![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Net gedaan en installatie verliep foutloos, automatisch in de taal van de smartphone. Qua privacy zit dit ook wel goed, veel beter dan alle "fun" Google, Apple of Facebook diensten die velen gebruiken zonder over hun privacy te zeuren.
Maar er zijn na 1 dag al meer dan 100.000 installaties op Android alleen, dus er is hoop. Als iedereen dit nu zou downloaden dan zou de Covid-19 pandemie veel beter in kaart gebracht kunnen worden, zouden besmette personen zich veel vlugger kunnen isoleren en zou de verspreiding snel dalen. We zouden dan veel sneller ons normale leven terug kunnen opnemen. Dus iedereen heeft de keuze.
The choice is yours. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Als iedereen de app installeert, zal de verspreiding niet dalen, ze zal enkel uitgesmeerd worden over een veel langere periode. En zit je nog langer opgescheept met deze situatie.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 1 oktober 2020 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de huidige hoeveelheid positieve testen zitten binnenkort een massa mensen in quarataine voor niets aangezien de ziekenhuisopnames de hoeveelheid positieve testen niet volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...vragen-rijzen/ Ik vind het toch maar creepy Stel, je zit ergens aan tafel met zes personen iets te eten, en plots krijg je een rood scherm. Wat dan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hem zonet geinstalleerd!!
![]() ![]() Hiiiiiiiiiii! Voor zover zit ik safe, hehehehe xD ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() So good it feels
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Korea is het zelfs nog veel beter; daar kan je in real-time zien of een besmet iemand bvb 10 min eerder in een bepaalde winkel in je buurt aanwezig was. Maar ja, zo ver staan we hier nog niet he
![]() ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 1 oktober 2020 om 09:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In elk geval is het hoge aantal installaties na 1 dag hoopgevend. We kunnen het natuurlijk ook op zijn Belgisch doen: zolang het niet verplicht is doe ik niets of, ik zal het doen als alle anderen het ook gedaan hebben. Intussen klaag ik dan maar wat over de overheid want die moeten het allemaal oplossen, niet ik. Eén van de redenen waarom alles zo goed loopt in ons land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Stel, je hebt de app niet en je zit met zes personen iets te eten en eentje is besmet? Wat niet weet, niet deert? Zo werkt het niet met een besmettelijke ziekte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is helemaal geen probleem om een epidemie "laten te duren" als dat met permanente en vrijwillige gedragsveranderingen gebeurt: die gaan trouwens de nodige groepsimmuniteit omlaag halen. Bijvoorbeeld: je bent jong en je bent potentieel besmet. Wat doe je ? Wel, je kan nog altijd andere jonge mensen gaan opzoeken. Maar je vermijdt gedurende 2 weken om bij je oma te gaan he. Tenzij je je oma beu bent natuurlijk ![]() Die informatie kan nuttig zijn. Zolang mensen telkens ZELF kunnen kiezen hoe ze zich gedragen, kunnen ze optimaal omgaan met die epidemie. Als die daardoor langer duurt is dat niet erg. Je zou het ook omgekeerd kunnen zien: zolang je GEEN geval gecontacteerd hebt, moet je je niet aan blinde preventieve maatregelen houden. Als er weinig kans is dat je besmet bent omdat niemand die besmet is, in uw buurt gekomen is, heeft het weinig zin om oude mensen te vermijden en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is in Korea een app verplicht ? Laatst gewijzigd door Rudy : 1 oktober 2020 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan men die app geen alarm laten genereren als je binnen de 1,5 meter komt dan zijn al die testen overbodig want dan wordt je niet besmet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de telefoon weet wanneer je besmet bent.
Of iemand anders. Verbazingwekkend die vooruitgang in de achteruitgang. Het zal wel veel eerder zijn dat je scherm rood zal worden als je ergens passeert die dat ook voorhad van iemand die dat ook voorhad. Binnen de week is iedereen besmet nu. Lockdowns gegarandeerd.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 oktober 2020 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |