Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17382)

gm10 20 juli 2004 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Den Doodt
Niet alleen is Brussel de hoofdstad van Vlaanderen, we moeten ook de Platdietse streek, Komen-Moeskroen en delen van Waals-Brabant aanhechten bij Vlaanderen als deelstaat van een Germaans Midden-Europees kernland, van Duinkerke tot Königsberg en van Tromsö tot Bozen!

TE WAPEN VLAANDREN'S ZONEN

(maar eerst nog even langs het frietkot passeren)

Foundation 20 juli 2004 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Den Doodt
Niet alleen is Brussel de hoofdstad van Vlaanderen, we moeten ook de Platdietse streek, Komen-Moeskroen en delen van Waals-Brabant aanhechten bij Vlaanderen als deelstaat van een Germaans Midden-Europees kernland, van Duinkerke tot Königsberg en van Tromsö tot Bozen!

Flandern, das vierde Reich of hoe zegt ge dat in't Duits.

Wilhelmus 21 juli 2004 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10

Verder dan een vage suggestie dat een eerdere uitspraak van mij op zo'n manier kan geinterpreteerd worden zodat wat ik nu zeg niet noodzakelijk consistent is, ben je niet geraakt.

Verklaar U nader, zou ik zeggen! :-)

gm10 21 juli 2004 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilhelmus
Verklaar U nader, zou ik zeggen! :-)

wat een lachebekje ben jij
waarom zou ik mij moeten nader verklaren? anderson lijkt me anders wel gerechtvaardigd

Tjolder 21 juli 2004 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
En dat Brussel daardoor zou verpauperen, is natuurlijk de laatste zorg van de Vlaams-nationalisten. Als ze hun mierenneukerig republiekje maar hebben. ;-) Sorry, ik kan het even niet laten. ;-)

En dat Vlaanderen daardoor tegengewerkt wordt, is natuurlijk de laatste zorg van de België-nationalisten. Als ze hun mierenneukerig landje maar behouden. ;-) Sorry, ik kon het ook niet laten. ;-)

Rr00ttt 24 juli 2004 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10
moet brussel verfranst worden volgens het vb? een fukdroutje?

voortbestaan van belgie lijkt me ook voor iedereen het beste, maar de welvaartstaat zou men moeten afbouwen, zodat er minder gezaagd kan worden over die krijgt zoveel en ik maar zoveel

Eeuh enerzijds beweert u bij hoog en bij laag dat 'Brussel het veel beter zou doen' zonder vlaanderen en wallonië en anderzijds is het voortbestaan van belgië 'voor iedereen' het beste. Zou u als u consequent was dan niet moeten zeggen, 'voor iedereen behalve de brusselaars'?

Maar ik gun de brusselaars hun zelfstandigheid en toegenomen welvaart best hoor. Waarom zou ik er iets op tegen hebben dat zij voor onafhankelijkheid kiezen als ik zelf net hetzelfde wil? Het is jullie gegund, en ik zou van jullie dan ook verwachten dat jullie het vlaanderen gunnen om desnoods zonder jullie de onafhankelijkheid te kiezen. :)

gm10 24 juli 2004 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Eeuh enerzijds beweert u bij hoog en bij laag dat 'Brussel het veel beter zou doen' zonder vlaanderen en wallonië en anderzijds is het voortbestaan van belgië 'voor iedereen' het beste. Zou u als u consequent was dan niet moeten zeggen, 'voor iedereen behalve de brusselaars'?

Maar ik gun de brusselaars hun zelfstandigheid en toegenomen welvaart best hoor. Waarom zou ik er iets op tegen hebben dat zij voor onafhankelijkheid kiezen als ik zelf net hetzelfde wil? Het is jullie gegund, en ik zou van jullie dan ook verwachten dat jullie het vlaanderen gunnen om desnoods zonder jullie de onafhankelijkheid te kiezen. :)

lijkt mij idd voor iedereen het beste als alles blijft zoals het is
er is meer in het leven dan welvaart, mijn beste

jOOSt 26 juli 2004 18:33

Ik vond altijd dat Brussel, niet weg te denken was van een onafhankelijk Vlaanderen. Maar nu moet ik toegeven dat ik van ideeën aan het veranderen ben. De laatste tijd, voel ik meer en meer medegevoel met de BUB. Elke dag moet ik namelijk hard lachen met die jongens. Wat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, wat zal er gebeuren met die fijnzinnige belgische humor en nonsense opmerkingen.... Daarom is mijn voorstel van Brussel te veranderen in een soort panda-reservaat, met in de plaats van beren.....BUBbers.

gm10 26 juli 2004 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik vond altijd dat Brussel, niet weg te denken was van een onafhankelijk Vlaanderen. Maar nu moet ik toegeven dat ik van ideeën aan het veranderen ben. De laatste tijd, voel ik meer en meer medegevoel met de BUB. Elke dag moet ik namelijk hard lachen met die jongens. Wat als Vlaanderen onafhankelijk wordt, wat zal er gebeuren met die fijnzinnige belgische humor en nonsense opmerkingen.... Daarom is mijn voorstel van Brussel te veranderen in een soort panda-reservaat, met in de plaats van beren.....BUBbers.

