Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Er is dringend grote kuis nodig in Brussel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143640)

BitterSweet 15 september 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4982065)
Nee niet iedereen kan dat. Ik zie het verwijfde angsthazen nog niet doen. Daarom vluchten ze, met hun SUV's, ook immer dieper de provincie in.

En wat bewijs je nu, dat het stoer is om boelzoekers voor te spreken?
Als het er op aan komt nijpt gij uw sluitspier ook toe zoals ieder redelijk mens.

Savatage 15 september 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 4983574)
En wat bewijs je nu, dat het stoer is om boelzoekers voor te spreken?
Als het er op aan komt nijpt gij uw sluitspier ook toe zoals ieder redelijk mens.

djimi 15 september 2010 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4983570)
De vraag is wel hoeveel geld men er moet in steken, en welk het resultaat hier zal van zijn. Vergeet niet dat de werkloosheid in het Brusselse rond de 20% schommelt.

Ik kan me altijd vergissen, ik ben de paus niet, maar volgens mij komt het er niet op aan er (nog meer) geld in te steken, maar er op toe te zien dat het geld dat er in wordt gestoken, ook goed wordt besteed.

Daarvoor is de afschaffing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een stap in de goede richting.

Nogal wat van de werklozen alhier zullen maar al te graag meehelpen om van hun stad/dorp iets toonbaars te maken, maar die mensen zijn helaas niet voldoende opgeleid om daar zelf de leiding over te kunnen/willen nemen.

Wat Brussel nodig heeft, is een immigratie van een goede 50.000 ondernemende Vlamingen, die hier de boel willen (helpen) rechttrekken en niet bang zijn om te schoppen tegen de gevoelige schenen en te trappen op de lange tenen van de bleekscheten die hier in 't Frans de chef spelen.

Ja, er zal wel wat gejammerd en gevloekt worden op de redacties van Le Soir en La Libre Belgique, maar zeg nu zelf, dat is toch niks om bang voor te zijn?

filosoof 15 september 2010 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4982510)
Brussel platsmijten en heropbouwen. Weg met die krotten en vuile buurten. 3 positieve punten hieraan: Een bepaalde groep mensen zouden er verdwijnen, werk voor iederen en we zouden ten minste met plezier naar Brussel gaan.

:roll: "Ausradieren?" :|:?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4983477)
Hier in het zuiden van West VLaanderen gebeurd er maar weinig. De overgang naar Brussel vind ik steeds groot.

Zoiets vermoedde ik al.

suqar_7loe 15 september 2010 22:35

Eigenlijk vind ik Waalse en Brusselse mensen vaak vele toleranter en opener dan vlamingen. Dat even terzijde.

Xenophon 15 september 2010 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4983626)
Eigenlijk vind ik Waalse en Brusselse mensen vaak vele toleranter en opener dan vlamingen. Dat even terzijde.

Je leeft in tegenspraak, "Brusselse mensen" zijn Vlamingen.

suqar_7loe 15 september 2010 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4983627)
Je leeft in tegenspraak, "Brusselse mensen" zijn Vlamingen.

Oke, om het wat grof te verwoorden: De franstalige belgen zijn vele toleranter en opener dan de arme vlamingen ;-)

Bob 15 september 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4983605)
Ik kan me altijd vergissen, ik ben de paus niet, maar volgens mij komt het er niet op aan er (nog meer) geld in te steken, maar er op toe te zien dat het geld dat er in wordt gestoken, ook goed wordt besteed.

Daarvoor is de afschaffing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een stap in de goede richting.

Nogal wat van de werklozen alhier zullen maar al te graag meehelpen om van hun stad/dorp iets toonbaars te maken, maar die mensen zijn helaas niet voldoende opgeleid om daar zelf de leiding over te kunnen/willen nemen.

Wat Brussel nodig heeft, is een immigratie van een goede 50.000 ondernemende Vlamingen, die hier de boel willen (helpen) rechttrekken en niet bang zijn om te schoppen tegen de gevoelige schenen en te trappen op de lange tenen van de bleekscheten die hier in 't Frans de chef spelen.

Ja, er zal wel wat gejammerd en gevloekt worden op de redacties van Le Soir en La Libre Belgique, maar zeg nu zelf, dat is toch niks om bang voor te zijn?

