Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deurwaarders beleven gouden tijden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=162192)

1207 27 oktober 2011 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5766119)
Daar bestaan subsidies voor, wees gerust.

mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.

De schoofzak 28 oktober 2011 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 5766049)
ga bij Uw OCMW de lonen opvragen. de barema's moeten u ter beschikking gesteld worden
raadslid ocmw

Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?

De schoofzak 28 oktober 2011 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5766098)
In tegenstelling tot wat jij hier verkondingd, komen de meeste mensen tegen hun wil in de problemen.
En vaak komen die mensen niet aan de oppervlakte, juist door het idee dat het hun eigen schuld is dat ze in de problemen zijn geraakt.
Laatst nog in het nieuws, veel mensen die de schoolrekeningen van hun kinderen niet meer kunnen betalen.

Reden, vaak lopen die schoolrekeningen op tot meer dan 1000€/jaar.
Als je dan als alleenstaande ouder met slechts een inkomen van 1300€/maand moet zorgen voor 3 kinderen zit je direct al in de problemen.

Is dat (alweer) fantasie ?

Want met mijn drie kinderen, heb ik dat nooit meegemaakt (tenzij inschrijvingsgeld universiteit meegerekend, maar ik had wegens teveel verdienen geen recht op beursstudent voor mijn addergebroed).

Dus, vertel ons eens een keer: van waar weet ge datgene wat ge beweert.

somme 28 oktober 2011 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5765683)
Onzin! Ik heb zelf een tijd voor een deurwaarderskantoor gewerkt en ben dat gestopt na wat ik daar allemaal heb zien gebeuren.
Deurwaarders mogen geen medewerkers de baan opsturen, zij zijn verplicht zelf de dagvaardingen, aanmaningen, inboedel-opschrijvingen,... zelf te doen. Ik ben destijds zelf nog meegeweest op toer maar mocht geen juridisch bindende handelingen stellen.

De jonge kandidaat deurwaarder kan dat echter wel.

somme 28 oktober 2011 07:09

Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.

1207 28 oktober 2011 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door somme (Bericht 5767774)
Als ik moet betaald worden en tegenpartij weigert dat, ben ik blij dat ik mijn vonnis kan laten uitvoeren door een deurwaarder. Waarom zou ik de kosten moeten dragen van iemand die niet wil of kan betalen? Ik heb ook mijn kosten en ik ben geen bank noch ocmw.

Daar gaat het niet om.

uiteraard moeten schulden terugbetaald worden maar hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt onder het mom van administratiekosten?

als iemand 500 schulden heeft bij jou en dan heb jij er geen baat bij dat die dief/deurwaarder dat bedrag onmiddelijk verdubbelt en verdrievoudigt. hij krijgt namelijk voorrang op jou als het om afbetalen gaat.

eno2 28 oktober 2011 08:59

Citaat:

1207
de bekende 5O euro per week vh ocmw
Wat is dat?

(ik heb in al mijn misère het OCMW nooit nodig gehad :cheer:)

fernand 28 oktober 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5767769)
Kan je dan ook bevestigen of ontkennen dat ze goedkoop kunnen eten 's middags, dat ze een hospitalisatieverzekering hebben, haard of standplaatsvergoeding (vakantiegeld en eindejaarspremie moet ge niet bevestigen, want dat is zeker) ?

ze kunnen heel goedkoop eten als ze hun bokes zelf mee brengen!

Tavek 28 oktober 2011 10:20

Ik heb het al gezegd, en ik blijf het zeggen: de kredietverstrekking loopt te gemmakkellijk.

Banken weten nu dat ze het geld krijgen bij mensen. Ofwel via loonsbeslag, ofwel via een schuldregeling. Daarom blijven ze maar krediet toekennen. Ook al zorgt dit voor gestegen armoede.

Indien men schulden niet meer kan recupereren als de persoon in kwesite bankroet is, gaat een bank niet snel meer gevaarlijke leningen of kredieten verstrekken, en lost het probleem zichzelf op.

