Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Betoging tegen de koning! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165905)

SDG 11 januari 2012 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nete (Bericht 5923667)
Kunnen misschien ineens tegelijk betogen tegen al die geldverslindende gewetsregeringen, nog véél grotere besparing. :? :roll:

Opdat de federale roofregering het laatste beetje rijkdom dat Vlaanderen nog rest ook kan komen weghalen?

Het Oosten 11 januari 2012 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5923913)
Opdat de federale roofregering het laatste beetje rijkdom dat Vlaanderen nog rest ook kan komen weghalen?

We moeten misschien terug naar één nationale regering en al die andere deelregeringen (prutsregeringen) afschaffen. Ze kosten handevol geld en ze doen het niet beter dan de Federale regering. Zo liggen onze wegen er in Vlaanderen nog even goed of even slecht bij als in de tijd toen België geen federale staat was.

guido 007 11 januari 2012 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5923904)
Zegt de persoon wiens partij in de Vlaamse regering aan het rode peluche blijft plakken in ruil voor haar principes.

Graag een bron waar:
- De N-VA haar principes verloochend.
- De N-VA haar kiezers bedriegt.

Het Oosten 11 januari 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5923984)
Graag een bron waar:
- De N-VA haar principes verloochend.
- De N-VA haar kiezers bedriegt.

Peumans:
"Bart De Wever heeft gezegd dat we pas nadat het volledige federale regeerakkoord rond is, we een evaluatie zullen maken en beslissen of we al dan niet uit de Vlaamse regering stappen omdat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering op federaal niveau afspraken maakten die haaks staan op het Vlaams regeerakkoord. "

Dus nu moeten ze consequent zijn. De NVA schreeuwt het van de daken dat het Federale regeerakkoord niet deugt. Dat ze de Vlaamse regering dan verlaat. Of moet die zogenaamde 'evaluatie' nog komen? Volgens mij blijven ze rustig zitten omdat ze daar lekker aan de vleespotten zitten.

Amon_Re 11 januari 2012 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5923938)
We moeten misschien terug naar één nationale regering en al die andere deelregeringen (prutsregeringen) afschaffen. Ze kosten handevol geld en ze doen het niet beter dan de Federale regering. Zo liggen onze wegen er in Vlaanderen nog even goed of even slecht bij als in de tijd toen België geen federale staat was.

Een federale zonder grendels? Ik teken DIRECT.

Amon_Re 11 januari 2012 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5924128)
Peumans:
"Bart De Wever heeft gezegd dat we pas nadat het volledige federale regeerakkoord rond is, we een evaluatie zullen maken en beslissen of we al dan niet uit de Vlaamse regering stappen omdat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering op federaal niveau afspraken maakten die haaks staan op het Vlaams regeerakkoord. "

Dus nu moeten ze consequent zijn. De NVA schreeuwt het van de daken dat het Federale regeerakkoord niet deugt. Dat ze de Vlaamse regering dan verlaat. Of moet die zogenaamde 'evaluatie' nog komen? Volgens mij blijven ze rustig zitten omdat ze daar lekker aan de vleespotten zitten.

Het federale regeringsakkoord deugt effectief niet maar schendt het Vlaams regeerakkoord ook niet (welke de voorwaarde was die de N-VA stelde om het af te bollen in HETZELFDE artikel dat je hier quote). Ik heb U hier al meermaals op gewezen echter blijft U volharden in deze leugen.

De schoofzak 11 januari 2012 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5923904)
Zegt de persoon wiens partij in de Vlaamse regering aan het rode peluche blijft plakken in ruil voor haar principes.

Ge moet de politieke zeden in dit tweeland eens wat grondiger bekijken, want de "rode peluche" is wel degelijk voorbehouden voor iets anders dan voor de Vlaamse regering.

't is maar een kleine tip, maar ja, een haan is dan ook geen kip.

De schoofzak 11 januari 2012 11:52

Citaat:

Peumans:

Je verwarring omtrent die twee verschillende zaken is afgrijselijk.

Vergelijk: omdat de VLD niet meer in de Vlaamse regering zit, zouden ze sito presto uit alle gemeentebesturen in Vlaanderen moeten stappen.

't Een is 't een, en 't ander is 't ander.

De schoofzak 11 januari 2012 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5921931)
Ge hebt gelijk de N-VA moet niks.
Er zijn altijd van die mensen die daar op stemmen en dan ook nog daar iets van verwachten,gewoonweg belachelijk.
Gewoon de stemmen tellen en een schop onder hun gat kunnen ze krijgen.

Ge begaat wel een kapitale redeneerfout in uw razernij:

als ge aanvoelt dat de partij op wie ge gestemd hebt, u een sjot onder uw kont gegeven heeft, dan moet ge goed zot zijn om er weer op te stemmen.

Ik heb op de nva gestemd, en voel geen pijn aan mijn kont. Integendeel, 't is precies of ik balsem en massage voel .... heerlijk !!

Di Rupo moest het eens weten !

Het Oosten 11 januari 2012 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5924176)
Je verwarring omtrent die twee verschillende zaken is afgrijselijk.

Vergelijk: omdat de VLD niet meer in de Vlaamse regering zit, zouden ze sito presto uit alle gemeentebesturen in Vlaanderen moeten stappen.

't Een is 't een, en 't ander is 't ander.

De verwarde persoon hier bent u. En de persoon die verwoed de realiteit onder de mat wilt vegen in deze, bent u ook.

