Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een Nederlandse journalist getuigt: Vlaanderen en Nederland gaan niet samen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129739)

Hertog Joost 6 november 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4426995)
Maar het is wel kenmerkend dat deze leraar zonder verpinken, op de man af (in casu: op de vrouw af) zei, dat de taal die hij zijn schoolkinderen moest aanleren eigenlijk een vreemde taal was en dat hij daar niet aan meedeed. En hij zal heus niet de enige zijn die er zo over denkt, ook al hoopt u dat maar.

Gelukkig maar dat we toevallig deze TV-uitzending op Youtube kunnen bekijken, anders had u het het hele verhaal alweer staalhard ontkend.

Maar gedwongen als tweede taal Frans leren dat moest wel kunnen.

Hey domme ezel, hoe komt het dat wij elkaar nu wel verstaan?
Denk je soms dat wij Ollanders niet in staat zijn om moeite te doen om onze zuiderburen te begrijpen? Denk je dat ons gescheiden kan houden wat een futiliteit. Zelfs bij hereniging kan de Vlaamse taal behouden blijven als de Vlamingen dat wensen. Als we ruimte houden voor het fries en papiamento-talen, waarom niet voor het Vlaams? Denk je soms dat Nederland zo bekrompen is als jij. Zo ja, dan is er sprake van zoals de waard(Belgicist) is vertrouwd hij zijn gasten(Ollanders).

system 6 november 2009 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4427035)
Maar gedwongen als tweede taal Frans leren dat moest wel kunnen.

Dat is hier niet de discussie.



(Maar terloops vind ik het dus zeer goed dat men het Frans als tweede taal aanleert op school. En de Walen maken een grote fout niet hetzelfde te doen met het Nederlands. En ze zullen daarop moeten terugkomen.)

Shadowke 6 november 2009 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427030)
U bent moe. Ga u werpen in de armen van Morpheia.

Of misschien bent helemaal niet moe. Wel van kwade trouw.

neen system.
ik wil ECHTE bewijzen van je dat Vlamingen en Nederlanders anders zijn.
maar aangezien je met geen enkele afkomt, kan ik enkel concluderen dat Nederlanders en Vlamingen echte broeders en zusters van mekaar zijn.

Shadowke 6 november 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427044)
Dat is hier niet de discussie.



(Maar terloops vind ik het dus zeer goed dat men het Frans als tweede taal aanleert op school. En de Walen maken een grote fout niet hetzelfde te doen met het Nederlands. En ze zullen daarop moeten terugkomen.)

hun politici HATEN het Nederlands en zullen dat zekers niet doen.

Hertog Joost 6 november 2009 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427044)
Dat is hier niet de discussie.



(Maar terloops vind ik het dus zeer goed dat men het Frans als tweede taal aanleert op school. En de Walen maken een grote fout niet hetzelfde te doen met het Nederlands. En ze zullen daarop moeten terugkomen.)

Je bent gewoon een hypocriet, dat is wat je bent. Voor jou doe ik geen moeite om in Vlaamse stijl te blijven.

system 6 november 2009 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost (Bericht 4427055)
Je bent gewoon een hypocriet, dat is wat je bent. Voor jou doe ik geen moeite om in Vlaamse stijl te blijven.

Ik zeg de dingen zoals ze zijn. En u wringt zich in alle bochten om de waarheid te kunnen verdraaien. En dan begint u over wat anders te praten.

Overigens, u kunt ook niet in de Vlaamse stijl blijven. U bent een Hollander. U begrijpt ons niet goed.

Shadowke 6 november 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427081)
Ik zeg de dingen zoals ze zijn. En u wringt zich in alle bochten om de waarheid te kunnen verdraaien. En dan begint u over wat anders te praten.

Overigens, u kunt ook niet in de Vlaamse stijl blijven. U bent een Hollander.

het hypocriete bochtenwringerij komt juist van de Belgiscisten zoals jij, Henri1 en De Waal.
en durf het nu eens niet te ontkennen of het weer weg te wimpelen zoals je altijd doet!

Hollander 6 november 2009 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427081)
Ik zeg de dingen zoals ze zijn. En u wringt zich in alle bochten om de waarheid te kunnen verdraaien. En dan begint u over wat anders te praten.

