![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Bij een federale kieskring hebben de Vlamingen wel wat meer te winnen dan nu in B-H-V het geval is. Je kan beide dus niet echt op gelijke voet zetten. |
Citaat:
|
Overigens: is er voor die federale kieskring geen grondwetswijziging nodig? Kijk dat eens na, wil je Kim?
|
Citaat:
|
Citaat:
Louter objectief gezien kan het eveneens als oplossing fungeren. Soit, ik vind dat het Grondwettelijk Hof een fikse steek heeft laten vallen door de oplossing niet mee vast te leggen in haar arrest. Had al die zever niet nodig geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Wat ik niet begrijp is: waarom de impasse niet oplossen door gewoon het allersimpelste voorstel te nemen, dat al in een kamercommissie is goedgekeurd?
Is het niet bijzonder inciviek om daartegen het belangenconflict in te roepen en zo 's lands instellingen in een nog diepere crisis te storten? Een tip misschien voor een ferme Belgicistische standpuntbepaling? |
Citaat:
Met dank aan onze Franstalige broeders uit Zuid-Belgique! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie niet in waarom ik me dus nu nog eens extra zou moeten verdedigen. |
Citaat:
Citaat:
|
Anderzijds kan men ook voor de Vlamingen stellen dat het ook maar "een kieskring" is. Dat dossier is véél te zwaar beladen geworden de laatste maanden.
|
In zijn toespraak zei Bossuyt toch dat de 'oplossing' best zowel de letter, maar ook de geest van de (grond)wet respecteert.
En de enige oplossing die de geest van de wet respecteert is de splitsing. Alle andere oplossingen 'ontkennen' het bestaan van de taalgebieden en de gewestgrenzen. Trouwens, een echte federale kieskring willen de Franstaligen nooit. |
Citaat:
|
tijd dat BDW zijn lepeltje suiker weer boven haalt en ik hoop voor hem dat hij bereid is deze groot genoeg te geven...:D
anders zou hij nog eens op zijn buik eindigen...Hahahahaha |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be