Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Morgen de klok een uur verzetten! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=258300)

Henri1 27 maart 2021 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9641026)
Normaal wel, ze hebben geen signaal nodig he, het is zoals een schrikkeljaar. De soft weet wanneer het zomeruur aanvangt.

In vliegtuigmodus werkt WiFi nog dacht ik ?

wagner.666 27 maart 2021 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9640711)
Wintertijd aanhouden in de zomer is echt wel stom. Zeker met de veranderde tijden. Wie kruipt er voor 22U in zijn bed? Dan heb je 3 uur dat het donker is terwijl je in uw bed ligt.

Als ge lang wilt een laat terrasje doen binst de zomer moet ge maar uw kerstverlichting terug uithalen, voor mij geen zomerjurk ,is alleen maar voor de zatlappen.

Jan Janssen 27 maart 2021 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 9641153)
Als ge lang wilt een laat terrasje doen binst de zomer moet ge maar uw kerstverlichting terug uithalen, voor mij geen zomerjurk ,is alleen maar voor de zatlappen.

Wat is het voordeel voor wintertijd in de zomer? Met zomertijd wordt het ook nog om 22uur donker. Zijn er dan mensen die voor 22uur gaan slapen? Ik denk dat kinderen vanaf 13 om dat uur gaan slapen.

lamenielachen 27 maart 2021 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9640378)
Ik moet morgen om 6 uur beginnen werken. Hoe moet ik dat nu klaarspelen met mijn wekker ? Ik gebruik tegenwoordig de smartphone. Gaat die vanzelf het uur veranderen, als ik het alarm op 4 uur zet om welk 4 uur ga ik dan gewekt worden ? Mijn niet wiskundig brein kraakt uit zijn voegen. :evil:

Vraag het eens aan één of andere B Taskforce, die weten wel raad, of het de goeie is zie je wel aan de reactie van de baas.

XenApp 28 maart 2021 01:41

Ik zie de voordelen van leven in tijdszones niet in. Waarom het aantal tijdszones niet beperken tot 1 in de wereld? Ben je ook ineens af van dat onbelangrijk gezeik over zomer/winteruur. Schandalig dat wij waarschijnlijk honderdduizenden €'s belastinggeld betalen om daar meetings over te houden op EU niveau.

Jay-P. 28 maart 2021 05:12

Vlonderaars aller landen, verenigt U: 't is weeral mekkertijd!

Bende klaagmietjes.

wagner.666 28 maart 2021 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9641174)
Wat is het voordeel voor wintertijd in de zomer? Met zomertijd wordt het ook nog om 22uur donker. Zijn er dan mensen die voor 22uur gaan slapen? Ik denk dat kinderen vanaf 13 om dat uur gaan slapen.

ik knijp liever de katjes in het donker, moet ik daardoor zo lang niet wachten, :-D

patrickve 28 maart 2021 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9641093)
In vliegtuigmodus werkt WiFi nog dacht ik ?

Uiteraard niet. Vliegtuig modus = geen radio signalen, om de electronica van het vliegtuig niet te storen.

patrickve 28 maart 2021 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9641088)
Sjjjtttttttt. Je moet mensen perspectief geven.

Je moet ze beliegen, dus. Jij bent een aanhanger van overheid he, dat zie je zo.

De canape verkoper moet de klant perspectief geven he.

patrickve 28 maart 2021 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9641035)
Sommigen hebben zich al aangepast aan het strafbaar stellen van genieten en plezier hebben blijkbaar

Een hele grote hoop zuurpruimen vindt dat in de grond trouwens top, dat anderen hun plezier kapot gemaakt wordt. Je mag dat niet onderschatten, de wens om andermans' pret naar de vaantjes te krijgen. Er zijn veel nazi's onder de mensen.

Xenophon 28 maart 2021 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9641274)
Een hele grote hoop zuurpruimen vindt dat in de grond trouwens top, dat anderen hun plezier kapot gemaakt wordt. Je mag dat niet onderschatten, de wens om andermans' pret naar de vaantjes te krijgen. Er zijn veel nazi's onder de mensen.

