Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Word N-VA's BaFO aanvaard? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143609)

EddyBal 14 september 2010 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4980899)
SP-a zit dan ook bij die 20 % van Nederlandstalige verkozenen in het B parlement die ik niet meetelde (Groen! + N-VA)

maar

VB
CD&V
VLD
N-VA

is 80 % die minstens voor confederalisme gaat

welke UITVLUCHT had BdW om confederalisme niet op tafel te gooien bij het begin van de onderhandeling ????

GEEN. En daarom ook dat ik zeg dat VLD erin moet en de SPa en Groen! eruit. Zij zijn niet de verkozenen die de stem van Vlaanderen vertegenwoordigen.

Anna List 14 september 2010 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980904)
GEEN. En daarom ook dat ik zeg dat VLD erin moet en de SPa en Groen! eruit. Zij zijn niet de verkozenen die de stem van Vlaanderen vertegenwoordigen.

oesje, ik schreef groen + nva dat moets uiteraard zijn groen + spa ... kan jij dat nog wijzigen ? dank

EddyBal 14 september 2010 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4980913)
oesje, ik schreef groen + nva dat moets uiteraard zijn groen + spa ... kan jij dat nog wijzigen ? dank

Oops, nee, ik kan zelfs mijn bericht hiervoor niet meer wijzigen. Maar niet aantrekken, iedereen leest dat wel "goed" ;)

guido 007 14 september 2010 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980861)
Een BEETJE toegeven? Manmanman... het was duidelijk een franstalig debat, zonder Vlaamse eisen. En leg eens uit: WAAROM zouden we IETS moeten toegeven? De kiezer is nu net DAT beu. GEEN toegevingen, gaan voor de Vlaamse eisen, en als ze op die manier NIET meer met ons willen samenleven, tja, dan is dat HUN keuze, WIJ doen een voorstel om België te behouden, aan hun om te slikken of te stikken.

Bij onderhandelingen horen toegevingen. Tenzij je, indien je de volstrekte meerderheid hebt, de anderen je wil kan opdringen.

Anna List 14 september 2010 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4980983)
Bij onderhandelingen horen toegevingen. Tenzij je, indien je de volstrekte meerderheid hebt, de anderen je wil kan opdringen.

welke toegeving hebben Franstaligen gedaan waarvoor BdW het onderhandelen over Confederalisme heeft laten vallen ???
welke toegeving hebben Franstaligen gedaan om BdW in het Frans te laten onderhandelen (elke onderhandelaar weet dat onderhandelen in de moedertaal een troef is en onderhandelen in een andere taal dus je positie verzwakt)

Fieseler 14 september 2010 10:04

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4980750)
Fieke, ge kent me beter dan dat allemaal, maar soit, ik weet ook waarom, en ge hebt dus t recht om dit te schrijven.

In tegenstelling tot hetgeen de NVA met hun eigen Vlaams Nationalistische volksgenoten doet ben ik dankbaar dat ik hier mijn gedacht mag zeggen....waarvoor dank...

Citaat:

maar één ding moet ik u toch zeggen : vertrek niet van art 35 ... dat houdt nl in dat je binnen Belgisch federale structuur blijft denken, onthoudt dat de enige juiste analyse nog altijd die van Karel Dillen is van 30 jaar geleden, 'Belgie en democratie, dat kan niet werken'.

Niet akkoord...
Art 35 met als enige gemeenschappelijke taak nog den Bère en pakweg de vogelvangst betekent niet meer of niet minder dan dat Wallonië uit de Belgische contructie stapt.
Kijk maar hoe de frankofone sossen spreken over splitsing als ze nog maar een fraktie van de verantwoordelijkheid moeten nemen van het art 35 scenario.

Als er nu één politicus is in onze Vlaamse geschiedenis die er in is geslaagd om dat dagdagelijks zwart op wit aan te tonen dan is het BDW toch wel zeker?

Citaat:

een wit blad, en de vraag wat gaan we als onafhankelijke staten toch nog samen doen in confederaal verband ? ... dat lijkt mij het enige juiste uitgangspunt.
Zie hierboven....
Het blijkt in de hoofden van de Vlamingen niet mogelijk om eerst naar een totale onafhankelijkheid te gaan. Om het met de woorden van BDW te zeggen: "daar is verdomme geen meerderheid voor..."

