ontkent.

backfire 29 juni 2011 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533631)
Toon mij dan concreet 1 discussie die hieraan voldoet :
Jan: "Ik vind het niet fijn dat er zoveel vreemdelingen zijn want die zorgen voor veel problemen."
Piet: "Jij bent een vuile racist, Jan. Jij bent een haatzaaier die smerige VB-propaganda verspreidt."

hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?

backfire 29 juni 2011 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533660)
Kan er tenminste al toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.

artisjok 29 juni 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533669)
Als je 'racisme' omschrijft als het 'niet omkunnen met de mening van iemand anders', dan is dat hier één groot racistisch nest, ja.
Ik merk dezelfde mate van onverdraagzaamheid bij zogenaamde anti-racisten over forummers die het niet hoog op hebben met massale immigratie, islam, ... als omgekeerd.

En trouwens, inbreuken op de racismewetgeving worden hier op dit forum me dunkt nogal snel 'ausgerasiert'.

Ik heb het niet over inbreuken op de racismewetgeving maar over racisme.
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.

Cynara Cardunculus 29 juni 2011 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533679)
Moet ik hier serieus nog eens uitleggen wat racisme is, of is het ironisch bedoeld?

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden.

Ik denk niet dat UW interpretatie van het woord "racisme" enige relevantie heeft.

Macchiavelli 29 juni 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533666)
hoho, hier laat ik me niet aan vangen. En kan die jongen niet zelf antwoorden?

Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.

Eigenzinnig 29 juni 2011 16:06

Citaat:

Citaat:

Racisme en racistische uitspraken zijn toegestaan, zowel door de wet als door het forumreglement. Daar wordt dus niet tegen opgetreden
U hebt zelf aangetoont dat uw vraag totaal overbodig is..:roll:

backfire 29 juni 2011 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5533689)
Als je met "die jongen" mij bedoelt, dan heb ik daar eigenlijk niets aan toe te voegen. Het enige wat ik nog wil zeggen, is de hele post te lezen, zodat duidelijk wordt waarop die post een reactie was, en waarom, zodat niet enkel dat korte stukje uit de context wordt gelicht, zoals nu ten tweede male geprobeerd wordt.

Het korte stukje dat hier door artisjok geciteerd wordt, is slechts een illustratief voorbeeld om wat daarna in die post aan bod komt, in een bepaalde samenhang te plaatsen. Een samenhang met hetgeen waar dit topic voor gestart is.
Veruit de meeste mensen hebben dat ook meteen door. Sommigen echter, proberen door iets op die manier uit de context te lichten, het debat, de discussie, te traineren of op een zijspoor te brengen.

Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.

Macchiavelli 29 juni 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533704)
Nee hoor, ik bedoelde met 'die jongen' diegene aan wie je initieel bericht was gericht.

OK, dank je voor de verduidelijking.

backfire 29 juni 2011 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533679)

Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

artisjok 29 juni 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533712)
Dan heb je je eigen vraag beantwoord. Overigens is 'racisme' een gekleurde term (no pun intented). Wat voor jou racistisch is, is dat niet voor mij. En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

fcal 29 juni 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5533712)
... En omgekeerd, overigens, want ondanks een feit dat ik wel een eindje meekan in het anti-islamdiscours en de allochtonenproblematiek, vind ik het woord 'neger' pejoratief en denigrerend, terwijl het voor anderen gewoon een benaming is voor 'zwarte'.

Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.

Hertog van Gelre 29 juni 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533716)
Neen, ik vroeg niet of racisme en racistische uitspraken toegestaan zijn; ik vroeg of er al kan toegegeven worden dat er racisme voorkomt op dit forum, en dat sommige forummers racisten zijn.

En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?
U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)

Hertog van Gelre 29 juni 2011 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 5533725)
Neger is niet pejoratief en is afgeleid uit het Latijn "niger" hetgeen ook zwarte betekent.
Nikker, moor en roetmop zijn dan wel eerder beledigende termen.

Inderdaad. Bij ons zijn woorden als 'bosneger' en 'stadsneger' normale termen. Waarschijnlijk omdat Surinamers die benamingen zelf gebruiken voor de diverse bevolkingsgroepen in Suriname.

artisjok 29 juni 2011 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5533727)
En wie zou dat dan moeten toegeven en waarom?

