Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Integreren komaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=161008)

Macchiavelli 29 september 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717997)
Zoals ik al zei, je kan dus geen citaat met link geven.

Klets niet zo dom, ik geef je net een link: http://forum.politics.be/search.php?searchid=1032947 - en als dat niet helpt dan klik je je eigen profiel maar aan en daarna klik op het linkje "zoek alle berichten van artisjok". Voorbeelden te kust en te keur.

Maar over geen citaten met link kunnen geven gesproken: ik heb er hier nog een paar van je te goed.

Geef die eerst maar eens voordat je hier begint te zagen over citaten met link.

daiwa 29 september 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717642)
Ik hoop wel dat ze in het land waar ze naartoe emigreren gelijke kansen krijgen, aanvaard worden en men er open staat voor hun nieuwe landgenoten.

Zouden ook alle gunstmaatregelen die immigranten hier krijgen daar ook inbegrepen zijn?

daiwa 29 september 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717902)
En de niet-moslims die gediscrimineerd worden, waaraan ligt dat dan?

Positieve discriminatie.

Dixie 29 september 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel (Bericht 5717782)
Je vergeet kinderverkrachters/moordenaars.

In het buitenland staan we bekend als racisten en pedofielen.

met zo'n personen is dat niet moeilijk....

http://www.google.be/imgres?imgurl=h...QEwBg&dur=2937

daiwa 29 september 2011 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5717924)
Jij begrijpt er juist geen zier van, want jij interpreteert "iedereen gelijk" als "allochtonen eerst".

Jouw gelijkheid is ongelijkheid en jouw zogenaamde antidiscriminatie is niets anders dan pure discriminatie.

En sjok is voorstander van discriminatie zolang er geen andere middelen bestaan om discriminatie tegen te gaan.
Misschien een wat rare stelling maar daar komt haar spreidstand op neer.

suqar_7loe 29 september 2011 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5717979)
Iemand die vrijwillig de islam gaat aanhangen zoals de persoon op jouw avatar, is een religieuze racist.
Iemand die daarenboven verkondigde dat zwarten superieur zouden zijn aan blanken, zoals de persoon in jouw avatar, is een racist in de oorspronkelijke betekenis des woords.
Tevens was hij vooraanstad lid van de Nation Of Islam, die behalve hun moslim en zwart supremacisme ook bekend staan om hun antisemitisme.

Je kletst uit je nek en hebt duidelijk geen flauw benul van wat die man ooit heeft gedaan in zn leven en hoe hij is geëindigd. Geen nood, ik wou mijn afbeelding toch wijzigen.

suqar_7loe 29 september 2011 22:16

Trouwens, gaat de draad over integreren of over 'sjok'?

Macchiavelli 29 september 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5718109)
Je kletst uit je nek en hebt duidelijk geen flauw benul van wat die man ooit heeft gedaan in zn leven en hoe hij is geëindigd. Geen nood, ik wou mijn afbeelding toch wijzigen.

Bewijs maar eens dat ik uit mijn nek klets want ik heb die informatie gewoon uit de artikelen over hem en zijn nation of islam van wikipedia o.a.

Als je je avatar dan toch gaat wijzigen, wil ik je deze aanbevelen die wel speciaal voor jou gemaakt lijkt te zijn:

Of deze:

Deze kan ook nog:

Rizzz 30 september 2011 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5717580)
Ik vraag me af of die vlamingen zich wel integreren ja dan nee?

Na jaren in Australie te wonen, eerst op 2 tijdelijke visums en momenteel op een permanent visum en na telkens weer te moeten bewijzen dat we de Australische waarden en normen zullen respecteren hebben mijn vrouw en ik nu eindelijk het recht een aanvraag in te dienen voor Australisch burgerschap. Waar ik nu momenteel mee bezig ben.
Als alles goed verloopt zullen we binnen een goeie maand op intervieuw mogen gaan waarna we ook een "citezenship test" zullen moeten afleggen (http://www.citizenship.gov.au/learn/cit_test/practice/).
Als al dit goed verloopt zullen we binnen een maand of 3-4 (waarschijnlijk op "Australia day", 26 januari) uitgenodigd worden op een ceremonie waar we uiteindelijk het volgende tekstje moeten opzeggen:

From this time forward, under God,* (people may choose whether or not to say "under God")
I pledge my loyalty to Australia and its people,
whose democratic beliefs I share,
whose rights and liberties I respect, and
whose laws I will uphold and obey.

