Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Sale flamand" nieuwste modescheldwoord in Wallonië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99006)

Everytime 6 december 2007 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3127577)
En wat gaat er volgen? De fysieke aanvallen? De burgeroorlog?

Burgeroorlog zeker niet. Maar fysieke aanvallen zijn wel mogelijk, vrees ik.

Philips Inc. 6 december 2007 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3127583)
Ja, logisch aangezien ze nooit over België in het buitenland spraken. Maar de tijden zijn aan het veranderen.

P.S. : In het buitenland zeg ik nu dat ik Fransman ben.

Typisch, beschaamd over zichzelf en hun afkomst ipv de confrontatie aan te gaan.

Ik ben Vlaming hier in het buitenland, en al moet ik het steeds uitleggen, na een tijdje snappen ze tenminste een beetje van de problematiek. De tijd van de brave Vlaming is voorbij.

Elio di Supo 6 december 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3127583)
Ja, logisch aangezien ze nooit over België in het buitenland spraken. Maar de tijden zijn aan het veranderen.

P.S. : In het buitenland zeg ik nu dat ik Fransman ben.

Onnozelaar.

Philips Inc. 6 december 2007 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3127572)
Als je écht Grieks wil gebruiken zou je je eerst eens moeten informeren naar het verschil tussen de begrippen "demos", "ethnos" en "laos" in het oude Griekenland.

Leg het mij uit! ;-)

Mijn pointe is gemaakt. Nationalisme staat aan de wieg van de Europese democratie, of men nu wil of niet. Racisme, fascisme, nazisme, xenofobie zijn geen kenmerken noch synoniemen van nationalisme, anders is elke europese staat/volk/natie gefundeerd op deze principes van exclusie ...

stropdrager 6 december 2007 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3127518)
Walen zijn niet welkom in Vlaanderen. Als de Walen welkom in Vlaanderen waren, zou er geen Vlaams-Nationalisme bestaan.

Natuurlijk zijn Walen welkom in Vlaanderen, en ik zeg dit als separatist.

Elio di Supo 6 december 2007 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3127596)

Vreest u of hoopt u?

filosoof 6 december 2007 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3127547)
Is dat zo? Ik ben al heel veel in het buitenland geweest en wanneer ik zei dat ik uit Vlaanderen afkomstig ben, heb ik nog geen enkele keer een negatieve reactie gekregen.

Mij gebeurde het 2(twee) keer in Brussel: twee keer sinds 1960: een snotaap van 15 en en een kassierster in een GB.(hoeveel duizenden franstaligen zou ik in die periode zijn tegengekomen? Geen idee)

Pieke 6 december 2007 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3127614)
Mij gebeurde het 2(twee) keer in Brussel: twee keer sinds 1960: een snotaap van 15 en en een kassierster in een GB.

u vindt brussel al het buitenland?

Philips Inc. 6 december 2007 14:52

Citaat:

Dwazen zijn van alle tijd ...

Philips Inc. 6 december 2007 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3127619)
u vindt brussel al het buitenland?

:lol:

santos 6 december 2007 14:52

Citaat:

Mij gebeurde het 2(twee) keer in Brussel: twee keer sinds 1960: een snotaap van 15 en en een kassierster in een GB.(hoeveel duizenden franstaligen zou ik in die periode zijn tegengekomen? Geen idee)

Dus we kunnen spreken van problematisch gedrag.

van exaerde herman 6 december 2007 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3127547)
Is dat zo? Ik ben al heel veel in het buitenland geweest en wanneer ik zei dat ik uit Vlaanderen afkomstig ben, heb ik nog geen enkele keer een negatieve reactie gekregen.

dat kan ik alleen maar beamen.het beeld van vlaanderen in het buitenland is helemaal niet negatief.toch niet in spanje,slovenie of duitsland waar ik al meerdere malen in verlof ben geweest.

stropdrager 6 december 2007 14:54

Citaat:

Ik had het over het buitenland; niet over België.

filosoof 6 december 2007 14:54

Citaat:

Heb je je tafelpoten al bovengehaald?
Georgin kon daar niet tegen, die slappe Brusselaar...:roll:

Geertje 6 december 2007 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3127299)
Ik vind dat er een efficiëntere manier van beteugelen is : geen centen meer van de Vlaamse belastingbetaler voor het franstalig onderwijs.

Inderdaad : laten wie de geldstroom naar die barbaren afsluiten, ze krijgen veel geld van ons en toch maar op onze kop schijten. :evil:

stropdrager 6 december 2007 14:55

Citaat:

Het wordt misschien eens tijd dat u uw beeld van Vlaanderen wat bijschaaft.

Kim 6 december 2007 14:56

Tja, niet alleen Franstaligen houden zich bezig met scheldwoorden jegens Vlamingen.

Citaat:

"Les Wallons, c'est du kaka
Te lezen in onderstaande link.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=98478

filosoof 6 december 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3127633)
Ik had het over het buitenland; niet over België.

Probeer het eens in de Congo: daar vind je wel iemand wiens vader met de zweep kreeg van un colon flamand...

filosoof 6 december 2007 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3127640)
Inderdaad : laten wie de geldstroom naar die barbaren afsluiten, ze krijgen veel geld van ons en toch maar op onze kop schijten. :evil:

Normaal gebeurt dat niet, :twisted: alleen maar als die op een wc-pot trekt:twisted:

Everytime 6 december 2007 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc. (Bericht 3127600)
Typisch, beschaamd over zichzelf en hun afkomst ipv de confrontatie aan te gaan.

Ik ben Vlaming hier in het buitenland, en al moet ik het steeds uitleggen, na een tijdje snappen ze tenminste een beetje van de problematiek. De tijd van de brave Vlaming is voorbij.

Voor mij leven wij in een kutland. Ik was met vakantie in Frankrijk de dag nadat Grote Hofnar op 21 Juli de Marseillaise zong. Geloof mij, ze hadden de nieuwe "Belgische grap" gevonden. Ik zie nog de avond zelf TF1-journalist Harry Rozelmack op het nieuws zeggen : "Il n'y a qu'en Belgique que cela pouvait arriver." ("Alleen in België kon dit gebeuren."). Maar ik leg ook de situatie uit, hoor, en in wat we voor een kutland leven. Ze merken toch dat de Franstaligen van België zich heel dichtbij Frankrijk voelen (muziek, TV, cinema, enz......). Zelfs op het politieke vlak. Franstaligen van België leven meer met Frankrijk dan Vlamingen met Nederland, daar ben ik er zeker van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be