Descartes Jr 28 oktober 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5767853)
hoe ga jij ooit je geld zien als de deurwaarder een inboedel ter waarde van € 1000 verpatst voor € 150 en van die € 150 euro nog eens € 50 in eigen zak steekt

En dan hebben we het nog niet gehad over curatoren ....

backfire 28 oktober 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door karo (Bericht 5764755)
Als ik mijn ouders hoor praten dan zijn de lonen amper gestegen de afgelopen 15 jaar. Daarnaast zijn de dagelijkse kosten wel erg hoog geworden, ik geloof nooit dat je met zo een loon gelukkig kan zijn en kan rondkomen.

Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.

backfire 28 oktober 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5765398)
UItkeringen onder de armoedegrens=>lenen om te overleven, niet bij banken, want die lenen je niets, maar bij vrienden of familie=>geen werk vinden=>schulden niet kunnen betalen=> ruzie met vrienden en familie=>deurwaarder=> weeral eens een kei gestroopt

Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.

backfire 28 oktober 2011 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 5766624)
mja

alleen moet je eerst alles voorschieten en dan in een administratie stappen die maanden duurt.
tegen dat je subsidies krijgt heeft de deurwaarder je huis al geplunderd.

ik heb het gevoel dat heel veel mensen hier geen armoede kennen en die paar hier die fantaseren er maar op los.
van 700 per maand of de bekende 5O euro per week vh ocmw kun je echt niet leven.

en die ene loewe tv is echt geen bewijs dat elke mens in schulden er zelf om gevraagd heeft.

Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.

eno2 28 oktober 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768057)
Ga maar eens bij Cofidis en dergelijke, die lenen je graag geld. Hoe armer je bent, hoe gemakkelijker je lening.

Totaal belachelijke uitspraak.

Ik heb vruchteloos geprobeerd bij Cofidis op internet.

Ook mijn eigen bank niet, waar mijn inkomen op de rekening komt.

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.

Ezels.

Savatage 28 oktober 2011 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5768069)

Daardoor rij in nu niet met een moto, die ik cash zou kunnen betalen, maar waarvoor ik mijn rekening niet wil leegplunderen.

* KNIP *.

backfire 28 oktober 2011 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5768069)

Ezels.

Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.

eno2 28 oktober 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768125)
Nog effe sparen dan! De beloning zal des te groter zijn.

Trek dat door op wereldvlak en ge hebt een dubbeldip

1207 28 oktober 2011 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768060)
Echt, ik ben de laatste persoon om 'armoede' over één kam te scheren. De minimumuitkeringen zijn véél te laag, de gaten in het sociaal vangnet zijn te groot, ...

Maar wees er maar zeker van dat deurwaarders niet alleen bij 'armen' terechtkomen, hoor.

Het gaat er niet om waar deurwaarders terechtkomen of hoe men aan schulden is geraakt en uiteraard moet men schulden afbetalen.

het gaat om de handelspraktijken vd deurwaarders en hun woekertarieven/diefstal/afzetterij die mensen systematisch vd kant in de goot duwt.

artisjok 28 oktober 2011 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5768052)
Dan hebben uw ouders het verkeerd of ze moeten dringend eens met hun werkgever gaan praten. Die ontduikt namelijk de index.

Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.

eno2 28 oktober 2011 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5768201)
Je weet toch dat een deel van de dagelijkse kosten, uit de index gehaald werden. Sedert volgen we de "gezondheids"index. Mooi woord, hé.

Nu nog een "crepeerindex" om de neocons te plezieren.

Pin en Puk 28 oktober 2011 19:13

Veel kaas hebben jullie nog niet vergaard over de trukken van de foor.

