Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   Dehaene: ‘Discours De Wever is gelijk aan dat van Dewinter’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201027)

ViveLaBelgique 19 april 2014 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7105341)
Dat laatste is ongeveer datgene wat Verhofstadt en Leterme hebben gedaan. De verkiezingen winnen en je programma dumpen voor het premierschap, dat is het ergste.

Wat vind jij daar persoonlijk erg aan ? Kan je één politieke partij noemen die haar programma ( als ze al een programma had) gelaten heeft voor wat het was toen ze de macht greep ?

Jan Meuleman 19 april 2014 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7105469)
Wat vind jij daar persoonlijk erg aan ? Kan je één politieke partij noemen die haar programma ( als ze al een programma had) gelaten heeft voor wat het was toen ze de macht greep ?

Uw klubje BUBbeltjes vindt dat niet erg.

Henri1 19 april 2014 15:39

N-VA werd uitgenodigd.
N-VA werd meerderere keren uitgenodigd.
N-VA werd gevraagd om mee te debatteren.

Dat deed N-VA ?

http://www.youtube.com/watch?v=tao-lmjJUFU#t=113

Witte Kaproen 19 april 2014 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7105311)
Dehaene heeft gelijk als hij de uitspraak van De Wever, "eerste minister worden het ergste is wat je kan overkomen in België", weerlegt door te zeggen "Weet je wat het ergste is? Je partij naar 30 procent van de stemmen leiden en er niets mee doen."

Dat zullen ze in Antwerpen niet graag horen.

Burgemeester worden van de Metropool ,(500.000 inwoners)

durft de ex-burgemeester van Vilvoorde-city (40.000 inwoners)

dus "er niets mee doen "noemen.:roll:

Den Duisteren Duikboot 19 april 2014 16:05

‘Ik weet niet of die man [De Wever] ondertussen is veranderd. Net zoals ik onderging hij een fysieke metamorfose. Blijkbaar beïnvloedt dat zijn karakter. Hij lijkt wat chagrijniger. Maar ik heb met hem geen contact. Het kan dus louter perceptie zijn’, aldus Dehaene nog.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140419_01074825

stuyckp 19 april 2014 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7105379)
Hij werd dus niet verkozen ?

Sinds wanneer zijn er rechtstreekse burgemeester verkiezingen Rikske ?

ViveLaBelgique 19 april 2014 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 7105473)
Uw klubje BUBbeltjes vindt dat niet erg.

Over heel de wereld en in gans de geschiedenis is er geen enkele politieke partij geweest die haar programma gerealiseerd heeft. Ik zie niet in waarom jij dat "erg" zou vinden.

Henri1 19 april 2014 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 7105575)
Sinds wanneer zijn er rechtstreekse burgemeester verkiezingen Rikske ?

De vraag was of hij verkozen was of niet.
Wie haalde de meeste stemmen in de gemeente ?

daiwa 19 april 2014 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7105096)
Natuurlijk doet u dit. Alleen beseft u dit niet. Zo is Dewinter voor het verbod van het dragen van een hoofddoek in overheidsdiensten omdat dit het de neutraliteitsprincipe zou schenden.
.

Tobback verklaarde vorige week ook dat hij tegen kruisbeelden is in openbare gebouwen.

Zwijgt 19 april 2014 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7104418)
Dehaene zegt maar precies hetzelfde als wat ik hier al jaren verkondig.
Alleen zegt hij het wat rijkelijk laat.

En wat ik zei is heel eenvoudig samen te vatten:

NVA=VB-full.

Bestudeer het conservatisme en besef hoe idioot deze uitspraak is. Ze zijn gelijkend doch verscheiden. Lees Burke, de Tocqueville, Strauss en Kristol. Wees niet langer een linkse idioot, maar durf een progressieve liberal te zijn. Kom los van de partijpolitieke desinformatie. Alleen zo kan u conservatieve nonsens bestrijden met zijn ware vijand: feiten.

Dit is geen verplichting, louter een vrijblijvende richtlijn. Doe wat u wil.

Vigilant 19 april 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwijgt (Bericht 7105837)
Bestudeer het conservatisme en besef hoe idioot deze uitspraak is. Ze zijn gelijkend doch verscheiden. Lees Burke, de Tocqueville, Strauss en Kristol. Wees niet langer een linkse idioot, maar durf een progressieve liberal te zijn. Kom los van de partijpolitieke desinformatie. Alleen zo kan u conservatieve nonsens bestrijden met zijn ware vijand: feiten.

Dit is geen verplichting, louter een vrijblijvende richtlijn. Doe wat u wil.

Het Oosten is niet gediend met feiten.
Hij botviert op dit forum zijn neurotische haat voor de N-VA.
Het is minder gevaarlijk voor de maatschappij dat hij dat op deze manier doet, dan dan dat hij zijn haat met zijn vuisten gaat botvieren.

