subocaj |
13 september 2013 18:31 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 6801703)
Ik heb éénmaal een voedselbedeling meegemaakt in Budapest. De mensen die daar komen aangestrompeld zou je direct naar een ziekenhuis willen voeren.
Ik heb daar in Budapest met de jeugd gepraat in 2008 op Sziget. Ze beseffen dat Hongarije politiek nog niet stabiel genoeg is en hun financiën nog niet voldoende op orde zijn om tot de euro toe te treden.
|
Hongarije is dan nog het land dat er het best voorstaat.
Citaat:
Het communisme met de planeconomie heeft daar nog steeds voorstanders maar zeker bij de jeugd tegenstanders.
|
Hoe zou jezelf zijn als jeugdige als ze je blijven bombarderen met reclame en het steeds maar herhalen dat alles mogelijk is voor iedereen.
Citaat:
Als Griekenland niet in de EU werd opgenomen was het nu een evengrote anarchie als Syrië, Libië en Palestina. Griekenland kost de EU massa's centen. De geopolitiek strategie mag hier niet uit het oog worden verloren.
|
Griekenland was al decennia geen anarchie meer op het ogenblik dat ze tot de EU toetraden.
Citaat:
Dat is hetzelfde als stellen dat China de mensen uit het platteland lokt om ze in de steden in armoede te laten leven. Er zijn nu eenmaal mensen op het Chinese platteland die geletterd willen en daarom uit de onzekere kleinschalige agrarische ongereglementeerde economie wegtrekken.
Mensen willen vooruit.
|
Ze leven in mensonwaardige toestanden en werken onder de slechtste voorwaarden voor westerse en eigen bedrijven.
En de elite die er zich opgebouwd heeft zal zorgen dat het zo blijft.
Citaat:
Maak eens de vergelijking met je eigen consumptie. Enerzijds zit je hier te argumenteren dat de sociale bescherming niet verlaagd mag worden ten voordele van de ex-USSR landen en anderzijds verwijt jij dat zij gebrain-washed worden om hun eigen consumptie te spiegelen aan de jouwe.
|
Nee de sociale zekerheid van hier mag niet verlaagd worden, dat gebeurd reeds, er blijft steeds minder van over. Wat moet gebeuren is ze daar verbeteren.
Als ze zich zouden spiegelen aan mijn consumptie, zouden ze alles net zoals ze altijd gedaan hebben, zelf produceren en genoeg, maar zo weinig mogelijk consumeren van wat ze niet zelf kunnen produceren.
Het huidige consumptiesysteem loopt zo wie zo op zijn laatste poten.
|