(De Belgische versie hiervan gaat als volgt:
From this time forward I under Allah,
I pledge my loyalty more than ever to my country of origin, and promise to despise Belgium and its people on every occasion,
whose democratic beliefs I disgust,
whose rights and liberties are of no value to me, and
whose laws I will break and destroy, fighting to install Sharia law.
Allah Akbar

)

Pas dan, na er zo hard voor gevochten te hebben, zal ik met trots mezelf Australier kunnen noemen.

Natuurlijk integreren wij ons! (zo niet waren we al lang vertrokken)

Nynorsk 30 september 2011 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5717606)

Dat zegt nu toch ook niks :?. In m'n communistische jaren ging ik eerst mee betogen tegen racisme, en op café met de strijdmakkers werden derna ook wel eens racistische opmerkingen gegeven, niet echt gemeend, maar kom. Als je die mensen ook allemaal meetelt... Ik zou eerder denken dat het uitzonderingen zijn die nog nooit eens een racistische opmerking hebben gemaakt.

Eigenzinnig 30 september 2011 05:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5718109)

Nee snotneusje, jij weet niet eens dat hij zelfs door zijn eigen achterban werd uitgestoten wegens 'te racistische en te radicaal'...je bent weer stekeblind voor de ranzigheid van 'medegelovigen'....

Eigenzinnig 30 september 2011 05:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5717551)
http://www.viw-austria.at/Overons.html

Dit komt hun integratie niet ten goede, of wel?

Meest onnozele stelling ooit...als dat uw argumenten zijn om aan te tonen dat 'migranten vlamen' zelfs niet eens willen/kunnen integreren...kom dan nog eens terug als je 'groot en sterk' bent...:roll:

artisjok 30 september 2011 05:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5718034)
Klets niet zo dom, ik geef je net een link: http://forum.politics.be/search.php?searchid=1032947 - en als dat niet helpt dan klik je je eigen profiel maar aan en daarna klik op het linkje "zoek alle berichten van artisjok". Voorbeelden te kust en te keur.

Geef dan tenminste één voorbeeld.
Dat kan je niet.

Citaat:

Maar over geen citaten met link kunnen geven gesproken: ik heb er hier nog een paar van je te goed.

Geef die eerst maar eens voordat je hier begint te zagen over citaten met link.
Dat is een mooie poging om af te wijken. Daarover gaat het nu niet.

Ik stel vast dat je niet capabel bent om een citaat met link te geven waar ik "iedereen gelijk" als "allochtonen eerst" interpreteer.

illwill 30 september 2011 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5717580)
Ik vraag me af of die vlamingen zich wel integreren ja dan nee?

En waarom denk je van niet?
Of welke feiten zijn er om dat in vraag te stellen.

smiley 30 september 2011 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717916)
Neen smiley, ik heb het over mensen van vreemde afkomst die geweerd worden op de arbeidsmarkt.
Je hebt niet gehoord over de BBB-notatie in dat interim-bedrijf.

Als een bedrijf (of dancing) na een tijd reeds te veel problemen heeft gehad met leden van een bepaalde groep (zoals vrouwen geen hand willen geven, hoofddoek niet willen afzetten, geen vrouwelijk gezag aanvaarden, willen bidden tijdens de werkuren, niet op tijd komen op het werk .. tot erger enz enz) dan is het een normale menselijke reactie een hele groep over dezelfde kam te scheren. Dat de goeden het moeten bekopen vanwege de al te grote problemen die anderen in hun groep veroorzaken net zoals een verzekering alle jongeren over dezelfde kam scheert nadat die verzekering vaststelde dat de meeste ongevallen veroorzaakt worden door jongeren. Ik heb destijds ook veel meer moeten betalen voor miojn autoverzekering toen ik jong was alhoewel ik nooit een ongeval had gehad. Moet ik dan de verzekeraar met de vinger wijzen ofwel die jongeren die mijn groep een slechte naam hebben bezorgd ? Als iemand bot vangt bij het ene bedrijf. Dat die dan gaat solliciteren bij een bedrijf dat hem wel aanneemt. Einde gezaag en geklaag.

