Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Karel De Gucht is beste keuze als partijvoorzitter van de VLD. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251307)

Dadeemelee 21 december 2019 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9203008)
Wat valt er eigenlijk bij de vorige regering te verdedigen?

Wat hebben ze fout gedaan?

DewareJakob 21 december 2019 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9202992)
Hij introduceerde met recht en reden de classificatie "mestkevers".

Puike politieker met veel mensenkennis en inzicht.
Nu de kiezers nog.

Zei de Democraat.:roll:
En helemaal passend in de Waalse traditie van corruptie, graaierij en anti-Vlaamse politiek. Begrijpelijk dat je daar je bondgenoot in vindt.

quercus 21 december 2019 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9202962)
Nog altijd boos omwille van die eerste waarheid die hij vereeuwigde : dat het Vlaams Blok mestkevers zijn ?

Als uw VLDtje het moet hebben van scheldwoorden dan wijst dat toch wel op een zekere intellectuele armoede. En als ze met de volgende verkiezingen nog eens een flinke klap krijgen, waar staan ze dan met hun “mestkever” verhaal? :roll:

De gemuilkorfde 21 december 2019 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9203012)

14 miljard euro tekort lijkt mij meer dan voldoende.

Jan van den Berghe 21 december 2019 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9203012)

Schijnbaar is het palmares van die regering zo licht dat u zelf niet onmiddellijk iets kunt aanbrengen...

Dadeemelee 21 december 2019 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9203030)
14 miljard euro tekort lijkt mij meer dan voldoende.

Vraag het eens aan Van Tovertvelt. De verlaging van de Vennootschapsbelasting was zijn idee. :lol:

Dadeemelee 21 december 2019 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9203034)
Schijnbaar is het palmares van die regering zo licht dat u zelf niet onmiddellijk iets kunt aanbrengen...

Ik heb het vroeger al gezegd: het enige wezenlijke dat de vorige regering gedaan heeft is de verlaging van de Vennootschapsbelasting (en tax-shift) zonder compensaties. De NVA vond dat een goed idee. Vandaag zien we de terugverdieneffecten. :-P

Zucht 21 december 2019 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9202822)
Gisteren De Gucht beziggehoord in de Afspraak. En je kan er niet omheen: dat is de beste man om weerwerk te bieden tegen de populisten.

Hij gaat altijd in de aanval en laat zich niet in de hoek dringen.

Zijn antwoord op Rik Van Cauwelaert op het functioneren van de vorige federale regering was magistraal: 'die vorige regering heeft het heel goed gedaan: de tewerkstellingsgraad is gestegen en de economie is zeer sterk gegroeid'.
Rik wist niet wat zeggen. :lol:

Wat heeft OVLD jou ooit misdaan dat je hen zo een gruwelijk en beschamend einde toewenst ?

De gemuilkorfde 21 december 2019 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9203036)
Vraag het eens aan Van Tovertvelt. De verlaging van de Vennootschapsbelasting was zijn idee. :lol:

En de VLD zat erbij, volgens jou konden die niets doen, want N-VA was de baas.
De voetveegjes knikten dus maar instemmend bij alles wat er gebeurde.
Misschien houdt de kiezer niet van voetveegjes?

Jan van den Berghe 21 december 2019 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9203037)
Ik heb het vroeger al gezegd: het enige wezenlijke dat de vorige regering gedaan heeft is de verlaging van de Vennootschapsbelasting (en tax-shift) zonder compensaties. De NVA vond dat een goed idee. Vandaag zien we de terugverdieneffecten. :-P

Nogal magertjes, niet?!

Eurosceptic 21 december 2019 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9203003)
Een recente enquête toont aan dat +/- 50% van de Vlamingen voor een separatistische/confederalistische partij stemt.
Eens de zetels verdeeld, telt het programma van die partijen, niet de filosofie achter elke stem.

Volkomen mee eens. Bijna grappig te noemen hoe je via media zoals de morgen en de standaard (volledig politiek gekleurd maar "wij rapporteren hoe het echt zit") verneemt dat de grote meerderheid van de Vlamingen tegen confederalisme is, maar tegelijkertijd wel volop voor partijen stemt die confederalisme als agendapunt verdedigen.

Veel meer bewijs voor valsheid in berichtgeving kun je niet wensen. Een beetje zoals Somers die laatst beweerde dat veel Vlamingen voor een multiculturele maatschappij zijn

De gemuilkorfde 21 december 2019 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9203088)
Veel meer bewijs voor valsheid in berichtgeving kun je niet wensen. Een beetje zoals Somers die laatst beweerde dat veel Vlamingen voor een multiculturele maatschappij zijn

Dat van de Brexit vond ik nog duidelijker.
Heel de tijd volhouden dat de Britten spijt hadden van hun keuze bij het referendum, en keer op keer stemden die voor partijen die PRO-Brexit waren (eerst de Brexit party, en dan de Conservatives).