Fijn. Kunnen jullie 500.000 nieuwe jobs zoeken in Vlaanderen.

:rofl: :rofl: :rofl:

Stef Leeuwenhart 27 juli 2004 11:08

Mijn keuze staat er niet bij: Ja want met de franstaligen is het toch onmogelijk om een onafhankelijk vlaanderen met brussel te krijgen. Vlaanderen onafhankelijk en brussel is daarin spijtig genoeg een hinderpaal in daarom desnoods zonder. (maar liefst met)

Piet Hein 27 juli 2004 11:13

brussel kan zonder vlaanderen niet overelven

gm10 27 juli 2004 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

?
als je dat denkt, ben je echt dom (en nog veel arroganter)

jOOSt 27 juli 2004 15:41

En ik heb nog een prachtig idee voor Brussel. We veranderen de naam: in de plaats van Brussel......BUBsel!!!!

Cynicus 7 mei 2005 19:34

Naar aanleiding van de heisa rond Brussel-Halle-Vilvoorde, vind ik het nuttig dit topic nog eens opnieuw onder de aandacht te brengen. Welke rechtse Vlaming wil er nu in een multiculturele etterbuil als Brussel wonen ? Indien we een onafhankelijk Vlaanderen zouden hebben zonder Brussel, zou een groot deel van de Brusselse Vlamingen misschien naar Vlaanderen terugkeren, en zou een groot deel van de franstaligen uit de randgemeenten zich na de afschaffing van de faciliteiten misschien in Brussel of Wallonië gaan vestigen. Ook een groot deel van de vreemdelingen zou dan misschien naar Brussel en Wallonië verhuizen, zeker indien een onafhankelijk Vlaanderen zonder Brussel werk zou maken van een taboeloos rechts vreemdelingenbeleid en van een stevige aanpak van het sociaal profitariaat.

vercetti 7 mei 2005 19:45

Ik ben voor een Vlaanderen mét Brussel. Brussel is een deel van Vlaanderen en dat zal zo blijven.
Als de onafhankelijkheid er komt ben ik voorstander van het volgende:

1)Maximaal 7.5% vreemdelingen/Vlamingen van allochtone afkomst per gemeente/dorp/stad.
2)De franstalige inwoners van Brussel krijgen nog voor 20/25 jaar faciliteiten. Dit moet genoeg zijn om Vlaams te leren spreken. Om dit aan te moedigen wordt er jaarlijks een test afgelegd die beloont wordt met fiscale voordelen.
3)Voor het vreemdelingenvraagstuk zie 1 óf we passen gewoonweg urbanisme toe. Sloop die broeinesten van moslimfundamentalisme door te zeggen dat de buurt niet meer leefbaar/proper/... is. Ook helpt het om te zeggen dat er op die plek een stadion/station/park of iets anders komt.

Zo moeilijk is dat nu toch niet.

Tavek 7 mei 2005 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Waarschijnlijk is het eerder omgekeerd....

vercetti 7 mei 2005 19:52

Ik vraag me af wat Brussel zal doen als de splitsing komt; Met Vlaanderen meedoen of met Wallonië. Als ze voor geen van beiden kiezen zal het een ministaatje worden. Misschien zullen de franstaligen er weggaan en dan blijven alleen de moslims over. Met alle gevaren van dien.
Daarom zal Brussel in geval van de splitsing voor ons kiezen hoop ik. Wij hebben meer te bieden dan Wallonië. :D

Stef Leeuwenhart 8 mei 2005 10:22

In het kader van Europa zou het de beste oplossing zijn als Brussel een speciaal statuut krijgt. Een soort Europeeshoofdstedelijk gewest die bestuurd wordt door Europa. Dan kan Brussel geen struikelblok meer zijn bij een eis van onafhankelijkheid.

Kim 8 mei 2005 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Maar goed, Antwerpen lijkt me zoveel eer niet aan te kunnen, de bewoners zijn nu al wereldberoemd om hun dikke nek, stel je voor dat ze geen hemden meer vinden in de goeie maat.

Zeg, zal 't gaan ja! ;)

Kim 8 mei 2005 10:29

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Brussel zich bij Vlaanderen zal voegen als het tot een splitsing zou komen.

Brussel zal eender aansluiten bij Wallonië, of krijgt een apart statuut (maar waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be