![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
De mensen die tegen confederalisme / onafhankelijkheid zijn, zijn de echte lafaards.
België is een terminale patiënt |
Citaat:
http://www.brusselnieuws.be/artikel/...fhankelijkheid |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor de flikkers, confederalisme volgens NVA :
Met de keuze voor confederalisme kiest de N-VA voor een sterk Vlaanderen in een sterk Europa. Het confederalisme vertrekt immers vanuit een verregaande autonomie voor de deelstaten, waarbij de deelstaten beslissen welke bevoegdheden zij zelf zullen uitoefenen, en wat zij nog samen willen doen. Op die manier krijgt elke deelstaat de hefbomen om zijn eigen lot in eigen handen te nemen en de eigen problemen aan te pakken met eigen oplossingen, op eigen verantwoordelijkheid. Samen met onze Waalse buren kunnen we bovendien ook beslissen wat we beter samen doen, in ons beider belang. Confederalisme is immers hét instrument om de broodnodige keuzes te kunnen maken voor onze welvaart en voor solidariteit. Het is de sleutel tot echte democratie en goed bestuur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Traag genoeg uitgelegd? |
Citaat:
|
In de NVA 'goed bestuur' blabla over confederalisme vind je geen verwijzing naar republiek vlaenderen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lesoir en lalibre zeggen het gemiddeld 10 keer per dag in hun krant. |
Citaat:
|
De basis voor een goed werkende democratie is verscheidenheid van politiek denken. Een waar men van links naar recht die tot één verrijk moet komen.
Zie bv in Turkije, een te sterke partij is steeds dictatuur. Probleem in België is dat NVA me een grote portefeuille van persoonlijke stemmen moet op boksen tegen een particratie met een massa aan zuilen en door de jaren gemaakte partij parasieten. Wat zoiets is als Poetin clan in Rusland. Van daag den dienen morgen den ander, maar steeds de zelfde ondergrondse structuur. Belgie is géén democratie. Als Zwitserland volgens sommigen een Lucht democratie is. Waarom voert de Zwitserse regering keuzes van de bevolking bereikt met volksstemmingen dan uit. Hier gaan we stemmen omdat we moeten. Dan eindig de democratie en start de particratie bij de regering vorming en uitvoeringen. Word niet naar de keuze van de kiezer geluisterd. Word zeker niet toegepast wat de kiezer voor koos. De Particratie partijen zijn links of recht, maar hebben géén daadwerkelijk programma omdat dit niet gebruikt word bij regeringsbesluiten. VLD begint zelfs VS republikeinse retorica te pleiten. CD&V is steeds akkoord. En sp.a doet wat gangmaker partitie PS eist. Ik vrees dat de mensen die hun kies keuze steeds als lucht actie ervaren eens spontaan zeer zweer zullen uitbreken. Wie gaar dat inferno dan blussen. Albert? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar mijn tenen krullen bij zo een vooringenomen nonsens. Dat er geen confederatie pur sang bestaat, wordt telkens weer als argument gebruikt. Bij mijn weten bestaan er ook geen andere landen met gewesten en gemeenschappen, toch heeft men dat ingevoerd. Twee maten en twee gewichten? Ook dat confederatie uit elkaar gevallen zijn is een gigantisch sofisme. Ik durf gerust stellen dat er meer unitaire en federale landen uit elkaar gevallen zijn dan confederaties. Ieder land moet voor zichzelf uitmaken wat de beste staatsvorm is, los van wat anderen doen of deden. Ik denk met Brussel als bindmiddel dat Vlaanderen en Wallonië een soort Siamese tweeling vormen. Geen een van de twee zal Brussel willen opgeven, gelijk hoeveel autonomie men eist en zal krijgen. Dat maakt confederalisme voor België, dat ook uniek is, misschien ideaal. Voor de N-VA misschien niet meer dan een tussenstap, maar moet je nu ook geen friet meer eten omdat de N-VA voorzitter dat ook mag? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be