Dat zal natuurlijk de kunst zijn, om de werklozen voldoende te motiveren.
Temeer daar het pamperbeleid, het niet langer noodzakelijk maakt om voor uw levensonderhoud nog te werken ook.
Komt daarbij dat de attitudes van de verschillende kleurgroepen, nogal sterk uiteenlopen (de bruin, de zwarten, de geel, de blanken... allemaal een verschillende attitude, allemaal een verschillende scholingsgraad, allemaal een verschillend tewerkstellingspercentage, allemaal een verschillend iq... hoewel we dit allemaal liever niet horen).
Daarom hebben we niet alleen 50000 ondernemende Vlamingen nodig. Als er niets wijzigd aan het pamperbeleid, vrees ik dat dit niet veel zal uithalen. Waarom werken als het zonder te werken ook gaat ? Toegegeven, men moet de mensen kansen geven. Maar scholen bestaan, werk is er (hiervoor moet men laaggeschoolde Polen invoeren), positieve discriminatie krijgt zo stilaan de bovenhand op negatieve discriminatie..., alleen het resultaat blijft bij velen uit.
In zoverre hebt ge natuurlijk wel een punt, dat ik de franstaligen dit pamperbeleid nog niet te snel zie wijzigen. Terwijl dit met de nederlandstaligen waarschijnlijk wel zal mogelijk zijn.

Bob 15 september 2010 22:48

Citaat:

Alleen hebben ze er wel een zooitje van gemaakt.

filosoof 15 september 2010 22:50

Citaat:

Idd.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4983635)
Alleen hebben ze er wel een zooitje van gemaakt.

De Brusselaars of degenen die Brussel financiëel wurgden?

suqar_7loe 15 september 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4983637)
Idd.

Jij en onze vriend Djimi bijvoorbeeld.

BitterSweet 15 september 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4983628)
Oke, om het wat grof te verwoorden: De franstalige belgen zijn vele toleranter en opener dan de arme vlamingen ;-)

en u bent waarschijnlijk een voorbeeld van die tolerantie tegenover anderen,zolang het maar geen vlamingen zijn natuurlijk.

suqar_7loe 15 september 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet (Bericht 4983643)
en u bent waarschijnlijk een voorbeeld van die tolerantie tegenover anderen,zolang het maar geen vlamingen zijn natuurlijk.

Ik ben altijd tolerant, Bittersweet. Tegen Vlamingen, Joden, Moslims, Brusselaars.. Ik typte wat mij is opgevallen. En ik vind Brusselaars en Walen vele toleranter en opener in vergelijking met de Vlamingen. Ik mag dat toch vinden hoop ik? Maar ik kan me uiteraard ook vergissen, want ik ken niet alle Walen, Vlamingen en Brusselaars.

Bob 15 september 2010 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4983637)
Idd.
De Brusselaars of degenen die Brussel financiëel wurgden?

Degenen die hun politiek mandaat wilden veilig stellen.

Eberhard Leclerc 15 september 2010 22:56

Citaat:

Eigenlijk vind ik Waalse en Brusselse mensen vaak vele toleranter en opener dan vlamingen.

Ik denk dat, generaliserend gesproken, iedereen het daar wel over eens is.

Vette Pois(s)on 15 september 2010 22:58

Citaat:

Wat is vaak?
Wat is tolerant?

Het is maar een woord.

Als ge tijd hebt, kom hier wat lezen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143747

suqar_7loe 15 september 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4983648)

Oei, iedereen behalve de vlaming denk ik.

Uiteraard kan ik ook niet ontkennen dat er geen goede Vlamingen zijn. Die tref ik dan vaak in de Limburg bijvoorbeeld. Nou ja, ik ben hier iedereen over eenzelfde kam aan het scheren en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Ik word namelijk ook niet graag over eenzelfde kam geschoren.

Bob 15 september 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 4983645)
Ik ben altijd tolerant, Bittersweet. Tegen Vlamingen, Joden, Moslims, Brusselaars.. Ik typte wat mij is opgevallen. En ik vind Brusselaars en Walen vele toleranter en opener in vergelijking met de Vlamingen. Ik mag dat toch vinden hoop ik? Maar ik kan me uiteraard ook vergissen, want ik ken niet alle Walen, Vlamingen en Brusselaars.

Uiteraard moogt ge dat vinden. Maar tolerant en open zijn, mag geen alibi zijn om te parasiteren.

Eberhard Leclerc 15 september 2010 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 4983605)

Met hun gezinnen erbij dus weer 200.000 Nederlandstaligen in Brussel.

Alleen al hun permanente aanwezigheid zal tot grote woede leiden bij onze witte Brussselse bourgeoisie.

Bob 15 september 2010 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4983648)

Behalve dan als het over taalgebruik gaat. Daar daalt de tolerantie van ne Brusselaar of Waal naar nul. Maar kom, de Hollanders en Amerikanen zijn ook een stuk opener dan de Vlamingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be