Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Opgepast! De gevaarlijkste staatshervorming komt er aan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135903)

spherelike 16 april 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4696635)
enkel voor de deelstaat die zich wilt verder zetten als België.
anders worden die verplichtingen geschrapt.

jij verkoopt hier de ene leugen na de ander, zoek toch een wat voor je uw medforumers blazen wijmaakt, dat is bj alle staten al zo geweest, waarom zou vlaanderen daar nu aan ontsnappen?

jij verkoopt hier je eigen wensen en hersenspinsels voor absolute waarheid.

spherelike 16 april 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4696631)
muziek van fr en vl werd er nooit samen gespeeld.
het waren altijd de fr die de leiding wilden hebben.

leer ermee leven dat dat gedaan is.
en als het je niet aanstaat, scheur je dan af van België.

ja daarom verdelen we al jaren bevoegdheden, en willen de nationalisten nog meer splitsen, waarschijnlijk allemaal dingen die nooit samen gedaan zijn.

uiterst geloofwaardig

Shadowke 16 april 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696639)
jij verkoopt hier de ene leugen na de ander, zoek toch een wat voor je uw medforumers blazen wijmaakt, dat is bj alle staten al zo geweest, waarom zou vlaanderen daar nu aan ontsnappen?

jij verkoopt hier je eigen wensen en hersenspinsels voor absolute waarheid.

zevert ni.
kijk naar joegoslavië en leer.
kom terug als je het begrijpt.

Shadowke 16 april 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696642)
ja daarom verdelen we al jaren bevoegdheden, en willen de nationalisten nog meer splitsen, waarschijnlijk allemaal dingen die nooit samen gedaan zijn.

uiterst geloofwaardig

door wat is het vlaams nationalisme ontstaan?
ga eerst je geschiedenis leren en kom dan terug.

Xenophon 16 april 2010 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4696627)
muziek is maar mooi wanneer er samen wordt gespeeld en er niet om de viool gevochten wordt zoals de VL nu aan het doen zijn.

We kunnen nog altijd samenspelen, zoals ik eerder zei.

De plaats van de Franstaligen in het orkest is van ondergeschikt belang weliswaar als tweede viool.

spherelike 16 april 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4696643)
zevert ni.
kijk naar joegoslavië en leer.
kom terug als je het begrijpt.

klassiek antwoord na betrapping, zo heb jeer hier al honderden.

jij lanceert de stelling dat een afgescheurde deelstaat niet de verplichtingen van de oorspronkelijke staat moet overnemen, bewijs dat dan. je mag joegoslavie als voorbeeld nemen. Nu doen of in je kot kruipen als pertinente leugenaar.

spherelike 16 april 2010 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4696644)
door wat is het vlaams nationalisme ontstaan?
ga eerst je geschiedenis leren en kom dan terug.

vooral door leugens en zelfgecreerde mythes en opgeblazen verhalen.
Geschiedkundig bewezen als larie, maar nog altijd goed om de calimero uit te hangen

vlijmscherp 16 april 2010 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696433)
Dat ontken ik niet, maar we komen zelden anders in het nieuws.

Nooit een positieve politieke noot, altijd over de strikte toepassing van de wet, behalve voor onszelf, over altijd afzetten tegen, nooit puliciteit voor eigen sterkte en kunnen, voor positieve voorstellen, altijd tegen walen/vreemdelingen/.....

We zijn gewoon verkeerd bezig, zoals een firma of burger die van het ene proces in het ander loopt omdat ze principieel denken gelijk te hebben, en eigenlijk niet beseffen dat dat eigenlijk veel meer kost aan geld, energie, verlies van goedwil, en commerciele belangen dan het eigenlijk waard is.

we zijn inderdaad verkeerd bezig, we laten ons inderdaad nog altijd doen, we gedragen ons nog altijd niet als de meerderheid hier, dat is waar. we stemmen inderdaad nog altijd op die partijen die het helemaal niet goed voor hebben met ons, allemaal waar.

maar dat wilt niet zeggen dat heel af en toe de Vlaamse regering wel iets goed doet hoor.

spherelike 16 april 2010 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4696650)
we zijn inderdaad verkeerd bezig, we laten ons inderdaad nog altijd doen, we gedragen ons nog altijd niet als de meerderheid hier, dat is waar. we stemmen inderdaad nog altijd op die partijen die het helemaal niet goed voor hebben met ons, allemaal waar.

maar dat wilt niet zeggen dat heel af en toe de Vlaamse regering wel iets goed doet hoor.

zoals burgemeesters die taalwetten overtreden niet benoemen en andere criminele burgemeesters wel?

Door de letter van de wet te spelen als het ons past, en in de illegaliteit te gaan als het ons eveneens past.

Is dat de vlaame staat waar u van droomt?

awel, ikke niet, dat is een staat die geen haar beter is dan de vorige.

Xenophon 16 april 2010 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696654)
Is dat de vlaame staat waar u van droomt?

Neen, dat is Belgie, de staat waar ik van walg.

spherelike 16 april 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4696655)
Neen, dat is Belgie, de staat waar ik van walg.

neen dat gaat over vlaanderen en vlaamse bevoegdheden, en vlaamse voogdij.

Xenophon 16 april 2010 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696660)
neen dat gaat over vlaanderen en vlaamse bevoegdheden, en vlaamse voogdij.