Zie de titel van dit topic.
Citaat:

U heeft uw mening al klaar, dus voor u staat het al vast.
Anderen hanteren een andere definitie van 'racisme' dan u. Dat kon u net nog lezen. Dus die zullen het niet doen.

Dus wat schiet u er mee op?

(Bon, heb ik me toch weer laten verleiden te reageren op een post van u, en ik had me nog wel zo voorgenomen...)
Ik heb daar inderdaad een mening over.
Dat mag toch nog.

Hertog van Gelre 29 juni 2011 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5533736)

Dat is een vraag, gesteld aan alle forummers met de bedoeling te discussieren over de inhoud van bepaalde, met name genoemde, berichten. Niet of er 'racisme op het forum voorkomt of dat er racisten zijn'. Ik geloof dat de algemene conclusie was - maar ik heb niet alles gelezen - dat het allemaal wel meeviel, op 1 of 2 berichten na die op het randje bivakkeerden. Maar uw 'toegeven' lijkt me teveel op 'bekennen' waarbij ik me dan afvraag wie er zou moeten 'bekennen' in iets wat als een normale vraag (of discussie) is bedoeld. Volgt u nog?

Citaat:

Dat mag toch nog.

Heel graag zelfs. Hoe meer meningen hoe beter, lijkt me.
Alleen zie ik van u en Alboreto zo weinig mening en zo veel verwijt.

Uw vraag over het bericht op de pagina hiervoor bijvoorbeeld. Mijn antwoord zou zijn: "Integendeel, het is een post met gefundeerde argumenten die aanzet tot discussie, niet tot een ruzie of vete.'' En voor zover u de post erna bedoelde: In dat geval wordt het tijd dat u ironie leert herkennen.

artisjok 29 juni 2011 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5533762)
Dat is een vraag, gesteld aan alle forummers met de bedoeling te discussieren over de inhoud van bepaalde, met name genoemde, berichten. Niet of er 'racisme op het forum voorkomt of dat er racisten zijn'. Ik geloof dat de algemene conclusie was - maar ik heb niet alles gelezen - dat het allemaal wel meeviel, op 1 of 2 berichten na die op het randje bivakkeerden. Maar uw 'toegeven' lijkt me teveel op 'bekennen' waarbij ik me dan afvraag wie er zou moeten 'bekennen' in iets wat als een normale vraag (of discussie) is bedoeld.

Dan weet je alvast wie mag antwoorden op de vraag.
De discussie heeft naar mijn mening de bedoeling om te discussiëren of die bewuste posts tegen de wet en/of tegen het forumreglement ingaan en ook of "het forum een haatblaadje is." zoals Maarten Malaise het verwoordt, met de woorden van Jurgen "Dit forum staat vol met draden met racistische thema's en zelfs posts die aanzetten tot geweld en haat."

Citaat:

Volgt u nog?
Is dit ook ironie?

Citaat:

Heel graag zelfs. Hoe meer meningen hoe beter, lijkt me.
Alleen zie ik van u en Alboreto zo weinig mening en zo veel verwijt.
Nochtans gaf Alboreto ook zijn mening.
http://forum.politics.be/showthread....06#post5518006
http://forum.politics.be/showthread....28#post5518028
http://forum.politics.be/showthread....37#post5518037
....
Ik gaf ook mijn mening (de eerste 4, op geen enkel werd gereageerd)
http://forum.politics.be/showthread....31#post5518231
http://forum.politics.be/showthread....41#post5518241
http://forum.politics.be/showthread....52#post5518252
http://forum.politics.be/showthread....85#post5518385

Alboreto 29 juni 2011 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5518037)
Deze en nog vele anderen, Maarten.

Als je tijd hebt raad ik je aan om je eens een weekendje bezig te houden met het lezen van de eerste paar pagina's van I&I.

Het is een platform geworden tot verspreiding van racisme.
Sta je daar achter?

Ik ben ooit begonnen om de meest walgelijke posts te signaleren via het driehoekje, maar heb het opgegeven omdat er toch nooit iets van komt.

