Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2007, 11:33   #1
sn00py
Banneling

Standaard Redouan S

bron:hln.be
Citaat:
Het hof van beroep in Antwerpen heeft de 19-jarige Redouan S. veroordeeld tot een celstraf van twee jaar met uitstel. De jongeman had treinbestuurder Guido Demoor vorig jaar een harde trap gegeven tijdens een incident op een lijnbus. De man kreeg daardoor een hersenvliesbloeding en overleed.

Uitlokking
De verdediging had gepleit dat de feiten door het slachtoffer waren uitgelokt, omdat die de beklaagde eerst bij de keel had gegrepen. Als het hof die stelling gevolgd was, zou de maximumstraf slechts drie maanden bedragen. De raadsheren waren het daar dus niet mee eens

Eerste vonnis vernietigd
De rechter in eerste aanleg had de uitlokking wel aanvaard als verschoningsgrond, maar had in zijn motivering tegelijkertijd ook gesteld dat het slachtoffer geen fout had gemaakt, wat natuurlijk tegenstrijdig is. Het eerste vonnis, waarin Redouan S. tot twee jaar effectief werd veroordeeld, werd dan ook vernietigd

Niet terug naar de cel
De jongeman, die een zestal maanden in voorhechtenis zat, hoeft dus niet terug naar de cel. Hij dient zich wel aan een aantal voorwaarden te houden en moet de burgerlijke partijen fikse schadevergoedingen betalen. (belga/tdb)
Dus beste vrienden Marokkanen,

doe nu maar op! Roof sjakosjen. Maak medereizigers op de tram het leven zuur. Molesteer homo's! Sticht brand en breek in!!! Groepsverkracht zoveel ge wilt! Doe maar op.

Het belangrijkste is echter: als iemand u daar ooit over aanspreekt, schop hem dood! Kaput!!! En nadien zeg je dat die kl**tzak het uitgelokt heeft door racistische opmerkingen, of door zijn hand op de verkeerde plek te leggen.

VEEL PLEZIER, BESTE VRIENDEN MAROKKANEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:50   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hij werd er niet over aangesproken, maar naar de keel of nek gegrepen en gewurgd. Niet?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:51   #3
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

zelfs indien het vonnis tot 2 jaar effectief zou bevestigd geweest zijn, had hij als vrij man de rechtszaal verlaten : je zit slechts 1/3 van je straf uit, en de tijd in voorhechtenis weegt hierbij zwaar door ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 14 november 2007 om 11:52.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 11:54   #4
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Hij werd er niet over aangesproken, maar naar de keel of nek gegrepen en gewurgd. Niet?
Niet!
Oud 14 november 2007, 11:58   #5
Bhairav

Standaard

Ik dacht dat ik dat gelezen had.
Zou dat gelogen geweest zijn?
Oud 14 november 2007, 11:59   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge gewurgd wordt zijt ge dood.

Als ge iemand blijft uitdagen tot die u bij de keel grijpt om je te stoppen, dan mag je die vanaf nu gewoon doodschoppen.

Wel beter mikken dan die spaanse racist die dat meisje ook een sjot in haar gezicht gaf! Maar ja die had niet eerst gevraagd om het wat kalmer aan te doen (dat zijn dus verzwarende omstandigheden).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 11:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:02   #7
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voor de Vlaamse Aboriginal die iets dergelijks uitspookte zou er een andere uitspraak gevolgd zijn...Nu maar zagen dat de mensen Vlaams Belang stemmen....Als criminelen de slachtoffers zijn geworden...
Oud 14 november 2007, 12:03   #8
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ge gewurgd wordt zijt ge dood.

Als ge iemand blijft uitdagen tot die u bij de keel grijpt om je te stoppen, dan mag je die vanaf nu gewoon doodschoppen.

Wel beter mikken dan die spaanse racist die dat meisje ook een sjot in haar gezicht gaf! Maar ja die had niet eerst gevraagd om het wat kalmer aan te doen (dat zijn dus verzwarende omstandigheden).
Ja we zouden beter wachten tot we dood zijn als we ons verdedigen, een normaal mens kan zich in zo'n situatie toch beheersen? Pas dan weten we of het terecht is om ons te verdedigen. Zo n beetje zoals testen of iemand heks was zoals in de middeleeuwen.
Oud 14 november 2007, 12:03   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerste vonnis vernietigd
De rechter in eerste aanleg had de uitlokking wel aanvaard als verschoningsgrond, maar had in zijn motivering tegelijkertijd ook gesteld dat het slachtoffer geen fout had gemaakt, wat natuurlijk tegenstrijdig is. Het eerste vonnis, waarin Redouan S. tot twee jaar effectief werd veroordeeld, werd dan ook vernietigd
Moet ik er nu van uit gaan dat het SLACHTOFFER weldegelijk in de fout is geweest omdat het die brave marokkaantjes had uitgelokt?

