Rizzz |
30 september 2011 00:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo
(Bericht 5717580)
Ik vraag me af of die vlamingen zich wel integreren ja dan nee?
|
Na jaren in Australie te wonen, eerst op 2 tijdelijke visums en momenteel op een permanent visum en na telkens weer te moeten bewijzen dat we de Australische waarden en normen zullen respecteren hebben mijn vrouw en ik nu eindelijk het recht een aanvraag in te dienen voor Australisch burgerschap. Waar ik nu momenteel mee bezig ben.
Als alles goed verloopt zullen we binnen een goeie maand op intervieuw mogen gaan waarna we ook een "citezenship test" zullen moeten afleggen ( http://www.citizenship.gov.au/learn/cit_test/practice/).
Als al dit goed verloopt zullen we binnen een maand of 3-4 (waarschijnlijk op "Australia day", 26 januari) uitgenodigd worden op een ceremonie waar we uiteindelijk het volgende tekstje moeten opzeggen:
From this time forward, under God,* (people may choose whether or not to say "under God")
I pledge my loyalty to Australia and its people,
whose democratic beliefs I share,
whose rights and liberties I respect, and
whose laws I will uphold and obey.
(De Belgische versie hiervan gaat als volgt:
From this time forward I under Allah,
I pledge my loyalty more than ever to my country of origin, and promise to despise Belgium and its people on every occasion,
whose democratic beliefs I disgust,
whose rights and liberties are of no value to me, and
whose laws I will break and destroy, fighting to install Sharia law.
Allah Akbar
)
Pas dan, na er zo hard voor gevochten te hebben, zal ik met trots mezelf Australier kunnen noemen.
Natuurlijk integreren wij ons! (zo niet waren we al lang vertrokken)
|