Vooreerst
Een deurwaarder mag enkel en alleen bewarend beslag komen leggen via een vonnis van de rechtbank
Vooraleer je dit aan je kl*ten hebt, moet er al veel onwil van de betaler zijn (indien je aangetekend schrijft dat je max 10€/maand kan aflossen en je betaald dit reeds vooraleer je antwoord krijgt, zal geen enkele rechter een deurwaarder sturen (normaal toch niet)
Een deurwaarder mag enkel je boel verkopen nadat een rechter een vonnis van uitvoerend beslag met verkoop heeft uitgesproken.
Om dit te verkrijgen moet je zelf al het varken hebben uitgehangen enz ...
Hierna kan je met de deurwaarder zelf een overeenkomst maken en je boel ter plaatse zelf inkopen aan de prijs van een openbare verkoop en dit kan je zelfs doen op afbetaling.

Er zijn honderden manieren om tot een akkoord te komen en zij die effectief hun inboedel kwijtraken zijn ofwel oerdom ofwel effectieve criminele wanbetalers.

Wat is nu de truk van de foor ???
Indien je echt in de problemen zit en je inboedel wat waard is, doch dat je over weinig geld beschikt, laat je een vals beslag leggen door een vriend.
Op basis van een valse overeenkomst dat je deze geld moet, gaat deze naar zijun advokaat en vraagt voor onmidedelijke beslag uitvoering ( dus bewarend beslag)
Zelf stuur je je kat naar de" rechtbank en je wordt veroordeeld bij verstek.
Je laat je vriend een deurwaarder alles laten opschrijven en je rust verder opp je luie kont.
Geen enkele andere deurwaarder mag je boel komen buiten halen indien er door een andere reeds beslag is gelegd.
Andere deurwaarders zullen wel aan je deur komen bellen, geef ze een tas koffie en een copij van je vriend zijn beslag.

Nota Zorg er voor dat het inderdaad een vriend is of .......:lol:

eno2 28 oktober 2011 19:25

Gevolg:
1 veroordeling valsheid in geschrifte & obstructie van de rechtsgang
2 echte deurwaarder aan de deur

subocaj 29 oktober 2011 04:53

3 Je vriend die mee opgeroepen word voor de rechter en daar verklaard, dat het enkel was om je uit de nood te helpen. Die dan op zijn beurt een aanklacht krijgt voor valsheid in geschrifte en jij hebt een vriend minder.:-D

-Jo- 29 oktober 2011 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5762825)
Een stelling waar ik het voor de volle 100% mee eens ben en die door linkieland zal weggezet worden als extreem rechts....
:thumbsup:

Ze is nochtans compleet fout. Ik dacht dit vroeger ook, tot ik werkervaring heb ongedaan bij een deurwaarderskantoor...

-Jo- 29 oktober 2011 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wise words (Bericht 5762742)
Een beetje symplistisch van u Raf, als er niets aan de hand is dan ga je betalen na een 1ste aanmaning. Kan je niet betalen dan kan je A naar het ocmw of B vragen om dit in stukken te doen. Die deurwaarder is eigenlijk gewoon een soort maffia figuur die als schuldeiser met alle machtsmiddelen optreed. Zonder respect, zonder genade zal hij u zo klein maken dat je op uw knieëen gaat. Ze verkopen uw boel aan andere parasieten die op uw rommel nog eens winst maken.

De deurwaarder zijn overdreven dure rekening is voor u.

Uw spullen zijn voor belachelijk weinig geld verkocht

Juist. Het deurwaarderskantoor waar ik voor werkte, ging zelfs betrekkelijk weinig over tot verkoping en trachtte altijd nog een laatste bemiddeling. Maar finaal kon men zien dat brave werkenden die tegenslagen hadden (bijvoorbeeld 16-jarig kind die een stommiteit uithaalt en ouders draaien op voor de zeer zware rekening) steeds het gelag betaalden terwijl rijke apen er vaak zonder problemen konden vantussen muizen.

Ik heb meegemaakt dat een deurwaarder moest "dreigen" met verkoping van de goederen van een andere deurwaarder die soms werkte voor het kantoor, omwille van een bewust niet betaald parkeerticket. Na diverse aanmaningen, bevelen tot betaling,... waren de kosten al met meer dan 2000% (!!!) opgelopen en toch raakte het steeds weer "opgelost".

