Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Radio en tv door en voor moslims! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142693)

guido 007 23 augustus 2010 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4938201)
Integratie bereik je niet door moslims hun eigen apartheid verder te laten organiseren. Een eigen programma is weer een stap bij in de uitbouw van een parallele, aparte moslimmaatschappij. De beste weg naar integratie voor moslims is de weg volgen die andere niet-islamitische allochtonen volgen : door participatie in de Westerse maatschappij. Participeren kan door er respect voor op te brengen en niet constant te zeuren om aparte behandelingen. Participatie is willen begrijpen dat de Westerling de fase van religieuze kwezelarij al lang voorbij is.

Zo ongeveer ja.

Eberhard Leclerc 23 augustus 2010 13:47

Citaat:

Participatie is willen begrijpen dat de Westerling de fase van religieuze kwezelarij al lang voorbij is.

Nochtans financiert de door jou bewonderde 'Westerling' nog altijd de salarissen van de Katholieke Kerk.

'De fase van religieuze kwezelarij' is dus nog lang niet voorbij.

Another Jack 23 augustus 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4938582)
Nochtans financiert de door jou bewonderde 'Westerling' nog altijd de salarissen van de Katholieke Kerk.

Niet dat ik daar ooit een "sociaal bewogen" rapper over heb weten protesteren.

Sunny 23 augustus 2010 14:00

Citaat:

Tegen de goesting van de meerderheid van de burgers. Doe er een referendum over en ze kunnen naar hun centen fluiten.

Citaat:

Ja, als we de linkse partijen bezig zien, is er een echte revival. Ze kunnen maar niet genoeg krijgen van de islam.

Moslim! 23 augustus 2010 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4936737)
Ik probeer niks te bewijzen.
Ik zeg alleen maar dat religie tot op heden toe nog niets goeds heeft gebracht.
Nogmaals : doe niemand kwaad. Dan hoef je daarna niet in een gebedsplaats om vergeving te vragen.
Logisch, toch ?
En véél makkelijker.
Die tijd kunnen veel moslims misschien gebruiken om de taal van hun gastland te leren. Dat zou een pak nuttiger zijn dan een ingebeelde 'god' te aanbidden.
En beter voor hun knieën en rug ook nog.
Sorry dat ik misschien wat cru over kom maar ik heb mijn buik vol van al dat idioot gezever over religie.
Hoeveel mensen zijn hier al voor gestorven ?
Moet je écht een afgod hebben om te weten dat je andere mensen de kop niet mag inslaan ?
Zoiets mag je best zélf ook beslissen hoor.

U zou het beter proberen te bewijzen dat zou u uw foute assumptie onder ogen zien. Mensen gaan in de fout maar niet theïstische ideologiën worden net zo goed misbruikt. Een Godvresende mens doet het goede en vermijd het slechte.
Gebed is een vorm van dankbaarheid aan Allah, meer dan vergeving vragen dus maar goed geen mens is vrij van zonden.

artisjok 23 augustus 2010 18:58

Citaat:

Integratie bereik je niet door moslims hun eigen apartheid verder te laten organiseren. Een eigen programma is weer een stap bij in de uitbouw van een parallele, aparte moslimmaatschappij. De beste weg naar integratie voor moslims is de weg volgen die andere niet-islamitische allochtonen volgen : door participatie in de Westerse maatschappij. Participeren kan door er respect voor op te brengen en niet constant te zeuren om aparte behandelingen. Participatie is willen begrijpen dat de Westerling de fase van religieuze kwezelarij al lang voorbij is.

Laat ze dan ook participeren op TV.

Nynorsk 23 augustus 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4939217)

ze zoeken, maar ze vinden niet.

Sunny 24 augustus 2010 11:42

Citaat:

Wie houdt hen tegen? Zij zelf! Een paar jaar geleden wilde de VRT zelf taxi's uit sturen om moslimjongeren te laten ophalen om te participeren in jeugdprogramma's. Mochtnie! Geen mix met ongelovige kaffers, ze zouden wel eens kunnen verkeerde Westerse gedachten opdoen !

Schelfie 24 augustus 2010 11:51

En hoe moet eigen tv programma's op eigen zenders de integratie bevorderen?

slegie 24 augustus 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4934862)
Wat dit betreft staan ze in Nederland toch wel een stuk verder..

Een mooi initiatief dat ik alleen maar kan goed juichen. De islam en andere religie's hebben evenveel recht op uitzendingen dan andere 'derdenuitzendingen'. Elke zondag wordt de mis uitgezonden op tv, waarom dit dan ook niet?

Nou, het positieve is ook dat de mensen beter geïnformeerd worden over de islam, dit om misverstanden te vermijden. Ik ben alleszins een voorstander..

stop toch de idiote waanzin die wij religies noemen. geloof je nu echt in een opperwezen dat eventjes alles heeft geschapen.
religies dienen enkel om het monsterachtig gedrag van sommige te kunnen rechtvaardigen en om een domme achterlijke massa een bepaalde richting te laten volgen zonder dat ze het door hebben

de islam is dan ook nog eens de meest achterlijke religie hoe je het ook draait of keert

hurricane 24 augustus 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4939180)
U zou het beter proberen te bewijzen dat zou u uw foute assumptie onder ogen zien. Mensen gaan in de fout maar niet theïstische ideologiën worden net zo goed misbruikt. Een Godvresende mens doet het goede en vermijd het slechte.
Gebed is een vorm van dankbaarheid aan Allah, meer dan vergeving vragen dus maar goed geen mens is vrij van zonden.

Ik geloof niet in één of ander superwezen.
Vreemd dat ik nog nooit iemand vermoord heb dan, volgens jou ?
Zélfs niet een héél klein beetje gestenigd ;-)
Wat een denkpiste.
Dus volgens jou zijn moslimextremisten niet godvrezend.
Dan hebben die toch een twisted mind als het over 'goed en kwaad' gaat.
U mag spartelen zo veel u wil. Van religie bak je geen brood.
Daar hou je alleen goedgelovige stumpers mee onder de plak.
En ik heb, in schril contrast met u en uw mede'gelovigen' niets te bewijzen.
Ik heb een opvoeding gekregen. En die was duizend keer meer waard dan dat boekje waar iedereen de mond van vol heeft maar niemand echt weet te begrijpen.

Eberhard Leclerc 26 augustus 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4938590)
Niet dat ik daar ooit een "sociaal bewogen" rapper over heb weten protesteren.

Hoe zou u 't kunnen weten?

Sinds wanneer laat de witte Vlaamse elite Nederlandstalige muziek van repperts toe in haar media?

En zeker niet als daar een 'boodschap' inzit.

Bob 26 augustus 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4945476)
Hoe zou u 't kunnen weten?

Sinds wanneer laat de witte Vlaamse elite Nederlandstalige muziek van repperts toe in haar media?

En zeker niet als daar een 'boodschap' inzit.

Er is bij het Vlaamse publiek weinig interesse voor, ondanks alle pogingen van de gesubsidieerde media om "muziek die niet goed in de oren klinkt, doch een multiculturele boodschap heeft" te brengen.

Bob 26 augustus 2010 21:56

Citaat:

Wie houd hun tegen ? Op de gesubsidieerde nederlandse omroepen zijn ze meer te zien, maar vraag mij hier toch in alle oprechtheid af, wie ze tegenhoud. Is de vrt bang van kijkers te verliezen, is er geen interesse uit het moslimmilieu, heeft de vrt iets tegen moslims... wie zegge het.

Bob 26 augustus 2010 22:00

Citaat:

Men financieert nu eenmaal ook de salarissen van de straathoekwerkers, het ocmwpersoneel, en dacht nu ook deze van den Islam. Allemaal uiteindelijk sociale werkers, die allemaal hun eigen gedachtengoed verkondigen.
Dus, so what ?

Eberhard Leclerc 26 augustus 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4945652)
.., ondanks alle pogingen van de gesubsidieerde media om "muziek die niet goed in de oren klinkt, doch een multiculturele boodschap heeft" te brengen.

Wanneer waren die pogingen eigenlijk? Link graag.

Die Vlaamsche subsidies gaan vooral naar het armzalige Angelsaksische doorgeefluik dat in VL voor radio en tv doorgaat.

daiwa 26 augustus 2010 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4945668)
. Is de vrt bang van kijkers te verliezen,

De VRT is nog altijd de flop niet vergeten van hun wekelijks maar rap afgevoerd ''humoristisch'' programma waarin bepaalde allochtonen meenden dat ze grappig uit de hoek kwamen.