Ik had eigenlijk wel graag een antwoord gekregen op deze vraag, Maarten
Eventueel per PB in dien je dat liever hebt.

Grtz

Savatage 29 juni 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5532059)
Eindelijk :roll:

Die reactie kan ik begrijpen als ze je in het nauw gezet krijgen.

Savatage 29 juni 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5533879)

Grtz

Er is daar nu toch al tientallen keren op geantwoord. De moderatie heeft hier al duidelijk aangegeven met welke definitie ze racistische posts onderscheiden van niet-racistische posts. Dat jouw definitie van racisme véél uitgebreider is dan die van een ander normaal persoon verandert daar niets aan.

Eigenzinnig 29 juni 2011 18:21

Klacht indienen jongens tegen dit racistisch forum..alstublieft dien klacht in bij 'nonkel jef' 8-)

Dat zijn we van die verzuurde calimerozagers af, zij blijven zeiken tot er een rechts offer wordt gebracht voor de 'deportatie' van wisord..

smiley 29 juni 2011 18:22

Citaat:

Grtz

Ik ben de eerste paginas eens beginnen lezen. Daaruit blijkt nogmaals de idioterie van de zogenaamde 'progressieven' 'de multicultis' de 'haatzaaier roepers' de 'cgkr oprichters' de 'bange blanke man roepers' de snel Belg wet bedenkers enz. Je ziet duidelijk wat een knoeiboel zij ervan gemaakt hebben door hun verkeerde" aanpak, het verkeerd gevoerde beleid sinds de jaren 80. Hun knuffelpolitiek sinds ze plots met een integratieonwillige groep te maken kregen. Dit topic bvb. Plots moest integratie van 2 kanten komen ...

Integratie moet van twee kanten komen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=1509

En nog hebben ze niets geleerd.

Citaat:

Jouw "logica" raakt kant noch wal: wat elementair is in een multiculturele samenleving, is het respecteren van elkaars gewoontes en het niet opdringen van jouw gewoontes

Dat kan voor jou zo lijken... U heeft de multiculturele samenleving onderschreven, ik heb daar nooit voor getekend. Dat wordt ook niet gevraagd van nieuwe inwijkelingen. De vereiste in dit land om de nationaliteit te krijgen is:
-een familielid hebben dewelke de Belgische Nationaliteit heeft
-medische redenen
-erkennen als politiek vluchteling
-regularisatie wegens het aantonen van 5 jaar verblijf in dit land

Omtrent formulariteit wordt enkel gevraagd de intentie aan de dag te leggen een van de landstalen te leren en een job te vinden

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=171
Islam werkt integratie tegen.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Moslims willen in ONS land leven volgens HUN regels
http://forum.politics.be/showthread.php?t=22876

Citaat:

Men WIL eenvoudigweg geen integratie. Of men wil er wel één, maar volgens de eigen islamitische normen. Ze willen in ONS land leven volgens HUN regels. En als dit ongelovige regime dat toelaat, des te beter. Daarom zeg ik dat het dragen van een hoofddoek, het voortdurend eisen dat bepaalde islamitische regels algemeen erkend worden, het binnen het kader van de scheiding tussen kerk en -excuseer- moskee en staat rechterlijk afdwingen van islamregels, erop neerkomen dat ze ons hele systeem afwijzen

De Islam - en dat is wat men in politieke kringen nog altijd niet onder ogen DURFT te zien - is niet alleen een godsdienst. Het is in de eerste plaats een systeem dat zegt wat men mag doen en wat men niet mag doen

Ik verwijt onze politici en al de aanhangers van het verkeerd begrepen multiculturalisme dat ze verraad plegen aan de principes waar onze voorouders zo hard voor gevochten hebben. Die hebben van dit kleine stukje van de wereld iets unieks gemaakt op het gebied van democratie, welvaart, vrijheid en verdraagzaamheid. Dat alles -waarvoor die moslims naar hier komen tussen haakjes - wordt nu kapot gerelativeerd.

