![]() |
Citaat:
En een sterker lampje gaat dat net niet voorkomen. Licht rond je huis en er word nooit ingebroken :lol: |
Citaat:
Iets met donkere hoekjes/steegjes enzo... |
Citaat:
|
Citaat:
|
ineffectiveness of surveillance cameras
Citaat:
Citaat:
|
we herhalen: wie niets te verbergen heeft hoeft niets te vrezen
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol::lol: |
Citaat:
Alé, ik wacht er op... |
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar TOCH iets te verbergen? |
Citaat:
Citaat:
Maar dat beteknt dat je sowieso in het vaarwater komt van diegenen die er ook geen plegen. Dus dat moet steeds uiterst goed afgewogen worden. In het voorbeeld dat je geeft gaat het om nogal een lullige maatregel waar niemand echt iets kan tegen hebben op argumenten als energiebesparing/lichtvervuiling na... de meerderheid zal het zelfs aanmoedigen al was het maar louter gevoelsmatig. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
neen hoor, dat zie je fout "Privacy is een ruim begrip: het gaat onder meer om de bescherming van persoonsgegevens, de bescherming van het eigen lichaam en van de eigen woning, de bescherming van familie- en gezinsleven, en het recht vertrouwelijk te communiceren via, brief, telefoon, e-mail en dergelijke. Privacy betekent dat men dingen kan doen zonder dat de buitenwereld daar inbreuk op maakt of zelfs weet van heeft" Openbaar ruimte wilt gewoon zeggen dat het voor iedereen toegankelijk is maar wilt niet zeggen dat er geen recht op privacy meer zou zijn. Uiteraard ligt het praktisch net iets anders. Als je een bv een gsm-gesprek hebt dan moet ge erbij nemen dat omstaanders jouw deel van de conversatie kunnen horen en geef je dus zelf een stukje van dat vertrouwelijk communiceren op. |
Citaat:
|
Citaat:
't schijnt dat beeldmateriaal blijvend is, massaal te verspreiden is, gemakkelijk manipuleerbaar en uit de context te halen is en blijkbaar maar al te vaak door het publiek als 'bewijslast' wordt aanzien. |
Citaat:
|
Citaat:
Privacy omvat net het recht en de garantie dat je handel en wandel niet uit de doeken wordt gedaan als je dat niet wilt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk gewoon dat camera's meer en zwaardere criminelen afschrikt dan een beter lampje. Idd, zo van die donkere steegjes...maar dan gaat het om vandalisme, drugs ed. Men kan moeilijk een donker steegje overvallen bv. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf dat je dus buitenkomt ga je ermee akkoord dat iedereen kan zien wat jij doet...als je daar dus akkoord mee gaat...hoe kun je dan klagen over privacy schending? |
Citaat:
Ik heb er geen probleem mee, ik zeg enkel dat je bv een overvaller niet gaat afschrikken met een goed werkend spotje maar wel met een camera. |
Citaat:
Tegendraadsheid? Wie boort er hier in het verkeerde gaatje? |
Citaat:
|
Citaat:
Toon aan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien kunnen we de thread 'monarchie' nog eens overdoen:
Hoe staan mensen zelf tegenover al die extra camerabewaking. Ik heb even de nieuwssites doorzocht met 'cameratoezicht' maar ben (nog) geen links naar een enquete (met 1000 mensen ondervraagd :lol:) tegengekomen. Misschien is dat een goede toevoeging aan de discussie? Ik ben trouwens wel al een artikel tegengekomen 'mensen weten niet dat camera's er zijn'. Met andere woorden: misschien realiseren ze niet hoeveel er al zijn (en indien die enquete aangeven dat er meer mensen te vinden zijn voor meer camera's, dit resultaat genuanceerd kunnen worden met dat andere artikel) Bon, tijd voor cijfermateriaal :] Ik hoop dat born niet afkomt met opnieuw een discussie over statistiek :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be