De schoofzak 11 januari 2012 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5923664)
Lach maar.
Indien de N-VA eerlijk is tegen hun kiezers maken ze ook dat monarchiepuntje een beetje duidelijker.
Pas op, van mij MOET je dat niet doen, maar tegenover de kiezers die denken dat het gedaan zal zijn met de koning en z'n centen zou het wel netjes zijn. Beter daar een duidelijk programmapunt van maken dan dat je 't daarna op je donder krijgt van de eerder traditionelen.

Reculer pour mieux sauter.

Ge moet een succesvol voetballer, die een miljoen € per maand binnenrijft, niet verwijten dat hij zijn veters van zijn "shoes" (zo heet dat tegenwoordig) slecht knoopt.

De schoofzak 11 januari 2012 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nete (Bericht 5923667)
Kunnen misschien ineens tegelijk betogen tegen al die geldverslindende gewetsregeringen, nog véél grotere besparing. :? :roll:

Wat houdt je tegen ?

Misschien het feit dat de volgende politieke partijen dit niet op hun programma hebben staan: nva, ps, cd&v, mr, vb, vld, spa, cdh, fdf ?

Oeps !

Bokkenreyder 11 januari 2012 12:02

Citaat:

Peumans:

Devaluatie is er. N-VA ziet dat ze best in de Vlaamse regering kan blijven om te verhinderen dat jouw blauwe partijgenootjes het helemaal voor Vlaanderen gaan verkloten! En gelijk hebben ze!

Bokkenreyder 11 januari 2012 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5924184)
De verwarde persoon hier bent u. En de persoon die verwoed de realiteit onder de mat wilt vegen in deze, bent u ook.

Ja, jouw realiteit is zelfs op Mars al pure fanta! :evil:

Amon_Re 11 januari 2012 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5924184)

U bent blijkbaar mijn post overgeslagen, dus bij deze:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5924140)
Het federale regeringsakkoord deugt effectief niet maar schendt het Vlaams regeerakkoord ook niet (welke de voorwaarde was die de N-VA stelde om het af te bollen in HETZELFDE artikel dat je hier quote). Ik heb U hier al meermaals op gewezen echter blijft U volharden in deze leugen.

Kwestie van zeker te zijn dat je niet blijft volharden in de boosheid.

Het Oosten 11 januari 2012 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5924216)
U bent blijkbaar mijn post overgeslagen, dus bij deze:

Kwestie van zeker te zijn dat je niet blijft volharden in de boosheid.

Het pikt toch erg he. Hoe meer u van dat soort posts verstuurt , hoe meer ik me verkneukel.Immers, slechte verliezers komen obstinaat terug op hun nederlaag die ze toch maar niet kunnen verwerken. Doe dus maar rustig verder.

Jakko 11 januari 2012 12:47

Citaat:

Peumans:

Je doet het weer. Je vertelt hier halve waarheden, mijn beste. Peumans zei nog meer.
BRON

Amon_Re 11 januari 2012 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 5924316)
Het pikt toch erg he. Hoe meer u van dat soort posts verstuurt , hoe meer ik me verkneukel.Immers, slechte verliezers komen obstinaat terug op hun nederlaag die ze toch maar niet kunnen verwerken. Doe dus maar rustig verder.

Ik zal inderdaad rustig blijven verder doen met U te wijzen op uw leugens. Zeker als ze zwart op wit bewijsbaar zijn. Zoals je vragen van Olli Rehn

Amon_Re 11 januari 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5924329)
Je doet het weer. Je vertelt hier halve waarheden, mijn beste. Peumans zei nog meer.
BRON

Hier is die bron: http://www.n-va.be/citaten/dit-een-k...-een-heel-leuk

Citaat:

Moet de N-VA zo nodig uit de Vlaamse regering stappen?

"Bart De Wever heeft gezegd dat we pas nadat het volledige federale regeerakkoord rond is, een evaluatie zullen maken en beslissen of we al dan niet uit de Vlaamse regering stappen omdat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering op federaal niveau afspraken maakten die haaks staan op het Vlaams regeerakkoord. Je weet dat wij N-VA'ers niet vasthangen aan de postjes. Maar ik ga er van uit dat iedereen loyaal het regeerakkoord zal uitvoeren."

Kortom, de N-VA is niet zinnens om uit de Vlaamse regering te stappen.

"Waarom zouden wij moeten opstappen wanneer wij ons wel aan het regeerakkoord houden? Het is ook niet nodig dat in de Vlaamse regering dezelfde partijen zitten als in de federale regering. En door in de regering te blijven, kunnen we de zaken mee sturen. Dat is interessant op een ogenblik dat er nieuwe bevoegdheden worden overgedragen."

Wanneer ik dat allemaal hoor, dan gaat u er wel degelijk van uit dat Di Rupo slaagt en er een federale regering komt.

"Ik weet het niet. In feite is dit een kloteland."

Het Oosten 11 januari 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 5924329)
BRON

Natuurlijk zei Peumans meer. Maar hij zei ook dat De Wever een evaluatie zou doen na het bekend worden van de integrale tekst van het Federaal akkoord. En nu dat deze tekst gekend is, is het akkoord bar slecht voor Vlaanderen volgens Jambon en Weyts. En wonder boven wonder blijft de NVA zitten.

Nu let wel, voor mij is dit geen wonder. En waarom? Wel ,omdat de NVA net als de andere partijen postjespakkers zijn. Maw: money, money, money + de vleespotten van de macht.

http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be