Zwijgt 19 april 2014 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7105844)
Het is minder gevaarlijk voor de maatschappij dat hij dat op deze manier doet, dan dan dat hij zijn haat met zijn vuisten gaat botvieren.

Helaas... Nog zo'n idioot... Ik moet bekennen: als progressief liberaal (jaja, gooi gerust met kak, het doet me niks) ben ik niet bang van de N-VA. Integendeel: op een aantal vlakken is de N-VA een objectieve bondgenoot. Mocht de OpenVLD ogen in haar kop hebben, zouden er prachtige dingen kunnen worden verwezenlijkt. Gewoon wat pragmatisch denken zou de politiek op heden zeer veel deugd doen. Zie Maggie Deblock: eerst beleid toepassen alvorens het nog eens te veranderen. Ik verwacht dat van de N-VA. N-VA'ers moeten echter wel bekennen dat ze een heel aantal gefrustreerden zonder ervaring aan de macht zullen brengen. (beken: het is ver van ideaal, die lijstvorming. Er wordt uit een vacuüm gewerkt en het wordt niet opgevuld met de beste kandidaten, wel de beschikbare: zie verkiezingen 2012)

Het Oosten 19 april 2014 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7105844)

U gebruikt nogal veel het woord 'haat'. Vooral aan het adres van uw politieke tegenstanders.

Vigilant 19 april 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7105883)
U gebruikt nogal veel het woord 'haat'. Vooral aan het adres van uw politieke tegenstanders.

Ik beschrijf uw relatie tot de N-VA. Tja, dat kan niet zonder het woord haat te gebruiken. Ik zou natuurlijk wel wat kunnen variëren en uw bijdragen als "geschuimbek" of "verzuurd geblaat" kunnen omschrijven. Heb je dat liever?

fonne 19 april 2014 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7105573)
‘Ik weet niet of die man [De Wever] ondertussen is veranderd. Net zoals ik onderging hij een fysieke metamorfose. Blijkbaar beïnvloedt dat zijn karakter. Hij lijkt wat chagrijniger. Maar ik heb met hem geen contact. Het kan dus louter perceptie zijn’, aldus Dehaene nog.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140419_01074825

Van Jean-Luc Dehaene weten we zeker dat hij veranderd is. Veranderd in een arrogante vetzak die zwemt in het geld en het schijt heeft aan de gewone man.

Xenophon 19 april 2014 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant (Bericht 7105984)
Ik beschrijf uw relatie tot de N-VA. Tja, dat kan niet zonder het woord haat te gebruiken. Ik zou natuurlijk wel wat kunnen variëren en uw bijdragen als "geschuimbek" of "verzuurd geblaat" kunnen omschrijven. Heb je dat liever?

U gebruikt nogal veel het woord "ik", vooral als het over uzelf gaat.

Brakelaar 19 april 2014 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7105883)

In feite spreekt hij de waarheid, jouw verzuring valt hier geweldig op....

Jay-P. 20 april 2014 05:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7105311)
Dehaene heeft gelijk als hij de uitspraak van De Wever, "eerste minister worden het ergste is wat je kan overkomen in België", weerlegt door te zeggen "Weet je wat het ergste is? Je partij naar 30 procent van de stemmen leiden en er niets mee doen."

Eerlijk is eerlijk: Dehaene's repliek is correct terwijl de uitspraak van De Wever een regelrechte blooper is. Hij realiseert zich wel dat indien hij premier zou worden het gedaan is met zijn groei en populariteit...
En dan zal een politieker zoals de anderen aan de oppervlakte komen.

Cheminot 20 april 2014 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7106104)
Eerlijk is eerlijk: Dehaene's repliek is correct terwijl de uitspraak van De Wever een regelrechte blooper is. Hij realiseert zich wel dat indien hij premier zou worden het gedaan is met zijn groei en populariteit...
En dan zal een politieker zoals de anderen aan de oppervlakte komen.

Het ligt net iets anders, De Wever jaagt niet op het ambt van premier, hij wil als politieker zijn programma uitvoeren. Dat is het verschil met een Verhofstadt of Leterme, die wilden door hun verkiezingsoverwinning vooral het premierschap, ten koste van hun voorstellen, ten koste van hun programma, ten koste van hun kiezers.

Dat hij de vorige keer het premierschap aan Di Rupo heeft aangeboden is daar een gevolg van. Jij de titel, ik het programma, maar met de Vlaamse partijen die daarna aan tafel gingen was het full house voor Di Rupo: én premier én een links beleid.

Gambassi 20 april 2014 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 7105135)
Tja ,wie hebben ze anders nog om op hun lijst te staan :-)

euh,

Marcske van de Kampioenen?
De Twieter van Ieper?

:lol:

40 jaar tsjeven aan de macht met een 101% schuld op het rapport als resultaat.
Hoerah !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be