Moslim! 26 augustus 2010 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4945893)
De VRT is nog altijd de flop niet vergeten van hun wekelijks maar rap afgevoerd ''humoristisch'' programma waarin bepaalde allochtonen meenden dat ze grappig uit de hoek kwamen.

dat was door belgen op poten gezet die wat 'talenten jacht' had georganiseerd in mechelen om de door de belgen beschreven grappige rollen te komen vertolken.

daiwa 26 augustus 2010 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 4945906)
dat was door belgen op poten gezet die wat 'talenten jacht' had georganiseerd in mechelen om de door de belgen beschreven grappige rollen te komen vertolken.

Hoe dat programma tot stand kwam weet ik niet maar het was een totale flop.

Bob 27 augustus 2010 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4945849)
Wanneer waren die pogingen eigenlijk? Link graag.

Die Vlaamsche subsidies gaan vooral naar het armzalige Angelsaksische doorgeefluik dat in VL voor radio en tv doorgaat.

Eens naar radio1 luisteren, tegen middernacht.

Eberhard Leclerc 29 augustus 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4946003)
Eens naar radio1 luisteren, tegen middernacht.

Is dat het tijdstip waarop Vlaaanderen haar eigen cultuur promoot?

Dus idd:
'het armzalige Angelsaksische doorgeefluik dat in VL voor radio en tv doorgaat. '

Txiki 29 augustus 2010 10:54

Citaat:

Een mooi initiatief dat ik alleen maar kan goed juichen. De islam en andere religie's hebben evenveel recht op uitzendingen dan andere 'derdenuitzendingen'. Elke zondag wordt de mis uitgezonden op tv, waarom dit dan ook niet?

Nou, het positieve is ook dat de mensen beter geïnformeerd worden over de islam, dit om misverstanden te vermijden. Ik ben alleszins een voorstander..

Ik heb toch geen TV. Maar ik heb een vraag: wat betekent "iets goed juichen"?

Txiki 29 augustus 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4949656)

Dus idd:
'het armzalige Angelsaksische doorgeefluik dat in VL voor radio en tv doorgaat. '

Ik luister nooit naar de radio.

Bob 29 augustus 2010 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4949656)

Dus idd:

Het tijdstip waar ik, in mijn bed stap, en nog even het nieuws van middernacht wil meepakken. Maar dacht niet dat tamtamgeroffel (met alle respect), veel met eigen cultuur te maken heeft. Als men dan toch absoluut "negermuziek" (ook weer met alle respect) wil brengen, dat men het dan maar bij Chuck Berry, Sam Cooke... houdt, liggen mij veel beter. Maar dit zal dan weer te Amerikaans zijn, maar is wel goed te smaken.

suqar_7loe 17 december 2010 20:47

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101217_132

Eigenzinnig 17 december 2010 20:54

http://www.embnet.be/Home/tabid/97/Default.aspx

Citaat:

Yüksel hoopt, gezien de niet al te beste reputatie van de executieve, ook dat de MTRO en de executieve dit project 'met de nodige omzichtigheid en transparantie' aanpakken. 'Elke zweem van onkunde en amateurisme kan zware gevolgen hebben. De moslimgemeenschap in Vlaanderen kan zich geen nieuw fiasco veroorloven.'
Als de website een indicatie is van het professioneel niveau..:roll:

grimbergen 17 december 2010 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4934919)
Geen probleem zou ik zeggen.

Het is tijd dat het eens goed wordt uigelegd, want er zijn veel mensen die denken dat het allemaal godsdienstwaanzinnigen zijn.

Moslims zijn dan ook allemaal extremisten. Er zijn gematigde. Zie jij die soms op straat komen? Denk het niet. Ze zwijgen als de zogenaamde extremisten hun ding doen. Geen vergif op de TV ! :roll:

suqar_7loe 17 december 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5171899)
Moslims zijn dan ook allemaal extremisten. Er zijn gematigde. Zie jij die soms op straat komen? Denk het niet. Ze zwijgen als de zogenaamde extremisten hun ding doen. Geen vergif op de TV ! :roll:

Schrap dan maar ineens VTM en de VRT van uw lijstje. Dat is pas vergif.

Het domme klootjesvolk zoals Eberhard en Harrie dat altijd zeggen denken niet meer voor zichzelf. Men denkt in hun plaats.

