Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een Nederlandse journalist getuigt: Vlaanderen en Nederland gaan niet samen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129739)

Henri1 5 november 2009 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4424143)
Natuurlijk mijn beste.....




De vraag is mijn beste,Wat Uw vrouw betreft is het Uw eigen keuze...

Dat onland waarin U geboren zijt, was dat dus ook Uw eigen keuze.....




O, ja mijn beste, ook als dit zou betekenen dat U Uw eigen huis moet verlaten wat U met twee handen hebt opgebouwd om dan als dakloos door het leven te moeten gaan....



Misschien hebt U dan géén geld genoeg om de echtscheidingsprocedure ten Uwe gunste af te dwingen...

Nou ja mijn beste, Vlaanderen staat wat dat betreft er een stuk beter voor dan wallonië..

Zéér zwakke repliek.
Deze komt in aanmarking voor "Uitlaat" bij Humo.

quercus 5 november 2009 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen
Andries Postma (CDA) hield enige tijd geleden een betoog voor de integratie van Nederland en Vlaanderen.

Een zeer positieve en bemoedigende tekst. Heel wat anders dan de chagrijnige afbraak-epistels van de Belgicisten. Er is een stille evolutie aan de gang die onze tricolore "Brabançonne"-kwelers niet kunnen tegenhouden.

Leo 5 november 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4424265)
Een zeer positieve en bemoedigende tekst. Heel wat anders dan de chagrijnige afbraak-epistels van de Belgicisten. Er is een stille evolutie aan de gang die onze tricolore "Brabançonne"-kwelers niet kunnen tegenhouden.

De aangehaalde tekst van Andries Postma lijkt me te dateren van vóór de strapatsen van België om ten gunste van Frankrijk nog te redden wat er te redden viel inzake het bankwezen.

Voor de rest valt het me op dat het alweer dezelfde minkukel is die zich interessant wil maken: hij is niet aan zijn proefstuk toe. Nog maar een paar dagen geleden verwees ik naar zijn reaktie op een artikel van Stan de Jong in HP/De Tijd dat aanleiding gaf tot de vermelde "Verklaring van Roosendaal" waarin negen verenigingen onder meer onomwonden stelden:

Citaat:

De negen reageerden met ongeloof, omdat België's Eerste Burger, die zich als liberaal politicus doorgaans graag een vrijzinnig en onkerkeiijk imago aanmeet, zich niet schroomt om gebruik te maken van argumenten, die de negentiende-eeuwse clerus in Vlaanderen destijds meende te moeten gebruiken tegen het zogenaamd protestantse Noorden.

De negen uitten afkeuring, niet alleen omdat de heer De Croo zich uitput in uitsluitend negatieve bewoordingen, die bol staan van vooringenomenheid en stereotiepen, maar evenzeer omdat hij in wezen valse informatie verspreidt over concrete hedendaagse knelpunten van economische en planologische aard, waarvoor bevoegde instanties in beide landen naar beste vermogen een oplossing proberen te vinden.

De negen ervaren vervolgens weerzin, omdat de voorzitter van een federaal parlement, die oog zou moeten hebben voor politieke schakeringen en identiteitsgevoelens binnen de deelstaten, uiterst ongenuanceerd platvloerse gemeenplaatsen debiteert over de culturele gemeenschappen die in onze landen wonen, werken en met elkaar leven, ook over staatsgrenzen heen. Door kleine culturele verschillen die er ontegensprekelijk bestaan tussen in wezen gelijkaardige, maar door een artificiële staatsgrens gescheiden mensen, op te blazen tot karikaturale en zelfs verwerpelijke tegenstellingen, ondergraaft De Croo in de grond immers alle goedbedoelde pogingen, die met het oog op de eenmaking van Europa ondernomen worden. Voeg daarbij tenslotte de op onwetendheid en onkunde gebaseerde geringschatting, die de kamervoorzitter aan de dag legt voor de ecologische problematiek in de grensgebieden, en het plaatje van een door een levensgrote generatiekloof van zijn jongere medeburgers gescheiden overjarige politicus is compleet.

De negen kunnen dan ook niet anders, dan de kortzichtigheid, de bekrompenheid en het gemis aan Europees staatsmanschap van de heer De Croo publiekelijk aanklagen. Allicht heeft hij met zijn platvloerse uitlatingen ook nog enig electoraal gewin beoogd bij het deel van zijn politieke achterban, dat mentaal nog midden in het tweede deel van de twintigste eeuw verkeert. Hij zal echter bedrogen uitkomen, want op de drempel van Euroland bouwen de jongeren zich een beeld op van een Europa, waarin geen plaats meer is voor de enge nationalismen van de voorbijgestreefde staatsvormen, maar waarin de regio's en de verenigde cultuurgemeenschappen steeds belangrijker zullen worden.