Pandareus 21 december 2019 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9203088)
Volkomen mee eens. Bijna grappig te noemen hoe je via media zoals de morgen en de standaard (volledig politiek gekleurd maar "wij rapporteren hoe het echt zit") verneemt dat de grote meerderheid van de Vlamingen tegen confederalisme is, maar tegelijkertijd wel volop voor partijen stemt die confederalisme als agendapunt verdedigen.

In verband met multiculturaliteit : heb je eindelijk beslist om je importmadam terug te sturen ? Goeie Blokkers hokken niet samen met 'niefaniers' :-D

Zipper 21 december 2019 17:30

Citaat:

Hij introduceerde met recht en reden de classificatie "mestkevers".

en dat heeft die "mestkevers" geen windeieren gelegd, eh :lol:

Citaat:

Puike politieker met veel mensenkennis en inzicht.

Ja, de kiezers de schuld geven voor een slechte verkiezingsuitslag, is idd een toonbeeld van veel mensenkennis en politiek inzicht :lol:

Citaat:

Nu de kiezers nog.

die hebben blijkbaar beter oorden opgezocht

marie daenen 21 december 2019 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9202835)
Hij zegt gewoon de waarheid: de kiezer krijgt wat ze vragen. Wat is daar mis mee? Dat is democratie.

Dat betekent niet dat de kiezer fout is. Dat betekent dat ze krijgen wat ze willen.

Ha, ha, en het is daarom dat de kiezers in het koor roepen dat ze er voor spek en bonen blijlopen want er wordt niet naar hen geluisterd...

Eurosceptic 21 december 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9203094)
In verband met multiculturaliteit : heb je eindelijk beslist om je importmadam terug te sturen ? Goeie Blokkers hokken niet samen met 'niefaniers' :-D

Als ik zeg dat de Vlaming tegen multicultuur is, dan heb ik het over de multicultuur die momenteel in onze samenleving heerst. Overwegend overlast met Marokkanen en ander Noord Afrikaans gespuis. Onder de grote noemer "de moslims". Mensen die hier al jaren wonen maar nooit de moeite namen om Nederlands te leren, of zich aan te passen aan onze manier van leven. Overmatig vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en in de sociale bijstand. Kijk eens naar Faroek Ozgunes en het wordt pijnlijk duidelijk.

In mijn gemeente zijn alle frituren overgenomen door Chinezen. Ze werken bikkelhard, spreken Nederlands, blijven weg bij het OCMW (bembem moet zowat de enige uitzondering in Vlaanderen zijn) en respecteren onze cultuur.
Dat kan wel werken, en ik ben ervan overtuigd dat quasi alle VB stemmers niks of weinig hebben tegen een multicultuur met niet - moslims. Italianen doen het ook vrij goed.

Ik heb grote twijfels bij jouw idee over het profiel van de meeste VB stemmers

marie daenen 21 december 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9202841)
Welk falen?

Alsof onder de 10% zakken geen falen is...

Dadeemelee 21 december 2019 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9203071)
Nogal magertjes, niet?!

Op gebied van sanering van Financiën was het inderdaad nogal magertjes. En dat voor een Rechtse regering.
Van Tovertvelt heeft weinig uit zijn mouw getoverd.

Jan van den Berghe 21 december 2019 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9203113)
Op gebied van sanering van Financiën was het inderdaad nogal magertjes. En dat voor een Rechtse regering.
Van Tovertvelt heeft weinig uit zijn mouw getoverd.

Rechts?

Om welke reden omschrijft u de regering-Michel als rechts?

Xenophon 21 december 2019 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 9203110)
Als ik zeg dat de Vlaming tegen multicultuur is, dan heb ik het over de multicultuur die momenteel in onze samenleving heerst. Overwegend overlast met Marokkanen en ander Noord Afrikaans gespuis. Onder de grote noemer "de moslims". Mensen die hier al jaren wonen maar nooit de moeite namen om Nederlands te leren, of zich aan te passen aan onze manier van leven. Overmatig vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en in de sociale bijstand. Kijk eens naar Faroek Ozgunes en het wordt pijnlijk duidelijk.

In mijn gemeente zijn alle frituren overgenomen door Chinezen. Ze werken bikkelhard, spreken Nederlands, blijven weg bij het OCMW (bembem moet zowat de enige uitzondering in Vlaanderen zijn) en respecteren onze cultuur.
Dat kan wel werken, en ik ben ervan overtuigd dat quasi alle VB stemmers niks of weinig hebben tegen een multicultuur met niet - moslims. Italianen doen het ook vrij goed.

Ik heb grote twijfels bij jouw idee over het profiel van de meeste VB stemmers

Je moet niet proberen van door te dringen bij hem, hij wordt daar alleen maar fanatieker anti-Vlaams van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be