![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een mooi initiatief dat ik alleen maar kan goed juichen. De islam en andere religie's hebben evenveel recht op uitzendingen dan andere 'derdenuitzendingen'. Elke zondag wordt de mis uitgezonden op tv, waarom dit dan ook niet? Nou, het positieve is ook dat de mensen beter geïnformeerd worden over de islam, dit om misverstanden te vermijden. Ik ben alleszins een voorstander..
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 augustus 2010 om 14:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is tijd dat het eens goed wordt uigelegd, want er zijn veel mensen die denken dat het allemaal godsdienstwaanzinnigen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Inderdaad.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Alleen als het volledig in het nederlands/frans is...geen vreemd gebrabbel op de openbare tv..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Jep, daar volg ik u in. Eventueel kan men voor de Arabisch/Turkstaligen ondertitelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Laat ons hopen dat het programma er een tikkeltje anders uit zou zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem met islamitische omroepen, boedhistische zenders, hindoeïstische duivenslachtrituelen en whatnot...
Enige voorwaarde is dat als ze op de publieke zender komen, de vertelstem op zijn minst Nederlandstalig dient te zijn. Niet zoals op de Nederlandse openbare omroep Arabisch met Turks/Nederlandse ondertiteling enzovoort. Uiteraard mag ondertiteling via teletekst (zoals voor slechthorenden en doven) in het Arabisch of Turks wel mogelijk zijn. Waar trek je dan echter de grens, want de Pakistaanse minderhoud voelt zich dan achteruit gesteld... Maar goed, dat is een politiek probleem, niet het mijne.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 augustus 2010 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere week een portie van dit: http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil_news
Zal natuurlijk niet zo goed zijn voor de integratie, maar goed.
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Goh, niemand houdt moslims tegen om een programma te maken en daarbij aan te kloppen bij de verschillende TV-stations, maar waarom moet dat altijd met overheidsgeld?
Kunnen moslims dat niet zelf financieren dan? Ten eerste vind ik niet dat je alle Vlamingen kan dwingen te betalen voor de programma's van allerhande groeperingen, die een uitlaatklep wensen. Want in welke mate verschillen de islam met pakweg scientology of zelfs met een lokale scouts-groep? In wezen is daar geen verschil dat maakt dat we voor het een wel tijd en geld moeten vrijmaken en voor het ander niet. Ten tweede zou het een veel mooier gebaar zijn van die derden als ze dit zelf zouden financieren, of dat ze op z'n minst zelf de nodige financiële middelen vrijmaken. "Hier u hebt ervoor betaalt, nu kan u er even goed eens naar kijken." zeggen tegen de belastingbetaler, dat wringt wat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen probleem met religieuze uitzendingen maar ... ik vind dat dit niet met belastinggeld moet gefinancierd worden. Ook niet de katholieke, orthodoxe, protestantse of what ever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op iedere allochtoon zijn huis staat een schotel antenne waar ze wel 500 religieuze zenders in hun eigen taal mee zitten te bekijken.
Dat zal wel volstaan zeker om hun portie godsdienst en politiek binnen te hebben voor de dag om is?
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(En voor voetbal op TV; dit geheel terzijde) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar de meeste Moslims in Nederland schragen een Nederlandstalige cultuur of proberen daarnaar te streven. In Nederland is men minder laiek en gaat het sowieso vaker over religie op hun openbare omroep (NED 2 is het kanaal). Men biedt ook aandacht aan andere religies als de Rooms-Katholieke Kerk en de Islam. Het Jodendom soms ook, denk ik (hoewel hun gemeenschap klein is).
![]() |