Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Schietpartij Antwerpen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Verstrepen wil "extremen" uit Vlaams Belang. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=50810)

Patriot! 14 mei 2006 15:30

Allez het partije begint al te kraken en te barsten :twisted:

Black Cat 14 mei 2006 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 1705006)
Als men "eigen" criminelen uit de partij wil weren en als daarmee bedoeld wordt: uitzinnige gekken met moorddadige ideeën, dan juich ik dat toe.
Als men hiermee mensen bedoelt die op een constructieve, vredelievende manier het allochtoon rucht terug naar afzender wil sturen ... dan loopt de partij leeg.

die op een constructieve, vredelievende manier

><

het allochtoon rucht terug naar afzender wil sturen

Klinkt een beetje als een rond vierkant, vind ik

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705663)
Ik denk dat u totaal verkeerd zit: het Vlaams Belang streeft niet naar een monocultureel land, maar wel naar een land waar onze cultuur en waarden dominerend zijn en waar nieuwkomers zich aan ons aanpassen. Er is geen enkel probleem dan met allochtonen. Niemand heeft ooit problemen ondervonden met de Grieken, Spanjaarden, Italianen, Polen... die hier kwamen werken en uiteindelijk bleven. Nu nog praten Grieken onder elkaar Grieks en gaan nog steeds naar de orthodoxe Kerk. Daarbuiten echter hebben ze zich aan ons aangepast, waardoor ze bijgevolg geen dissonant element vormen in onze samenleving. Dat is wel eventjes anders met de Marokkaanse gemeenschap bijvoorbeeld...

Waarom zeggen dan zowat alle VB'ers dat ze tegen de multiculturele maatschappij zijn?
En a propos, u zegt dat er alleen maar problemen zijn met allochtonen. Sinds wanneer zijn Grieken, Spanjaarden, Italianen en Polen geen allochtonen? Denkt u dat er iets arabisch is aan het woord allochtoon omdat er een ch-klank in voorkomt?

Gibson 14 mei 2006 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. (Bericht 1705705)
Waarom zeggen dan zowat alle VB'ers dat ze tegen de multiculturele maatschappij zijn?
En a propos, u zegt dat er alleen maar problemen zijn met allochtonen. Sinds wanneer zijn Grieken, Spanjaarden, Italianen en Polen geen allochtonen? Denkt u dat er iets arabisch is aan het woord allochtoon omdat er een ch-klank in voorkomt?

verschil bestaat tussen europeanen en niet-europeanen

het belang is gebaseerd op nieuwrechts

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. (Bericht 1705705)

Omdat de multiculturele maatschappij zoals ze nu wordt omschreven en gepropageerd, zich duidelijk richt tegen de dominantie van een bepaalde cultuur.

Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen". Ik heb gesteld dat er zich een probleem voordoet in de Marokkaanse gemeenschap, terwijl er met de Europese allochtonen die problemen zich niet voordoen. Juist omdat die laatste groep zich heeft ingeschakeld in onze maatschappij, alhoewel ze hun eigen culturele achtergrond niet hebben vergeten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de Armeniërs in België: een niet onaardige groep maar bijzonder discreet.

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705712)
Omdat de multiculturele maatschappij zoals ze nu wordt omschreven en gepropageerd, zich duidelijk richt tegen de dominantie van een bepaalde cultuur.

Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen" (de zin waarnaar u verwijst was eerder onhandig verwoord). Ik heb gesteld dat er zich een probleem voordoet in de Marokkaanse gemeenschap, terwijl er met de Europese allochtonen die problemen zich niet voordoen. Juist omdat die laatste groep zich heeft ingeschakeld in onze maatschappij, alhoewel ze hun eigen culturele achtergrond niet hebben vergeten. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de Armeniërs in België: een niet onaardige groep maar bijzonder discreet.

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705665)
U bedoelt?

Dat de meeste VB-aanhangers tegen verdraagzaamheid en geweldloosheid zijn omdat die waarden "politiek correct" zouden zijn. En "politieke correctheid" ligt momenteel zeer slecht bij het doorsnee rechtse publiek.

Ik probeer zo consequent mogelijk politiek correct te denken (al maak ik ook wel eens fouten). Maar ik weet dat ik door te streven naar politieke correctheid de haat van heel wat VB-posters van dit forum op mijn hals haal.

Black Cat 14 mei 2006 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 1705691)
ge zijt aant zeveren

Vrij vertaald: je kan niet antwoorden.

Het VB zegt dat zij staan voor deftig rechts. Streng maar rechtvaardig.

Ik zou graag weten wat ze denken over wat op dit forum gepost wordt onder hun naam. Is dat wat ik mij moet voorstellen onder "deftig rechts"?

Citeer eens, als je wil, een post onder VB-logo, waarvan je zeker bent dat de VB-top hem zal "afkeuren"?

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. (Bericht 1705714)
Dat de meeste VB-aanhangers tegen verdraagzaamheid en geweldloosheid zijn omdat die waarden "politiek correct" zouden zijn. En "politieke correctheid" ligt momenteel zeer slecht bij het doorsnee rechtse publiek.

Ik probeer zo consequent mogelijk politiek correct te denken (al maak ik ook wel eens fouten). Maar ik weet dat ik door te streven naar politieke correctheid de haat van heel wat VB-posters van dit forum op mijn hals haal.

Ik ben helemaal niet tegen "verdraagzaamheid" of "geweldloosheid", maar dan wel in hun juiste betekenis en niet wat de politiek correcte kerk ervan heeft gemaakt.

Tot slot: ik zou niet weten waarom u nastreeft "zo consequent mogelijk politiek correct te denken". Bij mij telt de kritische zin. Niet het klakkeloos navolgen van wat bepaalde PC-denkers ons proberen op te vijzelen.