Dat geeft ons vreugde in het hart.

Niet alleen dat, al het mooie neerhalen en besmeuren, het grondig vernietigen.

Zo vallen we dan 's avonds, moe maar tevreden, in een zalige slaap.

fox 28 maart 2021 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9640589)
Wintertijd is de echte tijd, zomer tijd is de populaire tijd voor vtm volk.

Onzin natuurlijk. Er bestaat niet zoiets als echte tijd. Het gekozen uur is een compleet arbitrair gegeven. Ik ga uw persoonlijke aanval trouwens maar laten passeren.

Dadeemelee 28 maart 2021 11:27

Wat een gelul alweer over een futiliteit.

patrickve 28 maart 2021 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9641399)
Dat geeft ons vreugde in het hart.

Niet alleen dat, al het mooie neerhalen en besmeuren, het grondig vernietigen.

Zo vallen we dan 's avonds, moe maar tevreden, in een zalige slaap.

Ha, ja, het is goed in eigen hart te kijken, s'avonds voor men slapen gaat en tevreden te zijn over alle ambras die men heeft kunnen veroorzaken he :-)

quercus 28 maart 2021 11:48

Gisterenavond heb ik mijn smartphone op vliegtuigmodus geplaatst. Maar deze morgen (vooraleer de vliegtuigmodus weer uit te schakelen) stond het uur wel reeds op zomertijd. Met welke techniek het signaal daarvoor werd doorgegeven kan ik u, met mijn gebrekkige IT-kennis, onmogelijk vertellen.

patrickve 28 maart 2021 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9641509)
Gisterenavond heb ik mijn smartphone op vliegtuigmodus geplaatst. Maar deze morgen (vooraleer de vliegtuigmodus weer uit te schakelen) stond het uur wel reeds op zomertijd. Met welke techniek het signaal daarvoor werd doorgegeven kan ik u, met mijn gebrekkige IT-kennis, onmogelijk vertellen.

Welnee, dat is op voorhand geprogrammeerd, zoals uw kalender ook weet dat na 31 januari, 1 februari begint, zo weet die applicatie ook wanneer het uur verandert. Als die regels veranderen, is dat gewoon een update van de software van uw smartphone.

quercus 28 maart 2021 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9641511)
Welnee, dat is op voorhand geprogrammeerd, zoals uw kalender ook weet dat na 31 januari, 1 februari begint, zo weet die applicatie ook wanneer het uur verandert. Als die regels veranderen, is dat gewoon een update van de software van uw smartphone.

Merci pour vos lumières!

fred vanhove 28 maart 2021 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9640873)
Over het algemeen hebben stadsmensen dat zomeruur graag, want dan kunnen ze lang zitten lullen op een terrasje. Het is eigenlijk een poging van de arrogante mens om zelfs de tijd naar zijn hand te zetten.

Is op een terras zitten dan onmogelijk als het donker is ? Hebben ze in Europa dan geen licht ? Ik begrijp dat niet ..In landen vlakbij de evenaar is het het ganse jaar door voor 19 uur donker. Daar zitten de mensen nog meer buiten als hier. Zal zijn dat ze daar lampen hebben zeker:-)

denkimi 28 maart 2021 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9641417)
Onzin natuurlijk. Er bestaat niet zoiets als echte tijd. Het gekozen uur is een compleet arbitrair gegeven. Ik ga uw persoonlijke aanval trouwens maar laten passeren.

Er bestaat natuurlijk wel zoiets als echte tijd. Er is maar 1 moment op de dag dat de zon op haar hoogste punt staat.

Wij wijken daar gewoon vanaf om praktische redenen.

Tavek 28 maart 2021 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9641685)
Er bestaat natuurlijk wel zoiets als echte tijd. Er is maar 1 moment op de dag dat de zon op haar hoogste punt staat.

Wij wijken daar gewoon vanaf om praktische redenen.

Exact. Met veel nadelige gevolgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be