Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 november 2007, 13:24   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Les Wallons c'est du kaka: te horen in het voetbal

Kan tellen wat sfeer betreft tussen Vlamingen en Walen.
Zou men met dergelijke volkse dingen rekening houden in het formatieberaad?

Genk voorkomt schande na rust - 24/11/2007 22:26:16

RC Genk plaatste zich in de beker na 4-2-winst tegen tweedeklasser Olympic Charleroi. Genk ging met een 0-1-achterstand en het schaamrood op de wangen rusten, maar zette nadien de scheve situatie recht.

De uitslag suggereert een vlotte kwalificatie voor Genk, maar dat was niet het geval. In de eerste helft speelde Genk, met de debuterende Zuid- Afrikaan Ngcongca als rechtsachter, veel te nonchalant, te ongeïnteresseerd en met veel te veel dom balverlies.

Olympic Charleroi mocht niet onverdiend met 0-1 gaan rusten na een goal van Banga. Genk kreeg via Barda, Haroun en twee keer Toth wel wat kansen, maar stuitte op doelman Dudas. Het spel dat Genk opdiende was niet veel soeps. Een boze coach Broos greep aan de rust in en wisselde Haroun en Toth voor Bosnjak en Vrancken. Met succes, want na minder dan vijf minuten hadden Soetaers en Van Dooren een veel gretiger Genk al over Olympic Charleroi getild.

Anti-Waals

Daarna legde ref Bourdouxhe de wedstrijd vijf minuten stil omdat de Genkse fans anti-Waalse leuzen geroepen zouden hebben. Het zorgde ook op het veld voor een opstootje.

Toen de match weer op gang gebracht werd, kreeg Vrancken de vrije baan om de 3-1 te scoren. De wedstrijd leek gespeeld, maar doelman Bailly liet een schotje van Niangbo knullig in doel glippen: 3-2. Niet alleen Sporting, maar ook Olympic Charleroi ligt Bailly duidelijk niet.

De uitstekend ingevallen Bosnjak zette Genk echter snel in een zetel na een mooie goal na fraai samenspel met Barda. Barda trapte voor een lege doel nog onbegrijpelijk op de lat. Een perfecte illustratie van een bizarre wedstrijd.
Gunther De Vos

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 november 2007 om 13:25.
De schoofzak is offline  
Oud 25 november 2007, 13:27   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Euh als men zich iets moet aantrekken van het niveau en verstand van een gemiddelde voetbalsupporter dan was het land nu al vele malen failliet geweest hoor....
Tavek is offline  
Oud 25 november 2007, 13:34   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Het is een teken van deze tijd, alles is nu eenmaal politiek.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 13:37   #4
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh als men zich iets moet aantrekken van het niveau en verstand van een gemiddelde voetbalsupporter dan was het land nu al vele malen failliet geweest hoor....
Waren er dan GEEN politiekers tussen het "gepeupel" en hoe zeker kan je zijn dat die niet het hardste riepen en lachtten?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:04   #5
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waren er dan GEEN politiekers tussen het "gepeupel" en hoe zeker kan je zijn dat die niet het hardste riepen en lachtten?
Tja, voetbal schijnt voor sommigen een goeie manier te zijn om wat frustraties van zich af te roepen
satiper is offline  
Oud 25 november 2007, 14:08   #6
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Tja, voetbal schijnt voor sommigen een goeie manier te zijn om wat frustraties van zich af te roepen
idd, en ze doen er niemand kwaad mee.

dus .... roepen maar !!!

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 25 november 2007, 14:15   #7
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kan tellen wat sfeer betreft tussen Vlamingen en Walen.
Zou men met dergelijke volkse dingen rekening houden in het formatieberaad?

Genk voorkomt schande na rust - 24/11/2007 22:26:16

RC Genk plaatste zich in de beker na 4-2-winst tegen tweedeklasser Olympic Charleroi. Genk ging met een 0-1-achterstand en het schaamrood op de wangen rusten, maar zette nadien de scheve situatie recht.

De uitslag suggereert een vlotte kwalificatie voor Genk, maar dat was niet het geval. In de eerste helft speelde Genk, met de debuterende Zuid- Afrikaan Ngcongca als rechtsachter, veel te nonchalant, te ongeïnteresseerd en met veel te veel dom balverlies.

Olympic Charleroi mocht niet onverdiend met 0-1 gaan rusten na een goal van Banga. Genk kreeg via Barda, Haroun en twee keer Toth wel wat kansen, maar stuitte op doelman Dudas. Het spel dat Genk opdiende was niet veel soeps. Een boze coach Broos greep aan de rust in en wisselde Haroun en Toth voor Bosnjak en Vrancken. Met succes, want na minder dan vijf minuten hadden Soetaers en Van Dooren een veel gretiger Genk al over Olympic Charleroi getild.

Anti-Waals

Daarna legde ref Bourdouxhe de wedstrijd vijf minuten stil omdat de Genkse fans anti-Waalse leuzen geroepen zouden hebben. Het zorgde ook op het veld voor een opstootje.

Toen de match weer op gang gebracht werd, kreeg Vrancken de vrije baan om de 3-1 te scoren. De wedstrijd leek gespeeld, maar doelman Bailly liet een schotje van Niangbo knullig in doel glippen: 3-2. Niet alleen Sporting, maar ook Olympic Charleroi ligt Bailly duidelijk niet.