Overigens, u kunt ook niet in de Vlaamse stijl blijven. U bent een Hollander. U begrijpt ons niet goed.

probeert iemand het, ook weer niet goed.

je bent een lastpak Système

Hertog Joost 6 november 2009 22:24

Met dementie mag ge niet spotten niet en ik doe dat nu ook niet maar zelfs dementen mensen begrijpen dingen beter dan System.

Henri1 6 november 2009 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4427024)
dat kan gerust gespeeld zijn geweest door acteurs.
wat is de echtheid ervan?

Misschien wel net zo echt als uw internet-dromen ?

Svennies 6 november 2009 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4426995)
Maar het is wel kenmerkend dat deze leraar zonder verpinken, op de man af (in casu: op de vrouw af) zei, dat de taal die hij zijn schoolkinderen moest aanleren eigenlijk een vreemde taal was en dat hij daar niet aan meedeed. En hij zal heus niet de enige zijn die er zo over denkt, ook al hoopt u dat maar.

Man,man man,wat ben jij een zielige vent.....:roll:

Zullen we in belgie dan volgens die meneer maar gelijk het frans in de scholen gaan verbieden aangezien die taal pas een vreemde taal is ten overstaan van het échte Nederlands én het Vlaams....

Shadowke 6 november 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4427104)
Misschien wel net zo echt als uw internet-dromen ?

ik droom ni van internet. jij wel?

Henri1 6 november 2009 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4427052)
hun politici HATEN het Nederlands en zullen dat zekers niet doen.

Leg me dan eens uit waarom die politiekers waar jij het de hele tijd over hebt beter en beter Nederlands spreken ?

vlijmscherp 6 november 2009 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4427108)
Leg me dan eens uit waarom die politiekers waar jij het de hele tijd over hebt beter en beter Nederlands spreken ?

Dewever spreekt perfect Frans hoor.

Svennies 6 november 2009 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4427107)
ik droom ni van internet. jij wel?

Henrike droomt alléén van een belgie ,uitsluitend bevolkt met échte belgicisten en een eentalige francofone landstaal onderwijl trouw en slaafs het grote la patrie in het zuiden achterna huppelend in een poging om ginds toch maar voor vol te worden aanzien....

Wat dus nooit zal lukken aangezien ze ginds op die francofone armoedezaaiers niet zitten te wachten....;-)

Henri1 6 november 2009 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4427116)
Dewever spreekt perfect Frans hoor.

Ik had het over Waalse politiekers.
Hun Nederlands wordt met de dag beter.

Dus de onzin wat Schadow hier komt repeterend uitkramen klopt niet.

vlijmscherp 6 november 2009 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4427127)
Ik had het over Waalse politiekers.
Hun Nederlands wordt met de dag beter.

Dus de onzin wat Schadow hier komt repeterend uitkramen klopt niet.

sommigen hun Nederlands wordt idd beter. niet van allemaal, verre van, maar goed.

maar of ze het nu in het Nederlands doen of in het Frans, hun boodschap is en blijft hetzelfde hoor: zoveel mogelijk Vlaams grondgebied moet tweetalig worden zodat Franstaligen daar enkel Frans mogen spreken.

T'serclaes 6 november 2009 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4427044)
Dat is hier niet de discussie.



(Maar terloops vind ik het dus zeer goed dat men het Frans als tweede taal aanleert op school. En de Walen maken een grote fout niet hetzelfde te doen met het Nederlands. En ze zullen daarop moeten terugkomen.)

Zonder twijfel, die zullen daarop terugkomen !
Zonder verplichting is al het Nederlands de tweede taal op school !
En elk jaar zijn er meer en meer Walen die het nederlands kiezen !

Shadowke 6 november 2009 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4427108)
Leg me dan eens uit waarom die politiekers waar jij het de hele tijd over hebt beter en beter Nederlands spreken ?

schijnheilig, btw enkel Reynders, Onckelinx en Di Rupo kunnen Nederlands.
mangain, moreaux, de donnéa, milquet, ... niet

Shadowke 6 november 2009 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T'serclaes (Bericht 4427138)
Zonder twijfel, die zullen daarop terugkomen !
Zonder verplichting is al het Nederlands de tweede taal op school !
En elk jaar zijn er meer en meer Walen die het nederlands kiezen !

nope, Nederlands is niet de verplichte tweede taal in la wallonie, wel het engels.
het nederlands is een keuzevak en dan nog niet eens in alle scholen.

gelieve de waarheid te zeggen beste Claes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be