Trixie 17 december 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5171908)
Schrap dan maar ineens VTM en de VRT van uw lijstje. Dat is pas vergif.

Het domme klootjesvolk zoals Eberhard en Harrie dat altijd zeggen denken niet meer voor zichzelf. Men denkt in hun plaats.

Ho-ho, DIEP ademhalen Suqar... Kalmte alleen kan u redden hoor.

suqar_7loe 17 december 2010 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5172035)
Ho-ho, DIEP ademhalen Suqar... Kalmte alleen kan u redden hoor.

Er is maar 1 iemand die me kan redden hoor.

Overigens ben ik heel kalm en chill.

Inno 17 december 2010 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5172058)

Jezus 8-)

suqar_7loe 17 december 2010 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5172068)
Jezus 8-)

Die ook ja, bolle.

filosoof 17 december 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4935277)
Alle Vlamingen worden wel verplicht mee te betalen voor Katholieke; Protestantse en Joodse programma's/religiebeleving.

(En voor voetbal op TV; dit geheel terzijde)

Je vergeet de Ronde van Frankrijk: showvoetbal en showfietsen kosten oneindig duurder dan die 'uitzendingen door derden' die met een minimumbudget gemaakt worden.

filosoof 17 december 2010 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5172058)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5172068)
Jezus 8-)

Eerst zien en dan geloven.

den dinges 18 december 2010 00:32

Citaat:

Er zijn al veel te veel slechte programma's op de TV. Dit kunnen we missen als kiespijn. De mis op tv mag ook afgeschaft worden, en de rest van die gelovige zever ook. Wie religieus is, moet maar naar de tempel gaan.

den dinges 18 december 2010 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4935143)
Goh, niemand houdt moslims tegen om een programma te maken en daarbij aan te kloppen bij de verschillende TV-stations, maar waarom moet dat altijd met overheidsgeld?
Kunnen moslims dat niet zelf financieren dan?

Ten eerste vind ik niet dat je alle Vlamingen kan dwingen te betalen voor de programma's van allerhande groeperingen, die een uitlaatklep wensen. Want in welke mate verschillen de islam met pakweg scientology of zelfs met een lokale scouts-groep?
In wezen is daar geen verschil dat maakt dat we voor het een wel tijd en geld moeten vrijmaken en voor het ander niet.

Ten tweede zou het een veel mooier gebaar zijn van die derden als ze dit zelf zouden financieren, of dat ze op z'n minst zelf de nodige financiële middelen vrijmaken.
"Hier u hebt ervoor betaalt, nu kan u er even goed eens naar kijken." zeggen tegen de belastingbetaler, dat wringt wat.

Nagel op de kop !

den dinges 18 december 2010 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4935248)
Op iedere allochtoon zijn huis staat een schotel antenne waar ze wel 500 religieuze zenders in hun eigen taal mee zitten te bekijken.
Dat zal wel volstaan zeker om hun portie godsdienst en politiek binnen te hebben voor de dag om is?

Nee, ze willen dat WIJ ook een portie naar binnen werken, en dat we het dan nog zelf betalen ook nog, zélfs als we er van moeten kotsen...

den dinges 18 december 2010 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4935277)
Alle Vlamingen worden wel verplicht mee te betalen voor Katholieke; Protestantse en Joodse programma's/religiebeleving.

(En voor voetbal op TV; dit geheel terzijde)

Juist ! Mischien eindelijk de gelegenheid om dit alles af te schaffen. Dan heeft de islam toch nog voor iets positiefs gediend voor een keertje...

eno2 18 december 2010 09:13

Citaat:

Aangezien er uitzendingen zijn voor derden, moeten er ook zijn voor iedereen.
Maar hoe zit het met de verdeelsleutel eigenlijk?

Bob 18 december 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5172211)
Er zijn al veel te veel slechte programma's op de TV. Dit kunnen we missen als kiespijn. De mis op tv mag ook afgeschaft worden, en de rest van die gelovige zever ook. Wie religieus is, moet maar naar de tempel gaan.

...en wie zijn eigen groot gelijk wil verkondigd horen, moet maar naar het volkslokaal gaan...
Een regeringszender kunnen we nu eenmaal missen als kiespijn. En als we hem afschaffen, zijn we tezelfdertijd van de missen... vanaf. Iedereen gelukkig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be