Mocht het VB 51% van de kiezers achter zich hebben dan ben ik het trouwens volledig met u eens.
Vandaag (wetende dat een BDW niet te beroerd is om 12,3% van zijn eigen vlaams nationalistische volk buiten de democratische besluitvorming te houden) zie ik als enige mogelijkheid de strathegie om de frankofonen te konfronteren met hun eigen absurde hang naar ondemocratisch imperialisme.

Citaat:

met uitdrukkelijke vermelding dat NL eventueel kan toetreden tot dit confederaal verband.
Tja...als democraat vind ik dat dat logisch is voor diegenen die voor een Grootnederlandse confederatie zijn...ikzelf zie een meer genuanceerde maar zeer hechte samenwerking met Nederland wel zitten...maar geen gebetonneerde confederatie...

Anna List 14 september 2010 10:19

[quote=Fieseler;4981005]
Citaat:

In tegenstelling tot hetgeen de NVA met hun eigen Vlaams Nationalistische volksgenoten doet ben ik dankbaar dat ik hier mijn gedacht mag zeggen....waarvoor dank...

Niet akkoord...
Art 35 met als enige gemeenschappelijke taak nog den Bère en pakweg de vogelvangst betekent niet meer of niet minder dan dat Wallonië uit de Belgische contructie stapt.
Kijk maar hoe de frankofone sossen spreken over splitsing als ze nog maar een fraktie van de verantwoordelijkheid moeten nemen van het art 35 scenario.

Als er nu één politicus is in onze Vlaamse geschiedenis die er in is geslaagd om dat dagdagelijks zwart op wit aan te tonen dan is het BDW toch wel zeker?

Zie hierboven....
Het blijkt in de hoofden van de Vlamingen niet mogelijk om eerst naar een totale onafhankelijkheid te gaan. Om het met de woorden van BDW te zeggen: "daar is verdomme geen meerderheid voor..."

Mocht het VB 51% van de kiezers achter zich hebben dan ben ik het trouwens volledig met u eens.
Vandaag (wetende dat een BDW niet te beroerd is om 12,3% van zijn eigen vlaams nationalistische volk buiten de democratische besluitvorming te houden) zie ik als enige mogelijkheid de strathegie om de frankofonen te konfronteren met hun eigen absurde hang naar ondemocratisch imperialisme.

Tja...als democraat vind ik dat dat logisch is voor diegenen die voor een Grootnederlandse confederatie zijn...ikzelf zie een meer genuanceerde maar zeer hechte samenwerking met Nederland wel zitten...maar geen gebetonneerde confederatie...
lol Fie als gematigde VB'er, anna als extremistisch N-VA'er ... het geeft verrassende conversaties :-)

om maar te zeggen, ik kan je (strategisch) helemaal volgen ... maar dan moet Bart deze week toch een ingevuld (koningshuis) artikel 35 op tafel zwieren ... da's toch niet teveel gevraagd hé :-)

omaplop 14 september 2010 10:29

Als de franstaligen verder weigeren tot een compromis te komen, dan moet er DRINGEND een financieel verslag van de staat België worden opgemaakt met de vermelding van de schulden op het huidig moment!!!

Indien het uiteindelijk toch tot een splitsing zou komen, dan gaan die besprekingen zeker niet op 1,2,3 gedaan zijn en kunnen de Walen en Brusselaars ondertussen meer en meer schulden maken, Vlaanderen zal toch het grootste deel moeten terugbetalen.

Herinner je de aankondigingen vroeger in plaatselijke kranten: X verklaart vanaf heden niet meer verantwoordelijk te zijn voor de schulden gemaakt door Y!!

Kwestie van vooruitziend te zijn , alle schulden nadien gemaakt door de regio's moeten door diezelfde regio's worden afgelost !!

Eigenlijk zouden ze dat zelfs direct al moeten doen, zelfs al wordt het land niet gesplitst (vroeg of laat gebeurt het toch)

Fieseler 14 september 2010 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4980697)
De dag dat de doorsnee Vlaamsnationalist een minimaal respect kan opbrengen voor het volk waarvoor hij zegt op te komen, zal de dag zijn waarop we volwassen geworden zijn.

Ik zal het met de woorden van Schiltz zeggen: "tja jongens...dat is mijn volk...ik heb er zo maar één".