Wordt het dan geen tijd om de weduwe en zijn dochter te laten opdraaien voor schadevergoedingen aan heel die Marokkaanse familie?

Of is enkel de doodstraf voldoende als je vraagt om het wat kalmer aan te doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 12:05.
Oud 14 november 2007, 12:04   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja we zouden beter wachten tot we dood zijn als we ons verdedigen, een normaal mens kan zich in zo'n situatie toch beheersen? Pas dan weten we of het terecht is om ons te verdedigen. Zo n beetje zoals testen of iemand heks was zoals in de middeleeuwen.
Daar leeft dat gespuis, de islam, nog in, goed gezien.
Oud 14 november 2007, 12:06   #11
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
't gaat weer over een Marokk . Bhairav doet alle moeite om hem te verschonen.
Oud 14 november 2007, 12:08   #12
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
't gaat weer over een Marokk . Bhairav doet alle moeite om hem te verschonen.
Misschien ben ik er zelf wel een?
Oud 14 november 2007, 12:10   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat moet je dan duidelijker gaan vermelden, kunnen we onze houding in alle nederigheid gaan aanpassen.

Beetje vervelend dat je vanachter je pc scherm moeilijk de antiracisme wet kan opvolgen omdat je niet eerst kan bepalen hoe anti racistisch je wel niet moet zijn hé.

ambetant zoiets;

Oud 14 november 2007, 12:10   #14
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Voor de Vlaamse Aboriginal die iets dergelijks uitspookte zou er een andere uitspraak gevolgd zijn...Nu maar zagen dat de mensen Vlaams Belang stemmen....Als criminelen de slachtoffers zijn geworden...
Dit betekent alleen maar stemmenwinst voor het VB. Tot daar het goede nieuws...
Ik vraag mij af, als ik het slachtoffer geweest was, wat er dan zou gebeurd zijn. Ik heb geen politieke lectuur in huis. Dus van extreem-rechtse sympathieëen zou men mij niet kunnen beschuldigen.

Of zou tegenwoordig het feit dat je GEEN exemplaar van humo of DeMorgen in huis hebt, volstaan om in het extreem-rechtse hokje geplaatst te worden?Ik zou het haast gaan denken.
Oud 14 november 2007, 12:11   #15
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarvoor schrijf je te goed.
Oud 14 november 2007, 12:13   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ter vergelijking: twee jaar voorwaardelijk om iemand dood te schoppen, staat m.i. een ietsiepietsie klein beetje in contrast met een gerechterlijke uitspraak in Nederland.

Daar reed iemand van de "verkeerde" kant na de moord op Theo Van Gogh VOORBIJ een moskee, maar kreeg nadien toevallig verkeerscontrole en wat bleek : in zijn koffer lagen twee molotovcocktails, die dus NIET gebruikt waren en NIET tegen die moskee gegooid waren, vermits de blijkbaar racistische dader zich op het laatste ogenblik had ingehouden.

Voor dit reuzegrote vergrijp kreeg die racistische would-be killer DRIE JAAR EFFECTIEF.

Laatst gewijzigd door circe : 14 november 2007 om 12:22.
Oud 14 november 2007, 12:15   #17
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dit betekent alleen maar stemmenwinst voor het VB. Tot daar het goede nieuws...
Ik vraag mij af, als ik het slachtoffer geweest was, wat er dan zou gebeurd zijn. Ik heb geen politieke lectuur in huis. Dus van extreem-rechtse sympathieëen zou men mij niet kunnen beschuldigen.

Of zou tegenwoordig het feit dat je GEEN exemplaar van humo of DeMorgen in huis hebt, volstaan om in het extreem-rechtse hokje geplaatst te worden?Ik zou het haast gaan denken.
Op uw pc zouden ze wel 't een en 't ander kunnen vinden hé Snoopy (euh...op de mijne ook hoor....)
Oud 14 november 2007, 12:15   #18
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ik dat gelezen had.
Zou dat gelogen geweest zijn?
iemand wurgen, dat is als iemand ophangen: dan is die zo dood als een pier! Die geeft niemand geen schoppen en vuistslagen meer. Had mischien beter geweest moest GDM die Redouan gewurgd hebben. Als ik tussen die 2 mannen moest kiezen, zou ik wel weten wie ik liet leven.Dat zou alvast Redouan niet geweest zijn.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2007, 12:17   #19
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Op uw pc zouden ze wel 't een en 't ander kunnen vinden hé Snoopy (euh...op de mijne ook hoor....)
Eigenlijk niet. De enige "verkeerde" site die ik regelmatig bezoek, is van het VB zelf.
Oud 14 november 2007, 12:17   #20
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat op u toegepast word ben ik akkoord Kom ik nog lekker kijken naar het spektakel. U aanmoedigen
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be