Prof Urbain Vermeulen

vlijmscherp 29 juni 2011 18:25

Citaat:

Dat mag toch nog.

jij mag je mening hebben, mogen de mods ook een mening hebben?

manta 29 juni 2011 18:34

Sommige aanhangers van de linkse politieke zijde doen me een beetje denken aan degenen die in den oorlog gingen klikken waar er joden verborgen zaten...
Klikken, aangeven, proberen ze te laten (op)pakken, driehoekjes, gele sterretjes, een klimaat creëren waarin mensen niet meer durven praten...
Onbegrijpelijk dat ze nog steeds niet inzien dat ze meer en meer lijken op dat waar ze zogezegd tegen zijn...:hitler:

Hertog van Gelre 29 juni 2011 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5533922)
Sommige aanhangers van de linkse politieke zijde doen me een beetje denken aan degenen die in den oorlog gingen klikken waar er joden verborgen zaten...
Klikken, aangeven, proberen ze te laten (op)pakken, driehoekjes, gele sterretjes, een klimaat creëren waarin mensen niet meer durven praten...
Onbegrijpelijk dat ze nog steeds niet inzien dat ze meer en meer lijken op dat waar ze zogezegd tegen zijn...:hitler:

Jij dacht: ''Ik verzamel meteen alle Godwinpunten in één bericht!''?

manta 29 juni 2011 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5534062)
Jij dacht: ''Ik verzamel meteen alle Godwinpunten in één bericht!''?

De verdeling van die punten gebeurde eerder in deze draad, deze zijn er dan weer gespiegelde...
Maar 't is toch een to the point quote...

Maarten Malaise 29 juni 2011 20:17

Citaat:

Grtz

Citaat:

Grtz

Zonder pb is ook goed.

Uw meldingen worden bekeken. Maar ik heb de indruk dat er een heel verschillende interpretatie bestaat. Als iets onwettig gebeurt dan treden we op. Meldingen mogen blijven komen, maar wees aub selectief en meldt indien mogelijk de échte misbruiken.

Zoals ik al zei kom ik zelden in dat forum om er actief rond te snuffelen. Ik tracht dat op een vrij moment, op uw uitnodiging, eens te doen.

Maarten

Eigenzinnig 29 juni 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 5534077)
Zonder pb is ook goed.

Uw meldingen worden bekeken. Maar ik heb de indruk dat er een heel verschillende interpretatie bestaat. Als iets onwettig gebeurt dan treden we op. Meldingen mogen blijven komen, maar wees aub selectief en meldt indien mogelijk de échte misbruiken.

Zoals ik al zei kom ik zelden in dat forum om er actief rond te snuffelen. Ik tracht dat op een vrij moment, op uw uitnodiging, eens te doen.
Maarten

Bespaar u de moeite..Wisord/Jurgen hebben al hun uiterste best gedaan om het 'ergste' te verzamelen..

Alboreto 29 juni 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5533892)
Er is daar nu toch al tientallen keren op geantwoord. De moderatie heeft hier al duidelijk aangegeven met welke definitie ze racistische posts onderscheiden van niet-racistische posts

Dat was niet de vraag.
Maar de vraag was aan Maarten gesteld, niet aan u.

Dixie 29 juni 2011 21:23

Citaat:

als je je racistisch uitlaat zal de moderatie wel ingrijpen maar 99,9 % van uitspraken hier zijn NIET racistisch ook al denk jij en anderen van wel...

Alboreto 29 juni 2011 21:30

Citaat:

Zonder pb is ook goed.

Dat heb ik bij mijn weten altijd gedaan.

Citaat:

Mijn dank daarvoor.
Laat vooral achteraf eens weten wat je er van denkt.

Opnieuw, mag altijd per PB.

SDX 29 juni 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5534165)

En toch...en toch...kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de subtiele 'hint' aan je voorbij gaat.

Savatage 29 juni 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5534165)

Nope, dat heb je niet gedaan, getuige je reacties hierboven. Je hebt alles gerapporteerd wat binnen jouw definitie viel van racisme. Dat is iets compleet anders dan de echt racistische reacties hier (voor zover die hier al staan).

Savatage 29 juni 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5534172)
En toch...en toch...kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de subtiele 'hint' aan je voorbij gaat.

Hij heeft het idd niet door :-)

SDX 29 juni 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5534175)
Hij heeft het idd niet door :-)

Tsjah, wat wil je... :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be