Laat mij u vooral niet weerhouden om uw kritiekloze idolaterie uit te spreken voor een volk dat internationaal bekend staat als één van de meest volgzame, laffe en serviele ter wereld hé...
Maar als u denkt dat een autosensuur op de realiteit van de geschiedenis recht evenredig is aan de liefde voor een volk dan mag u van mij gerust mee aanschuiven voor de jaarljkse oppervlakkige monarchale idolaterie van 21 juli.
Ik kan dan ook nog "royalty" aanraden ergens op VTM of VT4...

PS: "wie de roede spaart haat zijn kind"

Fieseler 14 september 2010 10:31

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4981031)

lol Fie als gematigde VB'er, anna als extremistisch N-VA'er ... het geeft verrassende conversaties :-)

hihihi....;-)

Citaat:

om maar te zeggen, ik kan je (strategisch) helemaal volgen ... maar dan moet Bart deze week toch een ingevuld (koningshuis) artikel 35 op tafel zwieren ... da's toch niet teveel gevraagd hé :-)
ik help het je te hopen...:twisted:

Anna List 14 september 2010 10:58

[quote=Fieseler;4981045]
Citaat:

hihihi....;-)

ik help het je te hopen...:twisted:
ik denk dat ik me vandaag eens een N-VA lidkaart ga aanschaffen :-)

Xenophon 14 september 2010 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4980803)
ik herhaal het maar even 80 % van de NL verkozenen in het B parlement heeft confederalisme in zijn partijprogramma staan ! (minstens confederalisme hé, uiteraard wil VB meer)

welk excuus kan BdW geven om dat dan ook niet op tafel te gooien om de onderhandeling mee te beginnen ????

Dat gaat nu eenmaal niet want dan stopt Belgie. En ze zijn daar om Belgie levend te houden want ze zijn geen separatisten.

Xenophon 14 september 2010 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980818)
Guido, ik vr'aag me af: heeft de Vlaming niet DUIDELIJK GENOEG gesproken misschien?? Wel dat hij verdomme ervoor gaat!

De Vlaming is de baas niet. Dat komt ervan als je mensen naar de onderhandeling stuurt die Belgie ten allen prijze willen redden.

Anna List 14 september 2010 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4981084)
Dat gaat nu eenmaal niet want dan stopt Belgie. En ze zijn daar om Belgie levend te houden want ze zijn geen separatisten.

maar één manier om dat duidelijk te maken hé

BdW is aan zet ...

E. Gidius 14 september 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980802)
De Vlaamse eisen zijn niet terug te vinden, geen confederatie, geen stop van de transferts, geen responsabilisering, Brussel sterker en een echte regio, zeggenschap op Vlaamse bodem door de franstaligen, enzovoort...

Mee eens.

Citaat:

JA, nogmaals: Bart heeft zich laten verstrikken. Hopelijk komt hij tot inkeer.
Hij zou nu beter het intiatief aan een andere partij laten en vanaf nu elk voorstel nog uitsluitend afmeten aan zijn eigen partijprogramma.

E. Gidius 14 september 2010 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4980816)
Wel, op tafel moet komen:

-CONfederalisme, al is het via art 35. DAT op zijn minst. Ook financieel. De sociale zekerheid mét transferts mag behouden blijven (voorlopig) maar zal op deze manier duidelijk maken waar de big spenders zitten.
Dat houdt ook in het ontmantelen van de staat zoals die nu is. Vele nationale ambtenaren zullen regionale ambtenaren worden, en door de regio moeten betaald worden. Veel succes met hun 40% ambtenaren ;)

Volgens mij is de allergrootste prioriteit de ontmanteling van het zgn. Brussels gewest.

E. Gidius 14 september 2010 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4980810)
Het is in de eerste plaats niet te nemen of te laten.
Dit is ons voorstel, hebben jullie een beter voorstel? Wel leg het dan of tafel.

Dat is al gebeurd, zie Voorwaarden voor een eventuele nieuwe formatie. Voor het gemak copieer ik het hier nog even:

Drie eisen moeten m.i. op voorhand ingewilligd zijn voor gelijk welke Vlaamse partij nog aan onderhandelingen begint:

1/ Vanaf nu spreekt ieder zijn eigen taal. Wie niet kan volgen brengt een tolk mee. (De Wever is toch de enige Vlaamse onderhandelaar die een beetje deftig uit de voeten kan in het Frans).
2/ Er wordt niet meer vergaderd op franstalige kabinetten, maar uitsluitend nog op Vlaamse kabinetten of locaties.
3/ Er wordt niet meer onderhandeld door Belgische partijen maar door de Vlaamse en Waalse regeringen.
4/ Artikel 35 van de grondwet wordt meteen in werking gesteld, onafgezien van de vraag of dat technisch kan of niet. Ongrondwettelijk? Dat zijn de kieskring BHV en de verkiezingen van 13 juni ook.

