![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je dan toch van plan bent om mijn intentieproces te maken, iets beter je best doen. |
Citaat:
|
Citaat:
en dat terwijl het de regering aanvoert. Als je goed wilt regeren, gedraag je dan niet als een luis. |
Citaat:
Alle N-VA'ers zijn per definitie verdacht van collaboratie en alle PS'ers zijn communisten waar niets mee aan te vangen is. Beide stellingen zijn even stompzinnig maar beide stellingen worden gretig overal verkondigd, tot in het parlement toe. We zijn goed bezig..... |
Citaat:
De huidige coalitie is rechts en heeft zelfs geen meerderheid in Wallonie. Watblieft, ze heeft slechts een kleine minderheid in Wallonie. En in Vlaanderen regeert ze vanuit rechtse hoek en is ze vaak te zien op VOKA feestjes. Tja, dan kan je niet verwachten dat je beleid op een draagvlak kan rekenen. Men neemt de ene OESO aanbeveling (loonkosten, index) en past die toe alsof het in de bijbel staat, en legt andere (tax shift, bedrijfswagens) gewoon los naast zich neer. Ze haalt haar eigen argumenten onderuit. Het is nu aan de vakbonden om de druk hoog genoeg te houden om dit onding te doen vallen. Dan kunnen we terug gaan naar een centrumregering die soortgelijke maatregelen doorvoert (lees: een drastische besparing en verlaging van de loonkost) maar op een veel evenwichtigere manier die wel op een maatschappelijk draagvlak kan rekenen. |
Citaat:
Zelfs bij die gevallen, is inmiddels gebleken dat er 'gerechtelijke dwalingen' waren. Erge collaborateurs werden wel ter dood veroordeeld, maar niet terecht gesteld. Ze ondergingen zeer lange gevangenisstraffen. Prutskes colloborateurs kregen gewone gevangenisstraffen, die ze al lang uitgezeten hebben. In dit forum heb ik nog verwezen naar een recent tv-programma: een onderwijzer kreeg een of twee jaar gevang, omdat hij tijdens de oorlog in zijn klaske liedjes had aangeleerd over Vlaanderen mijn land. Wel, als gij het lef hebt om aan hun nakomelingen wat dan ook te 'eisen', dan stel ik me daar diametraal tegenover. Bij mij hebben die nakomelingen een voetje voor. Minstens zo lang tot er verontschuldigingen komen vanwege de uitvoerende en gerechtelijke macht, voor de vele dwalingen bij de repressie. Neem eens een voorbeeld aan Nelson Mandela. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Te zien aan het resultaat: omgekeerde maatregelen. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil jobs !!! Echte jobs, geen staats-gesubsidieerde jobs. Als één index-sprong staat voor 60.000 jobs, wat zeg ik, zelfs al zou die maar voor 6.000 jobs staan, dan ben ik bereid drie indexsprongen over te slaan. . |
Citaat:
Een van de vorige regeringen, ik weet niet meer precies welke, had ten minste in het regeerakkoord daar een - toegegeven: nietszeggende - zinsnede over. |
Citaat:
|
Citaat:
Ooit zoiets bij communisten gehoord? |
Nu gaat het al over de collaboratie :thumbsup:
:roll: |
Citaat:
Natuurlijk wordt hierover zedig gezwegen door de vakbonden en de linkse media. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het lijkt me overigens veel gemakkelijker om beloftes voor het hiernamaals te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Die opdringerige betweterigheid is nog zoiets. |
Citaat:
Ondertussen is het bij ons identiek geworden. Of nog erger ? Oppositie is tijdens de twee vorige legislaturen véél harder geworden, en de kiesresultaten bewezen dat dit lukt. Je komt er meer door in de media, krijgt er meer bekendheid door en je resultaat gaat om hoog. Wat de (huidige) oppositie nu lijkt te doen is gewoon copy/paste van wat zij zelf heeft moeten ondergaan. Namelijk een onophoudelijke matrakkage, verdachtmakingen en beschuldigingen. Ik zie dit niet stoppen om 2 redenen : ten eerste omdat de huidige oppositie zich daar behoorlijk goed bij lijkt te voelen en ze goed beseft dat ze niet in de val mocht lopen waarin de cd&v enkele jaren geleden was getrapt. Die voerden een kalme en serene oppositie, en niemand wist nog dat ze bestonden. Ten tweede omdat ze merken dat de meester van deze techniek (BDW himself) die nog alle dagen toepast in elk interview. Hij trapt liever naar achter dan uit te leggen wat er voor hem ligt. 'Alles is de fout van de sossen' is het mantra. Wat PS doet is de faveur terugsturen. SP.A schijnt nog altijd niet haar eigen recept voor oppositie te hebben gevonden, ik vind dat Tobback er niets van terecht bakt. |
Citaat:
Hoe extreem moeilijk het ook zou zijn, men had moeten in dialoog gaan met de drie vakbonden, zelfs al zou er daar ene bij zijn die enkel dwars ligt. Dan kun je als regeringsleider probleemloos ook aan de dis aanschuiven op voka feestjes. Nu heerst de perceptie dat de regering enkel met patroons wil spreken. Loodgieter Dehaene zou dat nooit gedaan hebben. Een jonge Verhofstadt zou dat wel gedaan hebben, die viel dan ook geregeld op zijn gezicht. |
Citaat:
Ik weet dat zulks moeilijk te aanvaarden is voor linkse broeders, maar ze moeten dan maar wat moeite doen. Bovendien komt hier hetzelfde verhaal naar boven als de gratis politiek. Gratis politiek bestaat niet. Jouw prijs voor de regering bestaat ook niet. Alles moet betaald worden. Door de belastingsplichtigen. Niet door de kabouters. Nooit door de kabouters. . |
Citaat:
een totalitair regime is nooit democratisch. zelfs als dat regime op democratische wijze aan de macht is gekomen. Citaat:
|
Citaat:
Merk bv. op hoe Rutten van de VLD zich enorm op de vlakte houdt. Ze laat de twee honden vechten... |
Citaat:
als de sossen er niet bij zijn, kan het onmogelijk democratisch zijn. . |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het vorige totalitair regime in deze streken was het naziregime. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze profileert zich als de degene die niet mee doet aan de ruzies, en daardoor automatisch een deel van de kiezers weet voor zich te winnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Een verkeerde aanpak van een crisis of twee kleine nederlagen na elkaar bij de verkiezingen, en de kaarten liggen anders. Overigens, interessant, de PVV... de Pest Voor Vlaanderen voor de Volksunie indertijd, een van de twee erfvijanden van het politieke Vlaams-Nationalisme. De andere was de CVP. En nu allemaal samen in de regering. Het kan verkeren... Niets is eeuwig in de politiek... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be