-Jo- 29 oktober 2011 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wise words (Bericht 5762849)
Dat heeft niets met extreem rechts of links te maken, uw oudbollig recht en links gezever is niet meer van deze tijd. De linkse en rechtse politiek zijn al zo veel naar elkaar toe gegaan dat ze het humane zijn verloren.

Je bent het er mee eens omdat je zelf gelooft dat ander mans miserie niet uw verantwoordelijkheid is, je vergeet daarbij wel dat jij onvrijwillig mee verantwoordelijk bent voor het redden van de banken.

De personen die niet kunnen betalen zijn evengoed onze verantwoordelijkheid, als zij niet kunnen betalen zal onze economie slecht gaan draaien. De groep wanbetalers is steeds groter aan het worden, het domme negeren van u en personen zoals Raf zal hen niet helpen en evengoed onze economie niet helpen.

Zeer juist. Het aantal personen met schuldbemiddeling en budgetbeheer is de afgelopen 5 jaar schrikwekkend gestegen. En de rekening komt finaal bij de gemeenschap terecht.

-Jo- 29 oktober 2011 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wise words (Bericht 5763474)
Dat valt niet te 'vinden', dat is gewoon zo. De banken, de staat en de grote bedrijven verkeren in een te grote machtspositie, ze eten al de kleintjes gewoon op. Ze gebruiken ons om hen recht te houden.

De staat past niet in dat rijtje, de staat is in handen van een financiële en politieke elite die de staat zelf uitkleedt als ze er rijker kan van worden. Politici plegen aan de lopende band vaandelvlucht in plaats van via de staat de gemeenschap te verdedigen.

Er is gewoon té veel geliberaliseerd, te veel markten vrij gemaakt,... waardoor MNO's en internationale kapitaalsgroepen de les zijn gaan spellen aan de politiek. De staat en de politiek kan dit ongedaan maken, dat is gewoon een keuze die men maakt, maar dit vergt wel een andere politieke elite. Als de economische crisis en financiële crisis verder gaat (en daar ziet het naar uit) en dit samenvalt met toenemende maatschappelijke spanningen (oa vooral de etnische), dan kan dit het potentieel bieden om die politieke elite in de toekomst desnoods met geweld van de macht te verdrijven.

subocaj 29 oktober 2011 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5768911)
De staat past niet in dat rijtje, de staat is in handen van een financiële en politieke elite die de staat zelf uitkleedt als ze er rijker kan van worden. Politici plegen aan de lopende band vaandelvlucht in plaats van via de staat de gemeenschap te verdedigen.

Er is gewoon té veel geliberaliseerd, te veel markten vrij gemaakt,... waardoor MNO's en internationale kapitaalsgroepen de les zijn gaan spellen aan de politiek. De staat en de politiek kan dit ongedaan maken, dat is gewoon een keuze die men maakt, maar dit vergt wel een andere politieke elite. Als de economische crisis en financiële crisis verder gaat (en daar ziet het naar uit) en dit samenvalt met toenemende maatschappelijke spanningen (oa vooral de etnische), dan kan dit het potentieel bieden om die politieke elite in de toekomst desnoods met geweld van de macht te verdrijven.

Ik persoonlijk hoop toch dat we ze met verkiezingen uit hun pluchen zeteltjes wegkrijgen.:-D

eno2 29 oktober 2011 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5768917)
Ik persoonlijk hoop toch dat we ze met verkiezingen uit hun pluchen zeteltjes wegkrijgen.:-D

Het probleem is dat de 50% meest welgestelden op zich gemakkelijk een meerderheid blijven vormen met al hun geld, middelen, bezittingen en invloeden. En Dat veel van de andere 50% ook reactionaire, neocon, ultrliberale, totalitaire, fascistoïde gedachten koesteren. Gemakkelijk zal het niet zijn...

eno2 29 oktober 2011 14:21

Ik ben het zelden eens met Jo, maar wel dat de politiek terug de leiding moet krijgen over de economie.