Ten gronde dan. Er wordt vertrokken vanop een wit blad, de huidige grondwet bestaat niet meer, waarbij uitsluitend nog onderhandeld wordt over welke bevoegdheden de federale staat nog zal mogen uitvoeren.

De Vlaamse minimumeisen zijn imho:
1/ onmiddellijke afschaffing van alle blokkeringsmechanismen op de democratie (alarmbellen, partiteiten, bijzondere meerderheden).
2/ afschaffing van het zgn. Brussels gewest en co-beheer door de Vlaamse en de Waalse regeringen.
3/ onmiddellijke overdracht van de volledige taalwetgeving naar de gemeenschappen, evenals de volledige bijhorende voogdij over de gemeenten, én afschaffing van alle instrumenten uit vorige hervormingen die toelaten dat de ene gemeenschap zich kan moeien in de andere.
4/ onmiddellijke overdracht van de inning van de belastingen aan de Vlaamse en Waalse regeringen.

Als deze eisen aanvaard zijn kan men begonnen met het detailwerk.

Xenophon 14 september 2010 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4981210)
Dat is al gebeurd, zie Voorwaarden voor een eventuele nieuwe formatie. Voor het gemak copieer ik het hier nog even:

Drie eisen moeten m.i. op voorhand ingewilligd zijn voor gelijk welke Vlaamse partij nog aan onderhandelingen begint:

1/ Vanaf nu spreekt ieder zijn eigen taal. Wie niet kan volgen brengt een tolk mee. (De Wever is toch de enige Vlaamse onderhandelaar die een beetje deftig uit de voeten kan in het Frans).
2/ Er wordt niet meer vergaderd op franstalige kabinetten, maar uitsluitend nog op Vlaamse kabinetten of locaties.
3/ Er wordt niet meer onderhandeld door Belgische partijen maar door de Vlaamse en Waalse regeringen.
4/ Artikel 35 van de grondwet wordt meteen in werking gesteld, onafgezien van de vraag of dat technisch kan of niet. Ongrondwettelijk? Dat zijn de kieskring BHV en de verkiezingen van 13 juni ook.

Ten gronde dan. Er wordt vertrokken vanop een wit blad, de huidige grondwet bestaat niet meer, waarbij uitsluitend nog onderhandeld wordt over welke bevoegdheden de federale staat nog zal mogen uitvoeren.

De Vlaamse minimumeisen zijn imho:
1/ onmiddellijke afschaffing van alle blokkeringsmechanismen op de democratie (alarmbellen, partiteiten, bijzondere meerderheden).
2/ afschaffing van het zgn. Brussels gewest en co-beheer door de Vlaamse en de Waalse regeringen.
3/ onmiddellijke overdracht van de volledige taalwetgeving naar de gemeenschappen, evenals de volledige bijhorende voogdij over de gemeenten, én afschaffing van alle instrumenten uit vorige hervormingen die toelaten dat de ene gemeenschap zich kan moeien in de andere.
4/ onmiddellijke overdracht van de inning van de belastingen aan de Vlaamse en Waalse regeringen.

Als deze eisen aanvaard zijn kan men begonnen met het detailwerk.

Dat gaat niet, het is de bedoeling van tegen elke prijs Belgie te redden, niet het omgekeerde.

Anna List 14 september 2010 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4981215)
Dat gaat niet, het is de bedoeling van tegen elke prijs Belgie te redden, niet het omgekeerde.

gij zijt precies voor plan B

waar gaat het heen als zelfs hij zich al aanpast aan de PS ? ;-)

zou de titel ... krijgen

Jonathandv 14 september 2010 13:19

Wat is de kans?

