Edina |
14 november 2007 15:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
(Bericht 3071435)
juridische pagina GVA meen ik
|
Meen ik, is niet voldoende. Een linkje graag?
Citaat:
OK! je moordt dus enkel met opzet als je schiet! goed zo, weer iets bijgeleerd.
|
Nee, je leert niet bij integendeel. Dat is niet wat er staat. Moorden betekent niet enkel doden met opzet, maar ook nog eens met voorbedachte rade. Als er enkel van opzet sprake is, dan heet het doodslag. En nee, niet enkel bij schieten, is er sprake van opzet, maar bij schieten weet je sowieso dat dit tot de dood kan leiden. Bij slaan of schoppen is dat niet per definitie zo. Moeilijk toch allemaal hé?
Citaat:
En de vier anderen zeiden "iek heb nieks gedaan"! Ook just!
|
Ze zeiden dat niet alleen. Alle getuigen en de reconstructie hebben dat bevestigd.
Citaat:
Nogmaals: het is niet omdat iemand tot zijn 23 ste in de middelbare school zit en in het verlof studentenjobs doet dat dit als hallucinant voorbeeld meot dienen. (behalve als je marokkaan bent misschien?)
|
Het is geen hallucinant voorbeeld. Dat heeft ook niemand beweert. Het is wel een criterium waarmee elke rechter rekening houdt. Net zoals leeftijd. Dat is ook niet hallucinant. Gewoon een feit.
Citaat:
Verder vind ik dat we diene bak gewoon moeten afschaffen. Kost veel en niemand wordt er beter van!
|
In de meerderheid van de gevallen klopt dat inderdaad.
Citaat:
toch wel! aanklacht wegens je persoonlijke belediging.
|
Persoonlijke belediging? Sorry, maar wat je daar schreef was niet anders dan loze speculaties afkomstig uit een xenofoob brein.
Citaat:
Toch blijf ik me afvragen waarom de ene witte verdachte van voor een proces met naam en toenaam mag vermeld worden en een bruine verdachte tot zelfs n�* de schuldigverklaring nog moet beschermd worden.
|
Van mij mogen alle verdachten beschermd worden hoor, ik heb geen boodschap aan de naam. Overigens is daar helemaal geen lijn in te trekken. HVT Werd met naam genoemd en niet gefilmd. De dader in deze zaak wordt nu eens niet (bv. in de GVA), dan weer wel (bv. in De Morgen) met naam genoemd én gefilmd. Dat vermeende onderscheid op basis van afkomst is er dus helemaal niet. Iedereen weet overigens de achternaam van de dader in deze zaak.
Citaat:
Uiteraard is voor U een wit slachtoffer minder waard dan een bruinkleurig, maar dat wisten we al langer.
|
Ah ja? Kan je dan even een paar quotes geven waaruit dat blijkt. Of is het weer een zoveelste verzinseltje van jouw kant? En je hoeft echt niet te antwoorden hoor, het is een retorische vraag.
Citaat:
tja, wat voor de ene geldt mag volgens jou niet voor de andere gelden. Toch niet kleurenblind zie ik.
|
Waar heb je het in hemelsnaam over? Ik vind dat ook daders rechten hebben. Allemaal. Ongeacht hun afkomst.
|