Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen tattoos meer op de arm der wet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=242556)

De schoofzak 24 februari 2018 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8654821)
Mss door de studiedienst van je partij eens 'n onderzoekje laten uitvoeren, hoeveel van de stemmers méér dan 1 door jou 'getolereerde' tatoe op hun lichaam hebben staan.
Dan weten we gelijk aan hoeveel van die labiele personen, je partij haar positie te danken heeft.

Alhoewel het altijd interessanter is om dingen te weten, dan om ze niet te weten, heb ik geen behoefte zo meteen om in te gaan om jouw voorstel.

Diego Raga 24 februari 2018 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8654914)
Alhoewel het altijd interessanter is om dingen te weten, dan om ze niet te weten, heb ik geen behoefte zo meteen om in te gaan om jouw voorstel.

Uiteraard niet, gezien je debiele uitspraak daarover:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8654788)
Ik vermoed dat bij zeer veel mensen het fenomeen "tattoos op zichtbare lichaamsonderdelen" overkomt als zeer labiele personen.

Zeg je dat ook zo vrijuit tegen collega-motards of bekenden, die er enkele staan hebben op hun lichaam ?
Geniet nog van je tweespalt. :-D

kiko 24 februari 2018 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8654855)
Net zoals we geen agenten wensen met hoofddoeken, een zichtbaar gedragen kruis of andere religieuze symbolen hebben we ook geen nood aan agenten met zichtbare tatoeages waarvan misschien enkel de betrokkene zelf de betekenis kent.

Een agent(e) moet neutraal zijn en neutraal overkomen.

Met een tatoeage van de naam van je dochter kom je niet neutraal over ?

Wat een zever dat ik hier toch lees. Amusant, dat wel.

kiko 24 februari 2018 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8654788)
Zijn die tattoos ingeburgerd of is het een modeverschijnsel?
De gewone naam van een gewoon kind zou mogen, maar mogelijke verwijzingen naar een overledene, zoals "death .. dit of dat" of "devil, angel ... zus of zo " ...

Ik begrijp je vraag niet. Tatoeages bestaan al vele duizenden jaren in zowat elk deel van de wereld.

Als jij dat een modegril noemt, kun je net zo goed het dragen van schoenen een modegril noemen.

dalibor 24 februari 2018 11:26

Wat ik vooral niet begrijp: een hoop forumleden spreekt schandaal van overheden die mensen hun vrijheid zouden inperken. In allerlei opzichten: in het verkeer, als ze een onafhankelijke staat willen vormen, in hun relationele leven enzovoort. Maar als Jambon een maatregel voorstelt die regelrecht vrijheidsinperkend zonder reden is, vinden ze dat een prima voorstel.

Anna List 24 februari 2018 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8655034)
Wat ik vooral niet begrijp: een hoop forumleden spreekt schandaal van overheden die mensen hun vrijheid zouden inperken. In allerlei opzichten: in het verkeer, als ze een onafhankelijke staat willen vormen, in hun relationele leven enzovoort. Maar als Jambon een maatregel voorstelt die regelrecht vrijheidsinperkend zonder reden is, vinden ze dat een prima voorstel.

regelrecht vrijheidbeperkend? 8O het gaat hier over een beroepsgroep in een uniform ...

ik zie t probleem niet met die mens mouwen te laten dragen als hij/zij toch per se een sleeve wil...

dalibor 24 februari 2018 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8655037)
regelrecht vrijheidbeperkend? 8O het gaat hier over een beroepsgroep in een uniform ...

ik zie t probleem niet met die mens mouwen te laten dragen als hij/zij toch per se een sleeve wil...

Wat maakt dat uniform uit? In een drang naar regelneverij kan je ook kort haar verplichten en zo.

Jay-P. 24 februari 2018 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8655044)
Wat maakt dat uniform uit? In een drang naar regelneverij kan je ook kort haar verplichten en zo.

Dat zou wel discriminerend naar Kojak toe zijn.

Anna List 24 februari 2018 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8655044)

uiteraard, lang haar is trouwens een bijkomend risico bij interventies.

Wapper 24 februari 2018 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8655034)

Onbegrensde vrijheid is een utopie, net als onbegrensde vrijheid van meningsuiting. En als ze toch zou bestaan, dan moet ze gelden voor iedereen: werkgevers moeten kunnen weigeren wie ze willen. Die hieronder bvb. zou er bij mij niet in komen.

dalibor 24 februari 2018 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8655049)
uiteraard, lang haar is trouwens een bijkomend risico bij interventies.

Ik zie heel wat agenten met lang haar. Of moeten de dames er allemaal als een pot bijlopen?

dalibor 24 februari 2018 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8655054)
Onbegrensde vrijheid is een utopie, net als onbegrensde vrijheid van meningsuiting. En als ze toch zou bestaan, dan moet ze gelden voor iedereen: werkgevers moeten kunnen weigeren wie ze willen. Die hieronder bvb. zou er bij mij niet in komen.

Met foto's kan je elke discussie een absurde draai geven.

En het gaat hier om ambtenaren, geen verkoper van stofzuigers.

Jay-P. 24 februari 2018 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8655056)

:rofl:

Anna List 24 februari 2018 11:49

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8655057)
:rofl:

8O dat ben ik daar nog nooit tegengekomen ze ...

Jay-P. 24 februari 2018 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8655059)
8O dat ben ik daar nog nooit tegengekomen ze ...

Oh nee? Gij stoffige zuiger. ('t Ging niet over het onderwerp maar over het leidend voorwerp.

Wapper 24 februari 2018 14:20

Citaat:

Net daarom. Sorry dat ik u heb laten vastrijden.

Universalia 24 februari 2018 15:32

Citaat:

Een goede stofzuiger verkoper is: Theofiel Boemerang (uit Sus & Wis)

Zucht 24 februari 2018 15:51

Ach regels.... Wie maalt daar nog om. Wie het er niet mee eens is hoeft maar naar een rechter te stappen om persoonlijke vrijstelling te krijgen.

De schoofzak 24 februari 2018 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 8654936)
Uiteraard niet, gezien je debiele uitspraak daarover:

Zeg je dat ook zo vrijuit tegen collega-motards of bekenden, die er enkele staan hebben op hun lichaam ?
Geniet nog van je tweespalt. :-D

't Is net van die vrienden dat ik moeten concluderen heb dat ze labiel zijn.
Vaak roken ze ook nog eens. Nog labieler.

Maar mensen mogen labiel zijn van mij. Dat ze dan geen flikken kunnen worden, who cares.
Dat ze niet in een bank of in sommige verkoopssituaties ... who cares.

Dat ze een voetje voor hebben voor andere bepaalde jobs: goed voor hen!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be