De Waal 5 november 2009 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4424206)
Zéér zwakke repliek.
Deze komt in aanmarking voor "Uitlaat" bij Humo.

;-)
Zelfs niet de moeite niet waard om op te reageren, het is een eerste klas Walenhater, goed opgeleid door het blok.

globalmedia 5 november 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 4424143)
Natuurlijk mijn beste.....




De vraag is mijn beste,Wat Uw vrouw betreft is het Uw eigen keuze...

Dat onland waarin U geboren zijt, was dat dus ook Uw eigen keuze.....




O, ja mijn beste, ook als dit zou betekenen dat U Uw eigen huis moet verlaten wat U met twee handen hebt opgebouwd om dan als dakloos door het leven te moeten gaan....



Misschien hebt U dan géén geld genoeg om de echtscheidingsprocedure ten Uwe gunste af te dwingen...

Nou ja mijn beste, Vlaanderen staat wat dat betreft er een stuk beter voor dan wallonië..

typische repliek van een vlaamse moeizame moerasbewoner

Shadowke 5 november 2009 17:56

typisch antwoord zonder inhoud van een belgicist.

system 5 november 2009 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4425055)
typisch antwoord zonder inhoud van een belgicist.

Echoën is blijkbaar één van uw vlotste kwaliteiten.

Shadowke 5 november 2009 18:21

ik heb altijd argumenten, jij nooit.
dat is het verschil tussen mij en jou.

system 5 november 2009 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4425112)
ik heb altijd argumenten, jij nooit.
dat is het verschil tussen mij en jou.

Dus napapegaaien is een van uw puntgaafste welbearbeide argumenten. Doe zo verder, doe zo verder.

Sidharta 5 november 2009 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4425139)
Dus napapegaaien is een van uw puntgaafste welbearbeide argumenten. Doe zo verder, doe zo verder.

"Napapegaaien" is een contaminatie.:roll:Het moet zijn: na-apen of papegaaien.

Hollander 5 november 2009 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4425283)
"Napapegaaien" is een contaminatie.:roll:Het moet zijn: na-apen of papegaaien.

OWNED :D

system 5 november 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4425283)
"Napapegaaien" is een contaminatie.:roll:Het moet zijn: na-apen of papegaaien.

'Napapegaaien' is dubbel papegaaien en dubbel na-apen.
U belerend vingertje snapt er weer niet veel van.

Hertog Joost 5 november 2009 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4425398)
'Napapegaaien' is dubbel papegaaien en dubbel na-apen.

Maar stel dat Belgie op een ramp afkoerst, is dan Belgie op een velo gestapt en op weg naar een ramp?.

system 5 november 2009 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4425402)
Maar stel dat Belgie op een ramp afkoerst, is dan Belgie op een velo gestapt en op weg naar een ramp?.

Maak maar dat gij uw 260 miljard € Nederlandse staatsschuld onder controle houdt. Plus uw regering, want die zijn onderling weer aan het bakkeleien.

Hertog Joost 5 november 2009 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4425404)
Maak maar dat gij uw 260 miljard € Nederlandse staatsschuld onder controle houdt. Plus uw regering, want die zijn onderling weer aan het bakkeleien.

We hebben in ieder geval geen onwettige regering die de kwestie BHV voor zich uitschuift en de grondwet met voeten treed.

Verder is staatsschuld per hoofd van de bevolking aanzienlijk lager dan in Belgie.

system 5 november 2009 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4425408)
We hebben in ieder geval geen onwettige regering die de kwestie BHV voor zich uitschuift en de grondwet met voeten treed.

Verder is staatsschuld per hoofd van de bevolking aanzienlijk lager dan in Belgie.

Dat is waar. Maar wij hebben altijd een hoge schuld gehad per inwoner. U niet. Maar u bent ons stilletjes aan het inhalen.

Hertog Joost 5 november 2009 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4425414)
Dat is waar. Maar wij hebben altijd een hoge schuld gehad per inwoner. U niet. Maar u bent ons stilletjes aan het inhalen.

U bent te voorbarig met het uitstippelen van een trend op basis van 1 jaar.

system 5 november 2009 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4425417)
U bent te voorbarig met het uitstippelen van een trend op basis van 1 jaar.

We zullen zien.

Hertog Joost 5 november 2009 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4425426)
We zullen zien.

Precies en als je gelijk blijkt te hebben achteraf dan zal ik dat ook eerlijk toegeven.

system 5 november 2009 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4425432)
Precies en als je gelijk blijkt te hebben achteraf dan zal ik dat ook eerlijk toegeven.

Zo hoor ik het graag.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be