Macchiavelli 30 september 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5718239)
Geef dan tenminste één voorbeeld.
Dat kan je niet.

Ik stel vast dat je niet capabel bent om een citaat met link te geven waar ik "iedereen gelijk" als "allochtonen eerst" interpreteer.

Het voorbeeld dat jij omwille van "iedereen gelijk" mensen wilt discrimineren om specifiek allochtonen aan werk te helpen, is bijvoorbeeld al genoemd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5718239)
Dat is een mooie poging om af te wijken. Daarover gaat het nu niet.

Dat was in het geheel geen poging om af te wijken, maar wel een droge constatering dat jij die altijd om bronnen en citaten met linkjes aan het gillen bent, zélf nogal eens verstek laat gaat wanneer aan jou bronnen en citaten met linkjes gevraagd worden. Dat jij graag met een vergrootglas op zoek gaat naar eventuele splinters in de ogen van je tegenstanders terwijl jouw eigen ogen vol zitten met zwaar gewapend betonnen H-balken, vaak als geïntegreerd deel van die plaat voor je hoofd.

Marie van de koster 30 september 2011 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5717995)
Nogmaals, ik ben geen heftig voorstander van positieve discriminatie.
Graag citaat met link, waaruit dit zou moeten blijken.

In het topic "Racisme op Politics.be?", post 3722, zegt u het volgende :
2 Positieve discriminatie is inderdaad discriminatie. Maar deze wordt gebruikt om discriminatie tegen te gaan.
Dit is maar één van de vele posts waarin u zegt voorstander te zijn van positieve discriminatie voor allochtonen. Gaat u dat nu plots ontkennen?

artisjok 30 september 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5718444)
Het voorbeeld dat jij omwille van "iedereen gelijk" mensen wilt discrimineren om specifiek allochtonen aan werk te helpen, is bijvoorbeeld al genoemd.

Dat is niet omwille van "iedereen gelijk", dat is omwille van "sommige bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd.
Omwille van die discriminatie zijn quota nuttig voor groepen zoals vrouwen, gehandicapten, holebi's, allochtonen,...; om die discriminatie deels weg te werken.

Citaat:

Dat was in het geheel geen poging om af te wijken,
Dat is wel een poging om af te wijken.

Je kan dus geen citaat met link geven waar ik "iedereen gelijk" interpreteer als "allochtonen eerst".

Cynara Cardunculus 30 september 2011 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5717587)
Als je een beetje kijkt op andere fora, dan zie je dat wij Belgen bekender staan als racisten en xenofoben dan dat men weet dat ze hier de frieten hebben uitgevonden. :) Thank you guys! Ik ben trots op jullie. :lol:

Als natuurlijk onze kranten zo lekker pocolytisch blijven "informeren" en mensen zoals U gelijk geven, dan weet inderdaad binnenkort niemand meer wie Rubens was, maar Margritte was een Waal, dus die is in orde.

Ik ben trots op degenen die jullie zo verguizen.

smiley 30 september 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5718471)
Dat is niet omwille van "iedereen gelijk", dat is omwille van "sommige bevolkingsgroepen worden gediscrimineerd.
Omwille van die discriminatie zijn quota nuttig voor groepen zoals vrouwen, gehandicapten, holebi's, allochtonen,...; om die discriminatie deels weg te werken.

Dat is wel een poging om af te wijken.

Je kan dus geen citaat met link geven waar ik "iedereen gelijk" interpreteer als "allochtonen eerst".

Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be