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1705715)
Vrij vertaald: je kan niet antwoorden.

Het VB zegt dat zij staan voor deftig rechts. Streng maar rechtvaardig.

Ik zou graag weten wat ze denken over wat op dit forum gepost wordt onder hun naam. Is dat wat ik mij moet voorstellen onder "deftig rechts"?

Citeer eens, als je wil, een post onder VB-logo, waarvan je zeker bent dat de VB-top hem zal "afkeuren"?

Ik weet niet waarnaar u verwijst. En daarenboven spreekt hier niemand - met uitzondering van Feremans en de bubbelsmurfen - hier namens een bepaalde partij.

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gibson (Bericht 1705707)
verschil bestaat tussen europeanen en niet-europeanen

het belang is gebaseerd op nieuwrechts

Daar bestaat inderdaad een mogelijk onderscheid in, maar dat onderscheid wordt niet gedekt door de begrippen "allochtoon" en "autochtoon".

Black Cat 14 mei 2006 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705727)
Ik weet niet waarnaar u verwijst. En daarenboven spreekt hier niemand - met uitzondering van Feremans en de bubbelsmurfen - hier namens een bepaalde partij.

Laten we dit eens nemen.

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705712)
Ik heb nergens gezegd dat er "alleen maar" problemen zijn met "allochtonen".

U schreef toch zelf zopas:

Citaat:

Er is geen enkel probleem dan met allochtonen.

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1705733)
Laten we dit eens nemen.

Bij mijn weten is dat de mening van een individuele poster. Niet van de partij.

Of meent u dat ik, door mijn avatar, de mening verwoord van het Waregems schepencollege en dat het college zich moet distanciëren van wat ik hier schrijf?

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. (Bericht 1705734)
U schreef toch zelf zopas:

En ik schreef zopas: de zin is ongelukkig geformuleerd en had niet die draagwijdte. In een daaropvolgend bericht heb ik duidelijk gemaakt waarover het gaat. Een beetje eerlijkheid kan geen kwaad!

Black Cat 14 mei 2006 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705737)
Bij mijn weten is dat de mening van een individuele poster. Niet van de partij.

Of meent u dat ik, door mijn avatar, de mening verwoord van het Waregems schepencollege en dat het college zich moet distanciëren van wat ik hier schrijf?

En dit?

Als het VB "deftig rechts" is, zou ze posters die hun naamverkeerd gebruiken, kunnen vragen een andere avatar te nemen, of duidelijk in eigen naam, en niet in naam van het VB te spreken.

kingtiger 14 mei 2006 15:51

Citaat:

Ik denk dat u totaal verkeerd zit: het Vlaams Belang streeft niet naar een monocultureel land, maar wel naar een land waar onze cultuur en waarden dominerend zijn en waar nieuwkomers zich aan ons aanpassen. Er is geen enkel probleem dan met allochtonen. Niemand heeft ooit problemen ondervonden met de Grieken, Spanjaarden, Italianen, Polen... die hier kwamen werken en uiteindelijk bleven. Nu nog praten Grieken onder elkaar Grieks en gaan nog steeds naar de orthodoxe Kerk. Daarbuiten echter hebben ze zich aan ons aangepast, waardoor ze bijgevolg geen dissonant element vormen in onze samenleving. Dat is wel eventjes anders met de Marokkaanse gemeenschap bijvoorbeeld...

Ik ben daar niet mee akkoord.Ofwel is men voor ofwel is men tegen inwijking.Vlaanderen is geen inwijkingsland.Hier is alleen plaats voor de echte vlamingen.Vlaanderen moet monocultureel zijn.Een onderscheid tussen europees en niet europees is altijd arbitrair en weinig steekhoudend.Met zon redenering wordt ge door links gemakkelijk onderuitgehaald.Vaanderen vlaams.Polen zijn ook niet welkom.:twisted:

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705722)
Ik ben helemaal niet tegen "verdraagzaamheid" of "geweldloosheid", maar dan wel in hun juiste betekenis en niet wat de politiek correcte kerk ervan heeft gemaakt.

Tot slot: ik zou niet weten waarom u nastreeft "zo consequent mogelijk politiek correct te denken". Bij mij telt de kritische zin. Niet het klakkeloos navolgen van wat bepaalde PC-denkers ons proberen op te vijzelen.

Daar hebt u het: u preekt ook in navolging van de zedenlozen rechtse politieke mode tegen politiek correctheid, alsof dat een verwerpelijk ideaal zou zijn.

Wees maar ferm politiek fout. En amuseer u er naar hartelust mee. De wereld zal er vlug beter op worden... (denk aan Antwerpen 11 mei 2006).

Jan van den Berghe 14 mei 2006 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat (Bericht 1705751)
En dit?

Als het VB "deftig rechts" is, zou ze posters die hun naamverkeerd gebruiken, kunnen vragen een andere avatar te nemen, of duidelijk in eigen naam, en niet in naam van het VB te spreken.

Wat is ervan? Die avatar bij het bovenstaand bericht heeft niets met het Vlaams Belang te maken...

Mensen met een VB-logo heb ik op dit forum nog nooit zien schrijven dat ze in naam van de partij spreken. M.a.w. u zit er wel heel erg naast.

Salmon L.A. 14 mei 2006 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 1705743)
En ik schreef zopas: de zin is ongelukkig geformuleerd en had niet die draagwijdte. In een daaropvolgend bericht heb ik duidelijk gemaakt waarover het gaat. Een beetje eerlijkheid kan geen kwaad!

Ik heb nergens gelezen dat u toegaf dat die zin ongelukkig geformuleerd was. Zeg eens in welk post u dat schreef?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be