Nebur |
19 april 2014 11:44 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
(Bericht 7105096)
Natuurlijk doet u dit. Alleen beseft u dit niet. Zo is Dewinter voor het verbod van het dragen van een hoofddoek in overheidsdiensten omdat dit het de neutraliteitsprincipe zou schenden. U zegt maar precies hetzelfde in een bepaalde post. En dus bent u het eens met Dewinter. Dewinter is ook voor de afschaffing van de verzoringsstaat. U ook. En als het aan Dewinter lag was het OCMW al lang afgeschaft. Kortom u ben het met een heel reeks dingen eens met Dewinter.
|
Ik ben niet voor een hoofddoekenverbod bij overheidsdiensten. Ik ben voor neutraliteit bij overheidsdiensten. Een nuanceverschil.
Waar stelt Dewinter dat hij de verzorgings/welvaartsstaat wil afschaffen? Ik denk dat Dewinter wel degelijk voorstander is van een Vlaamse sociale zekerheid georganiseerd door de Vlaamse overheid.
Citaat:
In mijn ogen bent u een hardvochtige en zeer rechtse wouldbe liberaal. Uit de tijd van Woeste en priester Daens. U plakt zich dan de naam op van 'libertariër'. What's in a name. Kom eens tot bezinning, ja? Kom van uw wolk af.
|
Ik ben rechts noch links.
Citaat:
Als het aan u lag en uw denkbeelden, zaten we in de kortste keren hier op een sociaal kerkhof zoals in Duitsland. Liberalen, mijn beste, nogmaals, zijn in essentie sociaalvoelend. Zonder sociaalvoelendheid, is er geen liberalisme. En wanneer iemand dan nog komt oreren dat D66 geen liberalen zijn, dan is bij mij de kous af. U bent gewoon op economisch vlak een oubollige rechtse rekel, een personage vanuit de tijd van het verfoeilijke 'laissez faire, laissez passer'.
|
De mensen bang maken, kunt u nog wat anders?
Het is niet omdat ik niet wil dat de overheid het doet, dat ik niet wil dat het gebeurt. Ik ben wel degelijk voor sociale zekerheid: ik wil dat werklozen geholpen worden, ik wil dat gehandicapten de steun krijgen die ze nodig hebben; ik wil échte solidariteit. Net daarom moet de overheid zich terugtrekken. Om ruimte te geven aan solidariteit, i.p.v. diefstal op massale schaal (aka belastingen en sociale 'bijdragen').
Daarnaast, wat heeft dit alles met Wilders te maken? Wilders is wel degelijk een groot voorstander van de welvaartsstaat. Daarom dat hij géén liberaal is. (Naast zijn overduidelijk antiliberale standpunten inzake migratie.)
|