-Jo- 29 oktober 2011 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5768917)

Dan zal je op het moment van je sterfbed nog steeds aan het hopen zijn. Indien verkiezingen iets konden veranderen, waren ze al lang afgeschaft.

freelancer 29 oktober 2011 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5769427)
Dan zal je op het moment van je sterfbed nog steeds aan het hopen zijn. Indien verkiezingen iets konden veranderen, waren ze al lang afgeschaft.

In feite zouden we een staat moeten krijgen die gebaseerd is op het beleid van SABAM...
Dus gebaseerd op de principes van de DDR, waar U zich waarschijnlijk wel thuis zou voelen...;-)

Fieseler 29 oktober 2011 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5768901)
Ze is nochtans compleet fout. Ik dacht dit vroeger ook, tot ik werkervaring heb ongedaan bij een deurwaarderskantoor...

Het is de fout van de deurwaarder dat de fakturen (dat zijn de bewijzen dat er iets is GEKOCHT) niet worden betaald.
Het is de fout van de dokters dat er mensen van ziekte sterven.
Het is de fout van de weerman dat het regent.
Het is de fout van het onderwijs dat studenten mislukken.
enz enz

:roll:

eno2 29 oktober 2011 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 5769427)

Flippant

De schoofzak 30 oktober 2011 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5769343)
Het probleem is dat de 50% meest welgestelden op zich gemakkelijk een meerderheid blijven vormen met al hun geld, middelen, bezittingen en invloeden. En Dat veel van de andere 50% ook reactionaire, neocon, ultrliberale, totalitaire, fascistoïde gedachten koesteren. Gemakkelijk zal het niet zijn...

't Zou wel een zot zicht zijn hé, mochten de 50 procent meest succesvollen zich vrijwillig laten zakken tot de 50 procent niet-welgestelden ....

De schoofzak 30 oktober 2011 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5769345)
Ik ben het zelden eens met Jo, maar wel dat de politiek terug de leiding moet krijgen over de economie.

't Is misschien een filosofische discussie,
maar de politiek moet de economie niet leiden,
de politiek moet de economie (en andere zaken) reguleren ten einde een aantal zaken te bekomen (zoals de bescherming van de consument, de spaarder, de handelaar door eerlijke handelspraktijken ...)

Raven 30 oktober 2011 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5762667)
Wat stel je dan voor? Dat wanbetalers hun schulden maar niet meer moeten betalen?

De woorden weergalmen nog vanuit de toren der luxe vanwaar u dit hebt geschreven.

De overheid kan zich ook garant stellen voor de schulden van mensen bv... waarom enkel voor de schulden der rijken?

subocaj 30 oktober 2011 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5769457)
In feite zouden we een staat moeten krijgen die gebaseerd is op het beleid van SABAM...
Dus gebaseerd op de principes van de DDR, waar U zich waarschijnlijk wel thuis zou voelen...;-)

Is dat niet dat groepje politiek benoemden, die zorgen dat artiesten een beetje geld krijgen, in ruil voor het vele geld dat ze zelf in hun zakken steken?

subocaj 30 oktober 2011 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5770347)
De woorden weergalmen nog vanuit de toren der luxe vanwaar u dit hebt geschreven.

De overheid kan zich ook garant stellen voor de schulden van mensen bv... waarom enkel voor de schulden der rijken?

Die behoren tot hun vrienden en bijverdienste kring. Wat interesseert hun een arme drommel.

Boduo 30 oktober 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5770338)
't Is misschien een filosofische discussie,
maar de politiek moet de economie niet leiden,
de politiek moet de economie (en andere zaken) reguleren ten einde een aantal zaken te bekomen (zoals de bescherming van de consument, de spaarder, de handelaar door eerlijke handelspraktijken ...)

100 % akkoord.
Het is inderdaad een filosofische discussie. Onder de politici zitten een paar pseudo-filosofen maar bij de ekonomen is de realiteit een bittere noodzaak. Lees maar eens "Econoshoc" van Geert Noels...

:|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be