De uitstekend ingevallen Bosnjak zette Genk echter snel in een zetel na een mooie goal na fraai samenspel met Barda. Barda trapte voor een lege doel nog onbegrijpelijk op de lat. Een perfecte illustratie van een bizarre wedstrijd.
Gunther De Vos
Ik denk dat het in Servie¨en Kroatië ook uit de hand is beginnen lopen met voetbalwedstrijden.
straatrue is offline  
Oud 25 november 2007, 14:16   #8
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik denk dat het in Servie¨en Kroatië ook uit de hand is beginnen lopen met voetbalwedstrijden.
Ah?
Hoeveel matchen hebben we nog te gaan dan?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:35   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Racistische hooligans? Ja dát is nieuw.
Patriot! is offline  
Oud 25 november 2007, 14:39   #10
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Racistische hooligans? Ja dát is nieuw.
Tegen de Walen wel ja, oerwoudgeluiden waren al verboden.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 25 november 2007 om 14:40.
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 14:41   #11
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Voetbal is idd een uitlaatklep voor velen al mag dat ook geen excuse zijn om zich vanalles en nog wat te permitteren.
Oud 25 november 2007, 14:44   #12
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Voetbal is idd een uitlaatklep voor velen al mag dat ook geen excuse zijn om zich vanalles en nog wat te permitteren.
Zolang de supporters zich minder permitteren dan de spelers op het veld, is alles ok
TACKELEN!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:51   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik moet die Waalse scheidsrechter nog bedanken voor de gratis reklame voor het goede doel.
Had hij gedaan alsof zijn neus bloedde, dan wist geen kat wie of wat geroepen werd ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 25 november 2007, 14:55   #14
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet die Waalse scheidsrechter nog bedanken voor de gratis reklame voor het goede doel.
Had hij gedaan alsof zijn neus bloedde, dan wist geen kat wie of wat geroepen werd ...
De reporter op tv wou het eerst niet herhalen, maar het werd er uitgepeuterd!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:56   #15
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ah racisme tegen Walen is het goede doel?

Ik dacht dat jullie Vlaams-nationalisten altijd beweerden dat jullie ideologie absoluut niet anti-Waals was. Om in voetbaltermen te blijven: dit heet je eigen ruiten inschoppen.
Patriot! is offline  
Oud 25 november 2007, 14:58   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat jullie Vlaams-nationalisten altijd beweerden dat jullie ideologie absoluut niet anti-Waals was. Om in voetbaltermen te blijven: dit heet je eigen ruiten inschoppen.
De Walen maken dat nu eenmaal onmogelijk.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 14:59   #17
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Is ruiten inschoppen een voetbalterm?
Op welk veld heeft men uiten om in te schoppen?
Het geeft NOGMAALS de gevoelens van de kiezers weer. DE macht waar je nu eenmaal NIET tegenop kan. Die "hooligans" hun stem telt net zo veel als die van jou!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 15:04   #18
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Wij maken appelmoes" is ook een Truienaar pakken op de achtergrond van zijn streek, dat mag wel.

"Boeren, boeren, boeren,..." dat is 100.000 mensen in dit land uitmaken. Er zal nooit een match voor stilgelegd worden.

Het rare is, niemand, maar echt niemand, had gister gehoord wat meneer Bourdouxhe gehoord heeft. Ik weet niet waar hij het haalde, misschien een politiek statement?

Trouwens: "Sale Flamins" is ook een term die veelvuldig geschreeuwd wordt als een Vlaams club naar Luik, Moeskroen,... gaat spelen. Al jaren worden dergelijke dingen geroepen, gewoon om een ploeg uit zijn ritme te halen en om zelf te winnen.

Stijn Vreven (STVV): "Als men roept dat mijn moeder een hoer is, is dat echt niet gericht op mij en nog minder op mijn moeder. Ze willen gewoon mijn ploeg destabiliseren en kiezen dan mij als symbool. Eigenlijk is het een eer."

Zo is het, iedereen die regelmatig naar de voetbal gaat, weet dat ook.
Oud 25 november 2007, 15:29   #19
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar wist niemand waarom de ref de wedstrijd stillegde. Pas na de match volgde een verklaring. Zo´n "uitbarsting van haat" zal het dan wel niet geweest zijn vermoed ik. Het stadion was ook amper gevuld voor deze bekerwedstrijd.

Het was dus geen geval van racisme, maar haat jegens een "gemeenschap". Wat onder een gemeenschap moet verstaan worden is mij een raadsel. Ik vrees een beetje dat de ref dit heel vrij mag interpreteren, met mogelijk absurde situaties tot gevolg. Immers, met een beetje slechte wil kan je overal wel "haat" in zien.

Weet iemand waar men deze specifieke richtlijn kan terugvinden? Ik ben benieuwd hoe men dit verwoord heeft. Het doet me een beetje denken aan de antiracismewet met zijn geforceerde bewoordingen.
Oud 25 november 2007, 15:53   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tja, dat de flaminganten de Walen haten - ondanks hun praatjes-, zetten ze nu zelf wel héél erg in de verf!
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be