Bob |
15 september 2010 22:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
(Bericht 4983605)
Ik kan me altijd vergissen, ik ben de paus niet, maar volgens mij komt het er niet op aan er (nog meer) geld in te steken, maar er op toe te zien dat het geld dat er in wordt gestoken, ook goed wordt besteed.
Daarvoor is de afschaffing van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een stap in de goede richting.
Nogal wat van de werklozen alhier zullen maar al te graag meehelpen om van hun stad/dorp iets toonbaars te maken, maar die mensen zijn helaas niet voldoende opgeleid om daar zelf de leiding over te kunnen/willen nemen.
Wat Brussel nodig heeft, is een immigratie van een goede 50.000 ondernemende Vlamingen, die hier de boel willen (helpen) rechttrekken en niet bang zijn om te schoppen tegen de gevoelige schenen en te trappen op de lange tenen van de bleekscheten die hier in 't Frans de chef spelen.
Ja, er zal wel wat gejammerd en gevloekt worden op de redacties van Le Soir en La Libre Belgique, maar zeg nu zelf, dat is toch niks om bang voor te zijn?
|
Dat zal natuurlijk de kunst zijn, om de werklozen voldoende te motiveren.
Temeer daar het pamperbeleid, het niet langer noodzakelijk maakt om voor uw levensonderhoud nog te werken ook.
Komt daarbij dat de attitudes van de verschillende kleurgroepen, nogal sterk uiteenlopen (de bruin, de zwarten, de geel, de blanken... allemaal een verschillende attitude, allemaal een verschillende scholingsgraad, allemaal een verschillend tewerkstellingspercentage, allemaal een verschillend iq... hoewel we dit allemaal liever niet horen).
Daarom hebben we niet alleen 50000 ondernemende Vlamingen nodig. Als er niets wijzigd aan het pamperbeleid, vrees ik dat dit niet veel zal uithalen. Waarom werken als het zonder te werken ook gaat ? Toegegeven, men moet de mensen kansen geven. Maar scholen bestaan, werk is er (hiervoor moet men laaggeschoolde Polen invoeren), positieve discriminatie krijgt zo stilaan de bovenhand op negatieve discriminatie..., alleen het resultaat blijft bij velen uit.
In zoverre hebt ge natuurlijk wel een punt, dat ik de franstaligen dit pamperbeleid nog niet te snel zie wijzigen. Terwijl dit met de nederlandstaligen waarschijnlijk wel zal mogelijk zijn.
|