Anna List 14 september 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv (Bericht 4981284)
Wat is de kans?

da's wel een heel open vraag.

solidarnosc 14 september 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4980756)
Na een aantal jaren Vlaamse onafhankelijkheid zouden jullie wel eens tot een minderheid kunnen verworden. Als ik jou was, zou ik niet te veel vertrouwen hebben in de huidige Belgische realiteit en erop rekenen dat die zal blijven voortbestaan. En ik zal je zelfs nog meer voorspellen: er zullen wellicht geen speciale 'Groot-Nederlandse' partijen opgericht worden die een meerderheid moeten trachten te halen om hun idee te verwezenlijken. Het zal een idee zijn dat in alle politieke strekkingen zal wortel schieten en door een breed veld gedragen zal worden.

Daar geloof ik absoluut niet in. "Ollanderhaat" zou indoen Vlaanderen een Nederlandstalige staat zou zijn geworden nog meer dan ooit een instrument zijn om zich van Nederland te onderscheiden en de nieuwe staat legitimiteit te geven. Ten andere. De Nederlanders zitten wellicht niet te wachten op een volkje die binnen de korste keren zich weer tekort gedaan zal voelen door de "bezetters" in Den Haag en begint de boel te saboteren.

BWarrior 14 september 2010 13:27

Om terug te komen op de titel van deze draad: hoe kan je iets aanvaarden wat er niet is?

Zwartengeel 14 september 2010 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4981293)
Daar geloof ik absoluut niet in. "Ollanderhaat" zou indoen Vlaanderen een Nederlandstalige staat zou zijn geworden nog meer dan ooit een instrument zijn om zich van Nederland te onderscheiden en de nieuwe staat legitimiteit te geven. Ten andere. De Nederlanders zitten wellicht niet te wachten op een volkje die binnen de korste keren zich weer tekort gedaan zal voelen door de "bezetters" in Den Haag en begint de boel te saboteren.

Dat zal imo vooral afhangen van de modaliteiten waarmee de onafhankelijke Vlaamse staat gepaard zullen gaan. Een Vlaams rompstaatje bv. dat onafhankelijk werd vooraleer het daar mentaal helemaal klaar voor was en zichzelf geconfronteerd zal zien met een WalloBruxFra-front aan zijn zuidgrens, zal op de duur nog smeken om met Nederland samen te kunnen gaan.

EddyBal 14 september 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4981311)
Dat zal imo vooral afhangen van de modaliteiten waarmee de onafhankelijke Vlaamse staat gepaard zullen gaan. Een Vlaams rompstaatje bv. dat onafhankelijk werd vooraleer het daar mentaal helemaal klaar voor was en zichzelf geconfronteerd zal zien met een WalloBruxFra-front aan zijn zuidgrens, zal op de duur nog smeken om met Nederland samen te kunnen gaan.

En wat zou de reden daarvoor wel kunnen zijn? Vlaanderen staat veel sterker dan dat hoor.

Xenophon 14 september 2010 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4981283)
gij zijt precies voor plan B

waar gaat het heen als zelfs hij zich al aanpast aan de PS ? ;-)

zou de titel ... krijgen

Plan B.

Het is wel typisch dat Wallonie zich er al jaren op aan het voorbereiden is en dat er hier zelfs niet over gesproken mag worden.

Arm Vlaanderen. Klein land klein mensen.

Anna List 14 september 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4981333)
Plan B.

Het is wel typisch dat Wallonie zich er al jaren op aan het voorbereiden is en dat er hier zelfs niet over gesproken mag worden.

ik verwacht een ijzersterk antwoord van BdW één van deze dagen, hij kan nu onmogelijk blijven zwijgen !

het zou voor te lachen zijn, mocht het niet zo intriest zijn natuurlijk ...

Fieseler 14 september 2010 14:01

Citaat:

Plan B.

Oeps....pas op hoor Xeno want als den toorn van den hogepriester op u en uwen kinders neerkomt....dan....

Citaat:

quote=E.Gidius
De dag dat de doorsnee Vlaamsnationalist een minimaal respect kan opbrengen voor het volk waarvoor hij zegt op te komen, zal de dag zijn waarop we volwassen geworden zijn.
:lol:

Zwartengeel 14 september 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4981315)
En wat zou de reden daarvoor wel kunnen zijn? Vlaanderen staat veel sterker dan dat hoor.

Dat zien we elke keer opnieuw wanneer de Franstaligen naar Europa trekken om klacht neer te leggen over het Vlaamse beleid. Vlaanderen staat erbij en kijkt ernaar. En wordt doorgaans vierkant voor schut gezet. Waarom gaat een onafhankelijk Vlaanderen ineens wel kunnen wat het nu niet kan: zich weerbaar opstellen tegen zulke negatieve beeldvorming en de buitenwereld overtuigen dat het in zijn recht is?