In Belgie!

spherelike 16 april 2010 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4696666)
In Belgie!

kunde het echt niet laten om de schuld steeds bij anderen te leggen? Lijkt wel ingebakken

mine zoon had in zijn jeugd ook nationalistische neigingen, hij beweerde ooit dat iemand anders in zijn broek gescheten had.

Ik heb em dat gelukkig kunnen afleren.

Xenophon 16 april 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696668)
kunde het echt niet laten om de schuld steeds bij anderen te leggen? Lijkt wel ingebakken

We leven vandaag de dag in Belgie, dat is een vaststelling eerder dan een beschuldiging.

Ik begrijp uw zure druiven wel, je voelt gewoon dat de Belgische staat aan het sterven is, dat het bijna afgelopen is. Een beetje zoals dat echtpaar dat lang geleden uiteen hadden moetten gaan, die elkaars gezicht niet meer kunnen zien zonder te walgen, die elkaar niets meer te zeggen hebben.

popske 16 april 2010 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4696545)
Prijs voor de erkenning?

Duitsland en de USA erkennen Vlaanderen de dag dat het onafhankelijk wordt. Met Duitsland en de USA worden wij dikke vrienden.

Waarom denkt u dat Duitsland en de USA Vlaanderen zouden erkennen?
miss is het eens nuttig om een lijst te maken met landen die Vlaanderen bij een onafhankelijkheid zouden erkennen, dit zou nuttig kunnen zijn om te weten welke invloed een onafhankelijkheid zou kunnen hebben op onze export. Ik veronderstel dat ook Nederland Vlaanderen zou erkennen.

spherelike 16 april 2010 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4696679)
We leven vandaag de dag in Belgie, dat is een vaststelling eerder dan een beschuldiging.

Ik begrijp uw zure druiven wel, je voelt gewoon dat de Belgische staat aan het sterven is, dat het bijna afgelopen is. Een beetje zoals dat echtpaar dat lang geleden uiteen hadden moetten gaan, die elkaars gezicht niet meer kunnen zien zonder te walgen, die elkaar niets meer te zeggen hebben.

Zo zijn er veel koppels van ouderdom gestorven, zonder scheiding. Er zijn meestal meer redenen om samen toch nog samen te blijven dan om te scheiden.

Wat dat bija afgelopen zijn betreft, ik amuseer me te pletter met dat zichzelf troosten van gelijkgezinden, in de stijl van het einde nadert, het is bijna gedaan, terwijl er eigenlijk buiten hun eigen gezeur weinig aan de hand is.

Zolang de huidige nationalisten niet radicaal veranderen, zijn zij de beste garantie op het behoud van belgie, en de abolute sympathie van het buitenland voor wallonie en brussel.

Doe gerust verder, de huidige generatie nationalisten weten niet eens wat ze nu kunnen doen, laat staan dat ze een toekomstvisie hebben met enige onderbouw.

Eens gepsplitst, en ze tegen niemand kunnen zagen, en alles op de andere steken zijn ze onbekwaam om ook maar iets positief te doen, ze zijn het nooit gewoon geweest.

Xenophon 16 april 2010 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door popske (Bericht 4696686)
miss is het eens nuttig om een lijst te maken met landen die Vlaanderen bij een onafhankelijkheid zouden erkennen, dit zou nuttig kunnen zijn om te weten welke invloed een onafhankelijkheid zou kunnen hebben op onze export. Ik veronderstel dat ook Nederland Vlaanderen zou erkennen.

Ik denk dat omdat dit niet alleen het meest logische scenario is maar ook omdat dit door Professor Senelle, na zijn onderzoek, zo is neergezet op papier in een rapport dat hij in opdracht van Dehaene heeft gemaakt.

Daarin zei hij ondermeer dat de US gereed was om na de boedelscheiding van Belgie relaties aan te knopen met de Vlaamse staat.

Dehaene wierp dit rapport vanonder in de schuif uiteraard, maar een gunstige wind deed dit rapport op de redactie van het Pallieterke belanden.

spherelike 16 april 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door popske (Bericht 4696686)

gij zijt net als ik aan het vloeken in de vlaamse kerk.
in vlaanderen moet ge "geloven", niet over nadenken, niet plannen, niet aftoetsen.

De strategie is duidelijk: eens we van de walen af zijn, begint het vlaams paradijs.

spherelike 16 april 2010 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4696704)
Ik denk dat omdat dit niet alleen het meest logische scenario is maar ook omdat dit door Professor Senelle, na zijn onderzoek, zo is neergezet op papier in een rapport dat hij in opdracht van Dehaene heeft gemaakt.

Daarin zei hij ondermeer dat de US gereed was om na de boedelscheiding van Belgie relaties aan te knopen met de Vlaamse staat.

Dehaene wierp dit rapport vanonder in de schuif uiteraard, maar een gunstige wind deed dit rapport op de redactie van het Pallieterke belanden.

hoeveel amerikaanse administraties geleden? Ergens een bewijs van, een bindend document, gehonoreerd door de huidige administratie? Afdwingbaat tov van volgende administraties?

kortom waardeloos zonder herbevestiging

daiwa 16 april 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4696654)
zoals burgemeesters die taalwetten overtreden niet benoemen en andere criminele burgemeesters wel?

.

Dat is een bevoegdheid van de Vlaamse regering en tot nader order heeft de federale regering of de Franstaligen daar totaal geen zeggenschap in.

Vlaanderen bemoeit zich toch ook niet wie Wallonié als burgemeester benoemt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be