spherelike |
16 april 2010 20:16 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke
(Bericht 4696541)
zullen we even recapituleren voor de kindjes.
ik had gezegd dat in Vlaanderen het Nederlands (zoals vermeld in de Belgische grondwet) de voertaal is.
ik maak deze vermelding om te benadrukken dat de voertaal in Vlaanderen het Nederlands is en niet het Frans.
dus Frankrijk heeft niets te beslissen over de Franstaligen in Vlaanderen zo lang het geen Fransen zijn. en het is de EU in het algemeen die zal beslissen over Vlaanderen, niet enkel Frankrijk, en ik denk niet dat het een probleem zal zijn.
en Brussel, zal het mogen vergeten dat de EU hen zal aanvaarden als stadstaat omdat de criminaliteit en anarchie er de overhand hebben, alsook niet leefbaar op zichzelf met de hoge werkloosheidsgraad. Vlaanderen is dan het beste land om Brussel in de armen te sluiten.
|
Voor kindjes die nog niet mee zijn:
Het gebruik van het nederlands staat waarschijnlijk ook in de nederlandse grondwet, dus zeker van toepassing in een onafhankelijk vlaanderen.
De EU beslist niet in het algemeen, informeer u voor u uw medeforummers tracht te beliegen. iedere deelstaat moet afzonderlijk een nieuwe deelstaat erkennen.
Brussel maakt misschien nog wel het meeste kans op een erkinning als europees district, kwestie van geen ruzie te krijgen over een nieuwe hoofdstad, en de verhuiskosten te vermijden. De criminalitiet is er niet hoger dan in elke andere groostad (informeer u voor u alweer leugens tracht te verspreiden) en brussel is best wel leefbaar mocht het de gehele opbrengst van het BNP krijgen dat binnen zijn grenzen verdient wordt. nu wordt dat door de financieringswet beperkt, en doet vlaanderen of het gul is, door niet meer als brussel zijn eigen geld met mondjesmaat terug te geven.
|