Anna List 14 september 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4980422)
Misschien omdat er geen fout is? uw lijk is verast heb ik de indruk?

word zonder t ...

Anna List 14 september 2010 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4981363)
Dat zien we elke keer opnieuw wanneer de Franstaligen naar Europa trekken om klacht neer te leggen over het Vlaamse beleid. Vlaanderen staat erbij en kijkt ernaar. En wordt doorgaans vierkant voor schut gezet. Waarom gaat een onafhankelijk Vlaanderen ineens wel kunnen wat het nu niet kan: zich weerbaar opstellen tegen zulke negatieve beeldvorming en de buitenwereld overtuigen dat het in zijn recht is?

²

laat zich gewillig voor schut zetten ...

EddyBal 15 september 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4981363)

Ik denk dat we voldoende bewijzen kunnen voorleggen om aan te tonen dat onze strijd er een is om ontvoogding, dat we al 180 jaar onderdrukt worden op allerlei manieren. Gewoon de huidige toestand alleen al is hilarisch: de minderheid die beslist én eisen stelt op ONS grondgebied, waarvan we kunnen bewijzen dat ze al veel meer hebben ingepikt.

solidarnosc 15 september 2010 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4981311)

Tja Vlaanderen zou een staat zijn waar een groot deel tegen is en waar het ander deel wellicht zal ruzie maken of men al dan niet teveel toegevingen heeft gedaan aan de Franstaligen tijdens de finale onderhandelingen. Een prettige feest zal het zeker niet worden, die Vlaamse onafhankelijkheid, daar tussen de kartonnen dozen en verhuiswagens in Antwerpen.

De Nederlanders zitten absoluut niet op ons te wachten (al was het maar omdat we een pak staatsschuld meebrengen en nul eurocent pensioensfondsen) en diegenen die vandaag klagen over de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië zouden verschieten van de verschillen tussen Vlaanderen en Nederland en bon rekening maar niet dat Nederland toegevingen zal doen aan Vlaanderen. Het zal te nemen of te laten zijn.

solidarnosc 15 september 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4982954)
Ik denk dat we voldoende bewijzen kunnen voorleggen om aan te tonen dat onze strijd er een is om ontvoogding, dat we al 180 jaar onderdrukt worden op allerlei manieren. Gewoon de huidige toestand alleen al is hilarisch: de minderheid die beslist én eisen stelt op ONS grondgebied, waarvan we kunnen bewijzen dat ze al veel meer hebben ingepikt.

Leg maar eens dat een rijke meerderheid wordt onderdrukt door een arme minderheid!

solidarnosc 15 september 2010 14:42

Citaat:

Plan B.

Nja dat is eigenlijk een verkeerd beeld. Vlaanderen heeft een plan B nml. Vlaanderen. De Franstaligen hebben Brussel, Wallonië, Duitstalige gemeenschap binnen een Belgische kader. Als dat kader wegvalt dan zou Franstalig België zowat een staatskundig lege doos zijn. Plan B is voor Wallonië en de Franstalige Brusselaars in zekere zin de opbouw van Belgique Francophone zoals er ook een Belgique Neerlandophone bestaat nml Vlaanderen.

Xenophon 15 september 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4983035)
Leg maar eens dat een rijke meerderheid wordt onderdrukt door een arme minderheid!

Daar moeten we gewoon de staatsstructuur voor laten zien. De alarmbel-procedure en andere ondemocratische middelen om de meerderheid te fnuiken.

Niet iedereen is zo achterlijk als de Vlaming.

Xenophon 15 september 2010 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4983042)
Nja dat is eigenlijk een verkeerd beeld.

Neen, dat is geen verkeerd beeld, dat is het correcte beeld.

EddyBal 15 september 2010 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4983035)

Heel eenvoudig : bekijk gewoon de evolutie van de grondwet sinds de oprichting van de Belgische onstaat ;)

solidarnosc 15 september 2010 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 4983080)
Heel eenvoudig : bekijk gewoon de evolutie van de grondwet sinds de oprichting van de Belgische onstaat ;)

Daar zie ik alleen steeds meer autonomie voor Vlaanderen.

born2bewild 15 september 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4983138)
Daar zie ik alleen steeds meer autonomie voor Vlaanderen.

nja

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be