Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   CoronaAlert app is te downloaden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255391)

patrickve 1 oktober 2020 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9465874)
Straffer nog : 1 persoon markeert zich als besmet persoon. Dan even wat vrienden uitnodigen en hun Gsm's wat bij elkaar leggen. Allemaal een week of langer betaald thuis :lol: (en reken maar dat er veel mensen met die gedachte rond lopen)

Dat is voorzien en je moet wel een positieve test hebben afgelegd. Het punt is dat je dus op voorhand moet weten dat je positief was, dan de GSMs bij elkaar leggen, en dan een test afleggen en de code invoeren. Je kan je enkel markeren als positief als je ook de code hebt van een positief uitgevallen test.

Het punt is gewoon dat het puur informatief zou moeten zijn, en dat er noch rechten, noch plichten aan verbonden zijn. Het zou gewoon een manier zijn om anderen aan te geven dat je ze misschien besmet hebt zonder je moeten "bloot" te geven.

De Prof 1 oktober 2020 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9465858)
Want jij zou zo lomp zijn om die mensen NIET te waarschuwen, zelfs zonder app ??

Was het maar zo simpel.

Als morgen mijn collega's verplicht thuis moeten blijven, omdat ze 'misschien' besmet kunnen zijn, daar zal mijn baas niet mee kunnen lachen.

Daarbij wie gaat hun loonverlies compenseren.. nachtvergoeding, premies, zondagvergoeding... en noem maar op?

patrickve 1 oktober 2020 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9465880)
Was het maar zo simpel.

Als morgen mijn collega's verplicht thuis moeten blijven, omdat ze 'misschien' besmet kunnen zijn, daar zal mijn baas niet mee kunnen lachen.

Ah, maar daar is er eerder een probleem met die verplichting, niet met het waarschuwen dat je ziek was.

Als het zo is dat "uw baas niet kan lachen met mensen die echt besmet zijn" dan is dat wel een probleem he. Wat ga je dan doen als je echt besmet bent ? In de smoel van uw baas gaan hoesten ? :-)

bembem 1 oktober 2020 15:00

Boehhh ik moet bluetooth voortdurend hebben opstaan wil ik m'n exposure log zien.

Not gonna happen :evil::evil:

patrickve 1 oktober 2020 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9465897)
Boehhh ik moet bluetooth voortdurend hebben opstaan wil ik m'n exposure log zien.

Eh, ja, het is dan ook via bluetooth dat het contact vastgesteld wordt he :-D

De Prof 1 oktober 2020 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9465890)
Ah, maar daar is er eerder een probleem met die verplichting, niet met het waarschuwen dat je ziek was.

Als het zo is dat "uw baas niet kan lachen met mensen die echt besmet zijn" dan is dat wel een probleem he. Wat ga je dan doen als je echt besmet bent ? In de smoel van uw baas gaan hoesten ? :-)

Je verdraait mijn woorden.

Mij baas zal problemen hebben met een groot aantal mensen dat NIET ziek thuis moet blijven.

En naar mijn collega's toe: wie gaat hun loonverlies compenseren.

Vroeger waren er bij, die bijna doodziek kwamen werken, omdat ze het niet konden veroorloven om loonverlies te lijden.

patrickve 1 oktober 2020 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9465901)
Je verdraait mijn woorden.

Mij baas zal problemen hebben met een groot aantal mensen dat NIET ziek thuis moet blijven.

Maar dat is toch automatisch het geval als jij ziek bent en je contact was met uw collega's ? Met of zonder app ?

bembem 1 oktober 2020 15:04

Boooeeeeh mss via m'n other phone's dan maar, (zijn gelukkig minder dan 5 jaar oud hehehe xD)

Eyjafjallajökull 1 oktober 2020 15:04

Citaat:

Tot daar de intelligentie... :roll:

tropisteveel 1 oktober 2020 15:05

Citaat:

Wat is het probleem? Mijn Bluetooth staat sowieso altijd aan, dat verbruikt praktisch niets, nog nooit lege batterij aan einde van de dag gehad.

Een collega heeft een horloge met Bluetooth, staat ook altijd aan en dat piepkleine batterijtje gaat 20 dagen mee.

Mambo 1 oktober 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur (Bericht 9465874)
Straffer nog : 1 persoon markeert zich als besmet persoon. Dan even wat vrienden uitnodigen en hun Gsm's wat bij elkaar leggen. Allemaal een week of langer betaald thuis :lol: (en reken maar dat er veel mensen met die gedachte rond lopen)

Zeker weten.

Profiteur 1 oktober 2020 15:05

Velen thuis wegens tijdelijke werkloosheid - Corona. Te weinig werk en dus tot 31/12/2020 thuis (ik ook :-D). Ondertussen wel aan thuiswerk doen en zo recup uren opbouwen.

Mambo 1 oktober 2020 15:06

Bij mij staat Bluetooth en locaties altijd uit.

De Prof 1 oktober 2020 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9465903)
Maar dat is toch automatisch het geval als jij ziek bent en je contact was met uw collega's ? Met of zonder app ?

Ik ben niet 'verplicht' thuis te blijven met een snotvalling.

bembem 1 oktober 2020 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9465899)
Eh, ja, het is dan ook via bluetooth dat het contact vastgesteld wordt he :-D

In Korea via gps-gegevens.... (alhoewel niet geheel waterdicht blijkbaar).

bembem 1 oktober 2020 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel (Bericht 9465907)
Wat is het probleem? Mijn Bluetooth staat sowieso altijd aan, dat verbruikt praktisch niets, nog nooit lege batterij aan einde van de dag gehad.

Een collega heeft een horloge met Bluetooth, staat ook altijd aan en dat piepkleine batterijtje gaat 20 dagen mee.

Ik weet niet... heb het liever niet want wanneer ik dat aanzet verschijnt er zo een lijst met toestellen in omgeving..... stel dat buren dat ook doen... kunnen die dan zien wat ik doe via mijn tel bvb? (Ben niet goed mee daarin I admit 8O8O)

Skobelev 1 oktober 2020 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9465920)
Ik weet niet... heb het liever niet want wanneer ik dat aanzet verschijnt er zo een lijst met toestellen in omgeving..... stel dat buren dat ook doen... kunnen die dan zien wat ik doe via mijn tel bvb? (Ben niet goed mee daarin I admit 8O8O)

Ze kunnen, via de camera, zelfs zien of je uw fluo short aan hebt of niet.

bembem 1 oktober 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9465906)
Tot daar de intelligentie... :roll:

Ja I admit van bluetooth ken ik niet veel, nu goed :roll::roll:

bembem 1 oktober 2020 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9465922)

Yea right haha :rofl:

patrickve 1 oktober 2020 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9465922)

:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be